abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:58:06 #1
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582454
Naar aanleiding van de discussie in het rammelaarstopic over baangarantie en andere zekerheden voordat je aan een eventuele kinderwens gehoor geeft dit topic.

Over thuisblijfmoeders, carrierevrouwen, uitgestelde kinderwensen en wat er maar mee te maken heeft.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119582535
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:58 schreef XXXX het volgende:

[..]

Dat verwijt krijg ik bijna elke dag. van (8>
DAT vind ik dat wel een beetje apart..
je kiest er toch met z'n tweeen voor om die rolverdeling te hebben? en als puntje bij het paaltje is , dan is het uiteindelijk ook weer niet goed?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:01:48 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582563
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat denk ik gelukkig helemaal niet. Maar ik heb er geen tijd voor en ik vind dat soort dingen ook echt niet leuk. Ik heb m'n handen vol aan mijn kinderen, ik haat echt groepen met kinderen. Ik vind het echt niet leuk.

Maar als ik zou moeten stoppen met werken, dan zou ik inderdaad wel het beste ervan maken en er gewoon zin voor maken om me voor dat soort dingen in te zetten.
Ik heb er eigenlijk een enorme hekel aan. Echt. :@

maar ja, als ik het al niet doe? wie dan?

Helemaal als ik dan door een 8 jarige (!!) krijg toegevoegd: jij doet dit hè? mijn moeder doet lekker heel belangrijk werruuuuuuk. *insert uitdagende blik*
Daarom hebben wij zoveel 'gèèèèèld.

really. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:02:23 #4
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119582584
Dan is je man echt eikel zeg, als hij dat echt denkt. Krijg je ook kleed- en zakgeld van hem? :')
pi_119582604
ok, gevoelsmatige post op dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:58 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Dat verwijt krijg ik bijna elke dag. van (8>
my, pik jij dat? :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:03:14 #6
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119582613
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:00 schreef Barreltje het volgende:

[..]

DAT vind ik dat wel een beetje apart..
je kiest er toch met z'n tweeen voor om die rolverdeling te hebben? en als puntje bij het paaltje is , dan is het uiteindelijk ook weer niet goed?
Wel hoor, maar dan heeft hij weer een rotdag, of ik. En dan zegt ie dus zulke dingen ...
En 't gebeurt niet elke dag dat hij dat zegt natuurlijk..en ja, af en toe is t hier gewoon een teringzooi. maar boeiend?
pi_119582620
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Nou ja, dat is ook niet waar hoor. Ik voel juist heel erg dat ik door mijn werk minder kan betekenen dan ik zou willen voor de school. We komen pas net kijken, maar ik neem alles op me wat ik dan nog wel kan doen. Vóór de zomer heb ik zakken verkleedskleren meegenomen om te wassen, en nu heb ik mee geholpen na schooltijd om de school te versieren voor de sinterklaastijd...

Kon ik maar meer doen, ik zou het met liefde en plezier doen.
pi_119582628
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:01 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb er eigenlijk een enorme hekel aan. Echt. :@

maar ja, als ik het al niet doe? wie dan?

Helemaal als ik dan door een 8 jarige (!!) krijg toegevoegd: jij doet dit hè? mijn moeder doet lekker heel belangrijk werruuuuuuk. *insert uitdagende blik*
Daarom hebben wij zoveel 'gèèèèèld.

really. :')
:o :o :o :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582632
Ik merk trouwens aan mijn dochter en ook aan andere kindjes bij haar in de klas dat ze het alleen maar heel erg leuk vinden als hun eigen mama komt helpen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:04:10 #10
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119582636
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:02 schreef Aventura het volgende:
Dan is je man echt eikel zeg, als hij dat echt denkt. Krijg je ook kleed- en zakgeld van hem? :')
Wat denk je zelf :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:03 schreef simmu het volgende:
ok, gevoelsmatige post op dit:

[..]

my, pik jij dat? :o
NEE
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:05:59 #11
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119582681
Ik kan trouwens niet mijn hart of verstand volgen. Er moet brood op de plank komen. En daar werk ik 36 uur in de week voor. Het liefst leef ik zoals Tori Spelling. 4 kids, beetje bijbeunen, naar feestjes gaan. Maarja, ik woon in Nederland, niet in Hollywood :P
pi_119582693
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:01 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb er eigenlijk een enorme hekel aan. Echt. :@

maar ja, als ik het al niet doe? wie dan?

Helemaal als ik dan door een 8 jarige (!!) krijg toegevoegd: jij doet dit hè? mijn moeder doet lekker heel belangrijk werruuuuuuk. *insert uitdagende blik*
Daarom hebben wij zoveel 'gèèèèèld.

really. :')
Buuf, als je er zo'n hekel aan hebt, moet je het echt niet doen hoor. iemand doet het heus wel, als jij het niet doet.

Ik vind het altijd een enorme geruststelling dat de wereld gewoon doordraait als ik er even uitlig, dat ik misbaarder ben dan ik van te voren denk :P , heerlijk!
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:07:00 #13
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119582711
quote:
ja, dat snap ik wel Oeke, dat het voor iedereen anders is. En er zitten ook echt wel dames met een baan in de ouderraad (ik ben er nu gelukkig uit) maar ik merk toch echt wel dat neerkijken. De moeder van betreffende 8 jarige leende me een boek.

Oh, het is wel in het Engels, Red je je daarmee???

Echt?! :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119582725
och, tis volgens mij meestal een kwestie van de omstandigheden waarop je een keuze baseert over thuisblijven of niet. en die omstandigheden kunnen heeeeeeeel divers zijn!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_119582727
Ik word verward met oeke O+ :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:08:34 #16
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119582757
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik merk trouwens aan mijn dochter en ook aan andere kindjes bij haar in de klas dat ze het alleen maar heel erg leuk vinden als hun eigen mama komt helpen.
dat lijkt mij ook..
ik zou mijn kinderen gewoon leren dat ze zeggen : " ja maar ik weet hoe mijn mama eruit ziet :P "

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119582950
och, in the end gaat het er toch gewoon om wat voor jullie zelf als gezin werkt? daar zit ook een stukje; dingen lopen zoals ze nu eenmaal lopen' bij, maar doorgaans ook welbewuste keuze. nou ja. wellicht is dat dan misschien het belangrijkeste wat je bijdraagt aan de maatschappij, ongeacht of je werkt of niet. dat je een welbewuste, weloverwogen keuze maakt en die meegeeft aan je kinders en omgeving.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:15:23 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119582963
Ik zie thuisblijven van een van de ouders juist als een teken van welstand. De ander verdient dan kennelijk genoeg voor een heel gezin. Dat was vroeger normaal, maar tegenwoordig toch echt niet. Zeker niet wanneer je in de 'derrtigers trap' zit. Begonnen met werken in economisch hoogtij en een huis gekocht tijdens het allerhoogste prijsniveau...en nu te kampen hebben met tijdelijke contracten, ontslag, niet makkelijk meer aan de bak komen en een huis dat in waarde is gekelderd. Voor mij en man helaas de realiteit. Er valt weinig te kiezen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:18:44 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_119583058
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:15 schreef Aventura het volgende:
Ik zie thuisblijven van een van de ouders juist als een teken van welstand. De ander verdient dan kennelijk genoeg voor een heel gezin. Dat was vroeger normaal, maar tegenwoordig toch echt niet. Zeker niet wanneer je in de 'derrtigers trap' zit. Begonnen met werken in economisch hoogtij en een huis gekocht tijdens het allerhoogste prijsniveau...en nu te kampen hebben met tijdelijke contracten, ontslag, niet makkelijk meer aan de bak komen en een huis dat in waarde is gekelderd. Voor mij en man helaas de realiteit. Er valt weinig te kiezen.
en we zijn gewoon verwend :@
mijn man en ik verdienen allebei boven modaal, vvan 1 salaris zou ruim moeten kunnen..
maar willen... :o :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_119583148
Ik voer regelmatig strijd met hart en verstand! Ik weet al heel lang dat ik jong mama wil worden, eigenlijk had ik nu al moeder willen zijn (25) maar ja er was tot 2.5 jaar geleden een gebrek aan de juiste man!
Wij trouwen in mei 2013 en we hadden afgesproken dat de pil er dan uit zou gaan, en toen verloor ik mijn baan!! Bijna een jaar werkloos inmiddels dus de financien zijn niet denderend maar mijn hart verlangt naar een kindje en heeft schijt aan het geld! Maar mijn verstand houdt daar wel rekening mee!

Mijn zus heeft problemen met vruchtbaarheid en ik denk dan vaak ook tja wat als dat bij mij ook zo is???

Als ik mijn zorgen met vriend deel snapt hij ze natuurlijk, maar hij zegt ook dat het kan en dat we het redden!

Ik wil niet wachten tot de crisis over is want dat kan nog 10 jaar duren, een groter huis zit er ook niet in (maar Oeke is mijn voorbeeld wat ruimte betreft)
Maar ik kan ook niet voorspellen wanneer ik weer werk heb ( ondanks talloze mailtjes ed per mnd).

Ik wil de trein niet missen omdat mijn verstand de strijd wint! Van rammelen kunnen we niet eens meer spreken het is meer een soort oergevoel!! :@
S. 2014
J. 2016
pi_119583278
Wij huren gelukkig en Remco heeft sinds juli een nieuwe baan maar een vetpot is het niet. Ik denk dat het inderdaad voor elke situatie weer anders is wat lukt en wat wil je. Wij willen graag dat ik sowieso thuis blijf tot de kinderen naar school gaan en gelukkig kan dat. En ja er zijn mensen die het niet snappen ik heb een zus die echt helemaal op haar carrière is en eigenlijk niks met kinderen heeft en je hoeft maar te melden dat je een tegengevallen rekening hebt en dan zegt ze gelijk dat ik maar een baantje moet zoeken. Ik heb er lang mee gezeten maar onze werelden zijn zo verschillend dat we elkaar gewoon niet begrijpen daarin. Zij is carrière, status en ik ben meer een boerin :D
pi_119583518
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en we zijn gewoon verwend :@
mijn man en ik verdienen allebei boven modaal, vvan 1 salaris zou ruim moeten kunnen..
maar willen... :o :@
als je dat niet wilt doe je het toch lekker niet! :*

ik ben juist opgegroeid met een werkende moeder en dat heeft mij getekend in die zin dat ik dat nu juist niet wil. ik was 8 toen ik als enige kind overbleef op school (ik werd alleen in een lokaal gezet), alleen van en naar huis ging (gezien het idee dat dit school nr 4 was, waren er ook wel wat pest-issues wat niet lekker ging. ik moest mijn haar maar leuker doen, dan zouden ze me niet meer pesten :') niemand die er bij stilstond dat ik vanaf half 8 's ochtends alleen was en zelf mijn haar deed). hell; ik maakte mijn eigen avondeten!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:36:36 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119583520
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:18 schreef Barreltje het volgende:

[..]

en we zijn gewoon verwend :@
mijn man en ik verdienen allebei boven modaal, vvan 1 salaris zou ruim moeten kunnen..
maar willen... :o :@
Wij verdienen samen drie keer modaal maar toch kan het niet goed uit met 1 salaris. Ten eerste is er gewoon die grote hypotheek i.c.m een onverkoopbaar huis. Verder kan het denk ik ook wel, maar dan moeten we het doen zonder vakantie, uitjes, etentjes etc. En ook zonder sparen, en dat vind ik juist zo belangrijk in deze tijd, waarin je vanalles hoort over pensioentekorten, afschaffen studiefinanciering etc. Je zal later toch je eigen broek op moeten houden.
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:37:04 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119583533
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:07 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, dat snap ik wel Oeke, dat het voor iedereen anders is. En er zitten ook echt wel dames met een baan in de ouderraad (ik ben er nu gelukkig uit) maar ik merk toch echt wel dat neerkijken. De moeder van betreffende 8 jarige leende me een boek.

Oh, het is wel in het Engels, Red je je daarmee???

Echt?! :o
Mijn hemel wat een arrogante opmerking...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:39:19 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_119583595
Mijn vader snapt daar trouwens niks van. Laatst hoorde ik hem reageren op het nieuws dat mijn nicht een tweeling krijgt. Oh ja, die zal wel stoppen met werken. Nou, dat kan ze dus mooi niet. Als verzorgende met een automonteur als partner en een koopwoning kun je echt niet thuiszitten. Ze moet dus drie dagen blijven werken en ze hebben oma als oppas. Ik vind mijn pa heel naief hierin. Hij vindt het ook maar niks dat ik voltijds werk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')