abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 december 2012 @ 00:48:49 #226
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_120177377
Nice.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_120178831
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:07 schreef Dribbel_ het volgende:
En 7 jaar later.....
[ afbeelding ]
Ach, gelukkig zijn het allemaal mooie gitaren :)
pi_120178835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:47 schreef The_Dean het volgende:
Ik durf niet eens zo'n overzicht te maken :@
Mijn overzicht houd op bij 2 gitaren en 1 bas :')

(als ik niks zou hebben verkocht in de afgelopen 2,5 jaar dat ik gitaar speel zou ik nu best veel gitaren hebben)

Lijstje:

S101 Tele
Hendricsson Explorer
Crafter Cruiser Strat.
Fender Roadworn Tele.
Fender Mex Tele.
Epiphone Coronet
Ibanez Les Paul.(Heb ik nog)
Brian May Red Special.
Squier Bullet Strat.
Squier Classic Vibe Strat.(heb ik nog)
Motion Les Paul.
Doodad Telecaster.
Squier Jazzbas.
Hartke MDF Bas (Heb ik nog)
Hofner Solidbass 158.
Hofner Violinbas (heb ik nog)

:')

Best een grote lijst voor iemand die pas net een half jaartje goed gitaar begint te spelen :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:28:05 #229
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120179492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:22 schreef Braddie het volgende:

Best een grote lijst voor iemand die pas net een half jaartje goed gitaar begint te spelen :D
Ja slaat helemaal nergens op natuurlijk
pi_120179501
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:47 schreef The_Dean het volgende:
Goed bezig _O_
? :@
pi_120180014
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:54 schreef The_Dean het volgende:
Ik vind het knap :D
Ik zat aan tafel. Gitaar gleed uit mn handen precies met de volume- en toneknop op de rand. Hierdoor braken de potmeters aan de bovenkant, knoppen kunnen nu niet meer vast. Klunsigheid dus.
Aldus.
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:25:53 #232
20720 brother52
Dus..........
pi_120180358
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:08 schreef Z het volgende:

[..]

Ik zat aan tafel. Gitaar gleed uit mn handen precies met de volume- en toneknop op de rand. Hierdoor braken de potmeters aan de bovenkant, knoppen kunnen nu niet meer vast. Klunsigheid dus.
Verder geen schade?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_120180981
Nee gelukkig niet.
Aldus.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:48:57 #234
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_120182559
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:07 schreef Dribbel_ het volgende:
En 7 jaar later.....
[ afbeelding ]
Heb je die allemaal nog in bezit ook?

Die silverburst is wel :9~
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_120182641
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:08 schreef Z het volgende:

[..]

Ik zat aan tafel. Gitaar gleed uit mn handen precies met de volume- en toneknop op de rand. Hierdoor braken de potmeters aan de bovenkant, knoppen kunnen nu niet meer vast. Klunsigheid dus.
Ja, dan begrijp ik het wel :D
Gelukkig is dat alles!
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120184346
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:28 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja slaat helemaal nergens op natuurlijk
Vind ik wel :D
Wat heb je aan al die dure gitaren als je amper kan spelen? :)
Die Squier die ik nu heb vind ik prima, na 2,5 jaar vind ik dat ik wel een redelijke gitaar waard ben qua hoe ik nu speel....
pi_120185514
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Vind ik wel :D
Wat heb je aan al die dure gitaren als je amper kan spelen? :)
Die Squier die ik nu heb vind ik prima, na 2,5 jaar vind ik dat ik wel een redelijke gitaar waard ben qua hoe ik nu speel....
Dat bedoeld hij ja, zoveel gitaren in een half jaar :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120186066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:24 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Dat bedoeld hij ja, zoveel gitaren in een half jaar :D
Nee, die gitaren zijn in de 2,5 jaar tijd gekomen en gegaan.. niet in een half jaar wat denken julie dat ik ben? multimiljonair? :D
pi_120186308
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:40 schreef Braddie het volgende:

[..]

Nee, die gitaren zijn in de 2,5 jaar tijd gekomen en gegaan.. niet in een half jaar wat denken julie dat ik ben? multimiljonair? :D
Je weet maar nooit :D
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120186517
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:47 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Je weet maar nooit :D
Was het maar zo`n feest :D
Dan had ik waarschijnlijk les genomen bij Phil X of Rob Chappers :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:23:00 #241
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120187601
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:48 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Heb je die allemaal nog in bezit ook?

Die silverburst is wel :9~
Nee niet allemaal, dat kan ik als student helaas niet betalen :') Dus er zijn een hoop doorgeschoven.

Silverburst vind ik samen met wit wel de vetste finishes :9
pi_120189409
Hoi allemaal, ik ben nieuw in dit topic :) Speel nu ondertussen 3 en een half jaar gitaar, ben in het bezit van:

Ibanez XPT707 (Xiphos)
Dean VMNT
Dean ML XT Noir
Jackson RX10D (enige gitaar met custom pickups)
2 zelfbouw gitaren
semi-akoestisch (merkloos?)

Ik zit nu alleen op een " dood punt". Gitaar spelen is voor mij op dit moment niet leuk meer, kan geen band vinden, kan me er niet toe aanzetten die hard te oefenen(ook geen tijd voor)...kortom het zit een beetje vast....iemand tips om over dit punt heen te komen?
wat is een lach als je van binnen huilt
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:10:54 #243
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_120189531
Nouja dat ligt eraan waar je eigen motivatie ligt. Ik heb eignelijk altijd in bandjes gespeeld en dat is ook mijn drijfveer. De periodes tussen bandjes door waar ik alleen voor mezelf speelde daarin merkte ik ook dat ik nauwelijks meer speelde.
pi_120189616
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:10 schreef Dribbel_ het volgende:
Nouja dat ligt eraan waar je eigen motivatie ligt. Ik heb eignelijk altijd in bandjes gespeeld en dat is ook mijn drijfveer. De periodes tussen bandjes door waar ik alleen voor mezelf speelde daarin merkte ik ook dat ik nauwelijks meer speelde.
Dat is juist het probleem...in mijn omgeving zoekt niemand meer een gitarist...en als ik gitaar speel dan speel ik vaak nummers mee, maar dat is dan meestal een periode de zelfde band (op dit moment bijvoorbeeld Trivium), daar leer ik dan wat van maar dan ligt het weer stil...Weet iemand misschien een leuke site met oefeningen o.i.d?
wat is een lach als je van binnen huilt
pi_120190828
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Vind ik wel :D
Wat heb je aan al die dure gitaren als je amper kan spelen? :)
Die Squier die ik nu heb vind ik prima, na 2,5 jaar vind ik dat ik wel een redelijke gitaar waard ben qua hoe ik nu speel....
Lekker belangrijk of je een gitaar waard bent of niet... Als je het geld er voor over hebt en je bent er heppie mee is het toch prima? Niet dat je een betere gitarist wordt van een betere gitaar en niet dat je perse een duurdere nodig zou hebben, maar het niet waard zijn vind ik maar onzin.

(Dit zeg ik natuurlijk ook deels om voor mezelf te verdedigen dat ik voor mn eindejaarsuitkering rond aan het kijken ben naar een andere, duurdere, gitaar en zelf nog n beginner ben ;) )

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:13 schreef Revontulet het volgende:

[..]

Dat is juist het probleem...in mijn omgeving zoekt niemand meer een gitarist...en als ik gitaar speel dan speel ik vaak nummers mee, maar dat is dan meestal een periode de zelfde band (op dit moment bijvoorbeeld Trivium), daar leer ik dan wat van maar dan ligt het weer stil...Weet iemand misschien een leuke site met oefeningen o.i.d?
Mjah, of het gewoon even met rust laten? Ik bedoel, als je het gewoon even neit leuk meer vindt... Laat het gewoon even liggen en je zult dan vanzelf wel weer de zin krijgen.

Of! Probeer Rocksmith ;) Maar serieus, leuk spel en daarmee beetje gitaarspelen in spelvorm... Maakt het misschien niet iets leuker allemaal.
pi_120200456
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:43 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Lekker belangrijk of je een gitaar waard bent of niet... Als je het geld er voor over hebt en je bent er heppie mee is het toch prima? Niet dat je een betere gitarist wordt van een betere gitaar en niet dat je perse een duurdere nodig zou hebben, maar het niet waard zijn vind ik maar onzin.

(Dit zeg ik natuurlijk ook deels om voor mezelf te verdedigen dat ik voor mn eindejaarsuitkering rond aan het kijken ben naar een andere, duurdere, gitaar en zelf nog n beginner ben ;) )

[..]

Mjah, of het gewoon even met rust laten? Ik bedoel, als je het gewoon even neit leuk meer vindt... Laat het gewoon even liggen en je zult dan vanzelf wel weer de zin krijgen.

Of! Probeer Rocksmith ;) Maar serieus, leuk spel en daarmee beetje gitaarspelen in spelvorm... Maakt het misschien niet iets leuker allemaal.
Dat ben ik wel met je eens ja, met mijn Squier ben ik nu helemaal vrolijk :) Ligt me lekker!
pi_120204929
Ik ben wel eens benieuwd of de mensen hier hun droomgitaar hebben, en welke dat dan is. En waarom juist die? En kocht je hem omdat je wist dat het de perfecte gitaar was, of is hij gegroeid tot perfectie?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_120205062
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:43 schreef The_Dean het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd of de mensen hier hun droomgitaar hebben, en welke dat dan is. En waarom juist die? En kocht je hem omdat je wist dat het de perfecte gitaar was, of is hij gegroeid tot perfectie?
Ik hád mijn droomgitaar (De Brian May Signature) maar dit was echt géén perfecte gitaar.
Alleen maar gezeik mee gehad, constant afstellen.
Hij klonk wel echt heerlijk, en hij bleef super in-tune met die tremolo.
pi_120206319
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:43 schreef The_Dean het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd of de mensen hier hun droomgitaar hebben, en welke dat dan is. En waarom juist die? En kocht je hem omdat je wist dat het de perfecte gitaar was, of is hij gegroeid tot perfectie?
Mijn bo~els zijn wel redelijk goede droom gitaren :)
echter zou ik nog wel een keer volledig custom op mijn ontwerp willen hebben...
duurt nog wel even :P (geld nodig...)
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:39:37 #250
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_120207416
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:43 schreef The_Dean het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd of de mensen hier hun droomgitaar hebben, en welke dat dan is. En waarom juist die? En kocht je hem omdat je wist dat het de perfecte gitaar was, of is hij gegroeid tot perfectie?
Ik heb eigenlijk nooit echt een droomgitaar gehad, maar die Tele die ik nu heb, daar ben ik echt elke keer als ik er op speel gelukkig mee. Was een toevalstreffer. Ik was wel op zoek naar een Telecaster, wilde eigenlijk een klassieke 52'er in Butterscotch, maar toen liep ik op gitaarmarkt tegen deze '62 Vintage Reisse Tele Custom aan.. Bij die gast langs gegaan, even op gespeeld en nooit meer uit handen gegeven. Voor mij de perfecte combinatie van klank (twang, tele-ruigheid, ook dankzij customshop elementen), speelgemak (redelijk licht, superlekkere hals) en looks (binding :9~ )

En ik hou van die oer-gitaarlook, simpel, twee pickups, vaste brug, tone en volume. Mijn eerste echte gitaar (een Fender strat) zal ik ook nooit wegdoen, maar vind ik er toch net wat te gewoon uit zien. Een Tele is classic én een mooi design.

Dus ja. Zeker weten doe je het nooit, maar ik schat de kans heeeeeel klein in dat deze ooit weggaat. En ik word heel verdrietig als 'ie een keer wordt gestolen of dat m'n huis affikt ofzo.

Ik heb ook een tijd gedacht dat een LP Custom mijn droomgitaar was, zeker qua looks, maar ik ben qua geluid toch echt meer een Fender-liefhebber. Ik spits altijd mijn oren als ik zo'n John Frusciante / Andy Summers / Tom Morello - geluid hoor. :)

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')