Nou hoeft niet heel erg goedkoop te zijn, maar wat me opvalt als ik ga koken voor mijzelf moet ik altijd zoveel weggooien. Hergebruiken doe ik het toch nooit. Vaak ligt het een week te rotten in de koelkast, en dan kan het zo floep de prullenbak weer in.quote:
Nou ik wil bijvoorbeeld kipfilet met aardappels en bloemkool eten. Nou dan kan ik 1 kipfilet, halve zak aardappels en een halve bloemkool weggooien.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:37 schreef Brentmeister het volgende:
Tja, de één noemt een euro goedkoop en de ander 10 euro. Maar wat gooi je dan bijvoorbeeld weg?
Wtf, halve zak aardappels? Weet je hoe lang je aardappels kan bewaren? En een bloemkool blijft ook echt wel een paar dagen goed.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nou ik wil bijvoorbeeld kipfilet met aardappels en bloemkool eten. Nou dan kan ik 1 kipfilet, halve zak aardappels en een halve bloemkool weggooien.
gelukkig hebben ze tegenwoordig pakketjes bij de appie, koken voor een heet het. Alleen hebben ze alleen maar kantonese kip.
Klinkt wel simpel. Heb alleen geen kook-interesse-gen meegekregen eigenlijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:39 schreef Flurry het volgende:
Heel goedkoop:
Rijst (grote zak kopen bij de toko, eeuwig houdbaar), kipstukken kopen (willekeurig, wat er goedkoop te halen is). Kip aanbraden met wat peper en zout, dan wat water erbij en gaar stoven. Vlees eraf halen, botten en vel kan je nog bouillon van koken. Het vlees weer even roerbakken, groente erbij (whatever er in de aanbieding is) en kruiden (wat je wilt: indonesisch, thais, mexicaans, eat your heart out). Opdienen met de rijst
Ja maar dan heb ik dus geen zin meer in bloemkool en ligt ie te verrotten in de koelkast. Dat is mijn probleem. Ik weet dus ook nooit of ik die dagen daarna thuis ben of thuis eet. Ik kan eigenlijk alleen maar impulskoken.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wtf, halve zak aardappels? Weet je hoe lang je aardappels kan bewaren? En een bloemkool blijft ook echt wel een paar dagen goed.
Dan roerbak (bijvoorbeeld) je het met andere groenten en krijg je een compleet ander gerecht. Je moet je repertoire wat uitbreiden, zoek naar andere gerechten met één bepaald ingredient.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:54 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ja maar dan heb ik dus geen zin meer in bloemkool en ligt ie te verrotten in de koelkast. Dat is mijn probleem. Ik weet dus ook nooit of ik die dagen daarna thuis ben of thuis eet. Ik kan eigenlijk alleen maar impulskoken.
Omdat ik een minivriezertje heb en daar ligt mijn brood in. En een pak kaassoufles, mexicano's en frikadellen.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:00 schreef Brentmeister het volgende:
Waarom is invriezen eigenlijk geen optie?
Wow dat klinkt wel goed man!quote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
http://www.hellofresh.nl/
Voor iets minder dan een tientje per dag verse groenten en gedoe per persoon.
Ik ben superfan
tientje per dag?!?! wtfquote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
Ik ben superfan
Zitten er trouwens ook recepten bij?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:02 schreef helldeskr het volgende:
Ik ben superfan
Ik ben vaak gemeen veel geld kwijt bij de super hoor, ik moet van alles hebben van kruiden etc. Vaak sta ik daar en dan denk ik echt wtf heb ik nu dan weer gedaan. Dat is dan 25 euro meneer.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:04 schreef Brentmeister het volgende:
Ok... dus een tientje is toch goedkoop?
Ja kerel, je gooit toch niet een hele pot kruiden door één maaltijd heen of wel dan?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik ben vaak gemeen veel geld kwijt bij de super hoor, ik moet van alles hebben van kruiden etc. Vaak sta ik daar en dan denk ik echt wtf heb ik nu dan weer gedaan. Dat is dan 25 euro meneer.
Waarom decadent ?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:06 schreef MaximusTG het volgende:
Ik heb het wel eens bij vrienden op, is goed spul hoor, prima verpakt, bezorgd, goede recepten.
Alleen een beetje decadent imho.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |