abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119714659
Roept u maar. Invriezen geen optie. :*
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_119714947
Define goedkoop
Oh, and that's a bad miss!
pi_119715012
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:34 schreef Brentmeister het volgende:
Define goedkoop
Nou hoeft niet heel erg goedkoop te zijn, maar wat me opvalt als ik ga koken voor mijzelf moet ik altijd zoveel weggooien. Hergebruiken doe ik het toch nooit. Vaak ligt het een week te rotten in de koelkast, en dan kan het zo floep de prullenbak weer in.
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 16:37:42 #4
91830 MaximusTG
pi_119715103
Zul je toch zelf moeite voor moeten doen. Zie de tientallen andere topics waar hetzelfde gevraagd wordt.
Koken met basisingredienten, geen halffabrikaten. Investeren in basisvoorraad kruiden, bouillon etc.
Veel groenten eten. Boodschappen doen bij bv Lidl.

Hergebruiken zal toch de sleutel zijn in het besparen. Je koop bv voor een aantal recepten die je wil gaan maken de ingredienten. Schrijf dan op wat je overhoudt en puzzel daar iets nieuws van in elkaar. Zo kan je steeds door een paar dingen bij te kopen weer je oude spullen opmaken. En van wat je van die nieuwe dingen weer overhoudt maak je weer wat anders et cetera et cetera..
pi_119715105
Tja, de één noemt een euro goedkoop en de ander 10 euro. Maar wat gooi je dan bijvoorbeeld weg?
  woensdag 28 november 2012 @ 16:39:13 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119715164
Heel goedkoop:

Rijst (grote zak kopen bij de toko, eeuwig houdbaar), kipstukken kopen (willekeurig, wat er goedkoop te halen is). Kip aanbraden met wat peper en zout, dan wat water erbij en gaar stoven. Vlees eraf halen, botten en vel kan je nog bouillon van koken. Het vlees weer even roerbakken, groente erbij (whatever er in de aanbieding is) en kruiden (wat je wilt: indonesisch, thais, mexicaans, eat your heart out). Opdienen met de rijst :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_119715810
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Brentmeister het volgende:
Tja, de één noemt een euro goedkoop en de ander 10 euro. Maar wat gooi je dan bijvoorbeeld weg?
Nou ik wil bijvoorbeeld kipfilet met aardappels en bloemkool eten. Nou dan kan ik 1 kipfilet, halve zak aardappels en een halve bloemkool weggooien.

gelukkig hebben ze tegenwoordig pakketjes bij de appie, koken voor een heet het. Alleen hebben ze alleen maar kantonese kip.
pi_119715859
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:52 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nou ik wil bijvoorbeeld kipfilet met aardappels en bloemkool eten. Nou dan kan ik 1 kipfilet, halve zak aardappels en een halve bloemkool weggooien.

gelukkig hebben ze tegenwoordig pakketjes bij de appie, koken voor een heet het. Alleen hebben ze alleen maar kantonese kip.
Wtf, halve zak aardappels? Weet je hoe lang je aardappels kan bewaren? En een bloemkool blijft ook echt wel een paar dagen goed.
pi_119715862
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:39 schreef Flurry het volgende:
Heel goedkoop:

Rijst (grote zak kopen bij de toko, eeuwig houdbaar), kipstukken kopen (willekeurig, wat er goedkoop te halen is). Kip aanbraden met wat peper en zout, dan wat water erbij en gaar stoven. Vlees eraf halen, botten en vel kan je nog bouillon van koken. Het vlees weer even roerbakken, groente erbij (whatever er in de aanbieding is) en kruiden (wat je wilt: indonesisch, thais, mexicaans, eat your heart out). Opdienen met de rijst :)
Klinkt wel simpel. Heb alleen geen kook-interesse-gen meegekregen eigenlijk.
pi_119715897
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:53 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wtf, halve zak aardappels? Weet je hoe lang je aardappels kan bewaren? En een bloemkool blijft ook echt wel een paar dagen goed.
Ja maar dan heb ik dus geen zin meer in bloemkool en ligt ie te verrotten in de koelkast. Dat is mijn probleem. Ik weet dus ook nooit of ik die dagen daarna thuis ben of thuis eet. Ik kan eigenlijk alleen maar impulskoken.
  woensdag 28 november 2012 @ 16:55:17 #11
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119715929
Zoals alle goede dingen in het leven kost fatsoenlijk eten óf geld, óf tijd :)
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_119716007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 16:54 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ja maar dan heb ik dus geen zin meer in bloemkool en ligt ie te verrotten in de koelkast. Dat is mijn probleem. Ik weet dus ook nooit of ik die dagen daarna thuis ben of thuis eet. Ik kan eigenlijk alleen maar impulskoken.
Dan roerbak (bijvoorbeeld) je het met andere groenten en krijg je een compleet ander gerecht. Je moet je repertoire wat uitbreiden, zoek naar andere gerechten met één bepaald ingredient.
pi_119716123
Waarom is invriezen eigenlijk geen optie?
pi_119716211
http://www.hellofresh.nl/

Voor iets minder dan een tientje per dag verse groenten en gedoe per persoon.
Ik ben superfan :)
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
pi_119716242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:00 schreef Brentmeister het volgende:
Waarom is invriezen eigenlijk geen optie?
Omdat ik een minivriezertje heb en daar ligt mijn brood in. En een pak kaassoufles, mexicano's en frikadellen.
pi_119716252
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:

Wow dat klinkt wel goed man!
  woensdag 28 november 2012 @ 17:04:11 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119716287
quote:

tientje per dag?!?! wtf :')
pi_119716308
Ok... dus een tientje is toch goedkoop? :')
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 17:05:07 #19
91830 MaximusTG
pi_119716313
Nou, als TS dat goedkoop vindt kan het topic wel weer dicht
pi_119716334
Ja...
je krijgt elke week een doos met ingrediënten en een receptenboekje.
Het is eten wat de pot schaft maar je maakt het wel zelf klaar.
Het is zat voor 1 persoon ( kan meer maar ik woon als rechtge-aarde fokker alleen ) en je houdt nog over voor de lunch van de volgende dag ook ;)
pi_119716339
quote:

Zitten er trouwens ook recepten bij? :') Anders wordt dat niets met de ptitim en parpadelle
pi_119716364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:04 schreef Brentmeister het volgende:
Ok... dus een tientje is toch goedkoop? :')
Ik ben vaak gemeen veel geld kwijt bij de super hoor, ik moet van alles hebben van kruiden etc. Vaak sta ik daar en dan denk ik echt wtf heb ik nu dan weer gedaan. Dat is dan 25 euro meneer. :')
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 17:06:36 #23
91830 MaximusTG
pi_119716371
Ik heb het wel eens bij vrienden op, is goed spul hoor, prima verpakt, bezorgd, goede recepten.
Alleen een beetje decadent imho.
pi_119716408
En het is nog voor 2 personen ook, kan je weer de helft weggooien
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Ik ben vaak gemeen veel geld kwijt bij de super hoor, ik moet van alles hebben van kruiden etc. Vaak sta ik daar en dan denk ik echt wtf heb ik nu dan weer gedaan. Dat is dan 25 euro meneer. :')
Ja kerel, je gooit toch niet een hele pot kruiden door één maaltijd heen of wel dan? :') Jouw probleem is kopen wanneer je het nodig hebt.
pi_119716422
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb het wel eens bij vrienden op, is goed spul hoor, prima verpakt, bezorgd, goede recepten.
Alleen een beetje decadent imho.
Waarom decadent ?
Is goed spul..vaak biologisch en stukken gezonder dan kant en klaar reut bij de appie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')