SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.specsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De interne harde schijf die er momenteel inzit;
Seagate 500 gb 7200 rmp SATA
In het boekje van mn moederbord staat;
Serial ATA connectors; SATA1/SATA2
The mainboard provides dual high-speed SATA interface ports. These ports support 1st. generation SATA data rates of 150MB/s and are fully compliant with Serial ATA 1.0 specifications
Ik wil het liefst minimaal 1tb erbij stoppen, maar ik heb geen idee of me pc hem dan wel kan lezen en gebruiken
Ow naja ik bedoel dus interne hardeschijf gehuegen. hoe kom ik er achter van mn filesystem?quote:Op maandag 26 november 2012 15:53 schreef NightH4wk het volgende:
Intern geheugen is niet je hdd. Hoeveel ligt aan je filesystem.
Met fat32 kan je al 2TB gebruiken dus je filesystem wordt geen probleem. Waarschijnlijk zit je op NTFS.quote:Op maandag 26 november 2012 15:54 schreef ukga het volgende:
[..]
Ow naja ik bedoel dus interne hardeschijf gehuegen. hoe kom ik er achter van mn filesystem?
Oke top.quote:Op maandag 26 november 2012 15:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
IDE is maar tot max 750Gb gegaan dacht ik en inmiddels, zeker in die grootte, niet meer te verkrijgen.
Je zal dus een SATA disk moeten aanschaffen. 1TB gaat wel lukken denk ik. Zeker als je eerst zorgt dat je de BIOS hebt geupdate naar de laatste versie.
Verder zou ik de disk als uitbreiding gebruiken, niet je Windows van starten.
Hoe kom je bij 750 Gb?quote:Op maandag 26 november 2012 15:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
IDE is maar tot max 750Gb gegaan dacht ik en inmiddels, zeker in die grootte, niet meer te verkrijgen.
Je zal dus een SATA disk moeten aanschaffen. 1TB gaat wel lukken denk ik. Zeker als je eerst zorgt dat je de BIOS hebt geupdate naar de laatste versie.
Ik heb nog nooit een IDE schijf van 1TB gezien. Er is/was ook geen markt voor omdat de meeste PC's voorzien zijn van het superieure SATA.quote:Op maandag 26 november 2012 16:03 schreef liedetector het volgende:
[..]
Hoe kom je bij 750 Gb?
Volgens mij is dat 128 Petabyte
Wat heeft je bios te maken met de grootte van je SATA disks? Inderdaad. Helemaal niks.quote:Op maandag 26 november 2012 15:58 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Met een oud chipset/BIOS kan het voorkomen dat schijven groter dan een bepaalde grootte niet ondersteund worden.quote:Op maandag 26 november 2012 16:05 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Wat heeft je bios te maken met de grootte van je SATA disks? Inderdaad. Helemaal niks.
Niet voor SATA. Het was vroeger een issue met IDE schijven groter dan 120GB maar dat is uit een ver verleden.quote:Op maandag 26 november 2012 16:08 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Met een oud chipset/BIOS kan het voorkomen dat schijven groter dan een bepaalde grootte niet ondersteund worden.
Ik heb hier een Dell van twee jaar oud die geen 3TB sata schijf wil ondersteunen.quote:Op maandag 26 november 2012 16:11 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Niet voor SATA. Het was vroeger een issue met IDE schijven groter dan 120GB maar dat is uit een ver verleden.
Dat ligt dan niet aan je BIOS maar aan je SATA controllerquote:Op maandag 26 november 2012 16:14 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik heb hier een Dell van twee jaar oud die geen 3TB sata schijf wil ondersteunen.
BIOS/SATA controller is een update.quote:Op maandag 26 november 2012 16:15 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat ligt dan niet aan je BIOS maar aan je SATA controller
Zucht. Je BIOS heeft niks met je SATA controller te maken. Dat je ze samen kunt updaten is heel erg fijn maar het blijven twee losstaande dingen. Dat je SATA instellingen kun regelen met je BIOS is een heel ander verhaal. Zo kun je wel veel meer dingen regelen in je BIOS. Je kunt je BIOS wel 10 keer upgraden maar als de SATA controller geen drives boven de 3GB ondersteund (pre-2011 controllers) dan zullen die nooit werkenquote:Op maandag 26 november 2012 16:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
BIOS/SATA controller is een update.
Ik vind het fijn dat je er zo uitgebreid op in wil gaan maar het is niet geheel relevant allemaal.quote:Op maandag 26 november 2012 16:24 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Zucht. Je BIOS heeft niks met je SATA controller te maken. Dat je ze samen kunt updaten is heel erg fijn maar het blijven twee losstaande dingen. Dat je SATA instellingen kun regelen met je BIOS is een heel ander verhaal. Zo kun je wel veel meer dingen regelen in je BIOS. Je kunt je BIOS wel 10 keer upgraden maar als de SATA controller geen drives boven de 3GB ondersteund (pre-2011 controllers) dan zullen die nooit werken
Nee, jouw mening is dit :quote:Op maandag 26 november 2012 16:29 schreef liedetector het volgende:
Wie weet hoeft ie niet te updaten of is er voor zijn MB helemaal geen update....
Mijn mening is dat je daar af blijft als je niet weet wat je doet!
Waarbij de TS dus het risico loopt een schijf te kopen die hij vervolgens niet kan gebruiken. Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op maandag 26 november 2012 16:08 schreef liedetector het volgende:
Kan maar probeer het eerst maar lekker.....
Een schijf uit z'n verpakking halen tot de conclusie komen dat ie niet werkt en 'm dan weer terugbrengen. Daar zitten niet veel winkels op de wachten gok ik zo.quote:Op maandag 26 november 2012 16:32 schreef liedetector het volgende:
Dan breng je die schijf weer terug.......Of gewoon ff lekker op de QVL kijken van de fabrikant...staat gewoon het antwoord
beide aanwezig.quote:Op maandag 26 november 2012 16:09 schreef GlowMouse het volgende:
PC openmaken en kijken of je nog een SATA-aansluiting en SATA-poweraansluiting over hebt, en er plek is voor de extra HDD.
alleen als je een volledige retail verpakking koopt...quote:Op maandag 26 november 2012 18:11 schreef ukga het volgende:
Anyways. ff beetje gegoogled. ik denk dat ik mrogen deze er maar koop.
http://www.mycom.nl/Produ(...)-1TB--35inch/1310696
nog 1 vraagje. worden hardeschijve geleverd met kabels voor stroom en data overdracht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |