WTF. Twee handen op een buik met Sylvia v. Baneveld. Ik verdacht hun altijd van partnerruil.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Even tussendoor, wisten jullie trouwens. Dat dit nooit meer samen gaat?
[ afbeelding ]
Ja, Martin Adams is gescheiden.
quote:Raymond van Barneveld behoort dit jaar weer tot één van de favorieten op het World Darts Championship, het WK darts in Londen. De Hagenaar die zondag zijn eerste wedstrijd speelt, gaat op zoek naar eerherstel nadat hij vorig jaar in de eerste ronde werd uitgeschakeld. 'Je hoort er niet meer bij en dat doet pijn.'
Raymond van Barneveld (45) vertrok de vorige week met zijn gezin naar Düsseldorf om kerstinkopen te doen en zat dinsdagavond bij de première van de film The Hobbit. 'Even ontspannen nog in de aanloop naar het WK, maar nu ligt de focus op Londen', zegt de Haagse darter, die in de Engelse hoofdstad een gooi zal doen naar zijn zesde wereldtitel. 'Barney' aast op revanche, nadat hij vorig jaar al na één ronde zijn koffers kon pakken.
Hoe lang duurde de klap van die uitschakeling?
Raymond van Barneveld: 'Lang. Het was een mokerslag. 0-3 in de eerste ronde van een WK, dat was me sinds 1991 niet meer overkomen. Een dieptepunt in een periode van twee, drie jaar dat je amper meer iets wint. Je krijgt dan steeds meer het gevoel dat je er niet meer bij hoort. En dat doet pijn. Na dat WK ging het ook telkens mis. Eerste ronde eruit, tweede ronde eruit, dan weer de eerste ronde. Het was zó wisselvallig.'
Tot je de Grand Slam of Darts won, vorige maand in Wolverhampton.
'Tijdens dat toernooi ben ik met lichtere pijlen gaan gooien, van 25 gram naar 23 gram. Eindelijk vielen ze er weer in. Ik voelde me als herboren, ook dankzij mijn mentale coach Frits Don, die me positiever laat denken. Voor mij was die overwinning bij het Grand Slam zó belangrijk. Ik kreeg sms'jes van Phillip Cocu en Frank de Boer. 'Je bent nog steeds de beste'. Geweldig gevoel krijg je dan.'
Is het darts een beetje terug van weggeweest?
'Kun je wel zeggen. Ook dankzij Michael (van Gerwen, red.) natuurlijk, die dit jaar de World Grand Prix won in Dublin. Vanwege die prestaties gaat RTL7 de sport ook weer uitzenden en dat brengt darts weer bij de mensen.'
Met welk gevoel ga je naar het WK?
'Voor het bovenkamertje was het belangrijk dat ik weer eens een cup kon tillen. Aan de andere kant ben ik nog wel zoekende. Gerard van Dijk gaat met me mee als manager. Iemand van het eerste uur. Geeft me tips. We gaan nu wel een dag eerder naar Londen, morgen dus. Vorig jaar kwam ik op de avond voor de wedstrijd aan, maar dat heeft me geen goed gedaan. Ik tref Michael Smith in de eerste ronde. Een talent, dat ik zeker niet moet onderschatten.'
Komen de favorieten uit Stoke-on-Trent, met uiteraard Phil Taylor en Adrian Lewis, die de laatste twee keer heeft gewonnen?
'Bij darts geldt altijd de vorm van de dag, iedereen kan van iedereen winnen. Maar vier, vijf namen springen eruit. Lewis en Taylor zijn de te kloppen mannen, Andy Hamilton hoort daar ook bij en op Michael (van Gerwen) staat ook geen maat. Hij is zo on-voor-stel-baar goed.'
'Het geeft me voldoening dat ik ook nog wel word genoemd, al zal ik het zwaar krijgen. Ik heb het schema gezien als ik telkens door zou gaan: dan zou ik Gary Anderson kunnen treffen bij de laatste zestien, Simon Whitlock in de kwartfinales, vervolgens Taylor en dan Michael van Gerwen in de finale. Nee, ik ben er nog niet.'
Je laat geregeld een stoppelbaardje staan en draagt op de foto van je Facebook-pagina een stoere zonnebril. Werk je aan je imago?
'Ik ben laatst een fotostudio ingedoken in Duitsland en daar hebben we wat foto's laten maken. Alleen maar leuk. En die stoppels, ach, het is weer eens wat anders. Mijn leven lang ben ik de brave borst geweest, heb ik allerlei regeltjes moeten opvolgen. Het moest altijd glad, hè. Het is iets van de oudere generatie, zoals mijn vorige manager Ad (Schoofs, red.), maar ja, die kwam uit het leger. En Bobby George zei er laatst ook iets van, maar laat mij dat nu zelf maar bepalen. Ik zie wel of ik mijn stoppels laat staan, of niet.'
quote:1 Phil Taylor £562,100
2 Adrian Lewis £335,100
3 James Wade £291,500
4 Simon Whitlock £255,000
5 Michael van Gerwen £230,300
6 Andy Hamilton £223,500
7 Wes Newton £218,400
8 Justin Pipe £180,400
9 Dave Chisnall £176,000
10 Gary Anderson £151,900
11 Mervyn King £150,300
12 Raymond van Barneveld £149,800
13 Kevin Painter £146,200
14 Paul Nicholson £144,900
15 Robert Thornton £132,200
16 Terry Jenkins £131,700
17 Ronnie Baxter £130,100
18 Mark Webster £130,000
19 Kim Huybrechts £124,000
20 Brendan Dolan £123,400
21 Vincent van der Voort £107,300
22 Mark Walsh £102,700
23 John Part £100,900
24 Colin Lloyd £98,600
25 Andy Smith £96,400
26 Richie Burnett £96,200
27 Peter Wright £95,700
28 Steve Beaton £82,700
29 Ian White £81,500
30 Colin Osborne £80,700
31 Wayne Jones £78,500
32 Jamie Caven £76,000
Denis Ovens £75,600
Scott Rand £65,800
Mark Hylton £63,900
Michael Smith £59,800
Steve Brown £59,700
Alan Tabern £59,100
John Henderson £55,900
Co Stompe £49,900
VI missen, wat ben je dan voor nep hooliganquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ja, om 20:30 VI dus dan moet je op RTL7DARTS.NL/LIVE kijken
Niets gaat boven darts.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:02 schreef Grifte het volgende:
[..]
VI missen, wat ben je dan voor nep hooligan
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Laat me raden: Co Stompé gaat er in ronde 1 uit, en geeft dan de rest van het toernooi analyses op tv.
Volgens mij heeft ie gewoon een clausule in zn contract met RTL7 staan dattie er in de eerste ronde uit moetquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
Laat me raden: Co Stompé gaat er in ronde 1 uit, en geeft dan de rest van het toernooi analyses op tv.
Ze kunnen bij darts op 422 terecht komen, terwijl Ajax er nog nooit 422 in heeft getikt.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:04 schreef Grifte het volgende:
[..]
Een korfballende user met een voetbalnaam, die darts boven alles verkiest.
Logica
Dat mag jij zeggenquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:25 schreef Ajacied422 het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat de lay-out van Sky Sports bij het darten nu schitterend is?
Is maar waar je je druk om maaktquote:Op vrijdag 14 december 2012 20:26 schreef wimderon het volgende:
Is het echt nodig dat die score zo aftelt?
Terwijl de Ruiter zijn enige goede prestaties halve finale Lakeside, Halve finale WDT waren. Hypocriet.quote:
hier doet ie het uitstekend`quote:Op vrijdag 14 december 2012 21:06 schreef FlorisRijkaard het volgende:
Ben ik de enige bij wie RTL7Darts.nl-stream het niet doet?
Die vriendin ook wel volgensmij.quote:
Je vergeet dat hij de meest epische wedstrijd op Lakeside ooit speelde.quote:Op vrijdag 14 december 2012 20:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Terwijl de Ruiter zijn enige goede prestaties halve finale Lakeside, Halve finale WDT waren. Hypocriet.
Oh ja inderdaad. Toen gooide de Ruiter wel zijn darts vanaf zijn buik weg, stond toen erg scheef/kromquote:Op vrijdag 14 december 2012 21:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Je vergeet dat hij de meest epische wedstrijd op Lakeside ooit speelde.
De houding van De Ruiter![]()
Moody![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |