abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119705121
In het oog van SEO optimalisatie hebben we besloten op het werk met een blog te starten. Nu heb ik hier eerlijk gezegd weinig kaas van gegeten, dus graag jullie advies:

Zit met de vraag of ik de blog rechtsreeks op de corporate website organiseer of een wordpress (of dergelijke) blog opstart met links naar de bedrijfswebsite.

Als je de teksten rechtstreeks op de website plaatst, komen mensen met de keywords rechtstreeks op je website terecht, en is doorklikken op je website een logisch gevolg. Dit in tegenstelling tot een wordpress account, maar deze heeft dan wel weer een positief effect doordat een 'grote website' links naar je toeheeft? Of weegt dit niet op tegen het voordeel van googelaars rechtstreeks op je website te krijgen?

Weet er verder iemand mooie voorbeelden van een KMO met een blog?
pi_119707190
In het oog? Dat zal wel pijn doen.
pi_119707435
Ligt er maar net aan wat je wilt bereiken. Moet de blog direct gerelateerd zijn aan jouw bedrijf of wat onafhankelijker lijken?

Heb je ook al bedacht wat je wilt gaan bloggen, en of dit ook daadwerkelijk het lezen waard is? Of heb je je alleen aan laten praten dat een blog goed is voor SEO en ga je straks je geld terug eisen als je "hoi dit is mijn blog, er staan na 4 jaar al 2 posts op"-blog je website niet hoger in de resultaten krijgt?
pi_119737401
Nee, we gaan om de maand en post maken met artikels die relevant zijn voor ons clienteel. Moet niet per se onafhankelijk lijken. Weet er iemand in hoeverre de links van wordpress positief zijn voor SEO ranking?
  donderdag 29 november 2012 @ 13:26:16 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_119745018
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:10 schreef verke het volgende:
Nee, we gaan om de maand en post maken met artikels die relevant zijn voor ons clienteel.
Als het zo interessant is voor je klanten, dan zullen ze het zelf wel gevonden hebben als jij er pas maximaal een maand later mee komt..
So we just called him Fred
pi_119745200
Op je eigen site zetten, voor extra doorkliks naar je bedrijfspagina's en zodat jouw website een betere rank krijgt in Google.

Probeer de layout wel te integreren zodat het echt een organisch geheel wordt, of beter nog, zet gelijk ook je bestaande pagina's in Wordpress.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119745654
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:10 schreef verke het volgende:
Nee, we gaan om de maand en post maken met artikels die relevant zijn voor ons clienteel. Moet niet per se onafhankelijk lijken. Weet er iemand in hoeverre de links van wordpress positief zijn voor SEO ranking?
Als die blog een goeie pagerank krijgt dan gaan die links wel een positief effect hebben. Maar kun je alsnog beter gewoon direct die goeie pagerank op je eigen domein hebben.
pi_119749659
ok, bedankt voor de tips al!
pi_119753498
Ik zou Wordpress downloaden via http://wordpress.org/ dus geen gehoste variant. En deze op
http://bedrijfsnaam.nl/blog zetten. Dit vergroot bij eventuele Likes van je blog of reacties hierop enorm in je domeinwaarde binnen Google. Ook creëer je hiermee backlinks naar je domein wat heel goed is voor je rankings.

Wel adviseer ik je om toch vaker dan eens per maand een blogartikel te plaatsen. Een half uurtje op iedere zondagavond vrij maken om een artikeltje te schrijven is al veel beter. Het hoeft geen heel lang artikel van 800 woorden te zijn, maar een artikeltje over een leuk nieuwsbericht wat jouw branche aangaat is ook leuk genoeg voor lezers. Twee langere artikelen en twee kortere artikelen per maand is ook heel makkelijk.

Een eigen Wordpress installatie doen is heel eenvoudig en spreekt voor zich, mocht het niet lukken dan denk ik dat er binnen je bedrijf altijd wel iemand aanwezig is die dat wel weet.
Of saté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')