abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 25 november 2012 @ 00:59:33 #1
70532 loveli
N
pi_119589285
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 25 november 2012 @ 01:00:23 #2
70532 loveli
N
pi_119589298
oO/
crap in = crap out
pi_119589362
hihi.
Kwak
pi_119589365
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 00:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ben ooit begonnen als alt zonder techniek, nam na 5 jaar zangles en sindsdien ben ik sopraan/mezzo.

In de jaren dat ik intensief zangles had deed ik mee aan het Nederlands Studenten Kamerkoor en daarna allerlei projecten naast het vaste studentenkoor (CM in Leiden), maar ik had ook allergieën en pushte mezelf teveel door verkoudheden heen, waardoor ik stemproblemen kreeg. sindsdien zing ik minder vaak en minder intensief, ook vaker mezzo.

Studeren doe ik niet elke dag hoor, af en toe even zitten met een opname en de muziek voor mijn neus. ik lees gelukkig makkelijk en leer ook wel snel.

ik vidn zingen vooral heel leuk, heb geen zangles meer, geen conservatoriumambities meer ook (had ik toen wel, zong ook wel solo's). Die tijd is voorbij, mijn stem en gestel zijn te zwak daarvoor. doe wel zo uitdagend mogelijke projecten nu, ben heel blij dat ik mag invallen bij MUSA.

In welke stad studeer je? Groningen toch? Ben je van Bragi en Bragi A capella naar een ander koor gegaan?

Peace bro?
Peace, ik bedoelde het echt niet verkeerd :)

Zingen is inderdaad erg leuk en je moet inderdaad niet forceren door elke dag te oefenen (al wel respect dat je op dat niveau kunt zingen dan).
Wel zonde dat je dan geen sterke stem hebt, heb je wel eens een fonetogram laten maken? (niet dat ik twijfel over je kennis, maar er zijn genoeg mensen die wel sopraan kunnen zingen, maar dat daar niet de kracht van de stem ligt en dat je dan misschien idd als messo beter op je plaats bent, lichamelijk gezien)

Ga er maar vanuit dat ik duizend keer slechter ben dan jij. Ik kan sopraan zingen, maar mijn kwaliteiten zitten bij de alten (sopraan zingen maakt mijn stem moe). Ik heb een tijdje bij Bragi gezeten en tegelijk bij (o... god... als de koren in Groningen kent ga je nu dood van het lachen) bij Bathroom (en als je de koren niet kent zegt de naam genoeg) maar daar zit ook het grootste deel van mijn vrienden. Dus ik heb voor hun gekozen. Koor is voor mij een sociaal feestje en mijn stem is toch niet mooi genoeg (voel me altijd een beetje schuldig daarom, ook al zijn de anderen het er niet mee eens).
pi_119589547
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Peace, ik bedoelde het echt niet verkeerd :)

Zingen is inderdaad erg leuk en je moet inderdaad niet forceren door elke dag te oefenen (al wel respect dat je op dat niveau kunt zingen dan).
Wel zonde dat je dan geen sterke stem hebt, heb je wel eens een fonetogram laten maken? (niet dat ik twijfel over je kennis, maar er zijn genoeg mensen die wel sopraan kunnen zingen, maar dat daar niet de kracht van de stem ligt en dat je dan misschien idd als messo beter op je plaats bent, lichamelijk gezien)

Ga er maar vanuit dat ik duizend keer slechter ben dan jij. Ik kan sopraan zingen, maar mijn kwaliteiten zitten bij de alten (sopraan zingen maakt mijn stem moe). Ik heb een tijdje bij Bragi gezeten en tegelijk bij (o... god... als de koren in Groningen kent ga je nu dood van het lachen) bij Bathroom (en als je de koren niet kent zegt de naam genoeg) maar daar zit ook het grootste deel van mijn vrienden. Dus ik heb voor hun gekozen. Koor is voor mij een sociaal feestje en mijn stem is toch niet mooi genoeg (voel me altijd een b eetje schuldig daarom, ook al zijn de anderen het er niet mee eens).
ja hoor, ben bij de kno arts in voorburg geweest, dr franken, die "doet" zangers, en ook bij een logopediepraktijk gericht op zangers. plaatje van mn stembanden liet kleine dunne bandjes zien. ben eigenlijk een lichte sopraan, mis de techniek voor de echte hoogte - zit deels tussen mn oren ;)

luister maar (solo vanaf 2.40, filmpje is hier al een paar keer voorbij gekomen)
koor was voor mij ook een sociaal feestje. serieus muziek maken en daarnaast flink de kroeg in, ook niet ideaal voor je stem ;)

leuk dat je een passend koor gevonden hebt, toch?
Kwak
pi_119591351
Mogguh! De hertenbiefstuk gister was zooooo lekker! :9 :Y)

Het is heerlikk weer om binnen te zitten vandaag O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119591587
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 01:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ja hoor, ben bij de kno arts in voorburg geweest, dr franken, die "doet" zangers, en ook bij een logopediepraktijk gericht op zangers. plaatje van mn stembanden liet kleine dunne bandjes zien. ben eigenlijk een lichte sopraan, mis de techniek voor de echte hoogte - zit deels tussen mn oren ;)

luister maar (solo vanaf 2.40, filmpje is hier al een paar keer voorbij gekomen)
koor was voor mij ook een sociaal feestje. serieus muziek maken en daarnaast flink de kroeg in, ook niet ideaal voor je stem ;)

leuk dat je een passend koor gevonden hebt, toch?
Nice :)!

Sopraan zingen is ook durven idd, als je al een "zwakke" stem hebt, lijkt het me ook best wel eng. Toch jammer.. (of eigenlijk hartstikke zonde). is dat niet frustrerend?

Mijn stem is heel erg sterk (ik ben twee keer schor geweest in mijn leven, dat was twee keer met zware griep en heb er verder nooit last van gehad). Dus ik kan gemakkelijk een nacht doorhalen en zingen. Daarentegen heb ik geen mooie zangkleur in mijn stem (al krijg ik wel vaak complimenten over mijn stem in de spraak).

En inderdaad, ik ben blij met mijn koor. Al was het maar dat een groot deel van mijn vriendengroep erbij zit :)
pi_119591612
Jeeeej.... storm om doorheen te fietsen. Pantoffels, droge sokken en een lekkere warme joggingbroek zitten voor daar in mijn tas.
Plus vier boterhammen, een beker yoghurt, 2 sinaasappels en een klein bakje met nootjes. Dan mag ik daar van mezelf 1 koekje.

O. 2 boterhammen met pindakaas
T. Sinaasappel met wat noten
L. 3 boterhammen met kaas en mosterd
T. Boterham en een sinaasappel
T. yoghurt.
D. Nog geen flauw idee, zal wel een pastaachtige contraptie worden
T. Handje pepernoten

(jezus wat een lijst)
pi_119592089
Ohai!

Gisteren:

Planning:
O: shake met karnemelk, peer, havermout, kaneel
T: 2 handen pecan / macadamia noten
B: huispoetsen
L: 2 wentelteefjes van waldkornbrood, 1 ei en rijstmelk, met kaneel en wat suiker
S: bodypump, 2 km roeien.
T: grapefruit, 3 dino-koekjes
D: couscous met tomaat en komkommer en feta
T: bth appelstroop

Vandaag:
O: havermout met kokos en pecannoten
S: bodycombat
L: tomaten/pompoensoep, tosti
T: iets van fruit
D: nog geen idee :@
pi_119592102
Blij! 1.5 kilo van de 5 zijn weg.

Ben benieuwd hoeveel harder het nog gaa als ik straks de sportschool weer in ga :)

O: (laat) 2 rijstwafels kaas, cappuccino
L: pompoensoep met kip, rauwkostsalade, kwark met banaan
T: cappuccino, appel
D: spruitjes met spekjes en casheywnootjes
T: warme appel met kaneel

Misschien nog een stuk wandelen als het lang genoeg droogblijft na de lunch.
pi_119592188
Oh ik had gisteren een soort tomaten knoflooksoepje gemaakt en dat was zo simpel en lekker dat ik het even wil delen: Ik weet niet of jullie weleens van die knoflookolijven kopen, van die verse met de hele tenen er nog bij? Nou ja, die knoflook eet ik nooit zo op, maar doe ik samen met de olie in een pan, kneus ze een beetje laat ze wat fruiten, doe er dan twee grote tomaten in stukken bij en peper en laat het weer wat pruttelen en dan de staafmixer erop. Echt superlekker.
pi_119592211
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:30 schreef conleche het volgende:
Oh ik had gisteren een soort tomaten knoflooksoepje gemaakt en dat was zo simpel en lekker dat ik het even wil delen: Ik weet niet of jullie weleens van die knoflookolijven kopen, van die verse met de hele tenen er nog bij? Nou ja, die knoflook eet ik nooit zo op, maar doe ik samen met de olie in een pan, kneus ze een beetje laat ze wat fruiten, doe er dan twee grote tomaten in stukken bij en peper en laat het weer wat pruttelen en dan de staafmixer erop. Echt superlekker.
Klinkt lekker :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119592318
Mogge :)

Jeetje CotS, ik vind jouw uitspraken echt wel zorgelijk. Misschien toch nog een keer naar de therapeut?
Een week nadenken over wat je moet/gaat eten bij een leuk uitstapje en een volkomen normale eetlijst 'groot' vinden is niet gezond hoor. Zo geniet je er toch ook niet van?

Ik heb gister vet lekker gegeten!
Vooraf charcuterie met brood, 3 soorten pate met mosterd :9
Hoofd cassoulet, een stoofpotje van canard de confit, toulouse worstjes, buikspek, knoflook, tomaat, ui en witte bonen, afgemaakt met wat eendevet een broodkruim en dan in de oven :9~
Toe een stukje kastanjetaart....
Heerlijk!
Be someone that makes you happy
pi_119592365
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 10:30 schreef conleche het volgende:
Oeh thx!
pi_119592402
Damn Nallie dat eten klinkt goed :9

Ik ga straks lekker pepernoten maken en eten :D *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119592525
Planningslijske

O: gekookt eitje, magnetronkaascracker met plakje ham
L: gehaktballetjes, coleslaw
T: knabbelbacon met roomkaas
T: wodka, magnetronkaascracker met gekookt eitje erover verdeeld en een beetje mayo
D: witlof met ham en kaas uit de oven. Zo'n hele bak :9
  zondag 25 november 2012 @ 11:00:56 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119592600
Mijn lijstje
o. 2 speltbrood met boter + plak oude kaas
t. 4 kleine flensjes met jam + een kwart papaya
l. soepje met versgebakken brood
t. nog geen idee
d. ik denk uit eten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 25 november 2012 @ 11:33:37 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119593208
Zo, 2,5 jaar aan administratie eindelijk uitgezocht en opgeruimd. Wat een takkewerk :X.

Ik doe niet meer aan lijstjes geloof ik.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119593240
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, 2,5 jaar aan administratie eindelijk uitgezocht en opgeruimd. Wat een takkewerk :X.

knap! _O_

Ik doe het nu 1x per drie maanden ofo, dat scheelt wel...

Ik kijk supersize vs superskinny :@ over een kwartiertje naar de sportschool, extra motivatie!:P
pi_119593245
Goedemorgen :z

Even Glee kijken, iedereen is hier even weg.
Wat een drukte zo continu. Is niets voor mij, als socially awkward penguin.
Ja doei.
  zondag 25 november 2012 @ 11:36:25 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119593265
Ja, ik moet het eigenlijk ook gewoon regelmatig bijhouden, dat scheelt me een hoop ergernis. Maar daar ben ik hoogstwaarschijnlijk gewoon te lui voor :+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator zondag 25 november 2012 @ 11:37:34 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119593293
quote:

Ik ben precies met hetzelfde bezig :D :o we wonen hier nu 2,5 jaar en we hebben nog nooit een brief opgeruimd :@ ik ben nu dus alles in mappen aan het stoppen :)

En jongens doe eens wat liever tegen CotS... Ik heb het gevoel dat elke nieuweling het hier zwaar te verduren krijgt :X al moet ik zeggen dat haar beeld over eten niet bepaald realistisch is maar om nou over elke post te vallen is ook weer zo wat :')

En gecondoleerd Mo, ik las net pas dat je schoonmoeder overleden is, wat is dat snel gegaan! Sterkte :*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_119593518
Ik ben helemaal aan het aftellen naar dinsdag, zoveel zin om weer een sportschool in te gaan O+
NOG 2 NACHTJES *O*

Kreeg een brief van revalidatie dat de arts me morgenmiddag wil bellen voor een eindgesprek, ik ga het opnemen zodat ik iig gezeur kan weerleggen als het raar in mijn dossier komt, wat naar mijn ervaring ongetwijfeld gaat gebeuren :')
"Mevrouw wil niet meewerken aan verder herstel" of iets dergelijks verwacht ik :')

Er komt nogal wat geld onze kant op in december, WTCG vergoeding, mantelzorgcompliment voor manlief, eigen risico vergoeding van hem en nog wat belastingcenten. *O* Zo fijn!
  zondag 25 november 2012 @ 11:51:15 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119593642
quote:

Staat hier ook op het programma voor vandaag }:|

Maar eerst de adventskrans afmaken met mijn dochter O+ Helemaal zelfgemaakt deze keer, inclusief de kaarsen en de krans zelf.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119593662
Leuk Tink O+
We gaan hier los met de eerst kerstkaartjes, sjabloontjes knippen en spatten, echt oldskool en ik krijg net het verzoek of we dan kerstliedjes gaan luisteren haha :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')