abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119530964
Hoi,

Sinds vorige winter krijgen we regelmatig geen warm water uit de kranen, dit geldt voor zowel de badkamer, wastafel als de kraan beneden in de keuken. De kranen in de badkamer zijn er 1 voor 1 weleens afgeweest en toen bleef het probleem. Toen is de CV wat afgesteld (branderdruk volgens mij) en de toevoer wat dicht gezet omdat er teveel water doorheen kwam (ruim 10L/minuut) en dit is teruggebracht naar 6. Maar nu doet het probleem zich weer voor. Eigenlijk is mijn vraag niet zozeer waar dit aan kan liggen, (dit zag ik op andere fora al, driewegklep, membraan, etc.) maar of iemand toevallig een hele goede CV monteur weet uit de regio west brabant die verstand heeft van mijn AWB Thermomaster 23.29WT ketel. Want wat het ook kan zijn, ik durf er zelf niet aan te beginnen eigenlijk.

Alvast bedankt!
  Redactie Frontpage vrijdag 23 november 2012 @ 10:40:34 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_119531079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:37 schreef wichegory het volgende:
Hoi,

Sinds vorige winter krijgen we regelmatig geen warm water uit de kranen, dit geldt voor zowel de badkamer, wastafel als de kraan beneden in de keuken. De kranen in de badkamer zijn er 1 voor 1 weleens afgeweest en toen bleef het probleem. Toen is de CV wat afgesteld (branderdruk volgens mij) en de toevoer wat dicht gezet omdat er teveel water doorheen kwam (ruim 10L/minuut) en dit is teruggebracht naar 6. Maar nu doet het probleem zich weer voor. Eigenlijk is mijn vraag niet zozeer waar dit aan kan liggen, (dit zag ik op andere fora al, driewegklep, membraan, etc.) maar of iemand toevallig een hele goede CV monteur weet uit de regio west brabant die verstand heeft van mijn AWB Thermomaster 23.29WT ketel. Want wat het ook kan zijn, ik durf er zelf niet aan te beginnen eigenlijk.

Alvast bedankt!
www.detelefoongids.nl

Slotje.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_119531217
Mogelijk staat je ketel zo ingesteld dat verwarming altijd voor warm water gaat? Dan kan het idd gebeuren dat je geen warmwater krijgt omdat de ketel bezig is je huis te verwarmen.

Jouw ketel is een vrij standaard ketel dus daar zal vrijwel elke CV boer wel mee overweg kunnen. Check de gouden gids zou ik zeggen. Bel de CV boer en vertel je ketel type en je probleem end an fixen zij het voor je.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:11:36 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_119531887
quote:
Precies, wees een vent en puzzel wat of bel een man/vrouw die wel ballen heeft.
pi_119532761
Er is dus weleens een cv monteur van een willekeurig installatiebedrijf langsgeweest en heeft het dus klaarblijkelijk niet opgelost. Daarom mijn vraag. Maar bedankt Deetch voor de serieuze reactie.
pi_119537230
En als je een halve minuut wacht?

AWB heeft soms last van een trage/defecte sensor voor warm water.
pi_119552261
Nee helaas, ik heb al een aantal keer minuten lang gewacht zonder resultaat. Maar wel als ik de kraan dan dicht doe, even wacht en weer open doe wordt het vaak wel warm (gewoon willekeurig dus)

Het is dus vreemd dat die eerdere cv monteur dit niet heeft kunnen oplossen en daarvoor een goede klusjesman ook niet. Hopelijk leest dit iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en mij de oplossing kan vertellen of iemand weet waar men zeer goede ervaringen mee heeft.
pi_119555738
Handleiding blz.4 punt 16.
Leg een cent hier boven en het werkt weer als vanouds.
De stift van het watergedeelte komt niet hoog genoeg.
En om nu te kiezen tussen een nieuw onderdeel wat het probleem ook maar tijdelijk tackelt of een meer definitieve oplossing, ben je nog goedkoper uit ook.

K&W / warm water lijkt op te zijn bij cv-ketel.
pi_119555865
quote:
3s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:45 schreef Deetch het volgende:
Mogelijk staat je ketel zo ingesteld dat verwarming altijd voor warm water gaat? Dan kan het idd gebeuren dat je geen warmwater krijgt omdat de ketel bezig is je huis te verwarmen.
Kan hier niet van toepassing zijn.

quote:
Jouw ketel is een vrij standaard ketel dus daar zal vrijwel elke CV boer wel mee overweg kunnen. Check de gouden gids zou ik zeggen. Bel de CV boer en vertel je ketel type en je probleem end an fixen zij het voor je.
Niet voor niets de bijnaam centenketel.
pi_119556038
Ps ventilator reinigen kan ook nog een oorzaak zijn.
Afijn lees het andere topic maar even door.
  zaterdag 24 november 2012 @ 11:29:17 #11
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_119567601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:59 schreef klipper het volgende:

[..]

[..]

_O-
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_119578682
Ik heb vandaag die cent er tussen gelegd, zodat die sensor goed wordt ingedrukt, maar helaas is het niet opgelost. Het blijft willekeurig; als je de kraan in het midden zet zou het normaal gesproken lauw water worden, dit blijft redelijk koud, en als je de kraan op z'n heetst zet wordt het 'gewoon' warm.
En als je het daarna weer probeert wordt het wel heet.

Dus ik moet er alsnog iemand bij halen. Inderdaad naar die ventilator laten kijken. En ook die andere mogelijke oorzaken uit het andere forum, alhoewel dat niet klinkt als dit probleem.
pi_119588647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 18:59 schreef wichegory het volgende:
Ik heb vandaag die cent er tussen gelegd, zodat die sensor goed wordt ingedrukt, maar helaas is het niet opgelost. Het blijft willekeurig; als je de kraan in het midden zet zou het normaal gesproken lauw water worden, dit blijft redelijk koud, en als je de kraan op z'n heetst zet wordt het 'gewoon' warm.
En als je het daarna weer probeert wordt het wel heet.

Dus ik moet er alsnog iemand bij halen. Inderdaad naar die ventilator laten kijken. En ook die andere mogelijke oorzaken uit het andere forum, alhoewel dat niet klinkt als dit probleem.
Je hebt het over een eenhendel mengkraan.
Vergeet het dan maar.
Ook je installateur kan daar niets aan doen.
Het koude water is in deze periode kouder dan tijdens de zomerperiode.
Je moet dan ook niet naar een vaste instelling kijken maar gewoon bewegen totdat je de juiste intelling hebt gevonden, deze is niet altijd gelijk.

Het enige wat je wel kan controleren als vaste gegevens zijn:
De hoeveelheid warm water en de temperatuur.
Als het water gewoon warm wordt als deze op de warme stand staat en dus niet gemengd, en de hoeveelheid is voldoende dan ligt het dus niet an je ketel maar aan je "gevoel"
In vakjargon tussen de oren.
pi_119600108
Het is inderdaad nu al de 2x tijdens de koude periode, maar verder zie ik de logica niet.
Het gaat over alle 3 de kranen, en daarvan is 1 de douchekraan met een platte draaiknop thermostaat kraan ipv zo'n hendel mengkraan.
En hoe verklaar je dat het de ene keer wel echt heet wordt en daarna opeens niet meer? het is echt enorm willekeurig. Dus het werkt wel goed af en toe.
En het probleem is ook nog nooit eerder geweest na nu en de vorige winter. Daarvoor nooit problemen gehad. Dat zou betekenen dat er wel een bepaald onderdeel defect raakt of slijt, en dus wel opgelost kan worden.

ps. ik heb ook al wat gespeeld met de toevoer van het water, maar dat hielp ook niets. Nu staat deze best geknepen en komt er met koud water zo'n 6L/min uit, eerst was dat wel 10 o.i.d. Maar het maakt allemaal geen verschil.
pi_119601369
Indien het probleem ook speelt terwijl er alleen warm water gevraagd wordt zonder bijmenging, dan kan het ook een temperatuursensor of kalk in de tapwaterbereider zijn.
Worden de cv leidingen warm terwijl je warm water tapt?
Taphoeveelheid alleen warm water zonder bijmenging voldoende? Ongeveere 6lpm.

Indien het alleen speelt tijdens bijmenging, dan moet je een andere stand kiezen.
Warm water altijd vol vragen, komt het onder de tapdrempel dan comfortklachten.
pi_119637644
Goede tip, mijn cv leidingen/radiatoren worden inderdaad enorm warm tijdens tabvraag! Dit is me weleens eerder opgevallen, maar nooit bij stil gestaan. Het is natuurlijk een combi ketel die OF mijn radiatoren verwarmt OF mijn tabwater verwarmt.
Laat me raden, het zal dus waarschijnlijk een defecte 3weg klep zijn? Of kan het bijv. ook de warmtewisselaar zijn of toch een sensor oid?

ps. ik zag op een site dat je ook alleen het bovenste deel van de 3weg klep kan kopen (mocht het dat zijn)
pi_119648203
Feit is in ieder geval dat het watergedeelte zwaar zal gaan waardoor hij de driewegklep noet volledig opent en zodoende doorlekt naar cv.
Je kunt natuurlijk alleen je watergedeelte los vervangen, maar als je een oudere
type klep hebt, past het nieuwere type er niet op, ook moet je zowel je water als
cv af tappen om alleen het bovendeel te vervangen.
Het kost je dus maar weinig moeite meer om de gehele klep te vervangen.
En zeker gezien het prijsverschil van zo'n ¤70 zou ik het risico niet lopen.
  maandag 26 november 2012 @ 19:26:43 #18
294141 tarantism
hups in die kont
pi_119648279
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:59 schreef klipper het volgende:

[..]

[..]

godvertruffels, deze man weet het gewoon _O_
pi_119660909
Ik heb er weinig verstand van klipper, maar bedoel je dan dat ik deze compleet moet nemen: link

i.p.v. alleen dit bovenste gedeelte?: link

En het moet dus hoogstwaarschijnlijk echt de 3weg klep zijn die het probleem veroorzaakt?
pi_119662423
Inderdaad deze:
http://cvonderdelen.snelb(...)prod&product=8073970

Wellicht kun je hem goedkoper krijgen.
pi_119664974
Goed speurwerk, bedankt! Ik ga deze dan maar bestellen en kijken of ik deze zelf kan vervangen of iemand inhuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')