Beschamend zeg, wat een anticlimax aan het einde. Totaal geen 'spannende' avonturen....quote:Op zaterdag 9 februari 2013 01:53 schreef W00fer het volgende:
Productietechnisch is Bassie en de speurtocht naar Charly geen hoogvlieger maar ik vond het best geinig om te kijken![]()
Nogmaals, ik heb er ook niet veel mee, het laatste wat ik echt karakteristiek B&A vond dat waren die kinderliedjes en hun lachspektakelshows tot en met 2003. Maar ik ga niet zover om te zeggen dat ze die latere dingen niet hadden moeten maken, niet meer in het openbaar moeten verschijnen omdat ze oud en/of dik en/of rimpelig zijn en dat ze enkel en alleen om het beeld dat fans van ze hebben niet te verstoren achter de geraniums moeten gaan zitten.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:30 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Beschamend zeg, wat een anticlimax aan het einde. Totaal geen 'spannende' avonturen....
Dit had niet eens een Bassie-film mogen zijn....
Ik ook. Verhaal was niet hoogstaand, maar ik genoot vooral van de locaties. En van mij hadden er wel wat meer mondharmonica nummers door Bas in gemogen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 01:53 schreef W00fer het volgende:
Productietechnisch is Bassie en de speurtocht naar Charly geen hoogvlieger maar ik vond het best geinig om te kijken![]()
Nou ja, zeggen dat je nooit meer je pak aantrekt en vervolgens dat wel doet voor Honda en een tentoonstelling, dat is ook met twee maten meten.quote:Op maandag 11 februari 2013 23:17 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nogmaals, ik heb er ook niet veel mee, het laatste wat ik echt karakteristiek B&A vond dat waren die kinderliedjes en hun lachspektakelshows tot en met 2003. Maar ik ga niet zover om te zeggen dat ze die latere dingen niet hadden moeten maken, niet meer in het openbaar moeten verschijnen omdat ze oud en/of dik en/of rimpelig zijn en dat ze enkel en alleen om het beeld dat fans van ze hebben niet te verstoren achter de geraniums moeten gaan zitten.
Bassie maakt iets, hij vindt het leuk, het verkoopt ook nog enigzins, een stel kinderen vindt het leuk, het haalt het misschien niet bij B&A, maar wie zegt dat dat zijn intentie is? Dat weet hij zelf heus ook wel, maar hij doet gewoon op zijn ouwe dag nog even wat ie leuk vindt (al dan niet voor het geld, maar da's eveneens zijn zaak), jij hebt als B&A fan altijd nog de keuze om niet te kijken of de televisie naar een ander kanaal te schakelen. Laat ze verder lekker, die mensen bestaan niet louter om ons te plezieren hoor.
Die mondharmonica vond ik nooit zo boeiendquote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:21 schreef Frey het volgende:
[..]
Ik ook. Verhaal was niet hoogstaand, maar ik genoot vooral van de locaties. En van mij hadden er wel wat meer mondharmonica nummers door Bas in gemogen.
Nou als ik al die hedendaagse tekenfilms en nagesynchroniseerde Amerikaanse series op televisie zie, dan zijn de series van Bassie voor mij wel hoogstaand.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:31 schreef Ceviche het volgende:
Misschien word ik gewoon te oud voor die series, maar ik kan me echt niet voorstellen dat het enigszins spannend is voor kinderen.
Dát was inderdaad voor mij als kind een dooddoener. En ik was in die tijd nog écht een kind; In 2005 ofzo uitgebracht? Nou, toen was ik 10. Lastige leeftijd, maar op die leeftijd hield ik nog echt van De Sleutel, De diamant, De kroon, De verzonken stad en De schatkaart. Europa en Amerika vond ik ook fantastisch, maar dat dan vooral vanwege de raadseltjes, de locaties en dan uiteindelijk de meesterlijke slotafleveringen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:31 schreef Ceviche het volgende:
[..]
En ik vond, vooral bij de reis van Zwarte Piet: ze zaten echt een halfuur in een paar tuinstoelen van alles te bespreken en er gebeurde niets, echt niéts, en toen ineens een zwarte piet in een roeiboot en dan denk je: o, nu wordt het interessant, ging die klotepiet ook op een tuinstoel zitten en gingen ze verder ouwehoeren.
Ik vond het altijd leuk als b&a gingen klootviolen, boodschappen doen, of een clubgebouw verven, maar dan gebeurde er tenminste iéts.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 00:59 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dát was inderdaad voor mij als kind een dooddoener. En ik was in die tijd nog écht een kind; In 2005 ofzo uitgebracht? Nou, toen was ik 10. Lastige leeftijd, maar op die leeftijd hield ik nog echt van De Sleutel, De diamant, De kroon, De verzonken stad en De schatkaart. Europa en Amerika vond ik ook fantastisch, maar dat dan vooral vanwege de raadseltjes, de locaties en dan uiteindelijk de meesterlijke slotafleveringen.
...Maar je hebt gelijk, dat zitten op die tuinstoelen alsof ik zat te kijken naar een programma van de lokale TV. Ik heb echt gestreden om die DVD uit te kijken (Want ja, ik heb hem gekocht destijds)
Taradaridadatata... En flots daar ging een fles chocolademelk over de supermarktvloer heenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:03 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vond het altijd leuk als b&a gingen klootviolen, boodschappen doen, of een clubgebouw verven, maar dan gebeurde er tenminste iéts.
Wat een goede shortie is dat zeg, 'wat ga je doen?!' 'Gewoon, bowlen' met een kaas als bal en chocolademelk als kegels.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:04 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Taradaridadatata... En flots daar ging een fles chocolademelk over de supermarktvloer heen
Het dubbel parkeren danquote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:06 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Wat een goede shortie is dat zeg, 'wat ga je doen?!' 'Gewoon, bowlen' met een kaas als bal en chocolademelk als kegels.
Ook dat hij dan wegloopt door de plas en nog meer omgooit, dat blijft ook een goeie
Oh, en Adriaan heeft zelf zijn gordel niet eens om![]()
Ja dat ook. Of deze: 'als wij harder gaan rijden, gaan zij harder rijden, en als wij langzamer gaan rijden, gaan zij ook langzamer rijden!'quote:
Ik heb die liedjes op videoband.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:15 schreef Frey het volgende:
Nee, tegen Bassie & Adriaan kan al dat latere zeker niet op.![]()
Liedjes uit Grootmoeders Tijd kocht ik toen ook maar op DVD voor de verzameling, maar ik keek ik vervolgens met veel plezier uit. Net als de theatershows.
Ik zit alleen nog steeds te wachten op Brieven aan de Koningin en Honderd maal Bassie & Adriaan.
Daar heb ik leuke info over: Oorspronkelijk wel vanuit die Honda, maar tijdens de opnames knalde Bassie ZO hard tegen de voorruit dat hij DOOR de voorruit ging.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:13 schreef DrDentz het volgende:
Haha ik wou net zeggen kijk hem parkeren dan. Maar die binnenkant is niet gefilmd vanuit die Honda toch? Ziet er heel anders uit en ze hebben daar geen hoofdsteun.
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:18 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Daar heb ik leuke info over: Oorspronkelijk wel vanuit die Honda, maar tijdens de opnames knalde Bassie ZO hard tegen de voorruit dat hij DOOR de voorruit ging.
Uiteindelijk hebben ze toen maar Bas' eigen Honda voor de binnenopnames gebruikt.
Ik zweer het je, dat is ooit eens gevraagd in een interviewquote:
In De huilende professor stoot Bassie heel de tafel van de caravan om.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:23 schreef Ceviche het volgende:
En dan heb je nog de klassiekers: bij de shortie over het veilig oversteken lopen ze gezellig door rood en bij het liedje de 4 seizoenen steekt Adriaan maar liefst 3 vingers op.
Dit soort dingen maken voor mij de serie nog leuker.
Trompetjeeeeequote:Op dinsdag 12 februari 2013 01:30 schreef Frey het volgende:
En de oude videobanden.![]()
Mijn eerste band was "Hallo Vriendjes en Vriendinnetjes" van Goodview, met die heerlijke Goodview intro.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |