De samenstelling van het materiaal, de hoogte van de knelring.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:35 schreef Gieliovd het volgende:
Hij staat op de gipsplaten in de woonkamer hoor. Die rookgasafvoer paste bijna niet in de auto
@Klipper: waar zie jij zo'n wezenlijk verschil dan? Knelring, messing, conisch vlak in de koppeling... Whats the difference?
VSH is de enige die de koppeling maakt van stafmateriaal. Daarbij wordt een messing zeskant op de draaibank op maat geboord en van schroefdraad voorzien. De andere merken zijn gesinterd messing dwz onder hoge druk geperst. Dat maakt de koppeling minder sterk, waardoor je eerder een knelmoer stuk draait.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:35 schreef Gieliovd het volgende:
Hij staat op de gipsplaten in de woonkamer hoor. Die rookgasafvoer paste bijna niet in de auto
@Klipper: waar zie jij zo'n wezenlijk verschil dan? Knelring, messing, conisch vlak in de koppeling... Whats the difference?
Nuttige info, weer wat geleerdquote:Op vrijdag 30 november 2012 21:00 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
VSH is de enige die de koppeling maakt van stafmateriaal. Daarbij wordt een messing zeskant op de draaibank op maat geboord en van schroefdraad voorzien. De andere merken zijn gesinterd messing dwz onder hoge druk geperst. Dat maakt de koppeling minder sterk, waardoor je eerder een knelmoer stuk draait.
Het lijkt erop dat bij nieuwere bonfix koppelingen de knelmoer van stafmateriaal is gemaakt. Daarmee is het zwakste punt dus vervangen. Vergelijk dit plaatje van een oude bonfix-koppeling maar met het bovenstaande.quote:
Denk dat het nog steeds geperst is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:34 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat bij nieuwere bonfix koppelingen de knelmoer van stafmateriaal is gemaakt. Daarmee is het zwakste punt dus vervangen. Vergelijk dit plaatje van een oude bonfix-koppeling maar met het bovenstaande.
[ afbeelding ]
http://www.sanitairwinkel(...)uk-15mm-gastec-kiwa/
Het huis is nog steeds geperst, de moer gedraaid.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:38 schreef klipper het volgende:
[..]
Denk dat het nog steeds geperst is.
http://www.oomenho.nl/manufacturer/6-bonfix.aspx?pageindex=16
Dat is een fabeltje. Alleen de ventilator, gasblok en besturingsprint is onderdeel. De rest zoals platenwisselaar, hydroblok, pomp, 3wegklep enzovoort zijn allemaal los te bestellen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:23 schreef klipper het volgende:
[..]
Nog een kleine 3 a 3,5 jaar en de a-label pomp is verplicht.
[..]
Tzerra is leuk vanwege de 4 basisunits waar het toestel uit bestaat, maar is en blijft een budgettoestel.
Dan zou ik voor de calenta gaan.
Ik weet dat veel los te bestellen is, echter veel installateurs zullen vanwege het gemak de desbetreffende basiseenheid gaan vervangen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:43 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat is een fabeltje. Alleen de ventilator, gasblok en besturingsprint is onderdeel. De rest zoals platenwisselaar, hydroblok, pomp, 3wegklep enzovoort zijn allemaal los te bestellen.
De 4 basisunits worden als zodanig bij Remeha aangeleverd, voor ons, de installateurs zijn ze echter allemaal los te bestellen. Behalve de ventilator,print en gasblok is 1 onderdeel.
Verkeerde keuze van de installateur vind ik.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:08 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik weet dat het los te bestellen is, echter veel installateurs zullen vanwege het gemak de desbetreffende basiseenheid gaan vervangen.
Dit om snelheid te verhogen, dat de klant wat duurder uit is.....
Daarbij vindt ik zeker m.b.t. de basiseenheid van print, gasblok en ventilator in 1 unit dat dit de prijs onnodig omhoog duwt.
Gemiddelde verkoopprijs van deze unit is +¤200
En van deze drie onderdelen heb ik dan het meeste vertrouwen in het gasblok en het minst in de ventilator en print.
De hydroliekset is inderdaad een compleet geheel. Nou maar hopen dat ie niet lek raakt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |