1 raad: andere nemen.quote:Op woensdag 12 december 2012 17:25 schreef Ewelina het volgende:
Okee. Psych was twee weken geleden al 10 min. te laat, vorige week een half uur en dat zou deze week ingehaald worden. Had ie geen tijd voor ingepland (vergeten) en volgende week zit zijn agenda vol (terwijl ik een afspraak heb dat ik 1 x per week kom).

Je moet je t.o. ons toch niet verantwoorden zeker.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:36 schreef 7upOrange het volgende:
Hallo mensen, sorry dat ik zo lang niks heb laten horen.

Dat moet ik even opzoeken. Heb de naam wel al gehoord, maar weet niet precies wat het inhoudt.quote:Op dit moment gaat het wel maar heb ik gisteren te horen gekregen dat ik blijkbaar pfeiffer heb (gehad).
Verklaart dus mooi waarom ik mezelf zo enorm vermoeid voel.
Op dit moment lijk ik alleen maar moeier en moeier te worden en zelfs een halfuurtje achter de pc is teveel.
Ik ga nu ook maar weer afsluiten, maar verder gaat het op psychologisch gebied op 't moment wel oke.
Voel me nog wel rot, maar beter als vorige week.

Volgens mij fantaseert iedereen wel eens ooit over hoe het zou zijn om dood te zijn, wie er op je begrafenis zouden komen, etc. Dat komt denk ik omdat de dood zo'n vaag begrip is. Alleen dit soort gedachtes zijn niet genoeg om een depressie vast te stellen. Ben je maanden lang intensief (en haast actief) bezig met zelfmoord dan wordt het een ander verhaal.quote:Op maandag 17 december 2012 09:55 schreef Fes1-2 het volgende:
Als je vaak nadenkt over zelfmoord maar je je totaal niet kan voorstellen dat je dat echt een keer zou doen.. is het dan al mis of kan je wel spreken van een depressie?

maar gedachten aan zelfmoord is toch echt niet het enige en belangrijkste kenmerk m.b.t. een depressie!!quote:Op maandag 17 december 2012 17:05 schreef IPA het volgende:
[..]
Volgens mij fantaseert iedereen wel eens ooit over hoe het zou zijn om dood te zijn, wie er op je begrafenis zouden komen, etc. Dat komt denk ik omdat de dood zo'n vaag begrip is. Alleen dit soort gedachtes zijn niet genoeg om een depressie vast te stellen. Ben je maanden lang intensief (en haast actief) bezig met zelfmoord dan wordt het een ander verhaal.

Ik heb geen idee? Ben bij psychiater geweest en diagnose ADD maar ik heb soms het idee dat ik meer manisch depressief of depressief ben. Ik vind het alleen lastig te bepalen wat nou echt ongelukkig is. Bij mij komt alles namelijk met vlagen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef new_moon het volgende:
[..]
maar gedachten aan zelfmoord is toch echt niet het enige en belangrijkste kenmerk m.b.t. een depressie!!

Dat zeg ik ook niet. Ik geef alleen antwoord op z'n vraag, probeer een beetje verduidelijking te geven en het toch kort te houden. Ik was niet bezig met het opsommen van kenmerken die bij een depressie horen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:22 schreef new_moon het volgende:
[..]
maar gedachten aan zelfmoord is toch echt niet het enige en belangrijkste kenmerk m.b.t. een depressie!!

Paar maanden geleden ben ik van 50 mg Sertraline naar 100 mg gegaan. Eerste week voelde ik me wel even een stuk slechter.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier mensen die ook sertraline gebruiken? En die hebben opgehoogd? Ik ben sinds 1.5 van 50mg, naar 75mg gegaan, om uiteindelijk op 100 te komen maar ik heb best wat last van de bijwerkingen, Om te beginnen met het feit dat ik vreselijk prikkelbaar ben! Echt alles is K*T en mn vriend heeft echt geen leven op het moment, Nu denk ik zelf dart het erbij hoort, maar heeft iemand ervaring mee?

Tja ik kijk er wel tegen op. Heb nooit zo heel veel met de feestdagen..maar dit jaar gaan we er met mijn ma een paar dagen tussenuit..dus dat is wel fijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Hoe kijken jullie naar de komende weken? Ik zie er erg tegenop, veel meer dan ik eerst had gedacht.

Ik negeer de feestdagen zoveel mogelijk eigenlijk, dan heb ik er ook niet zo'n last van. Ik zet de radio uit als er kerstliedjes gedraaid worden, heb geen kerstboom in huis gehaald etc.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:59 schreef Senor__Chang het volgende:
Hoe kijken jullie naar de komende weken? Ik zie er erg tegenop, veel meer dan ik eerst had gedacht.

. Maar volgend jaar wederom ander middel...
. Maar volgend jaar wederom ander middel... 

Ik slik Sertraline, opgebouwd van 50 mg naar 200 mg nu. Maar ik heb geen last gehad van bijwerkingen.quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er hier mensen die ook sertraline gebruiken? En die hebben opgehoogd? Ik ben sinds 1.5 van 50mg, naar 75mg gegaan, om uiteindelijk op 100 te komen maar ik heb best wat last van de bijwerkingen, Om te beginnen met het feit dat ik vreselijk prikkelbaar ben! Echt alles is K*T en mn vriend heeft echt geen leven op het moment, Nu denk ik zelf dart het erbij hoort, maar heeft iemand ervaring mee?

Niemand zegt dat je blij moet zijn!! Dat is iets wat de mensen ervan gemaakt hebben! Voel je je niet kerstig? Jammer dan!! Het is niet het einde van de wereld!quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:06 schreef msacras het volgende:
Nou, goedemorgen iedereen. Het is Kerstmis en ik wil het liefst de hele dag in bed liggen met de dekens over me heen. De laatste 2 jaar ging het onwijs goed, waar iedereen heel blij mee was, maar nu zit ik er helemaal doorheen. Kut dat het zo slecht gaat, op de feestdagen hoor je juist gelukkig te zijn, maar het wil er niet in dit jaar.
Desondanks fijne feestdagen iedereen!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |