Nou hoeft niet heel erg goedkoop te zijn, maar wat me opvalt als ik ga koken voor mijzelf moet ik altijd zoveel weggooien. Hergebruiken doe ik het toch nooit. Vaak ligt het een week te rotten in de koelkast, en dan kan het zo floep de prullenbak weer in.quote:
Nou ik wil bijvoorbeeld kipfilet met aardappels en bloemkool eten. Nou dan kan ik 1 kipfilet, halve zak aardappels en een halve bloemkool weggooien.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Brentmeister het volgende:
Tja, de één noemt een euro goedkoop en de ander 10 euro. Maar wat gooi je dan bijvoorbeeld weg?
Wtf, halve zak aardappels? Weet je hoe lang je aardappels kan bewaren? En een bloemkool blijft ook echt wel een paar dagen goed.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou ik wil bijvoorbeeld kipfilet met aardappels en bloemkool eten. Nou dan kan ik 1 kipfilet, halve zak aardappels en een halve bloemkool weggooien.
gelukkig hebben ze tegenwoordig pakketjes bij de appie, koken voor een heet het. Alleen hebben ze alleen maar kantonese kip.
Klinkt wel simpel. Heb alleen geen kook-interesse-gen meegekregen eigenlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:39 schreef Flurry het volgende:
Heel goedkoop:
Rijst (grote zak kopen bij de toko, eeuwig houdbaar), kipstukken kopen (willekeurig, wat er goedkoop te halen is). Kip aanbraden met wat peper en zout, dan wat water erbij en gaar stoven. Vlees eraf halen, botten en vel kan je nog bouillon van koken. Het vlees weer even roerbakken, groente erbij (whatever er in de aanbieding is) en kruiden (wat je wilt: indonesisch, thais, mexicaans, eat your heart out). Opdienen met de rijst
Ja maar dan heb ik dus geen zin meer in bloemkool en ligt ie te verrotten in de koelkast. Dat is mijn probleem. Ik weet dus ook nooit of ik die dagen daarna thuis ben of thuis eet. Ik kan eigenlijk alleen maar impulskoken.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wtf, halve zak aardappels? Weet je hoe lang je aardappels kan bewaren? En een bloemkool blijft ook echt wel een paar dagen goed.
Dan roerbak (bijvoorbeeld) je het met andere groenten en krijg je een compleet ander gerecht. Je moet je repertoire wat uitbreiden, zoek naar andere gerechten met één bepaald ingredient.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:54 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar dan heb ik dus geen zin meer in bloemkool en ligt ie te verrotten in de koelkast. Dat is mijn probleem. Ik weet dus ook nooit of ik die dagen daarna thuis ben of thuis eet. Ik kan eigenlijk alleen maar impulskoken.
Omdat ik een minivriezertje heb en daar ligt mijn brood in. En een pak kaassoufles, mexicano's en frikadellen.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:00 schreef Brentmeister het volgende:
Waarom is invriezen eigenlijk geen optie?
Wow dat klinkt wel goed man!quote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
http://www.hellofresh.nl/
Voor iets minder dan een tientje per dag verse groenten en gedoe per persoon.
Ik ben superfan
tientje per dag?!?! wtfquote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
Ik ben superfan
Zitten er trouwens ook recepten bij?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
Ik ben superfan
Ik ben vaak gemeen veel geld kwijt bij de super hoor, ik moet van alles hebben van kruiden etc. Vaak sta ik daar en dan denk ik echt wtf heb ik nu dan weer gedaan. Dat is dan 25 euro meneer.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:04 schreef Brentmeister het volgende:
Ok... dus een tientje is toch goedkoop?
Ja kerel, je gooit toch niet een hele pot kruiden door één maaltijd heen of wel dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik ben vaak gemeen veel geld kwijt bij de super hoor, ik moet van alles hebben van kruiden etc. Vaak sta ik daar en dan denk ik echt wtf heb ik nu dan weer gedaan. Dat is dan 25 euro meneer.
Waarom decadent ?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb het wel eens bij vrienden op, is goed spul hoor, prima verpakt, bezorgd, goede recepten.
Alleen een beetje decadent imho.
Waarom is het nou weer óf elke dag een voedselpakket laten bestellen óf kant-en-klaar van de appie... supermarkten verkopen ook gewoon groente.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:07 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Waarom decadent ?
Is goed spul..vaak biologisch en stukken gezonder dan kant en klaar reut bij de appie..
Nee maar ik weet na verloop van tijd niet meer wat ik in huis heb. Of ik kies weer wat uit van smulweb waarbij ik als een soort van Kranenborg loop te goochelen en twee drupjes peperdure olie en een half snuifje ander vaag kruid nodig heb.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:07 schreef Brentmeister het volgende:
En het is nog voor 2 personen ook, kan je weer de helft weggooien
[..]
Ja kerel, je gooit toch niet een hele pot kruiden door één maaltijd heen of wel dan?Jouw probleem is kopen wanneer je het nodig hebt.
Das ook best waar...quote:Op woensdag 28 november 2012 17:09 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Waarom is het nou weer óf elke dag een voedselpakket laten bestellen óf kant-en-klaar van de appie... supermarkten verkopen ook gewoon groente.
Ja dan kies je ook wat uit.... en die rijsthoeveelheid haal bijvoorbeeld al 3 of 4x uit een pak en geloof me, dat blijft wel goed hoor. Dan doe je geen seranoham of weet ik wat en neem je een wat goedkopere worst of heel iets anders.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:10 schreef b4kl4p het volgende:
Als ik dit:
http://www.smulweb.nl/rec(...)stjes-en-champignons
bijvoorbeeld wil maken, ziet er super lekker uit. Dan weet ik zeker dat ik dik hard over de 25 euro zit.
Ik heb geen gevoel voor smaakquote:Op woensdag 28 november 2012 17:14 schreef Brentmeister het volgende:
Zomaar een willekeurig recept uitzoeken en dan naar de winkel rennen om precies dát te halen is zo ongeveer het duurste wat je kan doen. En dan ga je ook veel weg moeten gooien ja.
En misschien is het wel decadent, ze mikken inderdaad op de yup..maar volgens de definitie schijn ik dat ook te zijn...quote:Op woensdag 28 november 2012 17:07 schreef helldeskr het volgende:
[..]
Waarom decadent ?
Is goed spul..vaak biologisch en stukken gezonder dan kant en klaar reut bij de appie..
Ik zou dat 'goedkoop' in ieder geval uit je TT laten halen, want daar gaat het schijnbaar niet om.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:16 schreef b4kl4p het volgende:
Maarja ben ook pas om half 8 weer thuis van werk, en dan moet ik nog naar de supermarkt. Vandaar dat misschien zo'n box wel een idee is.
quote:Pasta met kip, feta en tomaat.
150 a 200 gr pasta
250 gr kipfilet
Teentjes knoflook naar smaak
Olijfolie
Twee grote tomaten
Feta
Verse of gedroogde basilicum,
2 eetlepels citroensap
Pezo
- Verwarm de oven met een ingevette ovenschaal op 200 graden.
- Snijd de kip in reepjes.
- Pers de knoflook uit.
- Bak de kip in olijfolie samen met de knoflook.
- Kook de pasta al dente.
- Snijd de tomaat en feta in kleine blokjes.
- Doe de pasta in de voorverwarmde schaal met de kip, tomaat, feta en basilicum.
- Voeg de citroensap, een beetje olijfolie, peper en zout toe. Husselen, nog een minuut of tien in de oven en klaar.
Ik begrijp niet helemaal waar je op bespaart, want dit is echt niet goedkoper dan dat je het zelf zou kopen. 2 tenen knoflook? Een zakje met meerdere bollen kost misschien een euro en dat blijft wel een tijd goed. Hetzelfde geldt voor uien, aardappelen en meer. Hier krijg je net genoeg voor de maaltijd.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:16 schreef helldeskr het volgende:
[..]
En misschien is het wel decadent, ze mikken inderdaad op de yup..maar volgens de definitie schijn ik dat ook te zijn...
Maar ik bespaar klauwen met poen..ik heb 5 dagen diner en lunch voor 44 euri en ik eet elke dag gevarieerd en gezond...
Ik vind t wel best
True,quote:Op woensdag 28 november 2012 17:22 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal waar je op bespaart, want dit is echt niet goedkoper dan dat je het zelf zou kopen. 2 tenen knoflook? Een zakje met meerdere bollen kost misschien een euro en dat blijft wel een tijd goed.
Het maakt mij niks uit wat je doet, en ik betwist de kwaliteit en handigheid ervan ook niet. Echter, zeg jij dat je klauwen met poen bespaart en dat lijkt mij erg sterk. Je betaalt juist extra, en daar krijg je service voor terug.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:24 schreef helldeskr het volgende:
[..]
True,
Maar ik was net zo'n impulskoper als baklap.
Het kan altijd goedkoper als je strategisch inkoopt, dat ben ik helemaal met je eens.
Maar ik / wil/ doe dat niet.
Dit werkt voor mij perfect.
Als het andere voor jou goed werkt ..toppiejoppie
Ik haalde vaak per dag boodschappen bij de appie en haalde dan een maaltijd salade met een lap vlees vaak nog met een zak gemarineerde aardappeltjes ofzoquote:Op woensdag 28 november 2012 17:26 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Het maakt mij niks uit wat je doet, en ik betwist de kwaliteit en handigheid ervan ook niet. Echter, zeg jij dat je klauwen met poen bespaart en dat lijkt mij erg sterk. Je betaalt juist extra, en daar krijg je service voor terug.
flink prijzig imho, maar kan me voorstellen dat het voor mensen die zelf geen boodschappen willen doen een uitkomst kan zijnquote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
Ik ben superfan
Koop een grotere vriezer.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat ik een minivriezertje heb en daar ligt mijn brood in. En een pak kaassoufles, mexicano's en frikadellen.
???quote:Op woensdag 28 november 2012 17:10 schreef b4kl4p het volgende:
Als ik dit:
http://www.smulweb.nl/rec(...)stjes-en-champignons
bijvoorbeeld wil maken, ziet er super lekker uit. Dan weet ik zeker dat ik dik hard over de 25 euro zit.
En die snacks liggen zeker in het originele doosje in die minivriezer, niet even herverpakt in een diepvrieszakje o.i.d.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Omdat ik een minivriezertje heb en daar ligt mijn brood in. En een pak kaassoufles, mexicano's en frikadellen.
quote:Op woensdag 28 november 2012 19:55 schreef foodlover het volgende:
[..]
En die snacks liggen zeker in het originele doosje in die minivriezer, niet even herverpakt in een diepvrieszakje o.i.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |