abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2012 @ 00:07:20 #102
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119864298
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik ook niet, als het recent is komt het meestal wel ter sprake, of niet omdat het te vaak ter sprake is gekomen.
Het lijkt me best leuk om daar eens over te praten als iemand net uit een ver land terugkomt. Je moet het immers ergens over hebben. En een verre reis is toch best een aardig nieuwtje.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_119864299
nog nooit meegemaakt dit, zoek andere vrienden.
  maandag 3 december 2012 @ 00:08:03 #104
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119864325
quote:
15s.gif Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef shakwon_ het volgende:
nog nooit meegemaakt dit, zoek andere vrienden.
Voor de gemiddelde FOK!'er zijn dit soort verhalen natuurlijk niet prettig om aan te horen.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 3 december 2012 @ 00:08:34 #105
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119864346
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef Geelman het volgende:

[..]

Het lijkt me best leuk om daar eens over te praten als iemand net uit een ver land terugkomt. Je moet het immers ergens over hebben. En een verre reis is toch best een aardig nieuwtje.
Het is handig om dingen te ervaren zodat je nieuwe stof hebt. Als je 1 keer op reis gaat en daar jaren op moet teren is het echt tijd om wat vaker buiten te komen of nieuwe mensen te leren kennen
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_119864355
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef Geelman het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde FOK!'er zijn dit soort verhalen natuurlijk niet prettig om aan te horen.
nee dat confronteert ze waarschijnlijk te hard met hun eigen eenzame bestaan op de zolderkamer van hun ouders
  maandag 3 december 2012 @ 00:09:45 #107
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119864386
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:08 schreef n8n het volgende:

[..]

Het is handig om dingen te ervaren zodat je nieuwe stof hebt. Als je 1 keer op reis gaat en daar jaren op moet teren is het echt tijd om wat vaker buiten te komen of nieuwe mensen te leren kennen
Tja, niemand zal na jaren nog over een reis vertellen. Of een specifieke gebeurtenis moet toevallig aansluiten op het betreffende gespreksonderwerp.
pi_119864410
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:07 schreef Geelman het volgende:

[..]

Het probleem ontstaat dan ook alleen als iemand overduidelijk een deel van zijn identiteit onttrekt aan de gemaakte reis.
  maandag 3 december 2012 @ 00:11:13 #109
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119864425
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:09 schreef Geelman het volgende:

[..]

Tja, niemand zal na jaren nog over een reis vertellen. Of een specifieke gebeurtenis moet toevallig aansluiten op het betreffende gespreksonderwerp.
Alleen blijken er mensen te zijn die alles toevallig aan vinden sluiten op een specifieke gebeurtenis. Lijkt me best vermoeiend maar de oplossing is simpel.
pi_119864430
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het probleem ontstaat dan ook alleen als iemand overduidelijk een deel van zijn identiteit onttrekt aan de gemaakte reis.
maar dat gebeurt toch ook helemaal niet, buiten alle topics op FOK! hierover heb ik dat nog nooit meegemaakt
  maandag 3 december 2012 @ 00:12:24 #111
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119864470
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:10 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het zou in theorie kunnen als de reis een verandering in iemands leven heeft teweeggebracht. Maar van die zweverige typjes word je gauw zat. Met die mensen valt bijna nergens normaal over te praten.
  maandag 3 december 2012 @ 00:13:02 #112
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_119864489
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef n8n het volgende:

[..]

Alleen blijken er mensen te zijn die alles toevallig aan vinden sluiten op een specifieke gebeurtenis. Lijkt me best vermoeiend maar de oplossing is simpel.
Ik ken ze niet.
  maandag 3 december 2012 @ 00:13:31 #113
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119864517
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:13 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ik ken ze niet.
beter
pi_119864564
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef shakwon_ het volgende:

[..]

maar dat gebeurt toch ook helemaal niet, buiten alle topics op FOK! hierover heb ik dat nog nooit meegemaakt
En toch heb ik vaak genoeg hetzelfde soort verhalen gehoord om er een stereotype uit te kunnen distilleren. Niet dat stereotypes per definitie ergerlijk zijn, maar de gemiddelde universiteit zit vol met mensen die inderdaad elk gesprek tot een bepaalde gemaakte zelfontdekkingsreis weten te leiden.
pi_119864644
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:14 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

En toch heb ik vaak genoeg hetzelfde soort verhalen gehoord om er een stereotype uit te kunnen distilleren. Niet dat stereotypes per definitie ergerlijk zijn, maar de gemiddelde universiteit zit vol met mensen die inderdaad elk gesprek tot een bepaalde gemaakte zelfontdekkingsreis weten te leiden.
je zou toch verwachten dat mensen die aan de universiteit studeren zelf ook wel in zouden moeten zien dat het nogal triest is om zoiets je hele identiteit te laten bepalen :')
  maandag 3 december 2012 @ 00:18:15 #116
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119864671
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:14 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal 'ontdekkingsreizen' gehad waarna mijn wereld zich opnieuw vormde, ben toen als ik er aan terugdenk ook zo'n :') geweest maar blijkbaar was het toen nodig. Gelukkig konden mijn vrienden me verdragen en is het nu klaar.
pi_119864814
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:18 schreef n8n het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal 'ontdekkingsreizen' gehad waarna mijn wereld zich opnieuw vormde, ben toen als ik er aan terugdenk ook zo'n :') geweest maar blijkbaar was het toen nodig. Gelukkig konden mijn vrienden me verdragen en is het nu klaar.
Hahaha het spreekt natuurlijk voor zich dat dit soort klachten ook deels zelfkritiek zijn. Ook ik heb mij op mijn 19e oid schuldig gemaakt aan een "zomaar" reis. Het punt is dan ook dat je alleen tot de realisatie kan komen dat het een zinloze bezigheid is als je het zelf al gedaan hebt, maar alleen als anderen je daar een handje bij helpen.
  maandag 3 december 2012 @ 00:26:33 #118
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119864920
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:23 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Hahaha het spreekt natuurlijk voor zich dat dit soort klachten ook deels zelfkritiek zijn. Ook ik heb mij op mijn 19e oid schuldig gemaakt aan een "zomaar" reis. Het punt is dan ook dat je alleen tot de realisatie kan komen dat het een zinloze bezigheid is als je het zelf al gedaan hebt, maar alleen als anderen je daar een handje bij helpen.
dat reizen een zinloze bezigheid is kan je je alleen realiseren als anderen je een handje helpen? Ik trek je zin niet
pi_119864971
quote:
7s.gif Op maandag 3 december 2012 00:26 schreef n8n het volgende:

[..]

dat reizen een zinloze bezigheid is kan je je alleen realiseren als anderen je een handje helpen? Ik trek je zin niet
Je moet dus eerst een domheid begaan, en je realiseren dat het dom was doordat anderen (die dezelfde domheid hebben begaan, enzovoorts) je erop wijzen dat het dom was.
pi_119864975
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:17 schreef shakwon_ het volgende:

[..]

je zou toch verwachten dat mensen die aan de universiteit studeren zelf ook wel in zouden moeten zien dat het nogal triest is om zoiets je hele identiteit te laten bepalen :')
genoeg inhoudloze zakken op de uni te vinden
  maandag 3 december 2012 @ 00:30:47 #121
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119865049
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Je moet dus eerst een domheid begaan, en je realiseren dat het dom was doordat anderen (die dezelfde domheid hebben begaan, enzovoorts) je erop wijzen dat het dom was.
Ah op die manier ja. Daarom kan ik er ook wel om lachen maar damn, af en toe. Adolescentie is veel intenser dan pubertijd
pi_119868500
Je huiskamer of Facebook-profiel is niet compleet zonder een foto van je hurkende zelf bij een derdewereldkind met ongewassen haar en gaten in zijn T-shirt. Je moet je horizon verbreden en jezelf tegenkomen om tot een betere versie van jezelf te komen—dat willen lifestylemagazines en Montessorischolen ons tenminste door de strot duwen. Ik heb ook dat rondje Afrika/Zuidoost Azië gedaan, en het enige dat ik ervan heb geleerd is dat backpackers vooral doen alsof ze wat leren. Wie haalt het in godsnaam in zijn hoofd om te denken dat je een beter mens wordt van het bezoeken van arme landen alsof het toeristische attracties zijn, behalve dan een over het paard getrokken Westerling? En waarom blijven deze mensen ons vertellen dat we moeten reizen voor onze eigen ontwikkeling?

Een van de soorten backpackers die zichzelf een beter mens vindt dan jij, is de bekrompen, diepzinnige hippie, die van hostel naar hostel gaat om bier te drinken op de binnenplaatsjes. Daar vuurt hij of zij vaste vragenlijstjes op andere reizigers af. Waar kom je-, hoe lang ben je-, waar ga je-, waar was je-, -vandaan, -hier, -naartoe, -als laatst? Terwijl je bezig bent met het voor de negentiende keer beantwoorden van dit riedeltje persen ze hun eigen avonturen tussen je verhalen door. Avonturen die ze buiten de reisgidsen om hebben beleefd, want ze haten de reisgidsen, want reisgidsen zijn een vorm van onderdrukking, kijk maar naar de film Zeitgeist. Je knikt maar gewoon met je hoofd terwijl je je wegdromend afvraagt of de dreadlock en de Indiase pofbroek misschien het anti-onderdrukkingstenue vormen, want ze dragen het allemaal. Ondertussen kijk je om je heen, op zoek naar een Duitse exchange student, die je in bed hoopt te lullen met verhalen over je beroving.

De tweede soort is de Maaike, de burgertrut of het door liefdesverdriet gepijnigde meisje, dat naar Tibet gaat om drie weken haar mond te houden in een klooster. Dat doet haar spirituele dingen realiseren, maar dat boeit verder niet: zolang ze achteraf maar vaak genoeg kan vertellen dat ze drie weken lang niets heeft gezegd. Ook geeft de Maaike zo’n 1.400 euro aan ouderlijk geld aan een vrijwilligerswerkorganisatie, en maakt zij daar mensen blij met haar moederlijke aanwezigheid. Vervolgens wordt de Maaike tot haar vijfendertigste nooit meer echt verliefd omdat de mannen aan een uitgebreid eisenpakket moeten voldoen, en zowel avontuurlijk, grappig, knap, ambitieus als reislustig moeten zijn. Ambitieus zijn en maanden niets anders doen dan je laten 'inspireren' door tuktukchauffeurs, vastgeketende tijgers aaien en de Lonely Planet niet lezen gaat niet samen, Maaike.

Een echte sloppenwijk! Nu snap ik wie ik ben.

De derde soort backpacker is de rusteloze nomade en verslaafd aan het nieuwe. Deze is al zo lang weg, soms wel jaren, dat hij geen plek meer heeft om thuis te noemen. Ze komen bijvoorbeeld uit Georgië en presteren het om in een supermarkt in Kudelstaart nieuwigheid op te snuiven omdat ze na tien jaar rondtrekken geen benul meer hebben van wat de moeite waard is. Erg veel last heb je niet van deze mensen, want hun EQ is door de oppervlakkige gesprekken van de afgelopen jaren zo afgestompt dat ze niet veel meer kunnen dan “Yeah” en “Amazing” mompelen, met het enthousiasme van iemand die een leverworst bestelt bij De Over-Datum Slager. Ze hebben geen ziel, want ze hebben geen innerlijke of letterlijke plek om hun herinneringen te bewaren.

De clichématige diepzinnigheid die de backpackers rondstrooien kan ik onderhand ook uit mijn sok rollen. Je moet binnen drie vragen een bruggetje hebben geslagen naar de zin van het leven, wat voor backpackers bijna een geïnstitutionaliseerde religie is. Als je hun vrijheidsregels breekt dan ben je meteen een kapitalist die een hekel heeft aan gezelligheid rondom een kampvuur met zielvolle douchebagzangers, die naast hun backpack een gitaar meezeulen, omdat ze de kans om erop te spelen niet willen laten schieten. Geen ukelele: een gitaar. Dan doe je niet eens alsof je wilt leren van je reis—dan ben je je reis aan het leren hoe vet jij bent.

Echte neushoorns! Weer een stapje dichter bij de zin van het leven.

Hou op met zeggen dat we wijzer worden van reizen. Reizen is niets anders dan met een groepje toevallige gemaksvrienden een toeristische rails afgaan die ons van attractie naar attractie brengt. We nemen foto’s van uitzichten, tempels, neushoorns, oude schakende mannetjes en zielige kindertjes omdat we die thuis niet hebben. Op zich niks mis mee. Maar volgens de backpackersbijbel staan deze kiekjes gelijk aan experience points voor onze spirituele groei. En dat is onzin. Het zijn nepervaringen. We misbruiken het land als onze persoonlijke, niet bestaande spirituele safari. We reizen door het land en kieken minderjarige armbandverkopers en neushoorns omdat zij ons op de een of andere manier tot betere personen maken. Moeten maken. En we vertellen anderen ook dat ze weg moeten, want als maar genoeg mensen geloven dat een reiziger meer is dan een toerist, dan geloven wij er zelf ook in.

.
.
Geen zin om de plaatjes erbij te plakken.
  maandag 3 december 2012 @ 08:58:19 #123
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_119869732
Kwaliteitspost Kikoooo O+
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 3 december 2012 @ 08:59:10 #124
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_119869742
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:29 schreef PH-KCD het volgende:

[..]

ja ik ken ze
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  maandag 3 december 2012 @ 11:16:39 #125
230788 n8n
Pragmatisch
pi_119873253
_O_
  maandag 3 december 2012 @ 11:20:58 #126
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_119873422
Vrouwelijke backpackers zijn gewoon gore smerige feministen met een ongeschoren poes.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_119873571
kikoooo had om 5 snachts even niets te doen
nu dan?
pi_119874642
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:25 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Niets beters dan een cynisch stukje van Vice te kopiëren idd.
pi_119897639
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:25 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Gewoon copy paste hoor. Onderweg naar m'n werk in de auto :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')