Ik kijk nu naar de film 'ninja assassin' op veronica.. MIJN GOD WAT EEN SHITTY MOVIE!
Op zich is de kern van het verhaal wel leuk. Ergens in de bergen van china woont een freak die weeskinderen 'steelt' (hoewel het later gewoon wezen bleken) en ze traint om ninja te worden. Dit gebeurd met de harde hand. Dus als je iets mist met het sterrengooien word je met een zweep geslagen. En als je word vermoord als je weg probeerd te lopen etc.
Deze ninja's worden uiteindelijk verkocht aan rijke landen om daar als huurmoordenaar te dienen.
Nu is er dus één ninja die Raizo heet. Tijdens zijn training in het klooster word hij verlieft om een medestudente. Zij heeft er op een gegeven moment genoeg van want ze wil geen mensen vermoorden en loopt weg. Al snel word ze gevonden en vermoord. Raizo zweert wraak. Na een mislukte aanval op de freak word hij voor dood achtergelaten. Sinds die tijd zoekt Raizo naar die freak terwijl de freak andere ninja's op hem afstuurd om hem weer te vermoorden.
De special effects zijn allemaal heel leuk en aardig. Daarnaast ben ik een zwak voor mensen uit Azie. Ik heb ook een zwak voor goede vechtscenes met zwaarden etc. Hierbij is de film dus een topper.
Nadeel van de film: het plot klopt voor geen kant. De film gaat namelijk ook over een vrouw van de cia die achter de clan komt en Raizo dus opzoekt. Maar ze kan totaal niet acteren (zit alleen maar met tranen in de ogen), zit Raizo enkel in de weg en brengt hem in de problemen. Ook verteld ze delen van het plot waarbij ik denk 'hoe ben je daarachter gekomen'?. Voorbeeld: zitten cia mevrouw en Raizo in de auto nadat ze elkaar net ontmoet hebben. Zegt mevrouw van de CIA 'laat me raden.. je ebnt een wees en opgegroeid in het klooster. Maar op een gegeven moment gebeurde er iets waardoor je bent weggelopen. En nu wil de rest van je clan je dood hebben'.
Ik zat echt zo van

HOE WEET ZE DAT ALLEMAAL??
conclusie: goede film qua vechtscenes, special effects en een knappe man in de hoofdrol. Maar god wat een slechte verhaallijn en de vrouwelijke bijspeler moet of uit de strijd blijven of gewoon van een flat springen.
Goedenacht fokkers