abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119737280
quote:
'Ferrari overweegt protest tegen Vettel'

HOOFDDORP - Ferrari overweegt een protest in te dienen tegen Sebastian Vettel. De Italiaanse renstal onderzoekt beelden die zouden laten zien dat de Red Bull-coureur tijdens de Grand Prix van Sao Paulo Jean-Eric Vergne illegaal heeft ingehaald.

Foto: ANP

Dat meldt de BBC. Vettel kroonde zich zondag in Brazilië dankzij de zesde plek tot wereldkampioen in de Formule 1 met maar drie punten voorsprong op Ferrari-rijder Fernando Alonso, die tweede werd.

De beelden (video) die de renstal onderzoekt zijn afkomstig van Vettels on-board camera tonen aan dat de Duitser Vergne inhaalt op een plek van het circuit waar met gele vlaggen werd gezwaaid. Dan mag een coureur niemand inhalen.

Net nadat Vettel Vergne voorbij is, is links in beeld een groen licht te zien en mag er wel weer gepasseerd worden.

Tijdstraf

Als het protest van Ferrari stand houdt, zou dat kunnen betekenen dat Vettel zijn wereldtitel moet inleveren. De drievoudig kampioen in de Formule 1 kan een tijdstraf van twintig seconden krijgen voor zijn vergrijp en wordt dan teruggezet naar de achtste plaats in de uitslag, waardoor Alonso de nieuwe kampioen wordt.

De Spanjaard lijkt via een bericht op Twitter al te refereren aan de situatie. Hij schreef in het Spaans: ''Wonderen kan ik niet verrichten. Maar binnen de regels kom ik wel tot wonderen.''

Overigens lijkt de FIA, de internationale auto- en motosportfederatie, volgens de eigen regels verplicht het incident te onderzoeken. Ferrari, Red Bull en de FIA waren woensdagavond niet bereikbaar voor commentaar.
Filmpje:
http://www.zie.nl/video/i(...)ituatie/m1nz48cfx76w

Bron:
http://www.nu.nl/sport/29(...)-protest-vettel.html
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 29 november 2012 @ 07:58:47 #2
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119737312
dat kon nog wel eens een flink staartje gaan krijgen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_119737364
Het scheelt echt maar een paar meter. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren :)
pi_119737371
Dit had men tijdens de race moeten constateren. Beetje raar om Vettel nu nog te bestraffen. Zo wil je als Alonso ook geen kampioen worden lijkt me...
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_119737394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:06 schreef JustinK het volgende:
Dit had men tijdens de race moeten constateren. Beetje raar om Vettel nu nog te bestraffen. Zo wil je als Alonso ook geen kampioen worden lijkt me...
quote:
Volgens de regels zijn ze dit blijkbaar verplicht en volgens de tweet van Alonso ziet hij dit wel zitten.
  donderdag 29 november 2012 @ 08:11:33 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119737408
quote:
''Wonderen kan ik niet verrichten. Maar binnen de regels kom ik wel tot wonderen.''
Arrogante eikel is het ook.... jammer dat hij wint als Vettel inderdaad de regels heeft overtreden.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_119737487
Go Alonso w/ *O*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119737490
quote:
Zo wil je als Alonso ook geen kampioen worden lijkt me...
Zowel Alonso als Ferrari hebben al regelmatig bewezen dat het ze alleen om resultaat gaat. Het interesseert ze helemaal niets hoe dat resultaat bereikt wordt.
Vandaar ook dat Alonso niet kon aarden bij McLaren, daar hebben ze nog wel zoiets als fatsoen en normale omgangsvormen.
pi_119737497
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:20 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Zowel Alonso als Ferrari hebben al regelmatig bewezen dat het ze alleen om resultaat gaat. Het interesseert ze helemaal niets hoe dat resultaat bereikt wordt.
Vandaar ook dat Alonso niet kon aarden bij McLaren, daar hebben ze nog wel zoiets als fatsoen en normale omgangsvormen.
:')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119737778
vraag is of hij ee ntijdstraf krijgt, en indien jah, hoeveel seconden.
Dan kan het zijn dat hij nog genoeg punten heeft (weet niet hoeveel tijdverschil met de nummer 7 en 8 er was?)

quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Het scheelt echt maar een paar meter. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren :)
Eigenlijk hetzelfde als dat je op de snelweg doet.
De borden geven 50 aan, de volgende geven al aan dat de situatie over is, en dan geef je in dat gebied ook al gas bij.
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  Forum Admin donderdag 29 november 2012 @ 09:21:17 #11
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_119738271
Ik vind dat achteraf geneuzel maar vervelend. Dit soort dingen moeten tijdens de race beslist worden. Nu is het mosterd na de maaltijd. Stel dat ze het doorzetten; Dan heb je dus een halve kampioen, Alonso is niet de meest sportieve coureur, maar ik kan me niet voorstellen dat je je op deze manier volwaardig kampioen voelt. Die straffen achteraf doen de sport wat mij betreft geen goed.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 november 2012 @ 09:32:18 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_119738436
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:44 schreef Crazy-M het volgende:
vraag is of hij ee ntijdstraf krijgt, en indien jah, hoeveel seconden.
Dan kan het zijn dat hij nog genoeg punten heeft (weet niet hoeveel tijdverschil met de nummer 7 en 8 er was?)

[..]

Eigenlijk hetzelfde als dat je op de snelweg doet.
De borden geven 50 aan, de volgende geven al aan dat de situatie over is, en dan geef je in dat gebied ook al gas bij.
En het vervelende is dat als ze vlak voor het bord staan te flitsen kan je echt gaan betalen omdat je pas harder mag gaan rijden na het bord, niet er voor. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 29 november 2012 @ 09:36:17 #13
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_119738508
Voor het 'Johnny Walker' bord staat een marshall met groen te zwaaien dus inhalen mag gewoon.
pi_119738569
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En het vervelende is dat als ze vlak voor het bord staan te flitsen kan je echt gaan betalen omdat je pas harder mag gaan rijden na het bord, niet er voor. ;)
True :)
al zullen ze in de praktijk niet 20 meter voor een verhoging gaan staan :P
Ik luister NL-Talig
pi_119738585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:36 schreef S95Sedan het volgende:
Voor het 'Johnny Walker' bord staat een marshall met groen te zwaaien dus inhalen mag gewoon.
Wel gek dat ook in zijn cockpit de gele lichten blijven branden voorbij dat punt.
pi_119739503
quote:
Maar de Ferrari baas wel
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_119741056
quote:
Op donderdag 29 november 2012 @ 10:37 schreef Garagardo het volgende:
[..]

Daar kun je moeilijk niet fan van zijn, haha. Ik ben niet echt fan van iemand, maar heb wel mijn voorkeuren (Vettel, Pérez en Iceman). Alonso komt me kilometers de strot uit, maar dat ligt vooral aan de eenzijdige berichtgeving hier in Spanje. Hij is hier een soort halfgod en dat weerstaat me nogal.

Om het materiaal compleet te maken hier de slow motion waar je links min of meer duidelijk ziet dat er een groene vlag gezwaaid wordt:

[afbeelding]
en:

Met tevens dank aan Garagaldo ;)
Ik luister NL-Talig
pi_119741353
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:13 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

en:
[ afbeelding ]
Met tevens dank aan Garagaldo ;)
Ik word er met de haren bijgesleept! Hey Crazy-M :D

Let wel dat het plaatje lap 3 is, maar dat je er vanuit kunt gaan dat die beste man daar in lap 4 ook nog staat. Dat is dan weer te zien in de gif die in je quote staat.

Ik denk niet eens dat Ferrari hier op in gaat, maar dat het meer een actie van de media is. Op marca.com staat bijvoorbeeld dat Ferrari het gaat onderzoeken. Dat zegt nog niets natuurlijk en er staat zelfs bij dat uit de laatste beelden blijkt dat het wel eens legaal kan zijn. Stemmingmakerij dus van Marca, of waar de officiele bron ook vandaan komt.

Het zou me niks verbazen als het Marca zelf was, Alonsistas als ze zijn.
pi_119742254
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 09:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Wel gek dat ook in zijn cockpit de gele lichten blijven branden voorbij dat punt.
Die gaan aan een uit per sector. De eerdere groene vlag is leidend.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:54:02 #20
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119742369
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:49 schreef IBAZ het volgende:

[..]

Die gaan aan een uit per sector. De eerdere groene vlag is leidend.
wist ik niet weer wat geleerd :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 29 november 2012 @ 12:24:04 #21
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_119743084
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin donderdag 29 november 2012 @ 12:34:27 #22
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')