Ik zit in het laatste jaar Fine Art op de HKU en ze zien nog steeds niet graag digital art. Ik heb het een aantal keer proberen te introduceren, maar als je reacties als 'wanneer maak je het in het echt?' krijgt, houd je dat niet lang volquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:09 schreef RenRen- het volgende:
[..]
2D, 3D, 4D, beeld en concept. Maar digitaal werk is nu nog niet aan de orde, misschien volgend jaar
ik heb het idee dat er bij illustratie wel voor opengestaan wordt, alleen als ze les gaan geven in Acryl heb je niks aan je laptop, dat is het nu vooralquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef Roytje het volgende:
[..]
Ik zit in het laatste jaar Fine Art op de HKU en ze zien nog steeds niet graag digital art. Ik heb het een aantal keer proberen te introduceren, maar als je reacties als 'wanneer maak je het in het echt?' krijgt, houd je dat niet lang vol![]()
Na mijn academie ga ik me pas volledig op digital art storten.
Awhquote:Op zondag 5 januari 2014 13:26 schreef RenRen- het volgende:
[ afbeelding ]
Een snelle van Max. Ik kon ook niet echt verder, hij ligt nu met z'n dikke kont naar me toe
Pielen in juist het probleemquote:Op woensdag 8 januari 2014 07:30 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het van jullie beiden (de laatste twee dus) zo knap hoe je met zo weinig "stroken" zo iets duidelijks en gedetailleerd kan maken. Ik zit vaak heel lang te pielen met kleine details.
Tips, trucs?
Echt heel mooi.
Nicequote:
Die is best tofquote:Op woensdag 15 januari 2014 02:15 schreef LittleBrownie het volgende:
[ afbeelding ]
Facebook cover gemaakt
Thanksquote:
Hoe staat t trouwens met je web design skills?quote:
Niet heel veel daarna nog aangedaanquote:Op woensdag 15 januari 2014 02:28 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe staat t trouwens met je web design skills?
Ik heb een Wacom Bamboo. Die zijn niet zo duur en ik vind hem fijn werken als beginner. Voelt een beetje als viltstift op dik karton, maar wel redelijk glad. Dus niet als een pennetje op een ipad op je telefoon. Je hebt wel wat weerstand. En wat knoppen die je in kunt stellen op de tablet en op je pen. Met de achterkant van je pen kun je gummen, wat wel lekker werkt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:12 schreef xuryah het volgende:
Wauw wat een vette dingen hier zeg!
Ik zou graag ook eens over willen stappen op het digitaal tekenen.
Heb alleen nog geen tablet, en dat lijkt me toch wel veel prettiger werken. Kan iemand me misschien een tablet aanraden die niet zo veel kost?
Een bamboo heeft een prima prijs-kwaliteitsverhouding. Trust is kut. Wacom is er volgens mij toch wel het beste in.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:12 schreef xuryah het volgende:
Wauw wat een vette dingen hier zeg!
Ik zou graag ook eens over willen stappen op het digitaal tekenen.
Heb alleen nog geen tablet, en dat lijkt me toch wel veel prettiger werken. Kan iemand me misschien een tablet aanraden die niet zo veel kost?
Je tablet staat gelijk aan je beeldscherm, linksboven is linksboven op je scherm, rechtsonder is rechtsonder op je scherm, het went heel snel want het werkt eigenlijk heel logisch!quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:14 schreef xuryah het volgende:
Top, dan ga ik eens een beetje onderzoek doen naar de Bamboo
Ja het lijkt mij ook heel erg wennen met zo'n tablet! Ik vroeg me ook af hoe dat nou precies werkt.
Op de tablet zie je niet wat je tekent toch? Dus hoe vind je dan het goede punt weer terug als je je pen van de tablet haalt enzo? :p Ik denk dat ik maar even op Youtube moet gaan kijken
En heel klein. Wil je ermee tekenen of mee muizen?quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:19 schreef Manke het volgende:
deze schijnen goed te zijn, en zijn niet duur
http://www.monoprice.com/Category?c_id=108&cp_id=10841
Maar zo'n tablet is natuurlijk niet even groot als je beeldscherm..?quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:17 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Je tablet staat gelijk aan je beeldscherm, linksboven is linksboven op je scherm, rechtsonder is rechtsonder op je scherm, het went heel snel want het werkt eigenlijk heel logisch!
Maar het lijkt mij lastig om exact het goede punt te vinden op de tablet. met een muis kun je zien waar je iets neer gaat zetten omdat je het tegelijk ook ziet op je scherm. maar een tablet en scherm staan los van elkaar toch? Is het niet moeilijk als je bijv ergens klein iets wilt aanbrengen, om dat het goede punt te vinden op de tablet?quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:17 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Je tablet staat gelijk aan je beeldscherm, linksboven is linksboven op je scherm, rechtsonder is rechtsonder op je scherm, het went heel snel want het werkt eigenlijk heel logisch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |