abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129663893
Ik denk het -O- het begon zo mooi.
Het was wel lekker warm en vochtig in huis :')
Tap tap tap
pi_129663984
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:55 schreef CherryLips het volgende:
Ik denk het -O- het begon zo mooi.
Het was wel lekker warm en vochtig in huis :')
Hoeveel water kreeg hij?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_129664153
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 23:57 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoeveel water kreeg hij?
Zoveel als ie op kon :P een flinke laag en als die opgeslurpt was weer een laagje.
Tap tap tap
pi_129664238
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zoveel als ie op kon :P een flinke laag en als die opgeslurpt was weer een laagje.
Hmm ok :P
pi_129664585
Was dat te veel :@
Tap tap tap
pi_129664732
Nee, giet ook altijd vol als het water (bijna) weg is.
pi_129989219
Hallo Allemaal,

Vandaag voor het eerst 3 potentionele familieleden gehaald. graag feedback of er iets is waar ik zeer snel iets aan moet doen! (behalve schoteltje water eronder wat ik ondertussen al heb gedaan)

pics:

hopelijk gaat dit goed!
pi_130002064
Paar foto's. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130029226
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:33 schreef koffieschaap het volgende:
Hallo Allemaal,

Vandaag voor het eerst 3 potentionele familieleden gehaald. graag feedback of er iets is waar ik zeer snel iets aan moet doen! (behalve schoteltje water eronder wat ik ondertussen al heb gedaan)

pics:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

hopelijk gaat dit goed!
Ook voor mij een vraag die ik heb.
pi_130448352
Guys and chicks, ik ben terug van een flinke reis door Europa.

Weer volop tijd voor mijn favoriete hobby: namelijk vleeseters. Ik heb alles in een moerasbak en een kasje gegooid.

Alles in het kasje is deze zomer dood gebrand. Moerasbak is still alive and kicking. Inmiddels ook verhuisd en heb gelukkig een balkon op het Westen. Binnekort foto-update.
pi_130448422
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 19:33 schreef koffieschaap het volgende:
Hallo Allemaal,

pics:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

hopelijk gaat dit goed!
Foto 1: Hier kan je minstens 4 stekjes van halen. Planten groeien elkaar nu in de weg. Zak turfgrond en liefst perliet kopen en de hele plant uit de grond halen. Vervolgens rustig afscheuren op de knol onder de grond,

Foto 2: Heeft grotere pot nodig. Wel een prachtig exemplaar!
pi_130449006
Bloemtak in sarracenia is ook geen goede combinatie. Ziet er mooi uit, bloem begon in maart te groeien, en nu ze uitgebloeid is en er een mooie dikke zaadknol ontstaat beginnen er eindelijk nieuwe kelken te vormen, waar ook hoopvolle geluiden uit komen (vliegen in nood >:) )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_130451254
Dit is een beetje het uitschot van wat ik eens lekker heb laten verwilderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Drosera links in de moerasbak, is deze dood? Of komt dit omdat deze veel bloemen had?

Op mijn balkon staat hetgeen wat ik wel goed heb onderhouden.
pi_130472843
Waar kan ik in vredesnaam perliet en/of turf krijgen? Belletje naar intratruin leverde alleen op dat zij het niet verkopen. Omgeving Arnhem, iemand enig idee? Ik wilde vandaag een happie halen! :@ *;

Ik hoef eigenlijk alleen maar een schepje (Ik wil één plant huisvesten), en in mijn studentenkamer heb ik geen ruimte voor literzakken...

Weet iemand een alternatief, of écht perliet en turf hebben, maar wááááááár?

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2013 11:40:46 ]
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:47:13 #215
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130473028
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:39 schreef lkki het volgende:
Waar kan ik in vredesnaam perliet en/of turf krijgen? Belletje naar intratruin leverde alleen op dat zij het niet verkopen. Omgeving Arnhem, iemand enig idee? Ik wilde vandaag een happie halen! :@ *;

Ik hoef eigenlijk alleen maar een schepje (Ik wil één plant huisvesten), en in mijn studentenkamer heb ik geen ruimte voor literzakken...

Je hoeft niet per se perliet te hebben, maar het is wel beter natuurlijk. Turf is wel noodzakelijk. Een mengsel van turf en zand doet het hier ook goed.
Probeer eens een growshop voor perliet. En turf(strooisel) zou elk zelfrespecterend tuincentrum wel moeten hebben.

quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 18:28 schreef tammepiet het volgende:
Dit is een beetje het uitschot van wat ik eens lekker heb laten verwilderen.

SPOILER
De Drosera links in de moerasbak, is deze dood? Of komt dit omdat deze veel bloemen had?

Op mijn balkon staat hetgeen wat ik wel goed heb onderhouden.
Die Drosera is absoluut niet dood. :P
This isn't even my final form.
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:50:35 #216
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130473104
Ik stel zelf ook maar even gelijk een vraag. Ik heb mijn planten nu op een balkon staan (eindelijk meer ruimte!). Nu wil ik ze ook buiten laten overwinteren, maar ik wil uiteraard niet dat ze sterven. Wat moet ik doen om tegen vorst te beschermen?
pi_130473692
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:50 schreef Levolution het volgende:
Ik stel zelf ook maar even gelijk een vraag. Ik heb mijn planten nu op een balkon staan (eindelijk meer ruimte!). Nu wil ik ze ook buiten laten overwinteren, maar ik wil uiteraard niet dat ze sterven. Wat moet ik doen om tegen vorst te beschermen?
Ik heb erg veel onderzoek gedaan de laatste dagen, en het schijnt dat vleesetende planten júist het allerbeste buiten kunnen staan als Noord-Amerikaanse plantensoort.

Ook vrieskou zal het niet echt deren, maar dan zou ik wel nú buitenzetten, zodat hij aan de temperatuursverandering kan meewennen, in plaats van de plant een 'schok' te geven en in één keer in de vrieskou neer te plempen.

Mijn moeras is eens een week bevroren
geweest met nachttemperaturen van min 15
en overdag net onder het vriespunt. Alle
planten hebben het overleefd. Het
groeiseizoen in de kas begint in februari en
stopt medio november.

Quote van deze man:

http://www.vleesetendepla(...)n%20en%20Kultuur.pdf

Intratuin móet wel turf(strooisel) verkopen? Het meisje zei eigenlijk steeds onmiddelijk néé op mijn vragen. Kan ook gewoon een trut zijn geweest, ;(
pi_130473755
Turfstrooisel en gewassen, schoon zand staat inderdaad ook overal op internet. Kan ik zand gewoon wassen (natuurlijk in mineraalvrij water), of moet ik een speciaal soort hebben? Zandbakzand schijnt goed genoeg te zijn.

Trufstrooisel, hebben!! :( :( :(

Iedereen heeft 't trouwens over plastic potten, aangezien deze geen mineralen 'lekken' zoals keramiek dat doet. Ik heb een glazen pot waar ik hem heel graag in wil, kan dat?
pi_130473763
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:39 schreef lkki het volgende:

ik kan wel een doosje met perliet vullen en voor de verzendkosten jouw kant op sturen? ik heb meer dan voldoende :)
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:23:45 #220
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130473914
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:15 schreef lkki het volgende:

[..]

Ik heb erg veel onderzoek gedaan de laatste dagen, en het schijnt dat vleesetende planten júist het allerbeste buiten kunnen staan als Noord-Amerikaanse plantensoort.

Ook vrieskou zal het niet echt deren, maar dan zou ik wel nú buitenzetten, zodat hij aan de temperatuursverandering kan meewennen, in plaats van de plant een 'schok' te geven en in één keer in de vrieskou neer te plempen.

Mijn moeras is eens een week bevroren
geweest met nachttemperaturen van min 15
en overdag net onder het vriespunt. Alle
planten hebben het overleefd. Het
groeiseizoen in de kas begint in februari en
stopt medio november.

Quote van deze man:

http://www.vleesetendepla(...)n%20en%20Kultuur.pdf

Intratuin móet wel turf(strooisel) verkopen? Het meisje zei eigenlijk steeds onmiddelijk néé op mijn vragen. Kan ook gewoon een trut zijn geweest, ;(
Bedankt voor de informatie! Voorheen had ik niet de optie om ze buiten te zetten omdat ik op een studentenkamer woonde, nu heb ik een balkon en ze staan sinds deze lente buiten.
Vorig jaar heb ik ze wel een winterrust gegeven, maar wel binnenshuis (rond de 10-15 graden). Samen met de verlaging van het aantal zonuren per dag was dit voldoende om ze in winterrust te brengen. En ja hoor, ze staan er zeer goed bij dit jaar.

Deze winter kan het dus nog beter, op balkon, maar ik lees altijd "kijk uit voor vorst". Jouw verhaal stelt mij echter gerust.

Het meisje van Intratuin kan inderdaad zomaar nee hebben geroepen, ik denk ook wel dat ze turf hebben. Perliet hebben ze waarschijnlijk niet. Toen ik er eens naar vroeg in een tuincentrum vroegen ze of ik wiet ging kweken. :')
pi_130473927
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:18 schreef lynda het volgende:

[..]

ik kan wel een doosje met perliet vullen en voor de verzendkosten jouw kant op sturen? ik heb meer dan voldoende :)
Awww, wat lief!

Ik heb een klein potje, ik wil ook een klein plantje. Mét ruimte voor een laag van 4 cm water onderin *soort ingebouwde schotel), en 1,5 cm onder de potrand, kom ik op een diepte van 8,5 cm. Vierkant potje, 9 breed, 14 lang.

De inhoud is ongeveer een liter. Half om half zand en turfstrooisel, dus..? Houden ze daarvan?

Hoeveel zou een halve liter turfstrooisel kosten bnij jou? :D
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:25:12 #222
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130473957
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:18 schreef lkki het volgende:
Turfstrooisel en gewassen, schoon zand staat inderdaad ook overal op internet. Kan ik zand gewoon wassen (natuurlijk in mineraalvrij water), of moet ik een speciaal soort hebben? Zandbakzand schijnt goed genoeg te zijn.

Trufstrooisel, hebben!! :( :( :(

Iedereen heeft 't trouwens over plastic potten, aangezien deze geen mineralen 'lekken' zoals keramiek dat doet. Ik heb een glazen pot waar ik hem heel graag in wil, kan dat?
Ik heb zand van de bouwmarkt (Gamma), kost geen drol en bevat geen kalk. Speelzand is dat geloof ik. Glazen pot lijkt me wel geschikt.
pi_130474016
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:23 schreef Levolution het volgende:
Bedankt voor de informatie! Voorheen had ik niet de optie om ze buiten te zetten omdat ik op een studentenkamer woonde, nu heb ik een balkon en ze staan sinds deze lente buiten.
Vorig jaar heb ik ze wel een winterrust gegeven, maar wel binnenshuis (rond de 10-15 graden). Samen met de verlaging van het aantal zonuren per dag was dit voldoende om ze in winterrust te brengen. En ja hoor, ze staan er zeer goed bij dit jaar.

Deze winter kan het dus nog beter, op balkon, maar ik lees altijd "kijk uit voor vorst". Jouw verhaal stelt mij echter gerust.
*O*

Blij je te kunnen helpen in return!

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:23 schreef Levolution het volgende:
Het meisje van Intratuin kan inderdaad zomaar nee hebben geroepen, ik denk ook wel dat ze turf hebben. Perliet hebben ze waarschijnlijk niet. Toen ik er eens naar vroeg in een tuincentrum vroegen ze of ik wiet ging kweken.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:25 schreef Levolution het volgende:
Ik heb zand van de bouwmarkt (Gamma), kost geen drol en bevat geen kalk. Speelzand is dat geloof ik. Glazen pot lijkt me wel geschikt.
De wietkwekerijfora hebben het inderdaad ook over growshops, net zoals jij, voor perliet. Dat ze het vroeg snap ik! _O-

Zand van de Gamma? :D Hoeveel krijg ik dan? Net zoals jij woon ik op een veels te kleine studentenkamer (9m2), en ik kan écht geen zakken kwijt. Het liefst zoek ik iets of iemand die me een kopje suiker geven/verkopen, evenals turf.
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:29:21 #224
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_130474071
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:27 schreef lkki het volgende:

[..]

*O*

Blij je te kunnen helpen in return!

[..]

[..]

De wietkwekerijfora hebben het inderdaad ook over growshops, net zoals jij, voor perliet. Dat ze het vroeg snap ik! _O-

Zand van de Gamma? :D Hoeveel krijg ik dan? Net zoals jij woon ik op een veels te kleine studentenkamer (9m2), en ik kan écht geen zakken kwijt. Het liefst zoek ik iets of iemand die me een kopje suiker geven/verkopen, evenals turf.
Het is wel een flinke zak inderdaad, excuses. :P
Maar het is zó goedkoop (volgens mij niet meer dan 2 euro, lang geleden), dat je het eventueel na gebruik gelijk weg kunt gooien. _O-

edit:

https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-speelzand-25-kg/p/B175168
pi_130474100
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:50 schreef Levolution het volgende:
ff kijken welke er winterhard zijn en dus naar buiten kunnen en blijven :)
In de winter staan de venussen hier gewoon buiten. Capensis en Nepenthes bijvoorbeeld blijven binnen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:24 schreef lkki het volgende:

[..]

Awww, wat lief!

Ik heb een klein potje, ik wil ook een klein plantje. Mét ruimte voor een laag van 4 cm water onderin *soort ingebouwde schotel), en 1,5 cm onder de potrand, kom ik op een diepte van 8,5 cm. Vierkant potje, 9 breed, 14 lang.

De inhoud is ongeveer een liter. Half om half zand en turfstrooisel, dus..? Houden ze daarvan?

Hoeveel zou een halve liter turfstrooisel kosten bnij jou? :D
Ik heb hier een volle zak turfstrooisel en een heleeeeeee grote zak perliet in de berging staan.
Ik kan wel een doosje vol gooien en dat opsturen met pakketpost?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')