Er is geen stap voor stap handleiding, maar je moet je eerst in het gezelschap van vrouwen kunnen mengen en je daar op je gemak bij voelen, grapjes maken met hun, laten zien dat jij een leuk persoon bent waar hun graag bij willen horen want ze kunnen met jou een leuke tijd beleven.. snap je?quote:
Ik bedoel dat het leven onvoorspelbaar is.quote:
Sowieso heb ik moeite met mensen die niet zichzelf kunnen zijn.quote:Op zondag 25 november 2012 13:03 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, maar ik denk wel dat je soms ook moet kunnen zeggen nu neem ik even tijd vrij voor mijn meisje. Het moet niet zo zijn dat je meisje vergeet omdat je constant wil uithangen met vrienden en dan weer op duiken als het je weer uitkomt.
En ik denk ook dat dat het probleem was andere hadden er moeite mee , en meneer geen eigen mening.
Ik denk wel juist dat ik nu juist op ga laten of iemand zich niet anders voordoet en een eigen mening heeft .
No harm done hoorquote:Op zondag 25 november 2012 13:02 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Allright, mooi. M'n verhaal is op jou waarschijnlijk niet van toepassing. Ik generaliseer fokkers in dit topic onderhand een beetje
quote:Op zondag 25 november 2012 13:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar wees niet bang, ik ben geen Benzin ofzo
Wat ik om me heen zie, is dat heel veel jongens wel leuk en sociaal met meiden kunnen omgaan. Echter dat dat nauwelijks tot relaties leidt, ondanks dat ze hier wel voor open staan. Die stap verder blijkt voor veel mensen toch nog erg lastig te zijn.quote:Op zondag 25 november 2012 13:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Er is geen stap voor stap handleiding, maar je moet je eerst in het gezelschap van vrouwen kunnen mengen en je daar op je gemak bij voelen, grapjes maken met hun, laten zien dat jij een leuk persoon bent waar hun graag bij willen horen want ze kunnen met jou een leuke tijd beleven.. snap je?
Ik ben hier opeens in dit topic verzeilt geraakt(vanwege de posts net over angst etc.), maar ik heb totaal geen moeite met vrouwen/versieren, maar ik geef graag advies of leg uit hoe ik het aanpak. (vrienden vragen mij ook altijd om advies daarover dus)
Dat komt denk ik door het feit dat ze zich als vriend (in vriendschappelijke zin) neerzetten en altijd luisteren naar de meid als ze wat te klagen heeft over een jongen. Ook als je met een meid omgaat moet je soms een eikel zijn en laten zien waar je voor staat.quote:Op zondag 25 november 2012 13:27 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Wat ik om me heen zie, is dat heel veel jongens wel leuk en sociaal met meiden kunnen omgaan. Echter dat dat nauwelijks tot relaties leidt, ondanks dat ze hier wel voor open staan. Die stap verder blijkt voor veel mensen toch nog erg lastig te zijn.
Het blijft lastige materie als je een laatbloeier bent ;-). Althans, ik persoonlijk op dit vlak. Het blijft wringen. Vind het lastig.quote:Op zondag 25 november 2012 09:41 schreef Mark-J het volgende:
Wow, wat een verhaal! Klinkt erg heftig!! Ik kan me ook wel vinden in je eerdere verhaal. Altijd dikke lol met meiden en soms vloeit daar ook meer uit voort, alleen aan het eind van de rit blijf je dan toch 'gewoon' vrienden.
Ja gewoon heel veel pech gehad. Gelukkig zit er een steigende lijn in, maar baal er op momenten wel enorm van. Zoals gisteravond. Mijn beste vrienden hebben al meerdere relaties achter de rug en ik ben al jaren vrijgezel. Soms vraag ik me wel eens af of zij zich afvragen of ik vrouwen wel aantrekkelijk vind. Wil 'het niet slagen in de liefde' niet bij ze aankaarten, komt ook zo wanhopig over.quote:Op zondag 25 november 2012 10:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heftig wat je allemaal is overkomen!
Hoe weet je er eigenlijk zoveel vanaf? Of is dat wat je overkwam al zo lang geleden?
Klopt en het nadeel van humor is het gevaar. Zoveel verschillende smaken. Daarnaast heb je vrouwen die geen humor hebben of je humor niet snappen. Anderzijds, weet je dan wel waar je aan toe bent en dat het geen match zou kunnen zijn.quote:Op zondag 25 november 2012 10:40 schreef EiPet het volgende:
[..]
Meestal houden meiden ook niet van de 'lolbroek' van de groep. Ik denk dat dit komt omdat de spanning er te snel af is met iemand waar je altijd de grootste lol mee hebt. Niet in de zin van dat het niet leuk is om met diegene om te gaan, maar die spanning waardoor ze (seksueel/relationeel) geïnteresseerd zijn verdwijnt daardoor misschien sneller?
Ook hier vind ik het even klote. Gisteravond was er even een vriend bij mij thuis en hij heeft sinds een maand of 2 een vriendin. Moet ook zeggen dat ik het dan toch wel even kut vond toen hij werd gebeld gisteravond door haar waaruit ik op kon maken dat zij hem thuis in bed op lag te wachten![]()
Ben absoluut niet jaloers aangelegd, maar al mijn vrienden hebben de laatste tijd relaties en dan ook echt met leuke vlotte meiden! Ik heb al in geen maanden uberhaupt contact gehad met een leuke meid ( Ja die vriendin van zei gisteren door de telefoon dat hij de groetjes aan mij moest doen)..
Heel lang maakte het me eigenlijk geen ruk uit dat ik geen relatie had, maar nu staat het vuurtje op zo'n laag pitje dat ik wel begin te denken 'what da fuck is wrong with me'.Begin nu toch wel een beetje aan mezelf te twijfelen en dat vind ik niet zo fijn...
Knap dat je er zo actief mee omgaat Kaneel!quote:Op zondag 25 november 2012 15:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gisteren weer stappen gemaakt qua aanraking. Het lijkt iets natuurlijker te gaan. Geen rare brandende gevoelens.
Het hielp wel dat ik haar al eens gezien had en dat ik wist dat ze bezet was.
Wat moet ik me concreet voorstellen bij die stappen?quote:Op zondag 25 november 2012 15:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gisteren weer stappen gemaakt qua aanraking.
Grappig! Dat heb ik dus ook. Thuis werd er wel geknuffeld, niets tekort gekomen. Maar heb het al sinds jongs af aan. Ben wel heel verzorgend, maar geef iemand niet zo snel een knuffel of een zoen. In woorden en er voor mensen zijn geen gebrek. Maar aanraken, vond ik altijd maar lastig.quote:Op zondag 25 november 2012 15:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wat moet ik me concreet voorstellen bij die stappen?
Ik heb zelf nl. ook moeite met aanraking. Bij ons thuis werd er vroeger nooit geknuffeld e.d., en ik kan merken dat dat een negatieve invloed heeft gehad op me, vind het heel moeilijk om mensen aan te raken. Ik volg nu een EHBO cursus en merk dat het me zelfs daarbij moeite kost om mensen aan te raken, terwijl dat tijdens zo'n cursus natuurlijk wel veel nodig is. Dus ik ben heel benieuwd wat voor stappen jij onderneemt om dat te verbeteren
Ik denk dat dit te maken heeft met mijn gebrek aan vertrouwen in mensen. Dus ik hoop 2 vliegen in 1 klap te slaan.quote:Op zondag 25 november 2012 15:52 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Knap dat je er zo actief mee omgaat Kaneel!![]()
Zat mensen die wel weten wat voor issues ze hebben en weigeren er ook maar iets aan te doen!
Om de 1 of andere reden vind ik bezette vrouwen vaak wat relaxter overkomen dan onbezette vrouwen, maar kan ook aan mij liggen
Ik heb mensen laten weten dat ik aanraking een beetje moeilijk en vervelend vind, zodat ze weten waarom ik anders reageer dan anderen. Mijn vrienden begrijpen dit en helpen me goedmoedig. Gewoon handen op schouders, vriendschappelijk.quote:Op zondag 25 november 2012 15:54 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Wat moet ik me concreet voorstellen bij die stappen?
Ik heb zelf nl. ook moeite met aanraking. Bij ons thuis werd er vroeger nooit geknuffeld e.d., en ik kan merken dat dat een negatieve invloed heeft gehad op me, vind het heel moeilijk om mensen aan te raken. Ik volg nu een EHBO cursus en merk dat het me zelfs daarbij moeite kost om mensen aan te raken, terwijl dat tijdens zo'n cursus natuurlijk wel veel nodig is. Dus ik ben heel benieuwd wat voor stappen jij onderneemt om dat te verbeteren
Tja ik vind je totaal niet overkomen alsof je er problemen mee hebt hoorquote:Op zondag 25 november 2012 15:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gisteren weer stappen gemaakt qua aanraking. Het lijkt iets natuurlijker te gaan. Geen rare brandende gevoelens.
Het hielp wel dat ik haar al eens gezien had en dat ik wist dat ze bezet was.
Nee, ik ook niet. Tis dat je er zelf mee kwamquote:Op zondag 25 november 2012 16:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Tja ik vind je totaal niet overkomen alsof je er problemen mee hebt hoor
Ik weet nooit goed waar en wanneer aan te raken. En als ik het dan doe, voelt het vreemd. Gisteren voelde het eigenlijk voor het eerst niet vreemd.quote:Op zondag 25 november 2012 16:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Tja ik vind je totaal niet overkomen alsof je er problemen mee hebt hoor
Ik heb bijvoorbeeld Flips 4 keer gezien geloof ik. 1 keer 1 seconde aangeraakt.quote:Op zondag 25 november 2012 16:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet. Tis dat je er zelf mee kwam
Lekker bezig! Mss nog een tip voor aanraken en alles: Houd oogcontact, als je iemand een hand geeft kijk je hem/haar dus in de ogen, en niet naar z'n handquote:Op zondag 25 november 2012 16:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat dit te maken heeft met mijn gebrek aan vertrouwen in mensen. Dus ik hoop 2 vliegen in 1 klap te slaan.
Dan nog de laatste hindernis nemen: het gebrek aan single vrouwen.
Vaak wel. Het is geen spelletje meer dan, helemaal als je elkaar al kent en weet wat je aan elkaar hebt.
[..]
Ik heb mensen laten weten dat ik aanraking een beetje moeilijk en vervelend vind, zodat ze weten waarom ik anders reageer dan anderen. Mijn vrienden begrijpen dit en helpen me goedmoedig. Gewoon handen op schouders, vriendschappelijk.
Verder werk ik wel eens met mensen die aanrakerig zijn van zichzelf, wat ook helpt. Dan vertrouw je elkaar sneller, lijkt het wel. Ook probeer ik enkele mensen bewust aan te raken, waarvan ik weet dat ze het niet erg vinden. Bijvoorbeeld enkele FOK!sters. Gewoon vriendschappelijk allemaal.
Zo heb ik gister getracht de cha-cha-cha te doen met een in een veel te krappe zaal. Vond ik best een overwinning voor mezelf.
Verder mezelf dwingen mensen een hand te geven, af en toe een hand op de schouder. Knuffels bij het afscheid en dergelijke. Ik vind het fijn hoe de mensen daar mee omgaan.
Nou, volgens mij is het bij mij dus wel te herleiden tot een gebrek aan knuffelen e.d. thuis. Met handen geven e.d. heb ik dan ook niet zo'n moeite, het is meer de wat meer intiemere vormen van aanraking die me moeite kosten. Knuffelen, omhelzen, zoenen en dat soort dingen.quote:Op zondag 25 november 2012 16:03 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Grappig! Dat heb ik dus ook. Thuis werd er wel geknuffeld, niets tekort gekomen. Maar heb het al sinds jongs af aan. Ben wel heel verzorgend, maar geef iemand niet zo snel een knuffel of een zoen. In woorden en er voor mensen zijn geen gebrek. Maar aanraken, vond ik altijd maar lastig.
Oogcontact heb ik helemaal geen moeite meer mee. Vroeger wel, durfde ik niemand aan te kijken. Tegenwoordig kijk ik iedereen aan, al heb ik wel eens het gevoel dat het te erg is.quote:Op zondag 25 november 2012 16:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Lekker bezig! Mss nog een tip voor aanraken en alles: Houd oogcontact, als je iemand een hand geeft kijk je hem/haar dus in de ogen, en niet naar z'n handSlim dat je dat dansen doet, zelf heb ik ook een keertje zo'n workshop gedaan. Je hebt niet alleen een excuus om lekker dicht tegen haar aan te staan, ook kan je oefenen met leiden. Ik kon haar spinnen, naar me toe trekken, wegduwen, ze vond het allemaal prima
Dat klopt.quote:Op zondag 25 november 2012 16:41 schreef dawg het volgende:
hey kaneel, lees ik dat nu goed? een gebrek aan single vrouwen in je omgeving? jij woont toch in leiden?
goed te lezen overigens dat je progressief bezig bent. zouden sommige anderen wel een voorbeeld aan mogen nemen.
Als je zelf een jaar of 25 bent, kom je die vanzelf minder tegen en degenen die je tegenkomt zijn vaak te jong. Lees: Ik raak mijn lesbevoegdheid kwijt als ik dat doe.quote:Op zondag 25 november 2012 16:44 schreef dawg het volgende:
in leiden word je toch omver gelopen door jonge vrouwen?
Praten over een gegeneraliseerde angststoornis kan beter hier: R&P / Depressie & Angst #22quote:Op zondag 25 november 2012 12:29 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Dat je je angsten moet confronteren had ik je ook nog wel kunnen vertellen. Het klopt wel overigens, het werkt ook, alleen als je angsten niet confronteert gaat er niks weg. Maar ga vooral meer theorie lezen over wat er allemaal 'mis' met je is en de oorzaken daarvan, en post het dan alsjeblieft weer hier in dit topic. Dan kunnen we het er uitgebreid over hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |