abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119762699
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:41 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

dan kan je ook zeggen het behoud van traditie en cultuur is zo belangrijk dat de mening van die vrouwen onder doet aan de traditie van het gebeuren :)
Nee, dat kun je helemaal niet zeggen. Hoe haal je het in je hoofd :o
pi_119762700
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat haal je er nu voor idioot voorbeeld bij?
We zijn hier in Nederland en gelukkig hoort vrouwenbesnijdenis niet bij onze cultuur.
ik geef al antwoord hierboven
eentje tegelijk is wel genoeg,
anders moet ik dubbel antwoorden :')
pi_119762707
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:53 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

dat probeerde ik uit te leggen met die quote
Dat snap ik ook, je kunt tradities in bijvoorbeeld Iran of Marokko (ik noem maar iets) gewoon niet vergelijken. Mensen zijn daar anders. Opvattingen zijn daar anders. De wereld is daar gewoon anders. Dat is appels met peren vergelijken.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_119762737
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat kun je helemaal niet zeggen. Hoe haal je het in je hoofd :o
hoezo niet?
dat is toch zo?
pi_119762810
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:55 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat snap ik ook, je kunt tradities in bijvoorbeeld Iran of Marokko (ik noem maar iets) gewoon niet vergelijken. Mensen zijn daar anders. Opvattingen zijn daar anders. De wereld is daar gewoon anders. Dat is appels met peren vergelijken.
het is niet veel anders hier als mensen roepen, wanneer je een andere mening hebt, dat je moet opdonderen uit Nederland

zei ik net ook al
pi_119762873
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, maar op dit vlak wel.

Het liefst zou ik schrijven dat ze een nekschot mogen krijgen, maar daar krijg ik weer gezeur over.
ja, een nekschot, moeten ze maar niet aan je grappige nepnegertjes komen he. want dat hoort bij je identiteit. lol.
pi_119762962
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:56 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

het is niet veel anders hier als mensen roepen, wanneer je een andere mening hebt, dat je moet opdonderen uit Nederland

zei ik net ook al
Nee dat wordt niet door mij gezegd. De discussie die wij met elkaars quotes hebben gaan daar niet over. Het ging over persoonlijke meningen boven tradities. Heeft niks met opdonderen te maken.

Ik neem aan dat je een andere user bedoelde, maar dan graag hem/haar quoten.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_119763149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:59 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Nee dat wordt niet door mij gezegd. De discussie die wij met elkaars quotes hebben gaan daar niet over. Het ging over het persoonlijk meningen boven tradities. Heeft niks met opdonderen te maken.

Ik neem aan dat je een andere user bedoelde, maar dan graag hem/haar quoten.
ik bedoelde als mensen dat zeggen, zoals de persoon die ik quotte met die opmerking,
LXIV of zoiets
ik wilde het hem duidelijk maken
maar toen ging jij mij quoten
niet dat jij het zegt :)
  donderdag 29 november 2012 @ 22:07:20 #234
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_119763426
Goed dat hier een discussie over is.

Dag Sinterklaasje dahaag daahaag w/ <O)
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:11:01 #235
pi_119763641
Over 50 jaar is het Sinterklaasfeest afgeschaft/gewijzigd.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:11:19 #236
pi_119763666
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En wat mij betreft mag jij er in dat geval lekker achteraan.
Dit dus. Wat een onzin zeg.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:12:23 #237
pi_119763740
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:33 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

die behoudt zelfs nog in Santa Claus

enne vrouwen besnijden moet ook zo blijven want het is traditie en cultuur?
Argument van cultuur en traditie heb ik nooit begrepen.
pi_119764084
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:52 schreef okiokinl het volgende:
heb je wel door hoe dat eruit ziet,
ons kinderfeestje; een ouwe gast met een hele horde hulpjes die wij nederlanders zo beschilderen zodat ze op negers lijken? want dat is lekker exotisch en grappig?
of ben je volledig verblind doordat jij het normaal vind omdat je het al je hele leven zo ziet?
Ja man, "ääärreme negertjes pesten" is ook echt het allereerste waar "we" aan denken zodra de sint weer in het land is hoor :') . De Sint en de Pieten zijn een al jaaaaren traditiegetrouw onderdeel van het sinterklaasfeest, en daarvan moet je niet willen verwachten dat je ze koste wat kost stande pede kunt veranderen, al helemaal niet als er zo'n dramaqueenerig toontje en belerend wijsneuzerig vingertje bij gehanteerd wordt.
  donderdag 29 november 2012 @ 22:21:36 #239
pi_119764253
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Ja man, "ääärreme negertjes pesten" is ook echt het allereerste waar "we" aan denken zodra de sint weer in het land is hoor :') . De Sint en de Pieten zijn een al jaaaaren traditiegetrouw onderdeel van het sinterklaasfeest, en daarvan moet je niet willen verwachten dat je ze koste wat kost stande pede kunt veranderen, al helemaal niet als er zo'n dramaqueenerig toontje en belerend wijsneuzerig vingertje bij gehanteerd wordt.
Want hoe zou dat anders moeten gaan volgens jou?
pi_119764762
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:21 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Want hoe zou dat anders moeten gaan volgens jou?
Begin bijv. maar eerst eens te accepteren dat de zwarte pieten voor verreweg de meesten niet de personificatie van de neger-karikatuur meer zijn (die rol wordt tegenwoordig met verve vervuld door al die halve-dollar-wannabee epygonen die TMF/MTV/TheBox/538-lijsten vervuilen).
  donderdag 29 november 2012 @ 22:57:46 #241
pi_119765932
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:31 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

Begin bijv. maar eerst eens te accepteren dat de zwarte pieten voor verreweg de meesten niet de personificatie van de neger-karikatuur meer zijn (die rol wordt tegenwoordig met verve vervuld door al die halve-dollar-wannabee epygonen die TMF/MTV/TheBox/538-lijsten vervuilen).
En daarmee veeg je dus weer je eigen argument van tafel.
pi_119766072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:57 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
En daarmee veeg je dus weer je eigen argument van tafel.
Care to elaborate on that?

Mag ik je dan even aan herinneren dat Mickey Mouse van oorsprong een karikatuur op de joden is, maar dat je nie-mand daarover meer hoort, want, MM wordt niet meer als zodanig (h)erkend.
pi_119768400
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

want, dan is het minder racistisch, als ik een wijzend vingertje opsteek?
we hebben niet altijd zwarte pieten gehad. en van mij mogen ze best zwarte puieten blijven, maar dan wel pieten van wat voor een enticiteit dan ook, zoals dat in nederland is tegenwoordig, en smeer ze maar flink onder het roet, maar niet helemaal. is dat nou zo erg, om zo een beetje te veranderen zodat de laatste racistische trekjes weg zijn?

leg anders eens uit waarom het volledig zwarte pieten moeten zijn, met rode lippen en een kroeshaar pruik.
komt door de schoorsteen?
pi_119768910
Fietste vanmiddag door een tunneltje waar "Zwarte Piet is racisme" was gespoten met een spuitbus. Daar achter had toen weer iemand gespoten: "Slavernij is handig"
pi_119768947
Voor alle zeikerds: Zwarte Piet is al ontzettend veranderd. Ik zie bijna nooit meer gouden oorbellen, steeds minder rode lippen en ze praten allemaal ABN.
pi_119769212
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:59 schreef okiokinl het volgende:
want, dan is het minder racistisch, als ik een wijzend vingertje opsteek?
:? :') incoherent argument is incoherent :')

quote:
we hebben niet altijd zwarte pieten gehad. en van mij mogen ze best zwarte pieten blijven, maar dan wel pieten van wat voor een enticiteit dan ook, zoals dat in nederland is tegenwoordig, en smeer ze maar flink onder het roet, maar niet helemaal. is dat nou zo erg, om zo een beetje te veranderen zodat de laatste racistische trekjes weg zijn?
Lieverd, dat "zwart van het schoorsteenroet"-verhaal is juist bedoeld om ervoor te zorgen dat zwarte piet niet op 1 etniciteit vast te pinnen is.

quote:
leg anders eens uit waarom het volledig zwarte pieten moeten zijn, met rode lippen en een kroeshaar pruik. komt door de schoorsteen?
Als je het "zwart van de schoorsteenroet"-verhaal plausibel in de oortjes van kleine kinderen wilt laten klinken dan moet piet idd wel zwart zijn ja. En wat Nielsch hierboven zegt; die andere kenmerken die wel hun oorsprong vinden in het koloniale tijdperk zijn ook al hard op weg om achterwege gelaten te worden.
pi_119770110
Ik zag Zwarte Piet als kind helemaal niet als neger. Gewoon een apart figuur was het, net als een stripfiguur of zo. Zie dan ook echt niet wat er discriminerend aan is.
pi_119770146
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:31 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

een boy george black version?
dat waren ook moren?
Wat heeft dat met zwarte Piet te maken
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 30 november 2012 @ 01:09:00 #249
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_119770230
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:16 schreef Nielsch het volgende:
Voor alle zeikerds: Zwarte Piet is al ontzettend veranderd. Ik zie bijna nooit meer gouden oorbellen, steeds minder rode lippen en ze praten allemaal ABN.
Ja, door het gezeik van de zeikerds ja.
Krekker is de bom!
pi_119770906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:25 schreef VanishedEntity het volgende:

[..]

:? :') incoherent argument is incoherent :')

[..]

Lieverd, dat "zwart van het schoorsteenroet"-verhaal is juist bedoeld om ervoor te zorgen dat zwarte piet niet op 1 etniciteit vast te pinnen is.

[..]

Als je het "zwart van de schoorsteenroet"-verhaal plausibel in de oortjes van kleine kinderen wilt laten klinken dan moet piet idd wel zwart zijn ja. En wat Nielsch hierboven zegt; die andere kenmerken die wel hun oorsprong vinden in het koloniale tijdperk zijn ook al hard op weg om achterwege gelaten te worden.
niet allemaal dus. men doet het half en is dan verontwaardigd als het niet genoeg is.
en een flink bevlekt iemand kun je ook gewoon zwarte piet noemen hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')