abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119557777
Beetje vreemde vraag misschien, maar het zit zo:

Ik heb een filmproductiebedrijfje en wil een nieuwe TV gaan kopen voor thuis. Deze TV zal dus voornamelijk gewoon in de woonkamer staan voor privégebruik.

Toch vraag ik me af of het mogelijk is om de BTW aan te geven bij de belastingdienst, omdat ik hem ook ga gebruiken om mijn geproduceerde films op terug te kijken. Een laatste kwaliteitscontrole dus alvorens ik de film oplever om te kijken of ik nog wat aan het beeld moet doen.

Hij zal dus wel voor bedrijfsactiviteiten worden gebruikt, maar niet dagelijks.

Kan dit? Of toch maar gewoon niet doen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:43:38 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_119558063
Waarom zet je de tv niet gewoon op kantoor / in je werkruimte?

Het antwoord is waarschijnlijk: omdat ik gewoon een gave tv in de woonkamer wil O+

In dat geval: ik denk dat ik het maar niet zou doen als ik jou was.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_119558360
Tja, als je dat hier moet vragen is het duidelijk dat je al twijfelt.
Doe dan maar niet
pi_119559186
gewoon doen
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:06:30 #5
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119559257
Het aantal procenten dat je hem gebruikt kun je hem afschrijven dacht ik...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_119559403
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:06 schreef Snowballed het volgende:
Het aantal procenten dat je hem gebruikt kun je hem afschrijven dacht ik...
Hij vraagt om de BTW-aftrek, niet om de fiscale afschrijving :P
pi_119560947
Gewoon doen dus alsof er niemand is die met een BTW pas van de baas naar de Sligro gaat om daar de dagelijkse boodschappen te doen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:01:49 #8
33954 ElisaB
pi_119561894
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:38 schreef Tikbalang het volgende:
Gewoon doen dus alsof er niemand is die met een BTW pas van de baas naar de Sligro gaat om daar de dagelijkse boodschappen te doen.
Whut :? Met een BTW-pas van de baas dagelijkse boodschappen doen bij de Sligro :?

Iets met een klepel en een klok zeker O+
pi_119562265
quote:
Het komt voor dat bepaalde kosten naast een zakelijk karakter ook een persoonlijk karakter hebben (gemengde kosten), bijvoorbeeld doordat uzelf of een ander er als privépersoon voordeel van heeft. Van deze kosten is uitsluitend het zakelijke deel aftrekbaar. Als het persoonlijke karakter van die kosten overheerst, dan zijn die kosten in het geheel niet aftrekbaar.
Zakelijke kosten: geen toetsing van uw beleid

In dezelfde (percentuele) verdeling kun je ook de BTW terugvorderen.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_119562514
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:13 schreef MyTiredFeet het volgende:

[..]

Zakelijke kosten: geen toetsing van uw beleid

In dezelfde (percentuele) verdeling kun je ook de BTW terugvorderen.
In dit geval is er dus geen aftrek mogelijk, TS geeft zelf al aan dat het gebruik voornamelijk prive zal zijn.
pi_119562845
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:20 schreef 81Renrew het volgende:

[..]

In dit geval is er dus geen aftrek mogelijk, TS geeft zelf al aan dat het gebruik voornamelijk prive zal zijn.
Jep dat is in principe de situatie. Misschien werkt de reden dat ik als producent een goede TV nodig heb zodat ik goed kan zien hoe andere tv producties gemaakt zijn? :P
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:35:51 #12
33954 ElisaB
pi_119562959
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:32 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Jep dat is in principe de situatie. Misschien werkt de reden dat ik als producent een goede TV nodig heb zodat ik goed kan zien hoe andere tv producties gemaakt zijn? :P
Ja, de fiscus is van gisteren O+
pi_119563291
Kun je gewoon doen, die paar tientjes kan de belastingdienst niets schelen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 00:49:54 #14
33954 ElisaB
pi_119563378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:46 schreef igottagun het volgende:
Kun je gewoon doen, die paar tientjes kan de belastingdienst niets schelen.
_O-
pi_119563484
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:32 schreef hearmeout het volgende:

[..]

De mensen bij de belastingdienst zijn niet achterlijk. Serieus, ik ga toch ook niet de btw van mn auto aftrekken omdat ik soms voor mn werk moet rijden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119564254
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:39 schreef hearmeout het volgende:
Beetje vreemde vraag misschien, maar het zit zo:

Ik heb een filmproductiebedrijfje en wil een nieuwe TV gaan kopen voor thuis. Deze TV zal dus voornamelijk gewoon in de woonkamer staan voor privégebruik.

Toch vraag ik me af of het mogelijk is om de BTW aan te geven bij de belastingdienst, omdat ik hem ook ga gebruiken om mijn geproduceerde films op terug te kijken. Een laatste kwaliteitscontrole dus alvorens ik de film oplever om te kijken of ik nog wat aan het beeld moet doen.

Hij zal dus wel voor bedrijfsactiviteiten worden gebruikt, maar niet dagelijks.

Kan dit? Of toch maar gewoon niet doen?
Kan je doen, Je moet voor de belastingdienst kunnen verdedigen dat het een zakelijke uitgaven is.

Als je het veilig wil spelen, voer je 80% van de BTW en afschrijvingen op. Knappe belastinginspecteur die daarvan het tegendeel kan bewijzen.
pi_119564307
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Kan je doen, Je moet voor de belastingdienst kunnen verdedigen dat het een zakelijke uitgaven is.

Als je het veilig wil spelen, voer je 80% van de BTW en afschrijvingen op. Knappe belastinginspecteur die daarvan het tegendeel kan bewijzen.
Gaat wel een moeilijk verhaal worden als dat ding in je huiskamer hangt...
pi_119565445
Televisie lijkt me gewoon af te schrijven als bedrijfstoestel voor een videoproductiebedrijf

Hoe gaan ze dat controleren, een ander bedrijf heeft toch ook niet alle gekocht aparatuur ter controle in het kantoor staan staan als de belastinginspectie komt.
pi_119566036
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 november 2012 06:43 schreef mrPanerai het volgende:
Televisie lijkt me gewoon af te schrijven als bedrijfstoestel voor een videoproductiebedrijf

Hoe gaan ze dat controleren, een ander bedrijf heeft toch ook niet alle gekocht aparatuur ter controle in het kantoor staan staan als de belastinginspectie komt.
Hoeveel zakelijke fiscale controles heb jij al meegemaakt?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_119566635
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 09:34 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Hoeveel zakelijke fiscale controles heb jij al meegemaakt?
Hij is een Belg, neem aan dat hij daar ook woont. Dus denk niet dat hij ons systeem kent ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119566894
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 00:01 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Whut :? Met een BTW-pas van de baas dagelijkse boodschappen doen bij de Sligro :?

Iets met een klepel en een klok zeker O+
Ach beetje overdrijven natuurlijk. Blijft natuurlijk gewoon een beetje frauderen. Maar heb wel wat dingen in huis wat via een slinkse weg als zodanig bij mij in huis kwam waar ik toch wel voor betaald heb. En weet uit ervaring dat er een heel verschil zit tussen belastingvrij en belastingvrij. Mijn sigaretten zijn belastingvrij en kosten dan maar 74 cent per pakje, mag dat - NEE, doe ik dat - JA.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119566963
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach beetje overdrijven natuurlijk. Blijft natuurlijk gewoon een beetje frauderen. Maar heb wel wat dingen in huis wat via een slinkse weg als zodanig bij mij in huis kwam waar ik toch wel voor betaald heb. En weet uit ervaring dat er een heel verschil zit tussen belastingvrij en belastingvrij. Mijn sigaretten zijn belastingvrij en kosten dan maar 74 cent per pakje, mag dat - NEE, doe ik dat - JA.
Badass.
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:53:24 #23
33954 ElisaB
pi_119566973
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:49 schreef Tikbalang het volgende:
Nog zo'n onnavolgbare post O+

De vraag is vooral: wat is in hemelsnaam een BTW-pas? En wat heeft de fiscus er voor last van als jij met de Sligropas van je werkgever boodschappen gaat doen bij de Sligro? En tot slot: wat heeft dit te maken met de OP :?

Kopen bij de Sligro is allebehalve belastingvrij en kopen bij de Sligro heeft niets met fraude te maken.

Dus imho lul je gezellig mee, maar snap je er verrekte weinig van :)
  zaterdag 24 november 2012 @ 10:55:55 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119567024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:53 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nog zo'n onnavolgbare post O+

De vraag is vooral: wat is in hemelsnaam een BTW-pas? En wat heeft de fiscus er voor last van als jij met de Sligropas van je werkgever boodschappen gaat doen bij de Sligro? En tot slot: wat heeft dit te maken met de OP :?

Kopen bij de Sligro is allebehalve belastingvrij en kopen bij de Sligro heeft niets met fraude te maken.

Dus imho lul je gezellig mee, maar snap je er verrekte weinig van :)
Hij denkt dat er dan geen BTW gerekend wordt bij de Sligro :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119567032
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij denkt dat er dan geen BTW gerekend wordt bij de Sligro :D
:D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')