Klopt. Ik vind het eerder triest voor de maatschappij, dan mij als individu. Vandaar dat ik niet bang ben om kritisch te zijn richting Marokkanen. Vrouwonvriendelijkheid speelt ook een grote rol, maar het is vooral de machocultuur. Marokkaanse mannen laten nooit en te nimmer verdriet zien. Zelfs ik heb die zwakte in mijn karakter.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep, helemaal met je eens. Het is ook nooit goed of het deugt niet, he... *zucht*
Neemt niet af van mijn mening dat het wel heel erg triest is dat die zonen zo sterk staan ten opzichte van hun ouders, en volgens mij heeft dat toch echt wel een hele hoop te maken met de vrouwonvriendelijkheid van die cultuur.
[..]
Jij geeft op zijn minst een heel andere indruk, door op z'n minst in fatsoenlijk Nederlands te posten en je ook kritisch uit te kunnen laten over de Marokkaanse 'cultuur' - je bent in staat om er afstand van te kunnen nemen en er je kritisch over uit te laten. Ik wou dat dat voor een hoop meer Marokkaanse jongeren (en dan in het bijzonder: MANNEN!) zou gelden, dat zou een hoop helpen mbt dit probleem.
Als dit de aanleiding is neem ik mijn woorden graag terug.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Marokkanen hebben al jaren en jaren last van het tuig. Het is een non-argument wat jij hier noemt. Men laat van zich horen, omdat men ziet dat het uit de hand begint te lopen en de Nederlandse bevolking al jaren roept dat de Marokkaanse bevolking hun verantwoordelijk moet nemen voor dat vuil.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:20 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind het eerder triest voor de maatschappij, dan mij als individu. Vandaar dat ik niet bang ben om kritisch te zijn richting Marokkanen. Vrouwonvriendelijkheid speelt ook een grote rol, maar het is vooral de machocultuur. Marokkaanse mannen laten nooit en te nimmer verdriet zien. Zelfs ik heb die zwakte in mijn karakter.
quote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Als dit de aanleiding is neem ik mijn woorden graag terug.
Geen punt. Het is een van de aanleidingen. Denk alstublieft niet aan het punt dat Marokkanen dit vooral doen om hun naam te beteren. Die naam is al naar de filistijnen voor de komende jaren. Dat is nog het minste zorg dat men moet hebben. Het is nu vooral belangrijk dat er wordt opgetreden tegen dit soort vuil. Deze ontwikkeling stelt nog weinig voor, maar het is een klein lichtpuntje aan de hemel.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:25 schreef stekelzwijn het volgende:
Als dit de aanleiding is neem ik mijn woorden graag terug.
Dat is goed om te horen. Ze zijn er wel, alleen je hebt wijken in Nederland waar het wel erg zorgwekkend is. Schilderswijk is zo een gedrocht.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik vind het vooral zo triest om te zien dat een complete bevolkingsgroep wordt afgerekend vanwege een bende trieste sukkels, terwijl het merendeel van die bevolkingsgroep gewoon keihard zijn/haar best doet om te participeren in de NL-maatschappij.
Ik woon zelf aan de rand van een zogenaamde 'prachtwijk', dus ik weet waar ik het over heb, maar ik heb nog nooit eerder zulke vriendelijke, hardwerkende, en welwillende mensen meegemaakt als de jonge gehoofddoekte dames in het plaatselijke winkelcentrum alhier. De heren doen ook behoorlijk hun best trouwens.
Mannen - Marokkaans of wat dan ook - die zich af en toe laten gaan en dan ook in staat zijn om *verdriet* te tonen zijn overigens behoorlijk aantrekkelijk imho.
Macho's:![]()
![]()
Precies. Zulke misdadigers beginnen altijd met het treiteren en terroriseren van hun eigen buurtgenoten en familieleden. In dit geval komt er nog een flink aantal culturele misverstanden bij, maar de eersten die er last van hebben zijn altijd hun bekenden, of de dader nu Holleeder of Hassan heet. Als zo'n idioot in een interview al zegt dat 'ie zijn zusje vermoordt als ze zich op straat begeeft - dat is: tegen een onbekende - , hoe denk je dan dat de sfeer in huis is?quote:Op donderdag 29 november 2012 23:14 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Marokkanen hebben al jaren en jaren last van het tuig.
De ouders en dan vooral de moeders lijden. Ken een gozer die heeft het huis van zijn moeder en vader kortgeslagen, omdat ze hem geen geld gaven voor zijn jointje. Wat een ellende.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:48 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Precies. Zulke misdadigers beginnen altijd met het treiteren en terroriseren van hun eigen buurtgenoten en familieleden. In dit geval komt er nog een flink aantal culturele misverstanden bij, maar de eersten die er last van hebben zijn altijd hun bekenden, of de dader nu Holleeder of Hassan heet. Als zo'n idioot in een interview al zegt dat 'ie zijn zusje vermoordt als ze zich op straat begeeft - dat is: tegen een onbekende - , hoe denk je dan dat de sfeer in huis is?
Nou dan gaan ze toch lekker in Marokko wonenquote:Op donderdag 29 november 2012 11:54 schreef WhateverWhatever het volgende:
De Marokkaanse gemeenschap in de Rotterdamse deelgemeente Delfshaven is de jarenlange terreur van Marokkaanse drugsbendes helemaal zat.
De wijk waarnaast ik nu woon is recentelijk nog in het nieuws verschenen vanwege een volledig uit de hand gelopen asbest-schandaal. Sloeg uiteraard nergens op, maar de media (lees: de Telegrof et al.) waren er als de kippen bij om de bewoners die geevacueerd moesten worden (grotendeels Marokkanen) meteen weg te zetten als een bende asocialen omdat er een kindje in het zwembad van het hotel had gepoept, waar ze halsoverkop naartoe werden gedwongen.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:42 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat is goed om te horen. Ze zijn er wel, alleen je hebt wijken in Nederland waar het wel erg zorgwekkend is. Schilderswijk is zo een gedrocht.
Helemaal mee eens.quote:Tegen die macho's heb ik ook een haat. Het heeft ze in al die jaren weinig gebracht, behalve in de wereld van drugs, maar verder niet. Dat zal het zijn dat ze zich zo groot voor doen. Ken een Marokkaanse gozer die gedood is in het drugscircuit. Opgeruimd staat netjes.
Oeh, dat is wel erg uitvergroot door de Telegraaf. Niks nieuws, maar toch. Daar was destijds veel over te doen over dat incident in het zwembad. D'r werd schande van gesproken. Kon de mensen geen ongelijk geven, maar je post maakt veel duidelijk. Mooi voorbeeld hoe de Telegraaf misbruik maakt van situaties waar Marokkanen bij zijn betrokken.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
De wijk waarnaast ik nu woon is recentelijk nog in het nieuws verschenen vanwege een volledig uit de hand gelopen asbest-schandaal. Sloeg uiteraard nergens op, maar de media (lees: de Telegrof et al.) waren er als de kippen bij om de bewoners die geevacueerd moesten worden (grotendeels Marokkanen) meteen weg te zetten als een bende asocialen omdat er een kindje in het zwembad van het hotel had gepoept, waar ze halsoverkop naartoe werden gedwongen.
Naar later bleek, was er geen enkele reden voor die mallotige evacuatie-actie, en dat die bewoners volledig over hun toeren waren was volledig begrijpelijk, maar "the damage was already done"...
[..]
Helemaal mee eens.
Ik zal het niet ontkennen, als ik Marokkaanse amper 20-jaar oude gastjes met een omgekeerd petje op hun kop zie rondscheuren in hun BMW'tjes, dan denk it precies hetzelfde.
Yep. Ik vond die hele rambam, zoals die in de pers werd geshowed, gewoon *stuitend*.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oeh, dat is wel erg uitvergroot door de Telegraaf. Niks nieuws, maar toch. Daar was destijds veel over te doen over dat incident in het zwembad. D'r werd schande van gesproken. Kon de mensen geen ongelijk geven, maar je post maakt veel duidelijk. Mooi voorbeeld hoe de Telegraaf misbruik maakt van situaties waar Marokkanen bij zijn betrokken.
Dan is deze situatie triest, maar het verbaast mij weinig. Marokkanen in het nieuws trekken veel lezers en kijkers, dus dat is goed voor de omzet van de mediabedrijven. Helaas soms onterecht en uitvergroot zoals in jouw voorbeeld.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:12 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep. Ik vond die hele rambam, zoals die in de pers werd geshowed, gewoon *stuitend*.
Die mensen waren in paniek, geen wonder ook, als je verteld wordt dat je *ineens* je woning niet meer in mag terwijl zich daar nog je kinderen, huisdieren, whatever bevinden.
Het ergste is nog dat er dus helemaal niks aan de hand was. Asbest in je flat is geen enkel probleem (sterker nog, in ongeveer 90% van de gebouwen gebouwd voor 1985 bevindt zich asbest), zolang je er maar niet in gaat zitten boren en hakken. En zelfs als dat gebeurt is het risico minimaal. Maar wat deed de gemeente Utrecht, in combinatie met de woningbouwvereniging?
GROOT ALARM!!!
Die arme mensen raakten in paniek, en wellicht hebben ze zich niet helemaal senang gedragen tijdens hun verblijven in die opvang-addressen, maar om ze dan ook nog eens te gaan beschuldigen???
I rest my case.
Ik stond erbij en keek ernaar. En schudde mijn hoofd.
Precies wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 30 november 2012 00:16 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dan is deze situatie triest, maar het verbaast mij weinig. Marokkanen in het nieuws trekken veel lezers en kijkers, dus dat is goed voor de omzet van de mediabedrijven. Helaas soms onterecht en uitvergroot zoals in jouw voorbeeld.
Het blijft een sensatiebeluste krant. Helaas wel de grootste krant van Nederland. Je kunt de Telegraaf eigenlijk niet als een krant beschouwen. Het is puur sleaze & dirty. Voor sport voldoen ze, maar NRC en de Volkskrant zijn toch van een veel hoger niveau.quote:
We hebben het hier over opgefokte berichtgeving.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:04 schreef desiredbard het volgende:
Hbben we het hier over asbest of marrokaaanse hangjeugd die overlast veroorzaakt.
Ik woon inderdaad liever in een asbest woning dan naast het tuig in de volkskrant beschreven.
Gezonder ook
We hebben het hier, gezien de topic titel, over bepaalde migranten die het wangedrag van hun kinders / mede migranten zat ZOUDEN zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
We hebben het hier over opgefokte berichtgeving.
Lees het hele topic eens even door. Dat helpt.
Voorbeeldjequote:Marokkaanse Rotterdammers openhartig en zonder taboes met elkaar de problemen die hun zonen veroorzaken.
quote:Samira en haar zestienjarige zoon Yassin wonen in Delfshaven. Wat zeggen zij over de problemen in hun gezin?
[I] Dan terug naar de moeder...die wel leek te willen integreren ze durft welliswaarquote:Nee, de zestienjarige Yassin wist niet dat bezorgde Marokkaanse ouders in Rotterdam-West bij elkaar komen om te praten over het gedrag van hun zonen. "En wat zouden ze dan moeten bespreken?", vraagt hij. "Dat wij ze hoofdpijn bezorgen of gaan ze het hebben over het extra inkomen dat ze dankzij ons hebben?"
.......
"Ja, maar je wil wel, want anders loop je niet zo met je kont te schudden, slet!", roept Badr haar nog na.
"Kijk", zegt hij met een serieuze blik terwijl hij aan zijn energiedrankje nipt. "Chickies (meisjes, red.) die hier rondlopen met hun strakke skinny jeans en korte T-shirts, die vinden het juist leuk als we ze versieren." Waarom denk je dat? Die meiden leken het niet echt leuk te vinden om zo lastiggevallen te worden door jullie.
Badr leegt in één teug zijn blikje en begint harder en agressiever te praten. "Waarom staan ze dan uren voor de spiegel voordat ze boodschappen gaan doen? Om er mooi uit te zien, toch? Dat doen ze voor jongens en als ze niet versierd willen worden, dan moeten ze maar een hoofddoekje omdoen. Moslimmeisjes, daar hebben we wel respect voor." Yassin corrigeert zijn vriend: "Niet als ze wél een hoofddoekje dragen maar ook sexy kleding. Dat slaat echt nergens op, dat zijn ook gewoon hoeren."
..
"Als ik mijn zusje hier zie lopen, maak ik haar dood. Dat is het verschil tussen ons en Nederlandse mensen
Leuk zo'n theedrink meeting, Maar er gaat dus helemaal niks uitkomen.quote:"Was het echt zo erg?", vraagt de 38-jarige moeder van drie. Wellicht heeft de verslaggeefster niet gezien hoe die meiden zich gedroegen? "Er wonen heel wat slechte meisjes in deze wijk hoor", vergoelijkt ze het gedrag van haar eerstgeborene.
Koffieshops wel even in de overige dorpen/steden verplaatsen dan welquote:Op donderdag 29 november 2012 11:55 schreef Seam het volgende:
Gewoon heel Rotterdam opheffen
[ afbeelding ]
als je dit zo leest is het toch behoorlijk ernstig, en kun je het alleen maar met uitspraken (let wel ik zeg enkel uitspraken want stemmen vind ik echt iets voor de meest achterlijken onder ons, in zn geheel) van wilders eens zijn wanneer hij stelt dat het een achterlijke cultuur is, en er geen werk aan is met die lui.quote:Op donderdag 29 november 2012 18:48 schreef Wokkel het volgende:
Ben wel benieuwd welke mensen er naar dat debat kwamen. Waren het alleen de subsidie Marokkanen die overal komen opdagen als er wat te halen valt en vriendjes zijn met de ambtenarij of waren het de Marokkanen die daadwerkelijk de kindjes niet opvoeden?
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rlast-spuugzat.dhtml
Wokkel heeft wel een punt als je dat volkskrant artikel leest.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als je dit zo leest is het toch behoorlijk ernstig, en kun je het alleen maar met uitspraken (let wel ik zeg enkel uitspraken want stemmen vind ik echt iets voor de meest achterlijken onder ons, in zn geheel) van wilders eens zijn wanneer hij stelt dat het een achterlijke cultuur is, en er geen werk aan is met die lui.
Stuur alsjeblieft dat soort types een jaar of 2 naar marokko en hoop dat ze daar blijven want niemand heeft hier wat aan. Dat gaat alleen maar rottigheid uithalen in het leven, en daarmee vele levens verwoesten.
Hmm Iddeequote:Op vrijdag 30 november 2012 14:18 schreef Hathor het volgende:
Chimpansees hebben maar verstand dan die lui. En dat gaat zich nog voortplanten ook, triester kan het niet.
heb liever dat ze daadwerkelijk apen binnen laten en de mensen van afrika daar laten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:48 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hmm Iddee
Bij immigratie laat je bij binnenkomst je oude paspoort danwel je ballen achter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |