Wat is het precieze probleem, of wil je cum laude afstuderen?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, ik zit nu te denken, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat voor school gaat.
Al ben ik bang dat mijn studiebegeleidster niet in zal gaan op mijn verzoek. Om dezelfde reden dat An24 zegt... Ik baal echt heel erg.
Nee, er zijn weinig dingen in mijn leven die ik perfect op orde heb. Er is een ding in de wereld wat ik een beetje kan en dat is leren, daar hangt ongeveer heel mijn zelfrespect aan. En dit is gewoon... niet mij...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:43 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wat is het precieze probleem, of wil je cum laude afstuderen?
Ik durfde het niet te zeggenquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Perruche het volgende:
Cots, kweenie he, wat denk je van een cursus "loslaten"? Je lijkt me vrij obsessed, met je eten, je sociale dingen, je school, etc. Relaxter als je dat niet hebt zeg maar.
Ik wel maar dan klinkt het gelijk weer heel grof en onbeleefdquote:
Hoi!quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Tinkepink het volgende:
Een jaar geleden speelde iets vergelijkbaars bij een paar andere slankies. Ben eigenlijk benieuwd of ze het nu wel kunnen relativeren.
Van jou kunnen de meesten best een boel hebben denk ikquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik wel maar dan klinkt het gelijk weer heel grof en onbeleefd
Daar zou ik dan een cursusje in kunnen gebruiken, maar ja toch maar niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ik ben een klein beetje neurotisch aangelegd (niet op sociale dingen volgen mij, maar goed). Ik weet alleen niet of ik echt geschikt ben voor zoiets. Sowieso heb ik hele sterkte routines nodig om te kunnen functioneren en "loslaten" klinkt in oren vrij... alternatief? en ik ben vrij down to earth. Ik vrees dat ze dan met een cynisch hoopje sarcasme zitten opgescheept die het verpest voor de groep.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Perruche het volgende:
Cots, kweenie he, wat denk je van een cursus "loslaten"? Je lijkt me vrij obsessed, met je eten, je sociale dingen, je school, etc. Relaxter als je dat niet hebt zeg maar.
Mwah lijkt me niet zweverig of iets, meer basic psychologie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben een klein beetje neurotisch aangelegd (niet op sociale dingen volgen mij, maar goed). Ik weet alleen niet of ik echt geschikt ben voor zoiets. Sowieso heb ik hele sterkte routines nodig om te kunnen functioneren en "loslaten" klinkt in oren vrij... alternatief? en ik ben vrij down to earth. Ik vrees dat ze dan met een cynisch hoopje sarcasme zitten opgescheept die het verpest voor de groep.
Maar op zich, meer ontspannen zijn zou niet verkeerd zijn (dan vlieg ik ook minder hard uit de bocht). Alleen los laten klinkt echt heel erg new age
(en ik moet leren eerst een post na te lezen voordat ik hem plaats, dan heb ik niet telkens mijn bericht te wijzigen)
Om die reden dusquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
New Age?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben een klein beetje neurotisch aangelegd (niet op sociale dingen volgen mij, maar goed). Ik weet alleen niet of ik echt geschikt ben voor zoiets. Sowieso heb ik hele sterkte routines nodig om te kunnen functioneren en "loslaten" klinkt in oren vrij... alternatief? en ik ben vrij down to earth. Ik vrees dat ze dan met een cynisch hoopje sarcasme zitten opgescheept die het verpest voor de groep.
Maar op zich, meer ontspannen zijn zou niet verkeerd zijn (dan vlieg ik ook minder hard uit de bocht). Alleen los laten klinkt echt heel erg new age
(en ik moet leren eerst een post na te lezen voordat ik hem plaats, dan heb ik niet telkens mijn bericht te wijzigen)
quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Tinkepink het volgende:
Dit soort perfectionisme is iets wat ik echt niet snap. Maar ik ben dan ook raar, want hou ook niet van peuzelen, eet gewoon ongezond eten en ben tevreden over mijn uiterlijk. Allemaal niet echt des slankies.
Ik ben net bezig met deze studie, maar ik wist nog niet hoe ze dingen gingen vragen en ik had een het hele weekend bijna niet geslapen van de zenuwen. Dus het ging gewoon niet zo lekker. Nu weet ik hoe ze hier vragen stellen, dus kan ik er beter op participeren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:52 schreef V1z0R het volgende:
Hoi!
*rust!*
CotS, kun je er meer van leren of wil je een hoger cijfer? Je had beter kunnen leren? Had je direct een hoger cijfer gehaald...
Wil je meer leren kan alsnog en dan is een cijfer niet de voldoening maar de kennis.
Is ook...quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Tinkepink het volgende:
Dit soort perfectionisme is iets wat ik echt niet snap. Maar ik ben dan ook raar, want hou ook niet van peuzelen, eet gewoon ongezond eten en ben tevreden over mijn uiterlijk. Allemaal niet echt des slankies.
Hmmh als ik terugdenk dacht ik destijds dat ik een heleboel kansen zou missen als ik niet cum laude / als een van de besten zou afstuderen. Ik dacht dat ik ECHT een PhD wilde doen en wist al dat dat erg lastig is in deze tijd - nu ik eenmaal klaar ben weet ik dat ik meer opties heb en dat er veel wegen naar Rome leiden, maar dat Parijs ook een toffe bestemming is, om de metafoor gezellig uit te breidenquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Tinkepink het volgende:
Srsly, chill man. Stress is slecht voor je hart enzo! Kan je wel genieten als je zo leeft?quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben net bezig met deze studie, maar ik wist nog niet hoe ze dingen gingen vragen en ik had een het hele weekend bijna niet geslapen van de zenuwen. Dus het ging gewoon niet zo lekker. Nu weet ik hoe ze hier vragen stellen, dus kan ik er beter op participeren.
Tweede pech dat het een meerkeuze tentamen was, ik ben beter met open vragen
Ik kan beter, ik weet precies wat er op welke pagina van mijn staat. En hierna krijgen we geen gesloten tentamens meer.
Punt is dat je dus te afhankelijk bent van externe validatie.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben net bezig met deze studie, maar ik wist nog niet hoe ze dingen gingen vragen en ik had een het hele weekend bijna niet geslapen van de zenuwen. Dus het ging gewoon niet zo lekker. Nu weet ik hoe ze hier vragen stellen, dus kan ik er beter op participeren.
Ik kan beter, ik weet precies wat er op welke pagina van mijn staat. En hierna krijgen we geen gesloten tentamens meer.
Is dat niet zo ongeveer hetzelfe als op vakantie gaan, echt enorm naar je zin hebben maar op dat moment het helemaal niet door te hebben??quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hmmh als ik terugdenk dacht ik destijds dat ik een heleboel kansen zou missen als ik niet cum laude / als een van de besten zou afstuderen. Ik dacht dat ik ECHT een PhD wilde doen en wist al dat dat erg lastig is in deze tijd - nu ik eenmaal klaar ben weet ik dat ik meer opties heb en dat er veel wegen naar Rome leiden, maar dat Parijs ook een toffe bestemming is, om de metafoor gezellig uit te breiden![]()
Bedoelde je zoiets met achteraf relativeren?
Oe vaiz. Helemaal waar, maar knap lastig als je nog kunt ( ik zeg expres niet 'moet') werken aan zelfinzichtquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Punt is dat je dus te afhankelijk bent van externe validatie.
Punt is ook dat om je professioneel op te stellen je er van onafhankelijk te maken.
Is het controlfreak of faalangstquote:Op vrijdag 23 november 2012 22:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zie het eens andersom: dat wij allen voor jou neurotisch zijn kan ook betekenen dat juist jij niet 'normaal' bent.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
Dit is trouwens wel de reden dat ik dol ben op dit topic. Stelletje neuroten. Naast jullie voel ik me altijd zo heerlijk normaal <3
Ja. Ik vond het altijd zo zonde hoe o.a. jij zo zat te stressen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Hmmh als ik terugdenk dacht ik destijds dat ik een heleboel kansen zou missen als ik niet cum laude / als een van de besten zou afstuderen. Ik dacht dat ik ECHT een PhD wilde doen en wist al dat dat erg lastig is in deze tijd - nu ik eenmaal klaar ben weet ik dat ik meer opties heb en dat er veel wegen naar Rome leiden, maar dat Parijs ook een toffe bestemming is, om de metafoor gezellig uit te breiden![]()
Bedoelde je zoiets met achteraf relativeren?
Lutjebroek als doel hebben en in De Schijt wezen betekent niet dat je de koers op Lollum niet kunt zettenquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:03 schreef An24 het volgende:
[..]
Oe vaiz. Helemaal waar, maar knap lastig als je nog kunt ( ik zeg expres niet 'moet') werken aan zelfinzicht
Misschien, ik weet niet hoe dat soort cursussen in elkaar steken. Ik kan niet goed mijn beeld ervan uitleggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 22:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mwah lijkt me niet zweverig of iets, meer basic psychologie.
Je komt inderdaad vaak nogal gestresst en emotioneel relatief heftig over in je posts, dus e.e.a. leren relativeren qua belangrijkheids-level is dan een handig iets misschien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
Dit is trouwens wel de reden dat ik dol ben op dit topic. Stelletje neuroten. Naast jullie voel ik me altijd zo heerlijk normaal <3
Ja zoiets! In combi ook met wat Mc zegt:quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:01 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is dat niet zo ongeveer hetzelfe als op vakantie gaan, echt enorm naar je zin hebben maar op dat moment het helemaal niet door te hebben??
Dus je mist alle vakantiepret op dat moment en dan achteraf beseffen dat het heel tof was?
Dat ook! Zelfwaarde halen uit studieresultaten is maar tijdelijk. Je moet allround happy zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:04 schreef the85mc het volgende:
[..]
Is het controlfreak of faalangst![]()
Ik vind het niet echt gezond klinken hoe je er mee omgaat. Jij bent meer dan je studieresultaten.
Hahahahahahaha, groot gelijk geef ik jequote:Op vrijdag 23 november 2012 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
Je doet mee met de geografische metaforenquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:07 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Lutjebroek als doel hebben en in De Schijt wezen betekent niet dat je de koers op Lollum niet kunt zetten
Gezien de algemene opinie IRL is de tweede optie idd een stuk waarschijnlijker.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:06 schreef An24 het volgende:
[..]
Zie het eens andersom: dat wij allen voor jou neurotisch zijn kan ook betekenen dat juist jij niet 'normaal' bent.
/the matrix denken
quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Gezien de algemene opinie IRL is de tweede optie idd een stuk waarschijnlijker.
Jaaa ES zoute stokjesquote:Op vrijdag 23 november 2012 23:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Buh, nou heb ik al een paar dingen bij de AH ontdekt die toch goed zijn.../tegen principes
ES volkorenbeschuit
ES zoute stokjes
ES nootmuskaat
AH volkoren maanzaad
Ep. VII Kan geen Vader bevatten jij.. jij... jij........quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Je doet mee met de geografische metaforen![]()
Ik geloof er niet veel van eerlijk gezegd. Van beide niet. Helemaal niet met je postverleden in dieet in gedachten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 23:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op school denken ze serieus dat ik heel rationeel ben, vind ik best knap van mezelf
![]()
Anyway, geloof het of niet, ik ben meestal echt een heel erg blij persoontje met een heel leuk leven. Alleen ben ik net als ieder mens af en toe een beetje gefrustreerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |