abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:25:59 #1
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119557207
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:27:09 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119557259
Zie TT. Is het je echt alle moeite waard CotS?
pi_119557404
Misschien kun je je beter druk maken over je perfectionisme dan over je cijfer CotS. :* :@
pi_119557629
Ik heb me nog nooit druk gemaakt als ik een 7,3 had :@ Hoger dan een 8 is toch al echt goed op een technische opleiding.. Heb wel eens een 4,5 gehaald op een tentamen en toen zat ik nog bij het hoogste kwart :o
pi_119557854
Nou, ik zit nu te denken, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat voor school gaat.

Al ben ik bang dat mijn studiebegeleidster niet in zal gaan op mijn verzoek. Om dezelfde reden dat An24 zegt... Ik baal echt heel erg.
pi_119558062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, ik zit nu te denken, maar ik kan me zo snel niet iets bedenken dat voor school gaat.

Al ben ik bang dat mijn studiebegeleidster niet in zal gaan op mijn verzoek. Om dezelfde reden dat An24 zegt... Ik baal echt heel erg.

Wat is het precieze probleem, of wil je cum laude afstuderen?
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:46:57 #7
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119558242
Een jaar geleden speelde iets vergelijkbaars bij een paar andere slankies. Ben eigenlijk benieuwd of ze het nu wel kunnen relativeren.
pi_119558244
Bij ons mag je sowieso alleen onvoldoendes herkansen. Voldoendes herkansen niet dus. Zul je al echt moeten aanvragen bij de exacie. Goede reden is bijvoorbeeld, zoals the85 al min of meer oppert, als je cum laude wilt afstuderen en dat zou anders niet meer gaan.
pi_119558245
Cots, kweenie he, wat denk je van een cursus "loslaten"? Je lijkt me vrij obsessed, met je eten, je sociale dingen, je school, etc. Relaxter als je dat niet hebt zeg maar.
pi_119558295
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat is het precieze probleem, of wil je cum laude afstuderen?
Nee, er zijn weinig dingen in mijn leven die ik perfect op orde heb. Er is een ding in de wereld wat ik een beetje kan en dat is leren, daar hangt ongeveer heel mijn zelfrespect aan. En dit is gewoon... niet mij...
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:48:19 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119558325
Hmh ik wou wel cum laude en heb ook wel eens een 7.0 herkanst. Al was het ietsje anders:

1. Ik had niet al het hoogste cijfer
2. Het was een tussentoetsje over de basisconcepten van de cursus, die ik kennelijk niet voldoende beheerste, wat het uiteindelijke eindpaper lastiger zou maken
3. Ik wou cum laude afstuderen :P Net niet gehaald overigens.

FYI, voor de tweede poging ging ik maar een halve punt omhoog. Ik snapte het wel beter daarna :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_119558336
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Perruche het volgende:
Cots, kweenie he, wat denk je van een cursus "loslaten"? Je lijkt me vrij obsessed, met je eten, je sociale dingen, je school, etc. Relaxter als je dat niet hebt zeg maar.
Ik durfde het niet te zeggen ;(
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:49:30 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119558398
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik durfde het niet te zeggen ;(
Ik wel maar dan klinkt het gelijk weer heel grof en onbeleefd
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:49:51 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119558417
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Tinkepink het volgende:
Een jaar geleden speelde iets vergelijkbaars bij een paar andere slankies. Ben eigenlijk benieuwd of ze het nu wel kunnen relativeren.
Hoi! :+

Nu ik werk en niet direct meer een PhD ambieer vind ik het ook niet meer zo spannend achteraf gezien, al ben ik nog wel een streber :P

En zie mijn post van net verder :D
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:50:35 #15
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119558464
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Van jou kunnen de meesten best een boel hebben denk ik :D
pi_119558492
quote:

[..]

Daar zou ik dan een cursusje in kunnen gebruiken, maar ja toch maar niet.

Thee en chocola :~
pi_119558504
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:46 schreef Perruche het volgende:
Ik ben een klein beetje neurotisch aangelegd (niet op sociale dingen volgen mij, maar goed). Ik weet alleen niet of ik echt geschikt ben voor zoiets. Sowieso heb ik hele sterkte routines nodig om te kunnen functioneren en "loslaten" klinkt in oren vrij... alternatief? en ik ben vrij down to earth. Ik vrees dat ze dan met een cynisch hoopje sarcasme zitten opgescheept die het verpest voor de groep.

Maar op zich, meer ontspannen zijn zou niet verkeerd zijn (dan vlieg ik ook minder hard uit de bocht). Alleen los laten klinkt echt heel erg new age

(en ik moet leren eerst een post na te lezen voordat ik hem plaats, dan heb ik niet telkens mijn bericht te wijzigen)
pi_119558566
Hoi! :W

*rust!*

CotS, kun je er meer van leren of wil je een hoger cijfer? Je had beter kunnen leren? Had je direct een hoger cijfer gehaald...
Wil je meer leren kan alsnog en dan is een cijfer niet de voldoening maar de kennis.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:54:49 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119558690
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben een klein beetje neurotisch aangelegd (niet op sociale dingen volgen mij, maar goed). Ik weet alleen niet of ik echt geschikt ben voor zoiets. Sowieso heb ik hele sterkte routines nodig om te kunnen functioneren en "loslaten" klinkt in oren vrij... alternatief? en ik ben vrij down to earth. Ik vrees dat ze dan met een cynisch hoopje sarcasme zitten opgescheept die het verpest voor de groep.

Maar op zich, meer ontspannen zijn zou niet verkeerd zijn (dan vlieg ik ook minder hard uit de bocht). Alleen los laten klinkt echt heel erg new age

(en ik moet leren eerst een post na te lezen voordat ik hem plaats, dan heb ik niet telkens mijn bericht te wijzigen)
Mwah lijkt me niet zweverig of iets, meer basic psychologie.

Je komt inderdaad vaak nogal gestresst en emotioneel relatief heftig over in je posts, dus e.e.a. leren relativeren qua belangrijkheids-level is dan een handig iets misschien! :Y
pi_119558710
quote:

[..]

Om die reden dus :+
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:55:25 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119558719
Dit soort perfectionisme is iets wat ik echt niet snap. Maar ik ben dan ook raar, want hou ook niet van peuzelen, eet gewoon ongezond eten en ben tevreden over mijn uiterlijk. Allemaal niet echt des slankies.
pi_119558728
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

New Age? _O-

En down to earth, imo zou je je dan niet druk maken om een 7.iets ipv een 10. Maar goed, ieder zijn ding enzo.
pi_119558780
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Tinkepink het volgende:
Dit soort perfectionisme is iets wat ik echt niet snap. Maar ik ben dan ook raar, want hou ook niet van peuzelen, eet gewoon ongezond eten en ben tevreden over mijn uiterlijk. Allemaal niet echt des slankies.
O+ ik ben heel blij dat ik dat niet meer heb, dat perfctionisme perfectionisme*. Er heeft wat voor moeten gebeuren, maar ik ben een vrij tevreden mens :D

* ik kan het niet eens spellen :+
pi_119558818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:52 schreef V1z0R het volgende:
Hoi! :W

*rust!*

CotS, kun je er meer van leren of wil je een hoger cijfer? Je had beter kunnen leren? Had je direct een hoger cijfer gehaald...
Wil je meer leren kan alsnog en dan is een cijfer niet de voldoening maar de kennis.
Ik ben net bezig met deze studie, maar ik wist nog niet hoe ze dingen gingen vragen en ik had een het hele weekend bijna niet geslapen van de zenuwen. Dus het ging gewoon niet zo lekker. Nu weet ik hoe ze hier vragen stellen, dus kan ik er beter op participeren.

Tweede pech dat het een meerkeuze tentamen was, ik ben beter met open vragen

Ik kan beter, ik weet precies wat er op welke pagina van mijn staat. En hierna krijgen we geen gesloten tentamens meer.
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:57:38 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119558820
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:55 schreef Tinkepink het volgende:
Is ook...

Zal zelf nooit een staatslot kado geven, stel je voor dat het de winnende lot is?? Vergeef het mijzelf nooit :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')