Ja, alleen is de financieringsrente 2-3%.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef monkyyy het volgende:
Sprinter, is dat niet waar je met geleend geld belegt en over dat geleende geld 11% betaalt ofzo?
Je kunt bij de meeste brokers een 'virtuele portfolio' aanmaken. Hierin kun je de sprinters plaatsen en volgen wat ze doen, zonder dat het je een cent kost. IEX.nl heeft een beursspel waar je ook virtueel kunt beleggen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 17:48 schreef NotGuilty het volgende:
Is het mogelijk om met een klein bedrag te beginnen? Om het te leren en om te kijken of het wel wat voor je is zonder dat je meteen aan gort ligt? Met klein bedrag bedoel ik 100 a 200 euro, of is dat onm ogelijk?
Hangt er vanaf van wat voor bedrijf je ze oppakt.quote:Op zondag 25 november 2012 22:20 schreef Sloggi het volgende:
Hoe risicovol zijn bedrijfsobligaties? In welke scenario's kun je (een deel van) je geld verliezen buiten een faillissement?
Als hij de looptijd van de obligaties kan/wil uitzitten, dan maakt een tussentijdse crash van de handelskoers niet zoveel uit. Je blijft dan gewoon je coupon rente ontvangen en de par value aan het einde van de rit.quote:Op maandag 26 november 2012 00:31 schreef sitting_elfling het volgende:
Stel je pakt voor hoge rente obligaties met bijv. lage krediet rating, is de kans op een crash bijhoorlijk aanwezig.
Wanneer er een bedrijf dividend uitkeert kan dit in cash zijn of in stock (uitkering in aandelen). Wanneer je je dividend in cash ontvangt wordt dit inderdaad gewoon op je rekening gestort. Vaak kun je ook kiezen tussen beide, bij Binck kun je aangeven hoe je je divindend wil ontvangen, volgens mij kan je dat wijzigen onder 'Mijn Binck'.quote:Op maandag 26 november 2012 17:55 schreef Chakir64 het volgende:
Ik heb een vraag over dividend uitkering.
Stel ik bezit aandelen en dat bedrijf keert dividend uit, krijg ik dat dan gestort op mijn rekening bij binck?
Hoevaak per jaar wordt er dividend uitgekeerd of is dit per bedrijf verschillend?
En moet je een aandeel bijvoorbeeld eerst een jaar in bezit hebben voordat je uberhaupt dividend kan ontvangen? Stel nou dat ik bij elk bedrijf een dag voordat ze dividend uitkeren het aandeel koop en daarna verkoop, of is dat niet mogelijk/niet rendabel?
Dat getal is het stoploss niveau. Dat betekend wanneer je deze sprinter in bezit hebt en de onderliggende waarde (het aandeel, de index of de grondstof) tikt deze koers aan, de onderliggende waarde wordt verkocht tegen marktprijs en je het restbedrag terug krijgt.quote:Op maandag 26 november 2012 23:13 schreef Chakir64 het volgende:
Oke toppie, bedankt voor de uitleg.
Heb nog een klein vraagje. Ik ben nog lang niet van plan om met sprinters te gaan spelen maar ik vroeg me wel af wat het getal achter de verschillende sprinters betekent.
Als ik bijvoorbeeld zoek naar sprinters van Nokia dan kan ik kiezen uit Nokia Long 1.2 maar bijvoorbeeld ook Nokia Long 2.4. Het is me ook opgevallen dat hoe lager dat getal hoe meer je zelf betaalt voor de sprinter.
Dus wat betekent dat getal en welke effecten heeft het voor mij als belegger?
Ik naam aan dat de looptijden flink kunnen variëren?quote:Op maandag 26 november 2012 03:05 schreef jaco het volgende:
[..]
Als hij de looptijd van de obligaties kan/wil uitzitten, dan maakt een tussentijdse crash van de handelskoers niet zoveel uit. Je blijft dan gewoon je coupon rente ontvangen en de par value aan het einde van de rit.
Ja, er zijn obligaties met allerlei looptijden verkrijgbaar tot soms wel 100 jaar.quote:Op vrijdag 30 november 2012 11:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik naam aan dat de looptijden flink kunnen variëren?
Een obligatie die nog 2 jaar te gaan heeft, is redelijk veilig. Als er geen dreiging heerst van een faillisement van ING, dan zal een obligatie van 1000 euro nooit terugvallen naar 500 euro of zelfs maar 900 euro, omdat iedereen weet dat een betrouwbare partij het bedrag over 2 jaar aflost. Er is dan geen reden om de obligatie te dumpen.quote:Mij zou het puur om de rente te doen zijn voor een x aantal jaar. Ik zou een looptijd van bijvoorbeeld twee jaar uitzitten.
Wat gebeurt er in dat geval als je bedrijfsobligaties van een bank als ING hebt en die bank krijgt staatssteun of wordt genationaliseerd. Maakt dat niets uit zolang ik de obligaties niet probeer door te verkopen (want dan lijd ik waarschijnlijk verlies) maar de looptijd gewoon uitzit?
Ik vind het sowieso achterlijk om met geleend geld te gaan verliezen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 12:34 schreef monkyyy het volgende:
Sprinter, is dat niet waar je met geleend geld belegt en over dat geleende geld 11% betaalt ofzo?
Denk dat je niet goed begrijpt hoe een sprinter werkt. Bij een sprinter of turbo kun je niet meer verliezen dan je inleg. Je loopt dus geen risico over het geleende bedrag boven of onder het financieringsniveau, het zorgt alleen voor de hefboom.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:18 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik vind het sowieso achterlijk om met geleend geld te gaan verliezen.
Veel, echt veel te groot risico.
Het is inderdaad achterlijk om met geleend geld te gaan verliezen. Niet te winnenquote:Op zaterdag 1 december 2012 14:18 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso achterlijk om met geleend geld te gaan verliezen.
Veel, echt veel te groot risico.
Dat hangt er vanaf wat je doel is. Wil je op korte termijn centen bij elkaar schrapen of zoek je meer een lange termijn doel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:57 schreef Sigma22 het volgende:
Wat is het minimale bedrag om te beginnen? Qua pecunia zit ik momenteel nogal krap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |