quote:
 Op donderdag 27 december 2012 16:35 schreef pdd90 het volgende:
 Op donderdag 27 december 2012 16:35 schreef pdd90 het volgende:Zijn er hier eigenlijk mensen met een angst voor knallen en andere luide, plotselinge geluiden?
Meestal als je er iets over zoekt kom je uit bij informatie over hoe om te gaan met huisdieren die niet van knallen houden  

....
Ow my, jij bent mij, ik ben jou!  

Vuurwerk, met name het geknal ja, honden geblaf, ballonnen.... herkenning alom hier.
De dagen rond oud en nieuw kom ik ook zo min mogelijk buiten, met oud en nieuw zelf helemaal niet  

, en idd, als het dan 12 uur is dan klinkt het geknal niet zo plotsling want dan komt de hele zooi tegelijk tot leven, en is dus beter te behappen.
Hondengeblaf, naar is dat he, want je komt nogal wat honden tegen op straat.  

Ik ben ook totaal niet bang voor honden, zou er zelfs graag 1 hebben, maar het lukt niet, 2 x geprobeerd, maar de hele dag met stress zitten, mn nekharen die letterlijk overeind gaan staan, zweet blank op de rug hebben... want misschien gaat tie zo wel blaffen, ow, zn oortjes gaan omhoog, ow de deurbel gaat, woef...  

En dan te bedenken dat mn meeste vrienden een hond hebben, en als klap (hihi ik zei klap) op de vuurpijl heeft mn dochter en dr vriend sinds vorige week ook een hondje, een Shiba Inu pup, wat een scheet van een beest  

. Ik heb zelfs eerste kerstdag de hele dag op het beestje gepast in mn huis omdat ik niet wilde dat hij bij hun thuis de hele dag in de bench zou zitten, want ze gingen zelf weg met kerst. Ik wilde dat dus echt zelf, maar oh, wat was het moeilijk in het begin. 
Constant op hem letten, enfin, je herkent het vast wel  

.
Wat bij mij wel helpt, is als ik wat alcohol op heb, dan voel ik me wat relaxter en dan schrik ik nog wel als er een hond blaft, maar het nekharen/zweet op de rug verhaal is dan wel veel minder.
Maar natuurlijk kan dat niet als ik ergens s'morgens ben, dan ga ik nog niet aan de drank  

.
Kinderfeestjes, met ballonnen... iekssss!
Mijn dochter had op haar feestjes ook alleen maar, als er al ballonnen waren, kleine ballonnetjes, die knalden niet zo hard.  

Kortom, ik herken heel veel van wat je typt en het is gewoon een heel naar en vervelend probleem.
Wat betreft geknal van vuurwerk, die dagen worstel ik me daar maar doorheen en ben heel blij als het weer klaar is.
Hondengeblaf, tja, dat probeer ik toch zoveel mogelijk niet te ontlopen, want anders kom ik helemaal nergens meer. Plus dat ik honden gewoon ontzettend leuk vind, ik aai ze ook gewoon en knuffel en stoei met ze, laat ze zelfs uit  

Ik hoop dat het over een tijdje beter gaat, confrontatie is toch de beste gewenning lijkt me.
Wat dat betreft is het misschien wel goed dat mn dochter er nu ook 1 heeft.
Ow, wat ik trouwens wel soms vervelend vind dat als ik dat soort dingen uitleg aan mensen, dat ze het niet snappen.
"Wat is een knalletje nou... hij blaft alleen maar, hij doet toch niks?, je bent bang voor honden he?"...
En dan kan ik 100 keer uitleggen dat het anders zit, maar ze snappen het niet en denken dat ik me aanstel. Gelukkig zijn er ook mensen in mn omgeving die er wel rekening mee houden.  

Ik wens je heel veel sterkte!  
 Ik ben 47 btw...
 Ik ben 47 btw...