abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2012 @ 09:07:32 #1
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119591490
Mensen, afgelopen donderdag is hier een nieuwe CV-ketel geplaatst, een Intergas Kombi Kompakt. Hij doet het prima, afgezien van in de badkamer.

De tapwatertemperatuur staat ingesteld op 60 graden. In de badkamer wordt het kraanwater van de wastafel wél heel heet maar in de douche niet. Daar zitten twee draaiknoppen voor temperatuur en voor het opendraaien van de kraan. Al zet ik de temperatuurknop op 35 graden, echt heel heet wordt het niet. Terwijl ik bij m'n vorige ketel 30 graden al te warm vond.

Nu snap ik 't even niet meer. De badkamerkraan wordt wel heet genoeg, maar het douchewater niet.
pi_119591537
Ligt aan de kraan dan lijkt me. Is het een thermostaatkraan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119591540
De temperatuurinstelling van zo'n thermostaatkraan kan wel eens afwijken evt. door vervuiling met kalk enz. Hierdoor komt er niet genoeg heet water door de kraan. Het probleem moet eigenlijk wel in de kraan zitten omdat de kraan bij de wastafel dus wel heet water geeft.

Als je de handleiding van de douchekraan nog hebt kun je even kijken hoe je hem uit elkaar haalt (evt. eerst van de muur halen, waarbij je de hoofdkraan even dichtdraait). Als hem grotendeels uitelkaar hebt: nachtje in de azijn leggen en vaak is het dan weer helemaal goed! Zelfde geldt trouwens voor de douchekop
pi_119591573
Voordat je de optie van Coolmint probeert.. Je kan nog even kijken wat je kraan doet als je hem eerst een tijd laat lopen op de koudste instelling. En daarna op de heetste instelling, dat truukje heeft destijds bij mij gewerkt. Maar goed denk dat je uitkomt op de optie van Coolmint :P
  zondag 25 november 2012 @ 09:48:18 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119591765
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:13 schreef DroogDok het volgende:
Ligt aan de kraan dan lijkt me. Is het een thermostaatkraan?
Ja, zo eentje waarbij je de temperatuur kunt vastzetten.
  zondag 25 november 2012 @ 09:50:41 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119591785
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:14 schreef Coolmint het volgende:
De temperatuurinstelling van zo'n thermostaatkraan kan wel eens afwijken evt. door vervuiling met kalk enz. Hierdoor komt er niet genoeg heet water door de kraan. Het probleem moet eigenlijk wel in de kraan zitten omdat de kraan bij de wastafel dus wel heet water geeft.

Als je de handleiding van de douchekraan nog hebt kun je even kijken hoe je hem uit elkaar haalt (evt. eerst van de muur halen, waarbij je de hoofdkraan even dichtdraait). Als hem grotendeels uitelkaar hebt: nachtje in de azijn leggen en vaak is het dan weer helemaal goed! Zelfde geldt trouwens voor de douchekop
Ja, dat zou best wel kunnen. Eh... de hoofdkraan, bedoel je waar je het water afsluit (zit hier in de meterkast)?
  zondag 25 november 2012 @ 09:51:12 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119591791
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 09:20 schreef Bastoenie het volgende:
Voordat je de optie van Coolmint probeert.. Je kan nog even kijken wat je kraan doet als je hem eerst een tijd laat lopen op de koudste instelling. En daarna op de heetste instelling, dat truukje heeft destijds bij mij gewerkt. Maar goed denk dat je uitkomt op de optie van Coolmint :P
Nou, ik ga eens even kijken hoe ver ik kom.
pi_119593009
Ja die hoofdkraan. Dan kun je daarna met een sleutel of tang (even doekje om de moer zodat ie niet beschadigt) de kraan er af draaien. Als je de kraan niet uit elkaar krijgt leg hem dan zo maar in een emmertje met azijn. zo nu en dan de beide knoppen een paar keer heen en weer draaien en weer terugleggen is dan vaak ook al genoeg: als de azijn maar overal bij kan.

Oja: als je de hoofdkraan dichtdraait heb je natuurlijk in de rest van je huis ook geen water... ;) is even een nadeel. Tip: doe het vanavond als je gaat slapen, dan heb je toch geen water nodig in je huis (behalve de vaatwasser, maar die kan ook wel even eerder draaien). Evt. nog een extra emmer water naast de wc.. De volgende dag kun je dan weer heerlijk douchen! Succes
pi_119598833
Hebben wij ook gehad dat probleem. Bleek het te liggen aan de douche-kop. We hebben een "ouderwetse" douchekop geplaatst, dus nier-water-besparend of met een massage-gedoe of zo

en zie: een flinke warme straal!!!!
pi_119599043
Als dat het probleem is kun je je waterbesparende douchekop ook aanpassen: vaak zit er een ringetje in dat de hoeveelheid water die er door kan beperkt. Haal je dit ringetje eruit dan heb je weer een (verspillende maar) werkende douchekop. Maar ook hier geldt: kalk kan nog steeds het probleem veroorzaken... Tenminste, als ie het hiervoor wel goed deed.
  zondag 25 november 2012 @ 16:32:09 #11
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119604251
Ik kreeg alleen het chromen omhulsel eraf. Zoveel mogelijk schoongemaakt en het lijkt wat beter te zijn. Maar de hele kraan eraf, lukte niet.

Nu laat ik het maar zo. Er komt binnenkort toch iemand voor reparaties, die ga ik het vragen.

Ik weet in ieder geval dat het niet aan de CV-ketel ligt.

Bedankt voor de reacties :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')