abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119867624
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.
pi_119867640
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Heb ik al ergens in dit topic antwoord op gegeven. Je moet het niet definiëren als schuld.... Het is eerder leren van het verleden.
Jij stelde 'nog steeds' niet geleerd, dus kennelijk deden ze volgens jou al iets fout, verder is het natuurlijk belachelijk dat je stelt dat Netanyahu alle Joden vertegenwoordigt :') :').
pi_119867665
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij stelde 'nog steeds' niet geleerd, dus kennelijk deden ze volgens jou al iets fout, verder is het natuurlijk belachelijk dat je stelt dat Netanyahu alle Joden vertegenwoordigt :') :').
Dat is de draai die jij er aan geeft. Lees eens de post rustig door en reageer dan nogmaals.
pi_119867677
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Dat is de draai die jij er aan geeft. Lees eens de post rustig door en reageer dan nogmaals.
Ik zal het nog maar eens herhalen, wat hebben de Joden volgens jou 'nog steeds' niet geleerd, ik draai niets zo stel jij het maat ;) ;).
  maandag 3 december 2012 @ 03:21:39 #5
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119867685
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Alle Joden zijn verantwoordelijk?
Ik zei dat Israël verantwoordelijk is.
Maar de Joden zullen er op aangekeken worden, omdat mensen nou eenmaal het onderscheid niet kunnen maken. Maar de Israëlische regering, en alleen die, is verantwoordelijk voor die imagoschade!
pi_119867688
Palestina is geen apart land. Wel is het een kolonie dat behoort tot Israël. Daarbij komt dat het autonoom is, maar interne strijd voeren tegen de moederstraat is uit den boze.

Daarom heeft Israël alle recht om binnen te vallen en te bezetten. Dit is binnen het kader van de internationale wetgeving.

Daarbij zit Palestina volop met terroristen en vrouwonderdrukkende radicalen. Er moet daar eens een frisse wind in komen.

Support Israël. Deze strijd heeft niks met ras te maken met het beschermen van landsbelangen, wereldvrede en democratie.
pi_119867702
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik zei dat Israël verantwoordelijk is.
Maar de Joden zullen er op aangekeken worden, omdat mensen nou eenmaal het onderscheid niet kunnen maken. Maar de Israëlische regering, en alleen die, is verantwoordelijk voor die imagoschade!
Maar kan jij het onderscheid maken?
  maandag 3 december 2012 @ 03:25:05 #8
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119867729
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar kan jij het onderscheid maken?
Ja. Ik kan zelfs het onderscheid maken tussen goede Israëliërs en slechte Israëliërs. En ik weet dat er veel mensen in Israël niet eens gelovig zijn, laat staat Jood. Die zijn wel vaak het vriendelijkst, is mijn ervaring.
Afgaande op ontmoetingen in met name Zuid-Amerika.
pi_119867750
Israël heeft gewoon gelijk in deze. Wat begrijp je er niet aan?
  maandag 3 december 2012 @ 03:27:43 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119867770
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:26 schreef Hetkapitaal het volgende:
Israël heeft gewoon gelijk in deze. Wat begrijp je er niet aan?
Dat is jouw mening.
Maar je wilt niet discussiëren, zie ik, dus dit is het einde van mijn discussie met jou.
  maandag 3 december 2012 @ 03:27:56 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867773
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:13 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Daar zijn ze in dit tempo zeker mee bezig. De Israëlische overheid handelt namens alle Joden, dus is het niet meer dan logisch dat alle Joden erop worden aangekeken. Het is een volk dat niet geleerd heeft van het verleden. Natuurlijk alweer 65 jaar geleden en waarschijnlijk hebben de Joden het daar liever niet meer over. Terwijl het basale geschiedenis is die ze aan hun kinderen moeten overdragen. Wie weet worden ze ooit verstandig.. Een ding is zeker. Vrede is iets dat het land niet zal kennen. Arabieren en Perzen spuwen al op Joden. Turken schuiven ook al die richting op. Wat is het volgende volk of land dat daarin mee gaat. Het zal mij verwonderen.
Met het verleden bedoel ik dat de Joden niet hebben geleerd van de tijd dat het volk op een dusdanige manier is onderdrukt en vervolgd. Niemand zal de gebeurtenissen van de holocaust zijn vergeten. Je vraagt je af als je de geschiedenis maar enigzins kent, waarom de Joden nu de Palestijnen op deze manier onderdrukken door ze uit hun huizen te verjagen en huizen te gaan bouwen op bezet gebied. Je kunt als tegenreactie verwachten dat de Palestijnen zich verdedigen d.m.v. het afschieten van raketten en dat de buurlanden schuddend toekijken. Het is een gedrocht die de Joden op het moment zelf aan het creëren zijn. Ze gaan door met het zaaien van haat jegens hun eigen bevolking en door het negeren van internationale geluiden en geluiden afkomstig van buurlanden.
  maandag 3 december 2012 @ 03:28:49 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867781
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik zal het nog maar eens herhalen, wat hebben de Joden volgens jou 'nog steeds' niet geleerd, ik draai niets zo stel jij het maat ;) ;).
Zie post boven.
pi_119867782
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Je gooit er een paar zeer controversiële regels tussendoor, ja dat is leuk op een forum! :W
Jij noemt het controversiël, dat betekent nog niet dat het zo is. :W

Verder wat denk je wel niet dat de bedoeling is van een openbaar forum? :') }:| :N
pi_119867824
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:25 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja. Ik kan zelfs het onderscheid maken tussen goede Israëliërs en slechte Israëliërs. En ik weet dat er veel mensen in Israël niet eens gelovig zijn, laat staat Jood. Die zijn wel vaak het vriendelijkst, is mijn ervaring.
Afgaande op ontmoetingen in met name Zuid-Amerika.
Iedereen is gelovig maar dat is een onderwerp voor een ander topic verder raad ik je aan toch wat meer onderscheid te maken want dat bleek niet uit je eerdere reactie.
pi_119867829
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:27 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
Maar je wilt niet discussiëren, zie ik, dus dit is het einde van mijn discussie met jou.
Sinds wanneer was het ooit een discussie met jou?

Jij begin direct mij uit te schelden voor een troll.

Maar hierbij toch een poging:

Deze Palestijnse kwestie moet gewoon opgelost worden door de superieure Israëlische strijdkrachten desnoods ondersteund en versterkt door de Nato.

Israel moet die terroristen oppakken en de deelstaat Palestina bevrijden en weer onder Israëlische handen brengen.

Waarom? Omdat het een deelstaat van Israël is die gekaapt werd.
pi_119867837
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Met het verleden bedoel ik dat de Joden niet hebben geleerd van de tijd dat het volk op een dusdanige manier is onderdrukt en vervolgd. Niemand zal de gebeurtenissen van de holocaust zijn vergeten. Je vraagt je af als je de geschiedenis maar enigzins kent, waarom de Joden nu de Palestijnen op deze manier onderdrukken door ze uit hun huizen te verjagen en huizen te gaan bouwen op bezet gebied. Je kunt als tegenreactie verwachten dat de Palestijnen zich verdedigen d.m.v. het afschieten van raketten en dat de buurlanden schuddend toekijken. Het is een gedrocht die de Joden op het moment zelf aan het creëren zijn. Ze gaan door met het zaaien van haat jegens hun eigen bevolking en door het negeren van internationale geluiden en geluiden afkomstig van buurlanden.
Volgens mij hebben de Joden daar zeer goed van geleerd.
Het zijn de Palestijnen echter die wat de Nazi's begonnen probeerden door te zetten.
pi_119867841
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:28 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zie post boven.
Zie post boven.
Kijk.
  maandag 3 december 2012 @ 03:36:43 #18
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867879
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zie post boven.
Kijk.
Een hele beschrijving waar je om vroeg. Mooier kan het niet. De waarheid is hard. Vooral als je zionist bent. Ontkennen is lekker makkelijk. De jodenhaat is al groot. Perzen, Turken en Arabieren. Dat is niet mals. Het is de steun van de VS en Europa, maar anders was het een heel ander verhaal.
pi_119867901
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Jij schaart je achter de Palestijnen alleen omdat je zelf Moslim bent en daardoor voel je je een soort van broederschap. Maar dat is best misplaatst want Palestina werd gewoon gekaapt door terroristen onder een valse vlag operatie!
pi_119867933
quote:
6s.gif Op maandag 3 december 2012 03:36 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een hele beschrijving waar je om vroeg. Mooier kan het niet. De waarheid is hard. Vooral als je zionist bent. Ontkennen is lekker makkelijk. De jodenhaat is al groot. Perzen, Turken en Arabieren. Dat is niet mals. Het is de steun van de VS en Europa, maar anders was het een heel ander verhaal.
Ik dacht dat je toch wel iets had geleerd van bijvoorbeeld de Zesdaagse Oorlog.
Jammer zeg.
  maandag 3 december 2012 @ 03:45:22 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867972
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 03:38 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jij schaart je achter de Palestijnen alleen omdat je zelf Moslim bent en daardoor voel je je een soort van broederschap. Maar dat is best misplaatst want Palestina werd gewoon gekaapt door terroridten onder een valse vlag operatie!
Hamas is een organisatie die door de recente acties van het bouwen van nederzettingen op bezet grondgebied alleen maar zal groeien. Israël weet dat als het de Palestijnen als tweederangs burgers behandelt, dat een stel mannen met bivakmutsen dan wat primitieve raketten richting Israël schieten. Dat is wat men noemt 'actie-reactie'. Daarnaast zullen de Joden nooit vrede kennen als ze niet in samenspraak met de internationale gemeenschap naar een oplossing zoeken. Dat betekent dat beide partijen moeten geven en nemen. Beide kanten zullen concessies moeten doen. Gebeurt dat niet, dan zullen de zionisten geen vrede kennen.
  maandag 3 december 2012 @ 03:46:49 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_119867989
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik dacht dat je toch wel iets had geleerd van bijvoorbeeld de Zesdaagse Oorlog.
Jammer zeg.
Probeer wat duidelijker te zijn. Die oorlog is maar een deel van de geschiedenis. De signalen wijzen nu al een heel verkeerde kant op. Je kunt niet blijven hangen in het verleden. Iran is zelfs al bezig met het verrijken van uranium. Daar kun je ogen niet voor sluiten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Jellereppe op 03-12-2012 04:03:24 ]
pi_119868011
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:46 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Probeer wat duidelijker te zijn.
Ik ben zeer duidelijk :) :). Je hebt niet durven zeggen wat je echt bedoelde, spijtig, ik reageer misschien wel weer wanneer je dat wel doet dus.
pi_119868018
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hamas is een organisatie die door de recente acties van het bouwen van nederzettingen op bezet grondgebied alleen maar zal groeien. Israël weet dat als het de Palestijnen als tweederangs burgers behandelt, dat een stel mannen met bivakmutsen dan wat primitieve raketten richting Israël schieten. Dat is wat men noemt 'actie-reactie'. Daarnaast zullen de Joden nooit vrede kennen als ze niet in samenspraak met de internationale gemeenschap naar een oplossing zoeken. Dat betekent dat beide partijen moeten geven en nemen. Beide kanten zullen concessies moeten doen. Gebeurt dat niet, dan zullen de zionisten geen vrede kennen.
Nou sorry hoor maar dit komt erg sterk over als een bedreiging. Als je voor de Palestijnen bent (die niet oorspronkelijk uit Palestina komen btw) lijkt het erop dat jij ook geen vrede wilt kennen.
pi_119868039
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 03:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Je spreekt dus onzin.
http://www.haaretz.com/ne(...)f-west-bank-1.251578
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')