abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119671058
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:16 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wellus;

[..]

Heb nog wel meer gedetailleerde bronnen als je wilt ?

Ze hebben geen idee waar de kernen zijn.
Kernen? Je bedoelt de gesmolten reactorstaven. Die liggen gewoon op de bodem van het vat.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:20:18 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_119671075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:19 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Nee het geeft alleen weer dat het verschillende dingen kan betekenen. Afhankelijk van welke definitie kunnen we beide gelijk hebben.
Nee dat kan niet. Meltdown is meltdown.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119671129
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Outer containment. Niet in de grond dus. Een complete reactor bestaat uit verschillende lagen.
Nogmaals ze hebben geen idee waar de kernen zijn, meest logische is dat de contaiment vessel het allang begeven heeft. In die mening sta ik niet alleen.
quote:
Japan Nuclear Expert: Melted fuel may have gone through cement floor and into ground under Fukushima reactors — I don’t believe Tepco’s claim for one second — Where in the world is it? (VIDEO)
http://enenews.com/japan-(...)video/comment-page-1
quote:
NRC Official: 90% chance that containment vessels used at Fukushima would “burst” from fuel melting down
http://enenews.com/nrc-of(...)om-fuel-melting-down
Uit het begin van dit jaar:

quote:
Breaking News: Whistle-blower talks, container vessel is melting like honeycomb
http://fukushima-diary.co(...)ting-like-honeycomb/
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Forum Admin dinsdag 27 november 2012 @ 13:24:27 #29
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_119671168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:22 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nogmaals ze hebben geen idee waar de kernen zijn, meest logische is dat de contaiment vessel het allang begeven heeft. In die mening sta ik niet alleen.

[..]

[..]

[..]

Ik denk zo dat ze dat wel gemerkt zouden hebben. Als iets met een dergelijk hoge temperatuur in water terecht komt dan geeft dat wel een reactie die opgevallen was hoor. :D
Gooi maar eens een gloeiend stuk ijzer in een bak met water.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:24:51 #30
pi_119671183
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_meltdown

quote:
Nuclear meltdown is an informal term for a severe nuclear reactor accident that results in core damage from overheating.
quote:
A core melt accident occurs when the heat generated by a nuclear reactor exceeds the heat removed by the cooling systems to the point where at least one nuclear fuel element exceeds its melting point.
quote:
Once the fuel elements of a reactor begin to melt, the fuel cladding has been breached, and the nuclear fuel (such as uranium, plutonium, or thorium) and fission products (such as cesium-137, krypton-88, or iodine-131) within the fuel elements can leach out into the coolant.
Zodra er cesium en jodium gemeten werd, was er sprake van een meltdown.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_119671213
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:22 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]
[..]

[..]

Kom eens met echte links. Alles wat naar Enenews.com linkt is voor mij al meteen totaal ongeloofwaardig. Zelden zoveel onzin gezien op een site als daar.
  Forum Admin dinsdag 27 november 2012 @ 13:26:13 #32
Heeft een huisje.
pi_119671234
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_meltdown

[..]

[..]

[..]

Zodra er cesium en jodium gemeten werd, was er sprake van een meltdown.
Ah. Een derde en nog lichtere definitie om het nog complexer te maken.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:31:16 #33
pi_119671413
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ah. Een derde en nog lichtere definitie om het nog complexer te maken.
Ach. zo licht is de definitie niet:

quote:
Subsequent failures can permit these radioisotopes to breach further layers of containment. Superheated steam and hot metal inside the core can lead to fuel-coolant interactions, hydrogen explosions, or water hammer, any of which could destroy parts of the containment.
De kern hoeft zich niet naar buiten te smelten om grote nucleaire besmetting te veroorzaken.
pi_119671657
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ach. zo licht is de definitie niet:

[..]

De kern hoeft zich niet naar buiten te smelten om grote nucleaire besmetting te veroorzaken.
Tuurlijk wel. Zolang het in het reactorvat blijft is het enige dat kan ontsnappen stoom met inderdaad radioactief Cesium erin. Alleen is die hoeveelheid echt te verwaarlozen bij de natuurlijk straling die er al op de aarde is. Je vergeet namelijk een klein ding. Die stoom zal zich snel verspreiden in de hogere luchtlagen en zich daardoor ook sterk verdunnen. In de dagen vlak na de ramp zal er inderdaad een hogere straling zijn in de omgeving. De komende jaren zal er inderdaad een hogere straling zijn op pak em beet 50 km om de centrale heen. Maar is die nu echt zo heel schadelijk? Als je kijkt naar al het dierlijke leven om chernobyl heen dan kun je eigenlijk alleen maar concluderen dat die schade meevalt.

Als de kern naar buiten smelt en het grondwater bereikt (bij Fukishima zal dat al op enkele meters diepte zijn) dan heb je pas een echt probleem. Dan is een compleet gebied besmet. Zeker omdat die gesmolten staven (en wat is die kern toch waar je het continue over hebt?????) in zeer korte tijd heel veel stoom zullen genereren waardoor er een ontploffing komt.
pi_119671745
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik denk zo dat ze dat wel gemerkt zouden hebben. Als iets met een dergelijk hoge temperatuur in water terecht komt dan geeft dat wel een reactie die opgevallen was hoor. :D
Gooi maar eens een gloeiend stuk ijzer in een bak met water.
Kijk het 1e you tubje uit de o.p. 's.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Forum Admin dinsdag 27 november 2012 @ 13:43:01 #36
Heeft een huisje.
pi_119671780
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:41 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Daar kan je geen klote uit opmaken natuurlijk. Schimmig gedoe. Er is daar in korte tijd veel water in de reactor zelf heet geworden.
pi_119671784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:25 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Kom eens met echte links. Alles wat naar Enenews.com linkt is voor mij al meteen totaal ongeloofwaardig. Zelden zoveel onzin gezien op een site als daar.
Wat jij onder onzin verstaat is mij inmiddels wel duidelijk. :{w
Eisenhower1961.
pi_119671828
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:41 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Gedaan. Wat ik daar zie is dat er mist onstaat omdat er waarschijnlijk met water geblust wordt. Door die mist licht de omgeving op. Een zeer normaal verschijnsel bij branden en dergelijke. Dat jij daar allemaal andere dingen inziet is meer jouw eigen probleem.

En hot particles zijn niet meer of minder dan radioactieve deeltjes. Dat jij er iets heel spannends bij denkt is niet mijn probleem. Dat jij denkt dat daar geen melding van werd gemaakt op de NL televisie is echt een ernstig gebrek van jou kant. Dat werd er namelijk wel.

[ Bericht 8% gewijzigd door WeerWachtwoordVergeten op 27-11-2012 13:58:50 ]
pi_119671868
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:43 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Wat jij onder onzin verstaat is mij inmiddels wel duidelijk. :{w
nee jouw posts getuigen van gezond werkende hersens :')
pi_119671972
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:46 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

nee jouw posts getuigen van gezond werkende hersens :')
Vriendelijk verzoek, kun je uit dit topic wegblijven?
Eisenhower1961.
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:51:41 #41
pi_119672040
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:39 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Zolang het in het reactorvat blijft is het enige dat kan ontsnappen stoom met inderdaad radioactief Cesium erin. Alleen is die hoeveelheid echt te verwaarlozen bij de natuurlijk straling die er al op de aarde is. Je vergeet namelijk een klein ding. Die stoom zal zich snel verspreiden in de hogere luchtlagen en zich daardoor ook sterk verdunnen. In de dagen vlak na de ramp zal er inderdaad een hogere straling zijn in de omgeving. De komende jaren zal er inderdaad een hogere straling zijn op pak em beet 50 km om de centrale heen. Maar is die nu echt zo heel schadelijk? Als je kijkt naar al het dierlijke leven om chernobyl heen dan kun je eigenlijk alleen maar concluderen dat die schade meevalt.

Als de kern naar buiten smelt en het grondwater bereikt (bij Fukishima zal dat al op enkele meters diepte zijn) dan heb je pas een echt probleem. Dan is een compleet gebied besmet. Zeker omdat die gesmolten staven (en wat is die kern toch waar je het continue over hebt?????) in zeer korte tijd heel veel stoom zullen genereren waardoor er een ontploffing komt.
Lekker belangrijk. Uit een kapotte reactor lekt hoog radioactief koelwater de bodem in.
pi_119672081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:49 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Vriendelijk verzoek, kun je uit dit topic wegblijven?
Waarom? Geef een goede reden. Waarom moeten de tegenstanders van BNW altijd maar wegblijven. Dit is toch geen sociaal clubje waar alleen jullie mogen komen?
pi_119672329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:52 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Waarom? Geef een goede reden. Waarom moeten de tegenstanders van BNW altijd maar wegblijven. Dit is toch geen sociaal clubje waar alleen jullie mogen komen?
Omdat je je respectloos gedraagt, nare termen gebruikt, n gerenomeerde bron als eenews niet accepteerd. Die meestal naar andere bronnen linkt btw.
Het is gewoon n vriendelijk verzoek.
Iemand die de 3 meltdowns onzin vind voegt imo niets toe aan deze discussie. Ik leer iig niets van je en je verziekt imo m'n topic.

@ Opa bakkebaard.
quote:
Hiroaki Koide, assistant professor at Kyoto University's Research Reactor Institute] estimates nuclear fuel rods may be now 12m [39+ feet] deep under ground at reactor 1-3. [...]
http://enenews.com/japan-(...)-40-feet-underground
Zou deze mijnheer echt zo onkundig zijn dat hij dit denkt ?
Eisenhower1961.
pi_119672437
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 10:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik weet de exacte stralingsniveau's er niet van maar je kan het vast niet zomaar opslaan onder een laag beton. Ze zullen eerst de boel stabiel moeten krijgen voordat ze echt aan opruimen kunnen gaan beginnen.
En nu je die wel (hetzij globaal) van me hebt gekregen ?
Eisenhower1961.
pi_119672568
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:01 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Omdat je je respectloos gedraagt, nare termen gebruikt, n gerenomeerde bron als eenews niet accepteerd. Die meestal naar andere bronnen linkt btw.
Het is gewoon n vriendelijk verzoek.
Iemand die de 3 meltdowns onzin vind voegt imo niets toe aan deze discussie. Ik leer iig niets van je en je verziekt imo m'n topic.

@ Opa bakkebaard.

[..]

Zou deze mijnheer echt zo onkundig zijn dat hij dit denkt ?
enenews is GEEN gerenomeerde bron. De enige plek waar ik die als bron steeds maar weer tegenkom is in BNW en nergens anders. Heb je uberhaupt alle headlines daar wel eens gelezen? Niet iets wat je in een gerenomeerde site zult tegenkomen. Sterker nog....Enenews is pas opgezet na de fukishima ramp met maar een doel lijkt het wel....mensen angst aanjagen.

Ik zeg niet dat ik die 3 meltdowns onzin vind. Ik zeg alleen dat jij de gevolgen daarvan nogal overschat, zeker omdat het geen totale meltdown is (China Syndrome achtig). Mede door je eigen gebrek aan kennis van zaken, je weet bijvoorbeelt niet wat ze in Amerika bedoelen met een hot particle.Ik heb nieuws voor je. Je ademt iedere dag hot particles in. Ook in de vrije natuur zonder kerncentrales zijn er radio actieve deeltjes en ja die adem je ook in.

Maar blijkbaar wil je alleen maar horen wat in je straatje past. Iets dat je vaak tegenkomt bij mensen die geloven in een BNW.
pi_119672686
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:17 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Outer containment. Niet in de grond dus. Een complete reactor bestaat uit verschillende lagen.
ook de contaiment vessels zijn lek, er zitten scheuren in..

quote:
the containment breach is much worse than expected.
Read more at http://enformable.com/201(...)#2PlrCbzw5DIfs4Wr.99

The containment vessel at the embattled No 2 reactor at the Fukushima Daiichi nuclear power plant has apparently been breached, according to the Tokyo Electric Power Co (TEPCO),
http://www.bellona.org/articles/articles_2011/apparent_breach
Dus, agreed ?

Het blijkt ook wel uit de gemeten staling aan de kust die neemt nl nog steeds toe ipv van af zoals werd verwacht.
Eisenhower1961.
pi_119672761
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:13 schreef Resonancer het volgende:

[..]

ook de contaiment vessels zijn lek, er zitten scheuren in..

[..]

Dus, agreed ?

Het blijkt ook wel uit de gemeten staling aan de kust die neemt nl nog steeds toe ipv van af zoals werd verwacht.
Wat is je bedoeling met linkjes sturen van 15 maart 2011? Dat is vlak na de ramp en toen was er gewoon nog heel veel onduidelijk.
pi_119672899
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:10 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:.

Ik zeg niet dat ik die 3 meltdowns onzin vind.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 11:20 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Er is nooit een meltdown geweest. Er is ook nooit gevaar daarvoor geweest. Maar wat lees ik hierboven. Een drievoudige meltdown!!!!!
Sorry hoor, je bent m'n tijd niet waard.
Laat mij hier lekker updates posten die de MSM niet halen en praten met mensen die oprechte interesse tonen. Was in de vorige topics ook zo, lekker rustig.
Eisenhower1961.
pi_119673126
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:18 schreef Resonancer het volgende:

[..]

[..]

Sorry hoor, je bent m'n tijd niet waard.
Laat mij hier lekker updates posten die de MSM niet halen en praten met mensen die oprechte interesse tonen. Was in de vorige topics ook zo, lekker rustig.
Wat een triest figuur ben je toch. Als er dus iemand tegengas geeft dan is die je tijd niet waardig. Ik heb je al verteld wat mijn definitie is van een meltdown. Maar voor het gemak van de discussie ga ik die van jullie aanhouden. En ik wist al toen ik het poste dat je juist daarover zou gaan vallen. Veel makkelijk dan inhoudelijk te reageren. Het is het typische gedrag van mensen die in vreemde zaken geloven. Nooit inhoudelijk willen reageren. Misschien moet je gewoon een eigen forum maken. Waar alleen maar mensen mogen posten die het met je eens zijn.
pi_119673664
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Wat is je bedoeling met linkjes sturen van 15 maart 2011? Dat is vlak na de ramp en toen was er gewoon nog heel veel onduidelijk.
En dat is het nu gelukkig wel..men weet inmiddels prima waar de kernen, (brandstofstaven voor de mierenneukers onder ons) zich bevinden NOT.
Men weet prima waar al het water blijft dat men erin pompt.. NOT.
Men weet prima hoe men de used fuel pools moet gaan demonteren NOT.
Men weet inmiddels prima wat voor explosies er hebben plaatsgevonden NOT
Volgens Tepco was de zaak vorig jaar al in cold shut down fase. NOT.
etc, etc,

De zaak is misschien wel te duidelijk, zodat men de foto's te moeten shoppen.

http://enenews.com/gunder(...)oto-hide-crack-video

Fijn dat je je definitie hebt bijgesteld.. was ook nodig. Dit is nl nooit eerder gebeurd.

quote:
Michio Kaku: 3 meltdowns in Fukushima, but uranium actually totally liquified… 1st time in history — “Reactor actually melted totally” (VIDEO)
http://enenews.com/michio(...)melted-totally-video
Oh ja Michio Kaku op eenews , en disclosure radio ( dat klinkt wel erg BNW he) vast onbetrouwbaar..
Eisenhower1961.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')