Maar dan zit je dus dat zelfde systeem aan te sterken.quote:Op maandag 17 december 2012 15:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben prima in staat om zelf een mening te vormen.
En ik denk dat die 'liegende overheid' gewoon onderdeel van het systeem is. Een onderhandeling, je geeft wat en je neemt wat. En als je het daar niet mee eens bent moet je op een andere partij stemmen of zelf een partij oprichten en daarmee strijden tegen het onrecht wat je ziet.
Klopt, er is dan ook niks mis met het systeem. Wel met de mensen die er tegenaan trappen en zelf te beroerd zijn iets te doen. Maar roepen op internet is zo heerlijk makkelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 15:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar dan zit je dus dat zelfde systeem aan te sterken.
uiteraardquote:Op maandag 17 december 2012 15:17 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt, er is dan ook niks mis met het systeem.
Het feit alleen al dat je gelooft in een nieuwe partij die de status quo kan bedreigen en die ook nog eens dezelfde media aandacht krijgt als de zittende partijen is wel erg aandoenlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 15:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben prima in staat om zelf een mening te vormen.
En ik denk dat die 'liegende overheid' gewoon onderdeel van het systeem is. Een onderhandeling, je geeft wat en je neemt wat. En als je het daar niet mee eens bent moet je op een andere partij stemmen of zelf een partij oprichten en daarmee strijden tegen het onrecht wat je ziet.
Een groot deel van Nederland wilde ook andere dingen, en die hebben op bijvoorbeeld de PVDA gestemd. Het systeem is zodanig dat je een meerderheid dient te hebben (of zoals de vorige regeerperiode een gedoog meerderheid). En dat betekend wat geven, en wat nemen.quote:Op maandag 17 december 2012 15:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het feit alleen al dat je gelooft in een nieuwe partij die de status quo kan bedreigen en die ook nog eens dezelfde media aandacht krijgt als de zittende partijen is wel erg aandoenlijk.
Een groot deel van de VVD stemmers wou geen cent meer naar Griekenland en duizend Euro erbij voor elke werkende.
2/3 van Nederland wou geen verdere macht meer naar Brussel en dat werd genegeerd. Jij gelooft er dus totaal niet in dat er andere krachten spelen en dat stemmen absoluut geen zin heeft?
Als je er wel in gelooft hoe kan het dan dat we al jaren bedrogen en geminacht worden door de politiek?
Ik maak alleen maar belachelijke ideeën belachelijk.quote:Op maandag 17 december 2012 15:23 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
uiteraardslaap lekker vriend
Wat doe je hier in BNW ? Alles belachelijk maken wat niet in je plaatje past zodat jij je beter kan voelen ? Vrij sneu dat je dit nodig blijkt te hebben
Uiteindelijk is de VVD de grootste geworden en liggen ze in bed met hun politieke tegenstander. (hoezo oplichterij?)quote:Op maandag 17 december 2012 15:31 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Een groot deel van Nederland wilde ook andere dingen, en die hebben op bijvoorbeeld de PVDA gestemd. Het systeem is zodanig dat je een meerderheid dient te hebben (of zoals de vorige regeerperiode een gedoog meerderheid). En dat betekend wat geven, en wat nemen.
Waarom blijf je toch maar steeds terugvallen op dit soort onzin? Nogmaals omdat ik niet in de politiek zit betekent dat nog niet dat ik niets erover mag zeggen.quote:Maar vertel eens, hoe heet jouw partij? En door welke media ben je precies geweigerd? En hoe lang besta je al? En wat heb je precies bereikt tot op heden?
Hoewel je vergelijking complete nonsens is (voetbal != politiek) zal ik toch maar reageren: als Wuytens dat doet dan staat hij de volgende partij buiten de selectie. Door de supporters zal hij niet als man of the match of speler van het jaar gekozen worden. Hij zal behandeld worden als een paria en daarmee zijn eigen vonnis tekenen. Net als de VVD nu gedaan heeft, en als het niet gaat zoals de VVD hoopt dan worden ze over uiterlijk 4 jaar ook ongenadig hard afgerekend en zal je zien dat er een andere partij het stokje overneemt.quote:Op maandag 17 december 2012 15:39 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Uiteindelijk is de VVD de grootste geworden en liggen ze in bed met hun politieke tegenstander. (hoezo oplichterij?)
Wat had moeten gebeuren is dat VVD gelijkgestemden hadden gevonden en daar samen een kabinet mee hadden gevormd. Dat soort zaken doe je niet met je politieke tegenstander want dan pleeg je gewoon verraad. Het is hetzelfde als Wuytens tegen PSV ineens alle ballen in eigen doel trapt. Daar zou je vast ook niet blij mee zijn en dat zijn de aanhangers van de VVD ook niet.
Nee dat is geen zwaktebod, dat is de waarheid. Je kan er wel tegenaan trappen en allerlei fantasieverhalen bedenken. Je kan wel gaan zitten janken in een hoekje en roepen dat het allemaal zo slechts is, maar daar los je niks mee op. Er zijn 2 mogelijke oplossingen:quote:Waarom blijf je toch maar steeds terugvallen op dit soort onzin? Nogmaals omdat ik niet in de politiek zit betekent dat nog niet dat ik niets erover mag zeggen.
Het is een enorm zwaktebod om maar te melden dat je zelf de politiek in moet gaan,
Waarom zou je dat niet zeggen? Want zo is het wel. Of ik kan er zelf gaan staan of ik kan proberen via diverse kanalen om iemand anders in de spits te krijgen. Al is het natuurlijk weer een domme vergelijking omdat er binnen het voetbal geen verkiezingen worden gehouden.quote:ik zeg toch ook niet tegen jou dat je zelf in de spits moet gaan staan als de spits van FC Utrecht niet functioneert.
Alleen blijft het beleid grotendeels hetzelfde he ondanks dat de partijen zeggen dat ze het nu echt anders gaan doen. Het is elke keer weer hetzelfde liedje en hetzelfde circus om vervolgens weer dezelfde deceptie te krijgen. Nou wat een feest en wat worden ze genadeloos afgestraft.quote:Op maandag 17 december 2012 15:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hoewel je vergelijking complete nonsens is (voetbal != politiek) zal ik toch maar reageren: als Wuytens dat doet dan staat hij de volgende partij buiten de selectie. Door de supporters zal hij niet als man of the match of speler van het jaar gekozen worden. Hij zal behandeld worden als een paria en daarmee zijn eigen vonnis tekenen. Net als de VVD nu gedaan heeft, en als het niet gaat zoals de VVD hoopt dan worden ze over uiterlijk 4 jaar ook ongenadig hard afgerekend en zal je zien dat er een andere partij het stokje overneemt.
Begin je nu weer met die onzin dat ik mee moet doen aan dat falende systeem waar je er pas bij hoort als je het in grote lijnen eens bent met de status quo?quote:[..]
Nee dat is geen zwaktebod, dat is de waarheid. Je kan er wel tegenaan trappen en allerlei fantasieverhalen bedenken. Je kan wel gaan zitten janken in een hoekje en roepen dat het allemaal zo slechts is, maar daar los je niks mee op. Er zijn 2 mogelijke oplossingen:
1. Je gaat weg, naar het hiernamaals of Zimbabwe (elk ander land mogelijk)
2. Je gaat je ermee bemoeien, middels stemmen of indien je dat niet voldoende acht via het oprichten van een politieke partij/beweging.
Dus je vond het wel acceptabel dat geblunder van Grandel toen en je haalde zeker je schouders op en zei volgende keer beter maat.....quote:[..]
Waarom zou je dat niet zeggen? Want zo is het wel. Of ik kan er zelf gaan staan of ik kan proberen via diverse kanalen om iemand anders in de spits te krijgen. Al is het natuurlijk weer een domme vergelijking omdat er binnen het voetbal geen verkiezingen worden gehouden.
Ik vond de kruistochten in Spijkerbroek veel erger persoonlijk.quote:Op maandag 17 december 2012 15:53 schreef PKRChamp het volgende:
s je vond het wel acceptabel dat geblunder van Grandel toen en je haalde zeker je schouders op en zei volgende keer beter maat.....
Nee dat gelul dat het "democratische" systeem in Nederland niet faalt is fraai.quote:Op maandag 17 december 2012 15:58 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik vond de kruistochten in Spijkerbroek veel erger persoonlijk.
Wat een kul kraam jij uit
Wérden ze maar eens een keer afgestraft, maar nee, ze komen er altijd weer mee weg.quote:Op maandag 17 december 2012 15:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Alleen blijft het beleid grotendeels hetzelfde he ondanks dat de partijen zeggen dat ze het nu echt anders gaan doen. Het is elke keer weer hetzelfde liedje en hetzelfde circus om vervolgens weer dezelfde deceptie te krijgen. Nou wat een feest en wat worden ze genadeloos afgestraft.
[..]
Begin je nu weer met die onzin dat ik mee moet doen aan dat falende systeem waar je er pas bij hoort als je het in grote lijnen eens bent met de status quo?
En over welke fantasieverhalen heb je het?
[..]
Dus je vond het wel acceptabel dat geblunder van Grandel toen en je haalde zeker je schouders op en zei volgende keer beter maat.....
Dat is toch ook in de wet zo opgenomen?quote:Op maandag 17 december 2012 16:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wérden ze maar eens een keer afgestraft, maar nee, ze komen er altijd weer mee weg.
Bedoel je de wet die verbied europese verdragen te toetsen aan de nederlandse grondwet ?quote:Op maandag 17 december 2012 16:25 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat is toch ook in de wet zo opgenomen?
Iemand die dit weet?
Nee, immuniteit voor vervolging.quote:Op maandag 17 december 2012 16:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Bedoel je de wet die verbied europese verdragen te toetsen aan de nederlandse grondwet ?
Dat kan alleen een crimineel hebben bedachtquote:
Of een slimme politicus.quote:Op maandag 17 december 2012 17:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat kan alleen een crimineel hebben bedacht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |