Dat kan je helaas niet afleiden uit mijn OP, je kan er enkel uit afleiden dat deze crimineel gezien zijn werkwijze geen WO-diploma's kan verkopen. Het is best mogelijk dat andere criminelen wel WO-diploma's verkopen. Het zal zeker afhangen van de zorgvuldigheid van de betreffende universiteit en eventueel de drukker, ik ga ervan uit dat de meeste universiteiten niet zelf die diplomapapieren maken.quote:
Omdat die check voldoende betrouwbaar is. Als Studielink niet goed werkt dan moet je je diploma natuurlijk wel laten zien. Ik vermoed dat ze bij de inschrijving van de masterfase van een opleiding normaal gesproken alleen geïnteresseerd zijn in het bachelordiploma en niet in het VWO-diploma (of het HAVO-diploma en het HBO-P-papiertje).quote:Op zondag 2 december 2012 16:50 schreef eleusis het volgende:
Heeft iemand ooit ergens zijn diploma moeten laten zien? Toen ik een master ging doen, werd m'n bachelor bij de oude instelling gecheckt via studielink oid.
Thesissen zijn te koop, ja. In dit geval wordt de thesis geschreven door iemand die verstand van zaken heeft in ruil voor een redelijk riant uurloon. Doordat hij snel zo'n thesis kan schrijven en het nodige recyclet valt het aantal uren dat hij ermee bezig is nog mee.quote:
Inderdaad. Lekker belangrijk dat je een hbo diploma kunt kopen, die zijn sowieso al waardeloos.quote:Op zondag 2 december 2012 16:37 schreef AnimeFan het volgende:
WO-diploma's zijn dus niet te koop? Mooi.
quote:Op zondag 2 december 2012 20:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad. Lekker belangrijk dat je een hbo diploma kunt kopen, die zijn sowieso al waardeloos.
http://webwereld.nl/nieuw(...)e-dagen-in-huis.htmlquote:Op zondag 2 december 2012 16:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat kan je helaas niet afleiden uit mijn OP, je kan er enkel uit afleiden dat deze crimineel gezien zijn werkwijze geen WO-diploma's kan verkopen. Het is best mogelijk dat andere criminelen wel WO-diploma's verkopen. Het zal zeker afhangen van de zorgvuldigheid van de betreffende universiteit en eventueel de drukker, ik ga ervan uit dat de meeste universiteiten niet zelf die diplomapapieren maken.
natuurlijk joh, alleen wo plus. lekker kortzichtig. fuck de serieuze HBO opleidingen, omdat het kan. lang leve wo sociale shit en wijsbegeerte. en communicatie "wetenschappen"...quote:Op zondag 2 december 2012 20:15 schreef Nobu het volgende:
[..]
Inderdaad. Lekker belangrijk dat je een hbo diploma kunt kopen, die zijn sowieso al waardeloos.
Mijn thesis staat, op wat gevoelige informatie na, online en de titel staat in het diplomasupplement. Veel succes om dat te vervalsen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
[..]
http://webwereld.nl/nieuw(...)e-dagen-in-huis.html
"
Reacties (45)
10x Aanbevolen
Gepubliceerd: Woensdag 29 november 2006
Auteur: Edwin Feldmann
Via advertentiesites als Marktplaats.nl of Marktnet.nl is het heel eenvoudig om valse havo-, vwo-, mbo- of hbo-diploma's te kopen van elke gewenste school.
De NOS toonde dinsdag aan dat het mogelijk is om voor 300 euro een goed vervalst havo-diploma te kopen. Binnen drie dagen lag het diploma klaar met officiële stempels en handtekeningen.
Volgens deskundigen van de Informatie Beheer Groep is het diploma goed nagemaakt en kunnen alleen deskundigen ze onderscheiden van echte diploma's.
Volgens het Nuffic, één van de grootste controleurs van diploma's in het hoger onderwijs, zijn diploma's van hogescholen en universiteiten makkelijker te vervalsen omdat er geen enkel beveiligingskenmerk in zit, zoals speciale inkt, speciale lay-out of een zegel. Volgens betrokken instanties is niet bekend op welke schaal Nederlandse diploma's worden vervalst. "
Hoewel zijn reactie ook nergens op sloeg sla je zelf nu ook doorquote:Op zondag 2 december 2012 20:50 schreef chrisje013 het volgende:
[..]
natuurlijk joh, alleen wo plus. lekker kortzichtig. fuck de serieuze HBO opleidingen, omdat het kan. lang leve wo sociale shit en wijsbegeerte. en communicatie "wetenschappen"...
wat een idioten hier...
PS: dubbele friet met mayo, extra zout en 6 mcnuggets. kleine cola. pinnen aub!
met je wo![]()
Nogmaals, voor heel veel banen doet het er niet toe wat je hebt gestudeerd en gaat het er enkel om of dat je minstens een normale intelligentie hebt. Denk aan bijv. het werken bij een bank of het doen van administratief werk, daar bluf je je wel doorheen hoor. Het functioneren als assistent van een psycholoog lijkt me ook nog wel te doen met wat bluf. Het lijkt me inderdaad niet dat je een diploma koopt voor elektrotechniek, lucht- en ruimtevaarttechniek, laborant enz. , dan val je inderdaad direct door de mand.quote:Op zondag 2 december 2012 22:43 schreef _Loki het volgende:
Ik vind het raar. Iemand die geen hbo-opleiding gedaan heeft maar wel het papiertje ervoor heeft valt toch zo door de mand bij sollicitaties, of in ieder geval na een maand aan het werk te zijn?
Hm, daar zit wel wat in, maar hier zal ik maar niet inhoudelijk op reageren als psychologiestudentquote:Op maandag 3 december 2012 02:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het functioneren als assistent van een psycholoog lijkt me ook nog wel te doen met wat bluf.
Ik gaf bewust dat voorbeeld aangezien ik weet dat jij psychologie studeert. Jij kan direct zelf de link leggen met wat functies waarvoor zo'n papiertje gevraagd wordt.quote:Op maandag 3 december 2012 03:14 schreef _Loki het volgende:
[..]
Hm, daar zit wel wat in, maar hier zal ik maar niet inhoudelijk op reageren als psychologiestudent
Ik heb nooit voor meer repressie gepleit. Zullen we de politieke zaken alsjeblieft maar beperken tot het politieke subforum? Dank je.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:45 schreef Kandijfijn het volgende:
Bram van Loon Topic, meer repressie en meer overheidscontrolle als oplossing.
Het is nog niet bij je opgekomen dat de verantwoordelijken van de bedrijven niet in de gaten hebben dat het zo gemakkelijk is om valse diploma's te krijgen?quote:Bedrijven kunnen het gewoon na laten checken. Maar de meeste geven er blijkbaar geen zier om en vinden de maand proeftijd afdoende om iemand na te laten checken.
Bedrijven hechten er blijkbaar niet genoeg waarde aan, so be it. Als iemand nog voldoende vaardigheden heeft valt hij alsnog snel genoeg door de mand.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waar het hier om gaat is dat:
- er veel valse diploma's zijn in Nederland en dat dit een probleem is (het is in bepaalde gevallen erg gevaarlijk en de waarde van de eerlijk verkregen diploma's daalt hierdoor)
- het in Nederland een fluitje van een cent is om dat te verkrijgen
- het voor de politie een fluitje van een cent is om dit op te sporen (gewoon zelf even googelen en een afspraak maken) en dat de politie dit nalaat.
[..]
Het is nog niet bij je opgekomen dat de verantwoordelijken van de bedrijven niet in de gaten hebben dat het zo gemakkelijk is om valse diploma's te krijgen?
Te kort door de bocht. Stel dat jij met jouw eerlijk verdiende diploma voor ee nbank solliciteert (een lekenfunctie, bankbediende bijvoorbeeld) dan veroorzaakt die fraudeur oneigenlijke concurrentie. Hij zal niet direct door de mand vallen tenzij hij dom is maar het kan wel dat hij die baan krijgt in plaats van jou en als hij die baan krijgt dan is de kans dus groot dat hij die ook behoudt. Bovendien kunnen die mensen het salaris drukken van de mensen die op een eerlijke manier aan die baan komen als er voldoende fraudeurs zijn. Waakzaamheid is dus geboden voor de samenleving en om het aantal valse diploma's t ebeperken moeten de straffen zwaar genoeg zijn, moeten die consequent worden opgelegd en moet de pakkans groot genoeg zijn. Als de politie om te beginnen eens simpelweg in actie zou komen zo gauw iemand op een website meldt dat je een vals diploma kan kopen en de politie zelf hier wat actief naar zou zoeken, inclusief het doen alsof je zelf een vals diploma wil kopen en dit daadwerkelijk kopen, dan zou het probleem snel zijn opgelost. Iets creatiever en innovatiever handelen dus!quote:Op maandag 22 april 2013 18:53 schreef Sport_Life het volgende:
Mensen zonder HBO diploma vallen of door de mand, of ze zijn blijkbaar in staat om zonder HBO opleiding toch de werkzaamheden uit te voeren van een HBO'er. In beide gevallen lijkt het me dus geen enkel probleem.
Voor alle banen waarvoor je een bètaopleiding volgt val je ook direct door de mand, die zijn er wel op het HBO. We moeten echter ook kijken naar al die banen waarvoor niet specifiek een opleiding nodig is (vereist is niet gelijk aan nodig), naar mijn inschatting de meerderheid van de banen.quote:Uitzonderingen zijn studies zoals arts, maar die zijn er niet op HBO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |