Krijg je dan echt gewoon 200 euro echt geld tegoed zonder dat je zelf geld in hoeft te leggen? Of is het iets van 200 mits je 1000 inlegt?quote:Op maandag 18 februari 2013 16:36 schreef Duderd het volgende:
Vandaag maar eens een rekening openenbinck heeft 200 euro aan gratis transactiegeld. Denk dat ik daar maar voor ga.
als je wat koopt kost je dat minstens 10 euro aankoop kosten bij binck... bij een grotere order wat meer..quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:50 schreef borbit het volgende:
[..]
Krijg je dan echt gewoon 200 euro echt geld tegoed zonder dat je zelf geld in hoeft te leggen? Of is het iets van 200 mits je 1000 inlegt?
Er is geen demo versie van Binck? Ik speel nu een beetje met nep geld bij plus 500. Maar dat is niet zo'n handige website.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:52 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
als je wat koopt kost je dat minstens 10 euro aankoop kosten bij binck... bij een grotere order wat meer..
dus dan kan je 10 tot 20 keer wat kopen voor niks zeg maar..
je krijgt het geld niet .. whehe
Ik zoek eigenlijk een site om met nep geld te beleggen om een beetje te kijken hoe het werkt enzo. Ik heb niet echt de intentie om ooit met echt geld bezig te gaan. Ik weet verder heel weinig van beleggen. Zit gewoon een beetje uit te zoeken hoe het ongeveer werkt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:55 schreef arjan1112 het volgende:
dat hebben ze volgens mij niet, er staat wel een videotje op de site
Met iex kan dat prima. Leuk om te doen ook, zo ben ik ook begonnen. Heeft rtlz niet een beursspel? Die zou je ook kunnen proberen dan. Zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:59 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik zoek eigenlijk een site om met nep geld te beleggen om een beetje te kijken hoe het werkt enzo. Ik heb niet echt de intentie om ooit met echt geld bezig te gaan. Ik weet verder heel weinig van beleggen. Zit gewoon een beetje uit te zoeken hoe het ongeveer werkt.
Waar het bedrijf zit zou naar mijn mening niet veel uit moeten maken. Belangrijker is dat je je gaat verdiepen in het bedrijf, kijkt hoe het bedrijf er nu voorstaat (jaarverslagen e.d.), informatie zoekt van andere bronnen (probeer zowel argumenten te vinden van voor- en tegenstanders van het aandeel) en probeer op basis hiervan voor jezelf een goede schatting te maken hoe het bedrijf er over 1, 5 en 10 jaar uitziet (in een realistisch, optimistisch en pessimistisch scenario). Op basis daarvan zou je voor jezelf kunnen bepalen hoeveel jij het bedrijf in totaal waard vindt en of die $80/aandeel een koopje is of juist niet.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 07:41 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil er geen nieuw topic over openen, maar ik zit de laatste dagen te kijken naar het bedrijf: Proto Labs. Dit is een bedrijf die veel met 3d-printing te maken heeft, wat een sterk groeiende markt is. Ze gaan, sinds zij op de beurs zitten, alleen maar omhoog en zijn van ongeveer 20 dollar per aandeel naar 80 dollar per aandeel gegaan, binnen 2 jaar.
De aandelen zijn wel te koop via Binck, maar verder is er vrij weinig over bekent.
Is het als beginner vestandig om in een buitenlands bedrijf te beleggen of is het handiger om voorlopig nog op Nederland te richten?
Kijk dat is precies waar beginners nat op gaan. De koers gaat op en neer en elk jaar, vast een paar keer per jaar, maakt elke index of aandeel een plotselinge zware beweging omhoog of omlaag. Om die niet mee te tellen is jezelf beetnemen, want zulke dingen blijven gebeuren. Het hele resultaat telt, en een goede belegger is juist die die altijd zijn risico beheerst en als het fout gaat snel zijn verlies beperkt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:10 schreef ssebass het volgende:
Heb bij bijna allen een winst gehaald, groot en klein, maar dat lage rendement komt juist door die ene waar ik een groot deel van mijn geld ben kwijtgeraakt. Als ik die ene niet mee zou rekenen zat ik het laatste jaar minimaal op 75% winst. Zo zie je dat een fout je de kop kan kosten.
Dat is zeker waar. Dit was wel een ander geval overigens. Alles wees erop dat het naar beneden zou gaan en was hoog speculatief, maar wilde zien hoe het zou uitwerken. Had al geaccepteerd dat ik alles kwijt zou raken als leergeld.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:40 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Kijk dat is precies waar beginners nat op gaan. De koers gaat op en neer en elk jaar, vast een paar keer per jaar, maakt elke index of aandeel een plotselinge zware beweging omhoog of omlaag. Om die niet mee te tellen is jezelf beetnemen, want zulke dingen blijven gebeuren. Het hele resultaat telt, en een goede belegger is juist die die altijd zijn risico beheerst en als het fout gaat snel zijn verlies beperkt.
Lastig, zou zelf ook graag in Friesland Campina willen beleggen omdat zij waarschijnlijk een gigantische groei door gaan maken de komende 20 jaar. Het dichtste bij Nederlandse zuivel komt denk ik is Danone omdat ze toch veel melk afnemen vanuit Nederland.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:14 schreef BasEnAad het volgende:
Weet iemand een manier om in Nederlandse zuivel te beleggen?
Het dichtste bij zal Danone zijn, die halen 50% van hun omzet uit Europa.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:14 schreef BasEnAad het volgende:
Staat hierboven al een paar keer uitgelegd. Geld wordt geleend, je financieert zelf maar een klein deel, hoe kleiner dit deel hoe groter de hefboom. Voordat het deel wordt aangesproken dat gefinancieerd is, zullen jouw derivaten verkocht worden (stop loss bereikt). Geleende geld wordt nooit aangesproken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:32 schreef DrSnuggle het volgende:
Hoe werken hefboomproducten precies? Ik weet dat je een groter risico neemt maar de winst bijvoorbeeld ook 3 keer zo hoog kan zijn. Maar waar komt dat geld vandaan?
Bij aandelen is het zo dat de waarde van het bedrijf stijgt (of daalt) en je krijgt, wanneer je je aandelen verkoopt, dat hogere (of lagere) bedrag voor je aandelen terug. Maar wanneer je met een hefboomproduct werkt kan je dus 3 keer zoveel voor krijgen, maar dat geld moet toch ergens vandaan komen?
Overigens begin ik er nog lang niet aan omdat ik er nog totaal geen verstand van heb, ik blijf voorlopig nog bij gewoon aandelen.
Het staat hier ook gewoon goed uitgelegd:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:32 schreef DrSnuggle het volgende:
Hoe werken hefboomproducten precies? Ik weet dat je een groter risico neemt maar de winst bijvoorbeeld ook 3 keer zo hoog kan zijn. Maar waar komt dat geld vandaan?
Bij aandelen is het zo dat de waarde van het bedrijf stijgt (of daalt) en je krijgt, wanneer je je aandelen verkoopt, dat hogere (of lagere) bedrag voor je aandelen terug. Maar wanneer je met een hefboomproduct werkt kan je dus 3 keer zoveel voor krijgen, maar dat geld moet toch ergens vandaan komen?
Overigens begin ik er nog lang niet aan omdat ik er nog totaal geen verstand van heb, ik blijf voorlopig nog bij gewoon aandelen.
Ik zou juist in de bedrijven gaan beleggen die de melkverwerkings machines maken. De melkquota wordt afgeschaft, dus bedrijven zoals Campina bouwen zich rot om al het melk te kunnen verwerken.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 13:14 schreef BasEnAad het volgende:
Kom maar met wat namen dan.quote:Op zondag 20 oktober 2013 12:21 schreef floris_b het volgende:
[..]
Ik zou juist in de bedrijven gaan beleggen die de melkverwerkings machines maken. De melkquota wordt afgeschaft, dus bedrijven zoals Campina bouwen zich rot om al het melk te kunnen verwerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |