Gebruik je niks?quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:58 schreef Mangostine het volgende:
Wij zouden eigenlijk ook condooms moeten gebruiken
quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:58 schreef Enfermera het volgende:
Tante soesa, dan heb je de bv nog lang volgehouden toch ondanks dat je nu aan n zwaardere pil moet?
Wat een schattig pakje trouwens
Skoap ja idd hier hetzelfde.. Ga je dan de mirena spiraal proberen?
quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:59 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Nee![]()
Ze liggen op het nachtkastje ook nog
Zohee! Wat fijn joh..quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]Af en toe drinkt ze nog (5, bijna 6) weken geleden 'gestopt'. Ik produceer blijkbaar nog steeds
. En dat vond (en vind) ik nog zo fijn dat ik de pilwissel daarom steeds maar uitstel. Maar ik heb nu al een paar dagen een menstruatiegevoel en daar zit ik echt niet op te wachten (doet meer pijn dan mijn bevalling
![]()
) dus de knoop moet nu toch echt maar eens worden doorgehakt
.
Een beetje van beide? Maar ik moet van de gyn een jaar wachten, dus heel verstandig is het niet nee.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:03 schreef Enfermera het volgende:
[..]![]()
waan je je onoverwinnelijk of vinden jullie een 2e niet erg zo kort erop?
Hier komt de TSR (zelfs die voel ik nog!) vrij snel dus ze heeft al snel iets te drinken. Als ze loslaat zit er ook nog melk om haar mondje. Met kolven is het niet meer dan 20-30 cc maar ze wordt er gelukkig vanquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:04 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Zohee! Wat fijn joh..ja idd! Logisch.
Oh das minderja..
Mijn dame was al snel gefrustreerd als er niet voldoende uitkwam dus dat hield al snel op bij mij.
Wij met 4 weken, maar ik was al 2x eerder geweest om hem te wegen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:06 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wanneer hadden jullie trouwens de eerste afspraak op het cb? (wij pas 13 december en ik vind dat best laat)
Oh,wacht zei je laatst natuurlijk al, misschien s op tijd mn bed induiken, ben ik wat helderderquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:53 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ja idd Son. Ik heb een (heel erg leuk trouwens
![]()
) sweatsuit van name-it in 68 en daar knalt ze bijna uit.
Ook de pyjama's zijn trouwens van name-it besef ik me ineens. Blijkbaar past name-it gewoon niet (meer) goed bij E.
Ik werd, volledig borstvoeding gevend, na 8 weken ongesteld... Het vloeien was net een week overquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:12 schreef Mangostine het volgende:
Hoe snel na het stoppen met de bv werden jullie weer ongesteld dan?
Ik kolf nu nog 2x (avond en ochtend), dus ik vraag me af hoe het zit met de hormoonspiegel als je nog maar zo weinig bv geeft.
Ah, zo te lezen is 6 weken dus ook vrij laat. Cb is hier 300 meter vandaan dus we zijn al drie keer wezen wegen. 200 gram per weekquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Wij met 4 weken, maar ik was al 2x eerder geweest om hem te wegen.
Hoe wist je dan dat het ongesteldheid was?quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik werd, volledig borstvoeding gevend, na 8 weken ongesteld... Het vloeien was net een week over.
Vanwege de fijn side effects. Hoofdpijn, rugpijn, lichte buikkramp, pukkelsquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:19 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Hoe wist je dan dat het ongesteldheid was?
Ik zit me af te vragen of ik al ongesteld ben geweest, of dat ik gewoon met tussenpozen heb gevloeid.
natuurlijk weet je dit wel, maar als je weer ongesteld wordt, heb je dus ook al weer een eisprong gehad. "Ze" zeggen ook vaak dat je vlak na een zwangerschap ook meer vruchtbaar bent, geen idee of dit waar is. Mijn nicht was heel snel weer zwanger na haar tweede(na 3 maand..) Die heeft het daar best moeilijk mee gehad, vooral omdat ze het lichamelijk een stuk zwaarder vond.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:07 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Een beetje van beide? Maar ik moet van de gyn een jaar wachten, dus heel verstandig is het niet nee.I know
yep... Maar ik merk dat ik het eigenlijk niet wil. Ook Mirena zijn toch weer hormonen...quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:58 schreef Enfermera het volgende:
Tante soesa, dan heb je de bv nog lang volgehouden toch ondanks dat je nu aan n zwaardere pil moet?
Wat een schattig pakje trouwens
Skoap ja idd hier hetzelfde.. Ga je dan de mirena spiraal proberen?
Waarom geen koperspiraal dan?quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:35 schreef Skoap het volgende:
[..]
yep... Maar ik merk dat ik het eigenlijk niet wil. Ook Mirena zijn toch weer hormonen...
omdat ik gelezen heb dat je ongesteldheid dan nog heftiger wordt. En die van mij is al zo heftig...quote:
Dat hoeft niet hè. Ik heb er zes jaar één gehad zonder enig verschil.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:39 schreef Skoap het volgende:
[..]
omdat ik gelezen heb dat je ongesteldheid dan nog heftiger wordt. En die van mij is al zo heftig...
oh dat is ook wel eens goed om te horen!quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:40 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hè. Ik heb er zes jaar één gehad zonder enig verschil.
Ik ben gesteriliseerd met de essure-methode.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:20 schreef Mangostine het volgende:
Ik stel me vanalles voor bij ingekapselde veertjes, maar vertel?
We mochten van de CB arts zo langzamerhand eens met een flesje gaan oefenen. Lag nog wat gekolfde melk in de diepvries van de kraamweek, dus opgewarmd en man met flesje in de weer. Nou, ding was leeg voor ik de kamer uit was, haha. Oefenen hoeft dus niet echt, meer een kwestie van bijhoudenquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Wij met 5weken, maar ik was al 2x eerder geweest om hem te wegen.
Voor als mijn lijf na de pil even nodig heeft om de boel weer fatsoenlijk/regelmatig op gang te krijgen. Zou het erg jammer vinden als het zwanger raken daardoor langer zou duren dan nodig.quote:
Dat laatste, niet gelekt of gescheurd of afgegleden of stiekem even zonder.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hoe kan dat eigenlijk Free? Condooms gelekt ofzo? Of gewoon ondanks 'foutloos' gebruik toch zwanger? Dan heeft jouw man wel echt superzaadGeloof dat M. daar nog best trots op zou zijn
Jij en Tara zijn wat dat betreft wel een bijzondere combo geloof ikquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:12 schreef freecell het volgende:
Hier weet ik het ook niet. Die ingekapselde veertjes durf ik niet aan, want ik heb afwijkende littekenvorming.
En de teddybeer was in de rui?quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ga zo de maxi-cosi ontharen. Vriend had er een teddybeer in gelegd om te voorkomen dat de kat erin zou kruipen
Ja,rampje. Allebei een bindweefselaandoening, allebei dominant overervend. 25% kans op een helemaal gezond kind.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Jij en Tara zijn wat dat betreft wel een bijzondere combo geloof ik/
O.a. daarom heb ík me laten steriliseren. Mijn lijf kan (en ik wil) echt niet nog een zwangerschap door.quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:03 schreef soccermom het volgende:
Lekker nachtje hier! Om 21.00 J.olie naar bedje gebracht en om 5.00 werd ze wakker!! Het gaat steeds beter met de nacht.
Ik werd geacht onvruchtbaar te zijn, de eerste 2 kwamen niet vanzelf zeg maar. Na allerlei ellende met cystes en een grote operatie aan mn bm bleef er nog maar 1 eierstok over die nauwelijks werkte( was maar 3a4x per jaar ong).
Begin dit jaar voelde ik me echt *** en dacht dat nu echt overgang was begonnen,( was 37,nu 38) niks bleek minder waar, wat onmogelijk leek was gebeurd... zwanger!!
Vandaar dat manlief nu maatregelen gaat nemen, we zijn nu allemaal superblij met Jolie, maar nog 1word toch echt teveel;-).Heb ook nog allerlei andere medische issues, en nog een zwangerschap kan.mn lijf niet handelen.
Beetje lang verhaal, sorry moet nog ff uitvogelen hoe een spoiler te maken!
Ze controleren mbv een echo 3 maanden of alle daadwerkelijk dicht is, dus ik zou eerst eens informeren wat de mogelijkheden voor je zijn...quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:12 schreef freecell het volgende:
Hier weet ik het ook niet. Die ingekapselde veertjes durf ik niet aan, want ik heb afwijkende littekenvorming. Dat is vragen om een buiten bmm zwangerschap. (dat een zaadcel zich erlangs wurmt, maar de bevruchte eicel te groot is zeg maar)
Sterilisatie is een optie, maar ik ben te jong.
Pil en andere hormonen kan ik niet tegen, word ik depressief van. Ja, ook van kleine hoeveelheden.
Spiraal werkt abortief...
Dus nu even condooms. Maargoed, ik ben 2x ondanks condooms zwanger geworden en dat was helemaal prima, maar ik wil echt geen vierde.... Voorlopig durf ik het wel aan, want mijn cyclus duurt meestal ff voor hij weer op gang komt.
Ik herken het wel van de lies- en navelbreuk die E. Had.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:50 schreef freecell het volgende:
Hey, even een normaliteitscheck.
Kunnen jullie krampjes ook horen? Want na elke voeding is het hier echt BOING en dan krijsen.
niet te missen, aan de andere kant vd kamer te horen als het stil is. Ik herrinner me dat niet van de anderen.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:07 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Een beetje van beide? Maar ik moet van de gyn een jaar wachten, dus heel verstandig is het niet nee.I know
Oh echtquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hier komt de TSR (zelfs die voel ik nog!) vrij snel dus ze heeft al snel iets te drinken. Als ze loslaat zit er ook nog melk om haar mondje. Met kolven is het niet meer dan 20-30 cc maar ze wordt er gelukkig van. Gaat ook helemaal een soort van grommen naar m'n borst
![]()
. Ik had idd gelezen dat je gestopt was, jammer maar zoals ik het las voor jou beter
quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik werd, volledig borstvoeding gevend, na 8 weken ongesteld... Het vloeien was net een week over.
Ja, logisch..quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:35 schreef Skoap het volgende:
[..]
yep... Maar ik merk dat ik het eigenlijk niet wil. Ook Mirena zijn toch weer hormonen...
Omgquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:24 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik ga zo de maxi-cosi ontharen. Vriend had er een teddybeer in gelegd om te voorkomen dat de kat erin zou kruipen
Ik heb alleen lekkere pepernoten bij de bakker gehaald, we vieren het niet dit jaarquote:Op zaterdag 1 december 2012 14:07 schreef Troeta het volgende:
Asy, ik wil die Cerazette wel als je nog hebt.
Werken ging lekker en Nena heeft goed gedronken uit zo'n neptietfles wat in zo'n zwangerschapsdoos zat. Mooi!
Vieren jullie al sinterklaas vanavond?
Ow,zou dat dan over zijn na de operatie?quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:40 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik herken het wel van de lies- en navelbreuk die E. Had.
Oh, ik heb er geen problemen mee als Saar huilt omdat ze honger heeft (we zouden het vaak best kunnen uitstellen), maar we zien er het nut meestal niet van in. Hebben zelf ook niet altijd evenveel honger op exact dezelfde tijdstippen, dus dat verwachten we ook niet van haar.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/19008
32/5/25#119834784]zondag 2 december 2012 08:21[/url] schreef Mangostine het volgende:
Ik snap ook niet hoe andere ouders dat ritme kunnen sturen hoor. Mijn kind kan uitstekend duidelijk maken wat ie wil (vooral wat hij niet wil). Heeft ie honger, dan moet er een fles in. Géén speen of vinger. Genoeg is genoeg, dan gaat er ook geen druppel meer bij.
En wij volgen hem lijdzaam.
Precies dat wilde ik ook vragenquote:Op zondag 2 december 2012 08:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
Danio, uit nieuwsgierigheid: waarom ben je normaal zo ontzettend strikt met de fles geven? Heeft ze dat zelf echt nodig? Wij geven ook de fles, en Saartje eet met ongeveer dezelfde regelmaat, maar soms heeft ze eerder/later honger. Alleen als er écht te weinig tijd tussen zit (ook weer afhankelijk van hoeveel ze ervoor heeft gedronken), dan moet ze even wachten.
+1quote:Op zondag 2 december 2012 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik zit in bed met een kind die slaapt en een megavolle poepluier heeft[meneer] was aan t drinken en tegelijkertijd [zn] luier aan t volknetteren
en toen ging [hij] slapen
gek kind
Dat is en blijft een moeilijkheid hier. Huilen = moe (9 van de 10 keer, een enkele keer honger), maar niet willen slapen, dus harder huilen... Het heeft echt een tijdje geduurd voordat ik dat doorhad, en door kon zetten met hem in bed laten liggen en helpen in slaap te vallen, in plaats van weer rond te gaan wandelen en mijn baby alleen maar meer moe en meer overstuur te maken. Als je denkt dat ze 's avonds moe is zou je kunnen proberen haar in bedje te leggen en er bij te blijven zitten, zodat ze rustig in slaap kan vallen? Misschien hoef je je voedingschema niet aan te passen, na de avondfles naar bed en dan wakker (maken/worden) voor een late fles? Hoe laat krijgt ze nu?quote:Op zondag 2 december 2012 09:40 schreef danio86 het volgende:
Clubsoda: ik denk dat S in die uurtjes ook overmoe is inderdaad. Maar toch vecht ze dan tegen d'r slaap. Gek is dat he... Mss toch eerder naar bed en flestijden aanpassen. Ik moet donderdag toch naar het cb dus dan zal ik eens kijken wat die ervan zeggen.
+1!quote:Op zondag 2 december 2012 09:42 schreef Sonnetje85 het volgende:
Clubsoda, ik vind t altijd fijn jouw bv manier (om het zo maar even te noemen) te lezenben blij dat ik niet de enige ben die er zo instaat!
Saartje is komende dinsdag 4 wekenquote:Op zondag 2 december 2012 08:36 schreef soccermom het volgende:
Coco, J is komende woensdag 9wkn, hoe oud is jouw kleine??
Zelf eet je toch ook wanneer je honger hebt, en die kleine kan niet klokkijken, dus als ze het aangeeft krijgt ze eten! Bij mn andere 2 ook zo gedaan( eerste was ook wel wennen hoor!!).
Ik zou helemaal gek worden! Wel handig om van dichtbij te zien; daardoor hadden we helemaal zoiets van 'dat gaan wij dus niet zo doen!'.quote:Op zondag 2 december 2012 12:01 schreef Skoap het volgende:
Pfff Coco dat lijkt mij idd ook helemaal niks...
Oh goed om te weten. Hij had druiven maar zonder schil en wat peer gisteren.quote:Op maandag 3 december 2012 07:46 schreef freecell het volgende:
Klinkt goed tinuviel!
Druiven en pruimen zijn ook laxerend, dus dat is wel handig als ze wat verstopt zitten.
Beterschap Marjolijntje.
quote:Op maandag 3 december 2012 08:34 schreef soccermom het volgende:
Even emotioneel: boven staat mijn (bijna) 15jarige dochter te kirren boven haar zusje en wil ze ze gaan aankleden, en net is de allerbeste grote broer(10) van de wereld na 100kusjes op weg naar school! Als je me vorig jaar had verteld dat dit grote geluk ons zou overkomen had ik je voor gek verklaard!!!!!
quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 08:34 schreef soccermom het volgende:
Even emotioneel: boven staat mijn (bijna) 15jarige dochter te kirren boven haar zusje en wil ze ze gaan aankleden, en net is de allerbeste grote broer(10) van de wereld na 100kusjes op weg naar school! Als je me vorig jaar had verteld dat dit grote geluk ons zou overkomen had ik je voor gek verklaard!!!!!
quote:Op maandag 3 december 2012 09:07 schreef soccermom het volgende:
Freecell: om precies te zijn; Gatver!! hahahaha!! Ze hebben enorm meegeleefd en zijn heel vaak meegeweest naar de controles geweest bij de gyneacoloog!
Goed idee, ik zat net op mijn mobiel en nu even achter de laptopquote:
Paar dagen duurde clusteren meestal hier. Heel vermoeiend maar het gaat echt over! Hier ook plakbaby, ze slaapt nu bij mij. Laatste paar dagen lukte dat niet meer en sliep ze liever in bed. Nu geniet ik er dus maar even van (en ik heb er heel wat over geklaagdquote:Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef Mineola het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe lang dat clusteren bij iedereen aanhield, een paar dagen of echt weken?
Nog geen kans tot bijslapen gehad helaas. Mijn manneke slaapt nog steeds niet behalve op mij en jammert al zodra ik verder dan 50 cm bij hem vandaan ben en ik wil toch echt wel eens iets eten (hopelijk komt mijn drager vandaag met de post!). Best wel heel erg vermoeiend zo.
Arm kleintje! En arme jijquote:Op maandag 3 december 2012 11:56 schreef Mineola het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe lang dat clusteren bij iedereen aanhield, een paar dagen of echt weken?
Nog geen kans tot bijslapen gehad helaas. Mijn manneke slaapt nog steeds niet behalve op mij en jammert al zodra ik verder dan 50 cm bij hem vandaan ben en ik wil toch echt wel eens iets eten (hopelijk komt mijn drager vandaag met de post!). Best wel heel erg vermoeiend zo.
Mijn zoon (die nu 2 en een beetje is) was zijn eerste winter ook continu verkouden. Ze.moeten natuurlijk ook nog weerstand opbouwen.quote:Op maandag 3 december 2012 11:55 schreef danio86 het volgende:
Hm nu ik jullie zo hoor over prikjes bij verkoudheid zet me dat ook aan het denken. S. krijgt donderdag haar eerste prikjes maar is al vanaf dat ze 2 weken oud was (nu 8) zo ongeveer verkouden. Ik heb daar bij de eerste afspraak op het CB (met 4 weken) ook bij de arts naar gevraagd en die zei dat die verkoudheid wel heel de winter kon duren (ik maakte me nl zorgen omdat ze het toen al 2 weken was). Ik vind dit nog altijd erg vreemd. Een hele winter verkouden lijkt mij nog altijd niet normaal namelijk maarja. S. heeft er gelukkig niet echt last van en het is nu ook niet meer zo erg als de eerste 2 weken. Er zit nu gewoon nog geregeld snot in haar neusje en ik hoor haar geregeld "knorren" (weet niet hoe ik het anders moet noemen).
Maar vraag me dan ook af wat ik moet doen wat betreft de prikjes. Want als ze dit aanhoudt dan moet ik de prikjes mss wel heel lang uitstellen en dat schiet ook niet op toch?
En even terugkomend op d'r "wakkere uurtjes". De enorme huilbui lijkt vooralsnog eenmalig. Gisteravond was het weer alleen maar lachen, hooguit af en toe een huiltje van een paar seconden. Dus dat was wel weer een geruststelling.
Proficiat met de vermaanddagen!! En lieve foto's ook zeg![]()
Beterschap ook voor alle zieke kindjes!! En sterkte voor de ouders met zware nachten!
(Sorry dat ik de usernames er niet bij vermeld maar heb het niet onthouden en kan het moeilijk teruglezen onder het typen van een bericht op m'n gsm).
Wat 'fijn' dat t al zo snel kan!quote:Op maandag 3 december 2012 14:57 schreef freecell het volgende:
Mooie curve!
Hier de oproep binnen. Vrijdag opname en operatie.
*nagelbijt*
Wel ideaal. Na sinterklaas vieren met de oudsten (woensdag) en in het weekend, dus we hebben wrs minder moeite een logeerplekje voor de oudsten te vinden.
Fijn
Jupquote:Op maandag 3 december 2012 15:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Wat 'fijn' dat t al zo snel kan!
Hopelijk gaat alles dan bergopwaarts
quote:Op maandag 3 december 2012 13:05 schreef Twinkle20 het volgende:
Enf o aankleden vindt ze hier ook niet leuk! Idd wtf ga je aan mijn armen zitten? Waarom hebben truitjes idd mouwen?
Een stukje terug geeft Deepfreeze aan dat haar zoontje toen bijna 2 weken lang ziek is geweest. Het is een dubbele 'aanval' op het afweersysteem dat uiteraard nog lang niet 'af' is. Omdat mijn meisje zich nu al niet lekker voelt zag ik het niet zitten om haar nóg zieker te maken. Vorige keren heeft ze niet gereageerd op de prikjes maar het zal nu net deze x wel gebeuren...quote:Op maandag 3 december 2012 17:30 schreef Enfermera het volgende:
[..]Precies!! Whehe XD
En idd, ben benieuwd naar de prikjes..Ik las trouwens in een of ander boekje van het CB dat ze wel gewoon prikjes mogen in principe als ze alleen wat snotterig zijn en dat het juist belangrijk is dat ze ze wel krijgen op dat tijdstip dat ze gepland zijn (ofzo..)
Mag ik vragen wat de reden is van degenen die dat niet doen waarom niet?Hebben jullie ervaring met extra zieke kindjes dan daarna ofzo?
![]()
Mini loopt hier ook al vaak te niezen, maar geen snotterigheid ofzo.. Nouja, we zien het wel.
Free wat fijn dat je een datum hebt!
Ja ok is zo.. Thxquote:Op maandag 3 december 2012 20:22 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Een stukje terug geeft Deepfreeze aan dat haar zoontje toen bijna 2 weken lang ziek is geweest. Het is een dubbele 'aanval' op het afweersysteem dat uiteraard nog lang niet 'af' is. Omdat mijn meisje zich nu al niet lekker voelt zag ik het niet zitten om haar nóg zieker te maken. Vorige keren heeft ze niet gereageerd op de prikjes maar het zal nu net deze x wel gebeuren...
Op het CB gaven ze overigens aan dat het echt totaal geen probleem is om de prikjes uit te stellen. Ik gaf aan volgende week wel langs te komen maar zij adviseerden mij om het de laatste donderdag voor kerst pas te komen doen. Dan ben ik daarna een week vrij en hoeft E. niet naar het KDV, vond ik wel lief meegedacht.
Dank je welquote:Op maandag 3 december 2012 20:25 schreef PureEvil het volgende:
Xanteh, wat een prachtig meisjeEn zowiezo, die foto
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venray klopt! Op Antoniusveld .. ga. ik ook heen. Als je op 20 dec gaat ben ik er ook! :-Dquote:Op maandag 3 december 2012 20:25 schreef PureEvil het volgende:
Xanteh, wat een prachtig meisjeEn zowiezo, die foto
![]()
Goede stats Tante Soesa! Fijn![]()
![]()
Twinkle, ik wens je morgen veel shop plezier met je zus!![]()
Fijn dat je zo snel terecht kan in het zh freecell!![]()
SE ook goede stats ! wow![]()
![]()
ben benieuwd naar de stats van Cristel...Maar ik hoef pas weer in maart ofzo...Zat er over te denken dat ik binnekort eens een CB in de buurt binnenloop (volgens mij zit er 1 in nieuw bergen of venray?)
Misschien een bloedneus gehad?quote:Op dinsdag 4 december 2012 05:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm ik ga mijn kind net voeden .. zie ik op de puckababy ter hoogte van haar schouder een onverklaarbare bloedvlek. Aan D zelf is niks te zien .. strange
Borstvoeding? Ik had nog wel eens dat mijn babies bloed binnen kregen van een kloofje en dat bloed zag je dan weer terug vanwege het teruggolven van de melk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 05:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm ik ga mijn kind net voeden .. zie ik op de puckababy ter hoogte van haar schouder een onverklaarbare bloedvlek. Aan D zelf is niks te zien .. strange
Dat is lekker inderdaadquote:Op dinsdag 4 december 2012 08:24 schreef kaatjejannie het volgende:
Vandaag de eerste dag zonder kraamhulp. Eigenlijk wel weer lekker... Ze was echt geweldig hoor, maar alles gewoon weer zelf doen is ook wel weer fijn.
Vannacht een heerlijke nacht gemaakt. Luuk dronk om 0.00 , 5.00 en nu net weer. Ik moet hem ook wakker maken voor de voeding,maar als ie dan eenmaal wakker is, dan moet het ook direct komen.
Daar kan ik me alleen maar bij aansluitenquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:37 schreef Kyara het volgende:
ik kan me voorstellen dat je a) honger hebt en b) pijn hebt na zo'n nacht. En inderdaad, op een rustig moment zulke dingen bespreken werkt inderdaad beter dan op het moment zelf als je toch al moe en gestresst bent. Hopelijk komen jullie tot een goede oplossing.
Niet echt fit maar wel oké, ik ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Zolang mijn guppie geen koorts krijgt vind ik alles bestquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:46 schreef Zoë23 het volgende:
Wat vreemd ophelia, hoe gaat het nu dan met je?
Ik hoop dat jullie een werkbare oplossing vindenquote:Bedankt!
Ja snachts dingen bespreken is echt niet handig. Gelukkig is hij morgen vrij (Ik moet naar de Arbo) dus dan hebben we alle tijd voor plan 'slapen'
quote:
quote:Op maandag 3 december 2012 20:45 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Dank je welHeb de foto zelf gemaakt en laten afdrukken. Cadeautje voor de opa's en oma's deze kerst.
Niet alle foto's waren even charmant trouwens...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
leuk idee trouwens! Om een foto te geven aan opa's en oma'sIs het dan wel inloopspreekuur?quote:Op dinsdag 4 december 2012 05:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Venray klopt! Op Antoniusveld .. ga. ik ook heen. Als je op 20 dec gaat ben ik er ook! :-D![]()
Ik geef je groot gelijk. Ik zie ook op tegen Kerst bij schoonouders en wij hoeven maar een uur te rijden. We hebben nog geen specifieke tijd afgesproken, omdat Billies ritme over drie weken waarschijnlijk weer totaal overhoop ligt. Dus we zien een dag of drie van tevoren wel hoe en wat. Ik vermoed dat het Kerstlunch wordt in plaats van Kerstdinerquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:47 schreef Mangostine het volgende:
Oh, die van ons heeft ook de moppermodus aan als de dag daarvoor wat drukker is geweest.
Met kerst worden we jaarlijks verwacht bij oma, waar de hele familie dan aanwezig is, voor het kerstdiner. Maar dat is voor ons bijna 3 uur rijden enkele reis, dan daar rond etenstijd bezig zijn met huiluurtje, voeden en verschonen, en continu familie eromheen. Plus dat wij de dag daarna zitten met een humeurig kind. Niet echt wat wij ons bij kerst hadden voorgesteld.
Dus we komen dit jaar niet naar oma. Men, dat bericht is door de familie met afschuw ontvangen.
Mijn moeder kwam met het 'geniale' idee om iedereen met kerst bij haar uit te nodigen. 7 volwassenen, een tiener en 4 kleine kinderen. Op een flatje. Het leek haar zo gezellig... Tja, ik begrijp het aan de ene kant wel, ze is behoorlijk ziek en het kan heel goed haar laatste kerst zijn (maar dat dachten we 2 jaar geleden ook al) en zelf kan ze moeilijk bij anderen op visite. Maar ik krijg nu al stress bij het idee van de drukte, gillende kinderen, baby die natuurlijk niet gaat slapen en dat wij dan de hele nacht met hem bezig zijn daarna... Ik blijf liever gewoon thuisquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:47 schreef Mangostine het volgende:
Oh, die van ons heeft ook de moppermodus aan als de dag daarvoor wat drukker is geweest.
Met kerst worden we jaarlijks verwacht bij oma, waar de hele familie dan aanwezig is, voor het kerstdiner. Maar dat is voor ons bijna 3 uur rijden enkele reis, dan daar rond etenstijd bezig zijn met huiluurtje, voeden en verschonen, en continu familie eromheen. Plus dat wij de dag daarna zitten met een humeurig kind. Niet echt wat wij ons bij kerst hadden voorgesteld.
Dus we komen dit jaar niet naar oma. Men, dat bericht is door de familie met afschuw ontvangen.
E begon dat ook te doen toen hij een maand of 5,5 was. Tot de zes maanden heb ik hem enkel zittend gevoed met als gevolg dat ik de halve nacht rechtop zat met een wakkere E of E die sliep maar meteen wakker werd zodra ik hem weg wilde leggen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:05 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vannacht was de mini weer aan het spoken. Wakker tussen 1.15 en 2.40. Toen heb ik hem maar bij me in bed genomen en sliep hij in 5 minuten... Zelf in slaap vallen lukt gewoon écht niet, hij is dan niet aan het huilen, maar gewoon aan het brabbelen en pruttelen. Soms is hij bijna weg (5 minuten stil) en dan begint het weer. Maar ja, met de babyfoon aan slapen we zelf natuurlijk ook niet. En uitzetten vind ik niet prettig, omdat ik dan pas wakker wordt als hij heel hard huilt.
Volgens verschillende bronnen op internet heeft je baby een slaapprobleem als hij nog niet doorslaapt met 6 maanden. Ik hecht er niet al te veel waarde aan, maar vond het wel opvallend!
5 uur slaap achter elkaar redden we de laatste weken alleen bij uitzondering. Meestal slaapt hij tussen 19.00 en 22.00, dan tot een uur of 1, volgende keer wakker rond 4. Ik voed ook zittend, meestal neem ik hem in bed als hij rond 4 uur (of later) wakker wordt. Ik heb geen arm onder hem als ik liggend voed, en ik ben bang dat slapend overleggen in zijn bedje als ik 2 deuren door moet (open laten staan is geen optie ivm katten) ook geen succes wordt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:27 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
E begon dat ook te doen toen hij een maand of 5,5 was. Tot de zes maanden heb ik hem enkel zittend gevoed met als gevolg dat ik de halve nacht rechtop zat met een wakkere E of E die sliep maar meteen wakker werd zodra ik hem weg wilde leggen.
Sinds hij zes maanden is voed ik hem 's nachts liggend. Meestal valt hij dan sneller en beter in slaap(Laat hij los en valt dan op mijn arm in slaap) waardoor ik hem wel in zijn eigen bedje kan overleggen.
Hierdoor slapen wij allemaal meer en beter. Misschien dat dit voor jou ook werkt.
En een slaapprobleem als ze niet doorslapen, tja vijf uur slapen aan één stuk is al doorslapen. Dus van 2:00 tot 02:00 is ook doorslapen he. Sowieso vind ik het niet raar dat E wakker wordt. Hij is verkouden en er komen tandjes door.
Natuurlijk is het fijner als ze doorslapen maar vind het wel ver gaan dat er gesteld wordt dat er sprake is van een slaapprobleem als ze nog niet doorslapen na zes maanden.
Wij zitten momenteel ook op zo'n schema van 1:00 en 4:00. Hier ben ik al heel blij mee want een paar weken geleden was het 1:00, 2:00, 3:30, 5. Het liggend voeden ben ik deels ook gaan doen omdat ik zoals jij ook al schrijft toch echt niet meer lekker functioneerde.quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
5 uur slaap achter elkaar redden we de laatste weken alleen bij uitzondering. Meestal slaapt hij tussen 19.00 en 22.00, dan tot een uur of 1, volgende keer wakker rond 4. Ik voed ook zittend, meestal neem ik hem in bed als hij rond 4 uur (of later) wakker wordt. Ik heb geen arm onder hem als ik liggend voed, en ik ben bang dat slapend overleggen in zijn bedje als ik 2 deuren door moet (open laten staan is geen optie ivm katten) ook geen succes wordt.
Ik heb het idee dat het slechte slapen veroorzaakt werd door tandjes + verkoudheid, maar dat hij daarna heel lang blijft 'hangen' in dat slaapgedrag. En ik vind het ook niet gek dat hij veel wakker is, ik kan het allemaal logisch beredeneren, maar zelf functioneer ik gewoon niet lekker meer. Overdag slaapt de mini ook niet veel (nooit gedaan) dus overdag wat inhalen zit er ook niet echt in.
Nou ja, in vergelijking met bijvoorbeeld Zoë valt het hier nog wel mee. Als je zelf fysiek niet in orde bent is het helemaal slopend! Het komt vast wel goed, uiteindelijk.
Hihiquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:33 schreef danio86 het volgende:
Haha herkenbaar enfermera! Mijn dochter heeft maat 56 en zit in een slaapzak maat 70 van de prenatal. Haar armpjes doen we wel in de mouwen maar haar handjes komen er nog niet uit omdat de mouwen zo lang zijnWel schattig
En het scheelt een week of drie/vier (?) met de mijne en ik ben al gelukkig met 5 uur tussen voedingenquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:28 schreef danio86 het volgende:
Jeetje kwisted, dat scheelt maar een 0,5 maand met mijn dochter en ben al blij dat zij van half 11 tot 7 slaapt. Maar het kan dus nòg beter! Heerlijk hoor, lekker van genieten!
Armpjes niet in de mouwen is toch niet zo erg? Komt toch ongeveer op hetzelfde neer als inbakeren? En daar is ook niks ergs aanquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:24 schreef Mineola het volgende:
[..]
En het scheelt een week of drie/vier (?) met de mijne en ik ben al gelukkig met 5 uur tussen voedingenbenieuwd of mijne dat dan ook doet!
Enarmpjes niet in de mouwen van de slaapzak? Noooooit over nagedacht maar hier zou vermoedelijk de derde wereldoorlog uitbreken als ik dat probeer. Ik zou het zelf heel claustrofobisch vinden eigenlijk maar misschien vinden kindjes het wel fijn ja.
Ik vond de zachte hema broekjes altijd wel mooi vallen in de tijd dat Midas nog smal was (long long time ago....quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Hmm shoppen voor D is opzich geslaagd. Alleen broekjes blijft lastig. Ze is lang en smal en heeft grote voeten. Dus de meeste broekjes zitten qua lengte goed masr zakken van haar kont af.
Ga morgen eens een poging wagen bij de hema en h&m voor leggings ofzo.
Qua breedte zit ze nog steeds op 50/56 maar qua lengte 62. Voor truitjes gaat dat wel maar broekjes is echt lastig.
Na het badje pyjama en slaapzak aan en dan lekker de fles. Vannacht lekker aan laten, waarom zou je m uitdoen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:23 schreef Mangostine het volgende:
Mijn baby slaapt vannacht voor het eerst in zijn nieuwe slaapzak... Ik ben benieuwd.
Hoe doen jullie dat: na het badje al meteen in de slaapzak en dan voeden, of pas in bed aantrekken? En voor de nachtvoeding weer eruit?
Ik heb hem nu zijn pyjama aangetrokken, dan gevoed, dan in bed in de slaapzak. En wou hem er voor de nachtvoeding misschien lekker in laten zitten? Het is anders zo'n gedoe met die mouwen.
kweenie, ik twijfel of dat niet te warm is voor hem, met dat ding aan en dan bij mij liggen...quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:25 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Na het badje pyjama en slaapzak aan en dan lekker de fles. Vannacht lekker aan laten, waarom zou je m uitdoen?
Hier blijft ze er lekker slaperig door. Ik ging ook altijd zelf weer onder de dekens op bed zitten voeden, het is hier 's nachts al koud zat in huis. Nu zit ik op haar kamertje kou te lijden en had ik zelf ook wel graag een slaapzak aan gehadquote:Op dinsdag 4 december 2012 21:29 schreef Mangostine het volgende:
[..]
kweenie, ik twijfel of dat niet te warm is voor hem, met dat ding aan en dan bij mij liggen...
Ik ook wat is het en waarvoor is het? Lijkt wel een box met een laken overheen gespannen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:33 schreef Kwisted het volgende:
Coco, is dit iets voor jouw poezen?![]()
[ afbeelding ]
nog nooit gezien dit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |