Juist daarom is het zo belangrijk om lekker te gaan experimenteren, op die manier zet je 1 de bewustwording in gang en kan je ondertussen een stijl vinden waar bij je echt zoiets hebt van Ja!quote:Op woensdag 28 november 2012 12:30 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Is ook een beetje een grijs gebied. Uit eigen ervaring weet ik dat als de onzekerheid niet wordt opgelost het alleen maar leidt tot prestatiedwang.
Uiteindelijk moet je je toch kleden omdat je je lekker voelt in plaats van je goed te kleden om lekker in je vel te kunnen zitten .
Wat jij noemt als een heel ander soort onzeker is onzeker. Wat je nu hebt is meer de verschuiving naar dat je je alsnog moet bewijzen terwijl je wel weet dat je het nu wel kan. Kan alsnog druk zijn maar is niet meer onzeker te noemen, zeker niet op die manier. Je voelt je nu toch ook een stuk beter dan vroeger? Ondanks die verschuiving naar een 'andere soort onzekerheid'?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:28 schreef Logician het volgende:
[..]
Toen ik gepest werd was het een heel ander soort onzeker, ik ben nu dan wel niet meer onzeker over mijn uiterlijk maar er wordt nu veel meer op mij gelet dan toen ik niet opviel op vrijwel alle gebieden.
Mensen zijn nu juist veel kritischer (vooral andere vrouwen) en je moet je veel meer bewijzen dat je geen dom blondje bent..
maar als je jezelf nog steeds achteraf in een hoekje wilt plaatsen omdat je zo onzeker bent kies je een stijl die daar bij past en kom je misschien nooit uit je cirkelquote:Op woensdag 28 november 2012 12:32 schreef Logician het volgende:
[..]
Juist daarom is het zo belangrijk om lekker te gaan experimenteren, op die manier zet je 1 de bewustwording in gang en kan je ondertussen een stijl vinden waar bij je echt zoiets hebt van Ja!
Ik voelde me vroeger nooit super kut eigenlijk, ik snapte het gewoon niet en dat maakte mij onzeker.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:33 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Wat jij noemt als een heel ander soort onzeker is onzeker. Wat je nu hebt is meer de verschuiving naar dat je je alsnog moet bewijzen terwijl je wel weet dat je het nu wel kan. Kan alsnog druk zijn maar is niet meer onzeker te noemen, zeker niet op die manier. Je voelt je nu toch ook een stuk beter dan vroeger? Ondanks die verschuiving naar een 'andere soort onzekerheid'?
Het zou wel raar zijn als in het algemeen geldt dat als je meer vaardigheden hebt je onzekerder zou zijn terwijl je dan dus wel juist dingen kan waarmaken die anderen niet kunnen. Prestatiedruk oke maar om het onzekerheid te noemen gaat dan te ver nog naar mijn idee... dan wordt de definitie van het woord wat te ver gestretched als het ware.
Klinkt voor mij meer als een luxeprobleem wat een paar nadelen met zich meebrengt dan onzekerheid sorryquote:Op woensdag 28 november 2012 12:38 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik voelde me vroeger nooit super kut eigenlijk, ik snapte het gewoon niet en dat maakte mij onzeker.
Nu voel ik mij ook nooit super kut, maar zijn er nog vaak genoeg sociaal bepaalde acties/verwachtingen die mij onzeker maken.
Ik ben niet perse onzekerder geworden.
Maar wanneer er niemand omkijkt als je een kroeg binnenkomt of ineens meer dan de helft van de mensen naar je kijken van boven naar onder je opnemen, soms bepaalde blikken van andere vrouwen etc. is ergens nog vervelender af en toe qua te zelfbewust zijn
lolquote:Op woensdag 28 november 2012 12:39 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Klinkt voor mij meer als een luxeprobleem wat een paar nadelen met zich meebrengt dan onzekerheid sorry
Luxeprobleem? Jongens, waar kunnen mensen zich druk om makenquote:Op woensdag 28 november 2012 12:40 schreef Logician het volgende:
[..]
lol
Misschien, maar mij kruipt dan echt wel onzekerheid op hoor,zit mijn gulp wel dicht? Heb ik een snotje aan mijn neus hangen? e.d. het heeft heel veel tijd gekost voor ik door had dat het misschien wel door mijn uiterlijk kwam..
Inderdaad, vind ik ook niet echte onzekerheidquote:Op woensdag 28 november 2012 12:42 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Luxeprobleem? Jongens, waar kunnen mensen zich druk om maken
Oehoe, ik heb zo veel geld, wat moet ik er mee...
Is het niet een verkapte manier om mensen om je pics te laten vragen?!
Mensen kunnen zich druk maken om onzekerheden of het nu door luxe of niet komt, het blijven gevoelens. En ik stel ook nergens dat ik een probleem heb, maar probeer beide kanten gewoon relativeren?quote:Op woensdag 28 november 2012 12:42 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Luxeprobleem? Jongens, waar kunnen mensen zich druk om maken
Oehoe, ik heb zo veel geld, wat moet ik er mee...
Is het niet een verkapte manier om mensen om je pics te laten vragen?!
Ik had de pics gemist, ik haakte in op de laatse paginaquote:Op woensdag 28 november 2012 12:45 schreef Logician het volgende:
[..]
Mensen kunnen zich druk maken om onzekerheden of het nu door luxe of niet komt, het blijven gevoelens
En qua mensen om pics te laten vragen nee, niet van mijn kant ieg.dit topic raakte gewoon echt even iets diep van binnen
Nou ja letten of je gulp los is e.d. is gewoon normaal gedragquote:Op woensdag 28 november 2012 12:45 schreef Logician het volgende:
[..]
Mensen kunnen zich druk maken om onzekerheden of het nu door luxe of niet komt, het blijven gevoelens
En qua mensen om pics te laten vragen nee, niet van mijn kant ieg.dit topic raakte gewoon echt even iets diep van binnen
quote:Op woensdag 28 november 2012 12:47 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja letten of je gulp los is e.d. is gewoon normaal gedragals je dat soort dingen gaat bestempelen als gevoelens of onzekerheid of te zelfbewust... tjah
Volgens mij heeft die een permanente ban op R&Pquote:
Er zijn wel meer mensen die zo'n ban mogen krijgen van mijquote:Op woensdag 28 november 2012 12:49 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die en permanente ban op R&P
Herkenbaar uit het verleden. Slaat natuurlijk nergens op, jij lacht ook niemand uit op straat.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:51 schreef Comp_Lex het volgende:
Onzekerheid is als je op straat loopt en denkt uitgelachen te worden als mensen om je heen lachen (en dat elke keer weer). Rationeel weet ik dat het niet (altijd) zo is, maar mijn gevoel werkt niet altijd even goed mee.
Je onzekerheid? Zeker, want je straalt uit (niet alleen door kleding) hoe je je voelt. En een zelfverzekerde en gelukkige houding ziet er gewoon een stuk mooier uit.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:56 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat klopt inderdaad, maar het kan een extra hindernis vormen om te veranderen in een beautiful swan.
Klopt. Met de sidenoot dat volgens mij onzekerheid hem vooral zit in het krijgen van negatieve aandacht tevaak.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:58 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je onzekerheid? Zeker, want je straalt uit (niet alleen door kleding) hoe je je voelt. En een zelfverzekerde en gelukkige houding ziet er gewoon een stuk mooier uit.
Moet je maar eens opletten hoeveel meer je aandacht krijgt als je lekker in je vel zit.
Onzekerheid zit hem trouwens in het op zoek zijn naar die aandacht zodat je lekkerder in je vel zit, maar dat is verkeerd om.
Het heeft daarom ook vaak te maken met gepest zijn of buiten de boot vallen op school. Het is iets wat vaak op jongere leeftijd ontstaat. Maar uiteindelijk zijn het verkeerde gedachtepatronen, een verkeerd waardesysteem van jezelf.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:05 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Klopt. Met de sidenoot dat volgens mij onzekerheid hem vooral zit in het krijgen van negatieve aandacht tevaak.
Waarom zou je je ergens naar toe moeten werken?quote:Op woensdag 28 november 2012 13:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Qua uiterlijk wil ik mezelf hier naartoe werken trouwens:
[ afbeelding ]
Ik moet wel vertellen dat ik nooit altijd onzeker ben geweest. Dat is op de middelbare school er in geslopen.
Nou ja is bij hem toch vooral de kleding? Ook al vind ik die losse riem niet mooi.. vind dat dat losse gedeelte nog wel even onder zo'n schuifgleuf hoort. Maar zulks haar en kleding wil toch gewoon.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Qua uiterlijk wil ik mezelf hier naartoe werken trouwens:
[ afbeelding ]
Ik moet wel vertellen dat ik nooit altijd onzeker ben geweest. Dat is op de middelbare school er in geslopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |