abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120236026
quote:
8s.gif Op woensdag 12 december 2012 17:25 schreef Ewelina het volgende:
Okee. Psych was twee weken geleden al 10 min. te laat, vorige week een half uur en dat zou deze week ingehaald worden. Had ie geen tijd voor ingepland (vergeten) en volgende week zit zijn agenda vol (terwijl ik een afspraak heb dat ik 1 x per week kom).

:r :r :r
1 raad: andere nemen.
pi_120241756
Ewelina, belachelijk... op zoek naar een andere!
Fake it till you make it...
pi_120278684
Hallo mensen, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen.

Op dit moment gaat het wel maar heb ik gisteren te horen gekregen dat ik blijkbaar pfeiffer heb (gehad).
Verklaart dus mooi waarom ik mezelf zo enorm vermoeid voel.

Op dit moment lijk ik alleen maar moeier en moeier te worden en zelfs een halfuurtje achter de pc is teveel.

Ik ga nu ook maar weer afsluiten, maar verder gaat het op psychologisch gebied op 't moment wel oke.
Voel me nog wel rot, maar beter als vorige week.
pi_120279001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:36 schreef 7upOrange het volgende:
Hallo mensen, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen.
Je moet je t.o. ons toch niet verantwoorden zeker. :o

quote:
Op dit moment gaat het wel maar heb ik gisteren te horen gekregen dat ik blijkbaar pfeiffer heb (gehad).
Verklaart dus mooi waarom ik mezelf zo enorm vermoeid voel.

Op dit moment lijk ik alleen maar moeier en moeier te worden en zelfs een halfuurtje achter de pc is teveel.

Ik ga nu ook maar weer afsluiten, maar verder gaat het op psychologisch gebied op 't moment wel oke.
Voel me nog wel rot, maar beter als vorige week.
Dat moet ik even opzoeken. Heb de naam wel al gehoord, maar weet niet precies wat het inhoudt.

Veel beterschap nog!
pi_120288323
@ewelina
het lijkt me dat je niet serieus genomen wordt, ik zou zeker iemand anders zoeken.

@7uporange
iedereen is hier met vlagen wel eens afwezig en dat is ook wel normaal. En fijn dat je je wat "normaler"voelt

@hier
tja het gaat heel erg met vlagen, en als ik moe ben is het echt allemaal een ramp. En ik maak me te druk om dingen waarvoor het nog niet nodig is.
Maar ik voel me gewoon zo rot, heb geen zin om hier het hele verhaal neer te gooien. Maar ik mis mijn "eigen plekje" in huis en ben gewoon niet graag thuis en maak daarom enorm lange dagen op school maar ook met mega tegenzin. En zoek afleiding door me obsessief met andere dingen bezig te houden om te vluchten van alles om heen..en zit tot eind volgende week zonder begeleiding.. }:| :'(
pi_120406809
Als je vaak nadenkt over zelfmoord maar je je totaal niet kan voorstellen dat je dat echt een keer zou doen.. is het dan al mis of kan je wel spreken van een depressie?
  maandag 17 december 2012 @ 17:05:55 #232
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_120422660
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 09:55 schreef Fes1-2 het volgende:
Als je vaak nadenkt over zelfmoord maar je je totaal niet kan voorstellen dat je dat echt een keer zou doen.. is het dan al mis of kan je wel spreken van een depressie?
Volgens mij fantaseert iedereen wel eens ooit over hoe het zou zijn om dood te zijn, wie er op je begrafenis zouden komen, etc. Dat komt denk ik omdat de dood zo'n vaag begrip is. Alleen dit soort gedachtes zijn niet genoeg om een depressie vast te stellen. Ben je maanden lang intensief (en haast actief) bezig met zelfmoord dan wordt het een ander verhaal.
pi_120455266
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 17:05 schreef IPA het volgende:

[..]

Volgens mij fantaseert iedereen wel eens ooit over hoe het zou zijn om dood te zijn, wie er op je begrafenis zouden komen, etc. Dat komt denk ik omdat de dood zo'n vaag begrip is. Alleen dit soort gedachtes zijn niet genoeg om een depressie vast te stellen. Ben je maanden lang intensief (en haast actief) bezig met zelfmoord dan wordt het een ander verhaal.
maar gedachten aan zelfmoord is toch echt niet het enige en belangrijkste kenmerk m.b.t. een depressie!!
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_120455474
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef new_moon het volgende:

[..]

maar gedachten aan zelfmoord is toch echt niet het enige en belangrijkste kenmerk m.b.t. een depressie!!
Ik heb geen idee? Ben bij psychiater geweest en diagnose ADD maar ik heb soms het idee dat ik meer manisch depressief of depressief ben. Ik vind het alleen lastig te bepalen wat nou echt ongelukkig is. Bij mij komt alles namelijk met vlagen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 17:45:15 #235
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_120467356
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef new_moon het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ik geef alleen antwoord op z'n vraag, probeer een beetje verduidelijking te geven en het toch kort te houden. Ik was niet bezig met het opsommen van kenmerken die bij een depressie horen.
pi_120468235
Zijn er hier mensen die ook sertraline gebruiken? En die hebben opgehoogd? Ik ben sinds 1.5 van 50mg, naar 75mg gegaan, om uiteindelijk op 100 te komen maar ik heb best wat last van de bijwerkingen, Om te beginnen met het feit dat ik vreselijk prikkelbaar ben! Echt alles is K*T en mn vriend heeft echt geen leven op het moment, Nu denk ik zelf dart het erbij hoort, maar heeft iemand ervaring mee?
S. 2014
J. 2016
pi_120468912
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier mensen die ook sertraline gebruiken? En die hebben opgehoogd? Ik ben sinds 1.5 van 50mg, naar 75mg gegaan, om uiteindelijk op 100 te komen maar ik heb best wat last van de bijwerkingen, Om te beginnen met het feit dat ik vreselijk prikkelbaar ben! Echt alles is K*T en mn vriend heeft echt geen leven op het moment, Nu denk ik zelf dart het erbij hoort, maar heeft iemand ervaring mee?
Paar maanden geleden ben ik van 50 mg Sertraline naar 100 mg gegaan. Eerste week voelde ik me wel even een stuk slechter.

Het hoort er inderdaad bij, maar als ik het goed heb kan je je na twee weken al beter gaan voelen. Maar het begin kan vervelend zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 18:30:27 ]
  donderdag 20 december 2012 @ 15:59:32 #238
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_120554811
Hoe kijken jullie naar de komende weken? Ik zie er erg tegenop, veel meer dan ik eerst had gedacht.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_120617096
quote:
15s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Hoe kijken jullie naar de komende weken? Ik zie er erg tegenop, veel meer dan ik eerst had gedacht.
Tja ik kijk er wel tegen op. Heb nooit zo heel veel met de feestdagen..maar dit jaar gaan we er met mijn ma een paar dagen tussenuit..dus dat is wel fijn.

Hier gaat het verder op en af. Vandaag met mijn psycholoog gepraakt, was wel een kennismakingsgesprek ed. En ik heb in januari een consult bij een psychiater staan, om te kijken of het misschien handig is omdat het er op lijkt dat ik een licht trauma heb en mischien met medicatie en terapie erger voorkomen kan worden ;)
pi_120628505
quote:
15s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik negeer de feestdagen zoveel mogelijk eigenlijk, dan heb ik er ook niet zo'n last van. Ik zet de radio uit als er kerstliedjes gedraaid worden, heb geen kerstboom in huis gehaald etc.
pi_120710698
Ik zit inmiddels aan de 40 mg Citalopram.

Vanavond kerstavond vieren in de kroeg. Morgen en overmorgen besloten lekker vertrouwd thuis te blijven. Door oud-en-nieuw ga ik net als vorig jaar heen slapen.

Te veel onrust en ik het heerlijk om fris het nieuwe jaar in te gaan. Terwijl velen met een kater en slaaptekort opstaan.
pi_120712044
Morgen kerstdiner met mijn ouders en 2e kerstdag lekker samen thuis, oud en nieuw zijn we ook lekker thuis; en als er vrienden langs willen komen is dat prima maar wij gaan nergens heen
S. 2014
J. 2016
pi_120724877
Ik post dit even in het ADD/ADHD topic en in het Depressie topic omdat ik niet precies weet waar ik het moet plaatsen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de combinatie ritalin/concerta en antidepressiva? Kan dit uberhaupt? Ik slik momenteel ritalin (wordt waarschijnlijk concerta omdat dat fijner is qua langere werking) en krijg er mogelijk antidepressiva bij. Ik vroeg me af of mensen deze combinatie eerder hebben geslikt en of hier nog bijwerkingen van zijn etc. Overigens ben ik 16, bijna 17 jaar oud en vrouw. Bedankt!
pi_120731928
Ik heb AD en ritalin gehad, eventjes. Het deed voor mij niet opmerkelijk veel, die ritalin. De AD werkt overigens ook niet :{. Maar volgend jaar wederom ander middel...
Geen bijwerkingen in elk geval gehad.
Fake it till you make it...
pi_120734129
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik slik Sertraline, opgebouwd van 50 mg naar 200 mg nu. Maar ik heb geen last gehad van bijwerkingen.
pi_120734484
Over de Feestdagen, morgen komt mijn schoonfamilie bij ons thuis. Tweede Kerstdag vieren we het gewoon samen thuis. Met Oud&Nieuw gaan we naar schoonouders.

3 januari ben ik jarig en ga ik met de schoonfamilie uit eten. 5 januari komt vriendin+vriend en 6 januari mijn familie.

Normaal vierde ik het gewoon in 1 keer, maar dat wordt me echt te druk. Dan liever een paar keer met een paar mensen tegelijk. En met uit eten heb ik thuis de rommel niet en kan ik er zelf ook meer van genieten.
pi_120744721
Ik zit er nu echt weer behoorlijk doorheen. Ik weet ook gewoon niet meer of het echt een depressie is of alleen maar een aantal symptomen die net niet goed/lang genoeg zijn voor een depressie. Iets wat ze op de PAAZ laatst wel zagen. Maar goed ik krijg echt steeds meer het gevoel dat ik het echt niet meer vol ga houden. OKee ik ga in januari weer verhuizen een nieuwe stap naar zelfstandigheid, maar toch kan ik maar niet echt een goed gevoel vast houden en irriteer ik me de laatste tijd meer en meer aan dingen om me heen, in de winkels wil ik soms echt rennende kinderen pootje haken of gewoon hun nek omdraaien. Ik word er gewoon zo gek van. pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_120751169
Nou, goedemorgen iedereen. Het is Kerstmis en ik wil het liefst de hele dag in bed liggen met de dekens over me heen. De laatste 2 jaar ging het onwijs goed, waar iedereen heel blij mee was, maar nu zit ik er helemaal doorheen. Kut dat het zo slecht gaat, op de feestdagen hoor je juist gelukkig te zijn, maar het wil er niet in dit jaar.

Desondanks fijne feestdagen iedereen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-12-2012 10:06:48 ]
pi_120752596
Fijne dagen mensen.
pi_120753860
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 10:06 schreef msacras het volgende:
Nou, goedemorgen iedereen. Het is Kerstmis en ik wil het liefst de hele dag in bed liggen met de dekens over me heen. De laatste 2 jaar ging het onwijs goed, waar iedereen heel blij mee was, maar nu zit ik er helemaal doorheen. Kut dat het zo slecht gaat, op de feestdagen hoor je juist gelukkig te zijn, maar het wil er niet in dit jaar.

Desondanks fijne feestdagen iedereen!
Niemand zegt dat je blij moet zijn!! Dat is iets wat de mensen ervan gemaakt hebben! Voel je je niet kerstig? Jammer dan!! Het is niet het einde van de wereld!

Doe lekker wat jij wilt! Wij gaan vandaag bij mn ouders eten maar morgen doen we niks behalve tv kijken en bankhangen!

Niks moet! Desalniettemin: fijne kerst mensen
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')