Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 09:26 |
Aanschouw hier; het 99e autorij topic. ![]() ![]() De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 Grrrrrrrr ? house_is_a_feeling Mitsubishi Carisma 1.6, 1998 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Express 1.6 1.9 Turbodiesel, 1986 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2 Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. ![]() ![]() http://www.telegraaf.nl/b(...)_cent_duurder__.html | |
Sweetpea8472 | vrijdag 23 november 2012 @ 09:27 |
Ik heb hem binnen 5 dagen gekocht nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb. En dat was op een vrijdag en ik wilde mijn stiefvader de onderhandelingen laten doen en die moest eerst nog uit Hongarije komen ![]() | |
Goddelijker | vrijdag 23 november 2012 @ 09:31 |
Ik heb mijn auto particulier gekocht, ook van een jonge jongen. Dus mijn vader, ik en die jongen een stukje proefrijden. Mijn vader stukje gereden, zegt mijn vader: Hij is voor hem, mag hij soms ook een stukje rijden? Die jongen: Als hij woensdag moet afrijden, kan hij rijden, dus waarom niet? Toen heb ik ook een stukje in mijn auto gereden en was meteen verkocht eigenlijk. ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 09:33 |
![]() ![]() Pas na een jaar of vier, vijf een eigen auto gekocht. 1:13 op benzine? Dat valt helemaal niet tegen toch? Met m'n Almera, ongeveer dezelfde pk/gewichtsverhouding als jij, scoorde ik ook meestal tussen 1:12 en 1:14. | |
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 09:34 |
Mwah, opzich moet het zuiniger kunnen vind ik. Ligt misschien ook wel aan mijn rijstijl... | |
Goddelijker | vrijdag 23 november 2012 @ 09:35 |
Ik probeer ook wel eens rustiger te rijden, maar dan ga ik mij vervolgens zó vervelen, dat ik vanzelf weer pittiger ga rijden. ![]() | |
Fiorano | vrijdag 23 november 2012 @ 09:36 |
Moet zeggen dat ik naar m'n aanrijding van vorige week, en m'n boete van ¤220 wel iets rustiger ben gaan rijden en veeel alerter... | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 09:36 |
Tsja, ach. Het kan altijd zuiniger, als je maar graag wil. Als het 'acceptabel' is, vind ik het al lang prima. Want ik ken ook genoeg mensen die met zo'n Almera 1:16 haalden. | |
Goddelijker | vrijdag 23 november 2012 @ 09:37 |
Mijn hoogste boete is ¤ 50,- Wegens te hard rijden met mijn scooter (69 km/u op de rollenbank). Met de auto 4x 4 km/u te hard (16/17 euro + 6 euro admin.kosten). | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 09:37 |
Zo herkenbaar. Gisteren met een koude auto na 1km de snelweg op... daar rustig warm rijden met de cruise op 100. Dat heb ik een kwartier gedaan, toen was ik er zo klaar mee dat ik daarna met snelheden van 150-170 naar huis ben geknald ![]() | |
Goddelijker | vrijdag 23 november 2012 @ 09:44 |
Maar ik weet wel waar ik het wel en niet kan doen. ![]() | |
daNpy | vrijdag 23 november 2012 @ 09:46 |
Dan is je motor wel warm hoor ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 23 november 2012 @ 10:07 |
Daarom. Diesel, dus die wil ik niet zomaar over de pis jagen. Bovendien kon ik nu nog even wat noodzakelijke smsjes versturen ![]() En goed opgelet natuurlijk, geen flitser gezien. Komende weken even afwachten of dat goed genoeg was ![]() | |
JDude | vrijdag 23 november 2012 @ 10:33 |
De werkritjes van afgelopen tijd maar weer eens aan Excel toevertrouwd. Toch al bijna 90.000 km sinds augustus vorig jaar. | |
Actaeon | vrijdag 23 november 2012 @ 11:46 |
Dat is ook wel handig idd. Kun je nog even whatsappen/smsen of Fb berichten lezen. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 23 november 2012 @ 12:52 |
Met je mobiel klieren bij 100km/u is ook waardeloos. Gevaarlijk hè, niet doen. | |
ZwartmetSuiker | vrijdag 23 november 2012 @ 12:52 |
Het is overigen extreem gezellig op de a1. | |
Actaeon | vrijdag 23 november 2012 @ 16:18 |
Als het heel rustig is en ik gewoon beetje rechtdoor rij permiteer ik mezelf weleens de vrijheid om een blik op m'n telefoon te werpen. Maar je hebt wel een punt. | |
FalleNk810i | vrijdag 23 november 2012 @ 20:41 |
Zit bijna nooit met dat ding in mn handen in de auto, zeker niet om fb te checken! Vermaak me altijd wel met om me heen kijken:) | |
Piet__Piraat | zaterdag 24 november 2012 @ 00:22 |
Fb checken doe ik inderdaad ook niet. Maar op een compleet rustige weg waar ik alle overzicht heb en met amper medeweggebruikers in de buurt rij, stuur ik rustig een smsje. Ik kan blind typen op dat ding, dus ik zit niet minutenlang naar dat scherm te kijken. Maar ik weet dat het afleidt, dus als 't drukker is doe ik het ook niet meer, vroeger nog wel maar het is gewoon te riskant. Je mist al snel iets; de omstandigheden moeten dus wel écht rustig zijn. | |
FalleNk810i | zaterdag 24 november 2012 @ 00:38 |
Klopt! In het donker doe ik sowieso niks, dan wordt je gelijk verblind door het licht van het scherm :/ | |
Actaeon | zondag 25 november 2012 @ 17:39 |
Heel dicht achter een auto met led verlichting staan ook heb ik net gemerkt ![]() | |
Goddelijker | maandag 26 november 2012 @ 00:03 |
Vroeger met mijn Blackberry kon ik tijdens het rijden makkelijk een berichtje sturen. Tegenwoordig met mijn iPhone is het praktisch onmogelijk. ![]() | |
TC_Artemis | maandag 26 november 2012 @ 00:17 |
Ik kan gewoon handsfree bellen maar ook met spraak de navigatie/radio/andere functies besturen. Vind het niet zo chill om mijn telefoon in mijn handen te hebben. Ik kan ook t/m 30 sec notities opnemen ![]() | |
Marco001 | maandag 26 november 2012 @ 09:55 |
Dat ja, gewoon lekker handsfree mijn Android bedienen. ![]() | |
Sweetpea8472 | maandag 26 november 2012 @ 10:15 |
Bah, een echte android heeft geen bediening nodig, die werkt zonder dat je moet vertellen wat hij moet doen! Ik kan m'n telefoon niet eens bedienen onder het rijden. Die zit meestal in m'n tas en die ligt in de kofferbak ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 13:39 |
Lijkt me onhandig..weet je ook niet of er berichten binnen komen. | |
Sweetpea8472 | maandag 26 november 2012 @ 13:50 |
Ik kan toch geen SMS'jes lezen als ik rijd en als ik er gedacht heb om de blauwe tand aan te zetten en ook nog mijn telefoon geselecteerd heb (vergeet beide vaak ![]() ![]() | |
Fiorano | maandag 26 november 2012 @ 13:54 |
Langleve Blauwtand. Ideaal, doe toch regelmatig even bellen in de auto. Berichtjes versturen enzo niet, die mensen kunnen wel even wachten. En als ze me echt hard nodig hebben dan bellen ze maar. | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 13:58 |
Nee oke maar ik vind het toch wel handig om te weten dat iemand een poging heeft gedaan om me te bereiken. ![]() | |
Fiorano | maandag 26 november 2012 @ 14:19 |
Ik heb er nog wel 1 voor je liggen, die kun je zo aan je zonneklep hangen. Gebruik hem zelf niet meer omdat ik inmiddels een ingebouwde heb. Is van Jabra, handig ding hoor! | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 14:20 |
Ja ik ken die dingen wel ja. Maar de noodzaak is op dit moment voor mij ook een stuk minder dan eerst dus ik heb 'm nu ook niet ècht nodig. | |
Fiorano | maandag 26 november 2012 @ 14:24 |
35 euro speciale fok prijs (ex verzenekosten) een boete is veel duurder ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 14:25 |
Dat wel dat wel ![]() | |
Fiorano | maandag 26 november 2012 @ 14:27 |
Maarja stel heh, die ene keer dat je belt, en er je ziet zo'n rood bordje met "stop Politie" voor je of je in spiegel. Dan jongeman, dan ga jij aan mij denken ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 14:30 |
Waarschijnlijk heb je gelijk ja ![]() | |
Sweetpea8472 | maandag 26 november 2012 @ 14:31 |
Ach, het feit dat mijn telefoon de helft van de tijd toch leeg is, geeft wel aan hoe belangrijk ik het vind dat mensen mij kunnen bereiken ![]() | |
Fiorano | maandag 26 november 2012 @ 14:31 |
Volgens mij is dat Handsfree bellen, officieel mag je niet bellen oid. Maar Handsfree dan weer wel. Ofzo | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 14:32 |
Leeg ![]() ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 14:32 |
Ah ja zou goed kunnen inderdaad. ![]() | |
Sweetpea8472 | maandag 26 november 2012 @ 14:44 |
Ja, officieel mag je niet bellen. Maar je kunt het onderscheid niet maken tussen iemand die handsfree belt of iemand die mee zingt met de radio... Dus ze hebben het makkelijk gedaan: je mag geen telefoon vast houden als je rijdt. Dus het heeft niet eens met bellen te maken, je mag dat ding gewoon niet eens vast houden ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 18:56 |
Gedoogd? ![]() Je mag officieel wel bellen. Je mag alleen de telefoon niet vasthouden onder het rijden. Stilstaand voor het verkeerslicht dan weer wel ![]() ![]() Dat vind ik zulke ondingen hè. Vaak matige geluidskwaliteit en ontvangst. Ik ben heel blij met m'n ingebouwde parrot, werkt heerlijk. | |
JDude | maandag 26 november 2012 @ 18:59 |
Parrot had ik in de Clio ook ja, prima dingen. Nu in de Volvo heb ik een autoradio met ingebouwde belfunctie, werkt ook best aardig al merk je wel het gemis van een aparte microfoon. Die is wel te verkrijgen en aan te sluiten, maar ik heb de moeite nog niet willen nemen ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 19:00 |
Ja dat is waar inderdaad. Was ook te lief om waar te zijn geweest, had er nog niet zo ver over na gedacht om eerlijk te zijn. Ik hoorde het keer iemand zeggen that's it. ![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 26 november 2012 @ 19:02 |
Kleine moeite voor een giga-verbetering van gesprekskwaliteit voor de andere kant ![]() Ex. mic was bij mij meegeleverd dus ik heb makkelijk praten, dat wel. | |
JDude | maandag 26 november 2012 @ 19:04 |
Nou ja, aansluiten is één, maar dan moet ik de kabels ook nog in het interieur wegmoffelen zonder onherstelbare schade toe te brengen ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 19:05 |
Mja, ik ben altijd graag van zulke zaken op de hoogte. Kan best wat geld schelen op jaarbasis ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 19:25 |
Ja is ook zo. Eigenlijk moet je jezelf ook op de hoogte stellen van regels enzo. Ik heb immers zelf geleerd; 'nemo censetur ignorare legem' voor de Latinisten onder jullie ![]() Maar jij was sowieso toch wel enigszins geïnteresseerd in de juridische kant van het autorijden? ![]() | |
D. | maandag 26 november 2012 @ 19:34 |
Coupe ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 19:35 |
Ik ben enigszins op de hoogte van wat wel en niet mag, inderdaad ![]() ![]() | |
monsterd. | maandag 26 november 2012 @ 19:37 |
Zelf ik heb in mijn 126 een radio met ex. microfoontje. Niet dat ik goed verstaanbaar ben door de herrie van het blok maartoch ![]() | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 19:44 |
Dat zijn geen theorie vragen inderdaad ![]() Maar jij had toch ook geen rechtsbijstand omdat je het interessant vond om daar zelf evt. mee bezig te zijn? Dat bedoelde ik meer ![]() | |
Fiorano | maandag 26 november 2012 @ 19:58 |
Deze is van Jabra, is de beste waar ik mee gewerkt heb. Heb nu een Pioneer radio ingebouwd incl. Bluetooth en extern microfoon. Kan hem zelfs bedienen met de originele stuurbediening in m'n Xsara.
![]() | |
D. | maandag 26 november 2012 @ 20:39 |
Da's Frans, ik rijd een Amerikaan ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 20:39 |
Klopt. Als ik ooit iets aan de hand heb, ga ik zelf wel aan de bak. Ik geloof het allemaal wel met die rechtsbijstand, heb daar niet zo veel vertrouwen in altijd. | |
D. | maandag 26 november 2012 @ 20:41 |
Coupe vs Coupé
| |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 20:46 |
Ah tof! Altijd leuk als mensen enthousiast zijn voor (min of meer) mijn vak ![]() Ik heb ook geen rechtsbijstand. Ik vind het gewoon betalen voor niks. Die simpele schades/schuldvraagshizzle kan ik zelf wel af doen. Dan ga ik niet betalen voor een pas afgestudeerde DAS-knul/meid. Als je die mensen af en toe hoorde in dat programma 'Dat is je goed recht' . Te treurig voor woorden. Weet nog niet eens het verschil tussen 'verzuim' en 'wanprestatie' bij wijze van. | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 20:54 |
Juist daarom doe ik het ook wel zelf. Mensen die in die wereld werken, zijn echt geen topjuristen want die zitten wel ergens anders. En dat hobbywerk kan ik zelf ook wel bij elkaar Googlen. Ik was anders nu al bijna 300 euro aan rechtsbijstand kwijt geweest in een paar jaar verzekering, no thanks. Sowieso is Nederland een achterlijk verzekeringsland. Die constante honger naar zekerheid kost bakken vol geld. Zorg dat je wat basiszaken afdekt omdat het 't risico niet waard is (autoverzekering, inboedel/brandverzekering, AVP, zorgverzekering), en verder vooral zo min mogelijk. | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 21:03 |
Hmm ja ik ga er geen algemene uitspraak over doen maar ik heb wel altijd het idee dat een DAS jurist van een heel ander kaliber is dan een partner bij De Brauw ofzo. ![]() En tegenwoordig is er zo veel via internet ook wel te vinden inderdaad. Of je kunt het aan mij vragen natuurlijk, dat mag ook altijd. ![]() Ja ook dat vind ik denk ik net iets te algemeen ofzo. Ik ken iemand die in de verzekeringswereld zit en ik snap wel het nut van allerlei verzekeringen voor het bedrijfsleven. Als je ziet wat daar mis kan gaan en over wat voor bedragen het dan meteen gaat. Dan ben je blij dat er zoiets is als een verzekeringsmij. ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 22:29 |
Dan wel, maar bedrijfstechnisch verzekeren is ook een heel ander verhaal dan al die particuliere verzekeringen. Bedrijfstechnisch snap ik het een stuk beter. Maar die hele volksstammen die een uitvaartverzekering nemen, of een annuleringsverzekering enzo. Durf een beetje risico te nemen! Als je ziet wat er allemaal uitgesloten is van annulering of hoe vaak je die uitvaart betaalt... mij niet gezien! Zelfde voor all-risk verzekeren, da's bij auto's van een paar jaar oud gewoon zonde. Claimen heeft alleen zin bij een waarde van tienduizenden euro's. Daaronder, betaal je de schade zeker drie keer doordat je premie knalhard omhoog gaat (tenzij je al 15 schadevrije jaren hebt, dan val je amper terug). | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 22:35 |
Annulering doe ik ook altijd wel trouwens ![]() ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 22:52 |
Serieus? Dat vind ik zo zonde hè. Elke keer weer geld weggooien. Op de totale reissom valt het wel mee, maar het is toch zonde. Vooral omdat de voorwaarden vaak ruk zijn: je mag alleen annuleren bij ernstig ziek zijn of overlijden van eerstegraads familie ofzo. | |
Actaeon | maandag 26 november 2012 @ 23:00 |
Ja ongetwijfeld heb je objectief gezien ook helemaal gelijk. Maar je koopt ook een beetje zekerheidsgevoel. Wat soms best fijn is ![]() Maargoed..je hebt wel een punt natuurlijk. | |
house_is_a_feeling | maandag 26 november 2012 @ 23:01 |
Dat laatste overkomt men vaker dan je denkt. Ik heb (toen ik op een vakantiepark werkte) meerdere malen een bedrag rond de tussen de 500 a 1500 euro toch moeten innen waar men niets tegen kon doen omdat ze geen annuleringsverzekering genomen hadden. | |
Piet__Piraat | maandag 26 november 2012 @ 23:41 |
Ieder z'n keuze, zo is het ook hè ![]() Ik zou nu ook zonder blikken of blozen een hypotheek kunnen afsluiten waarbij bijvoorbeeld 20% uit een belegging bestaat, terwijl er hele grote groepen mensen zijn die dat risico nooit willen lopen. Oh da's zeker waar, er zijn echt wel mensen die er baat bij hebben. Dat ga ik misschien ook nog wel eens hebben ![]() ![]() | |
Sweetpea8472 | dinsdag 27 november 2012 @ 07:46 |
Inderdaad, dat zouden wij nooit doen. Zelfs toen die krengen nog heel populair waren, hebben wij een spaarhypotheek afgesloten.. Maar annuleringsverzekering sluiten we nooit af. Ik moet zo ongeveer zelf dood gaan voordat ik niet op een geplande vakantie ga! Als het je 1x in de 10 jaar gebeurt ben je nog steeds goedkoper af om hem niet af te sluiten... En trouwens, ik ga toch liever met de auto weg op de bonnefooi... Gewoon alles in de auto knikkeren en rijden maar. Gaan we komend jaar ook weer doen. Deze keer naar Spanje (maar dan iets rustiger dan afgelopen zomer, 1 week er naar toe, een paar dagen blijven en dan weer in 1 week naar huis) Dus het enige wat wij aan "overbodige" verzekering hebben is de reisverzekering. Die is doorlopend, want dan kun je tenminste altijd weg. En aangezien wij geen kinderen hebben, zitten we ook niet aan bepaalde vakantie dagen gebonden... | |
Actaeon | dinsdag 27 november 2012 @ 11:13 |
Ja dat klopt ook wel weer ![]() ![]() | |
Marco001 | woensdag 28 november 2012 @ 20:05 |
geniaal, zegt net iemand in Wegmisbruikers "Ik woon in Amsterdam"waarop de agent zegt dat ze daar ook niks aan kan doen.. ![]() | |
Rene | woensdag 28 november 2012 @ 20:08 |
![]() En ik heb twee microfoontjes aan mijn plafond hangen ![]() | |
Rene | woensdag 28 november 2012 @ 20:10 |
Daarnaast: ik moet elke dag van Groningen naar het werk, 60 kilometers aan snelweg. 130/135 op de cruise ![]() ![]() | |
Goddelijker | woensdag 28 november 2012 @ 20:15 |
Vind alleen die dingen altijd zo 'jammer' die op je dashboard moeten. | |
Rene | woensdag 28 november 2012 @ 20:18 |
Mwah, hier is plek voor - gelukkig. Ik moet zeggen dat het een van de beste aanwinsten zijn in mijn auto ![]() | |
Goddelijker | woensdag 28 november 2012 @ 20:20 |
Ja, maar om nou te zeggen dat het mooi is die 2 dingen... | |
Rene | woensdag 28 november 2012 @ 20:24 |
Schermpje wel, dat andere ding is best waardeloos. Maar goed, ingebouwd krijg je nooit goede kwaliteit. | |
FalleNk810i | woensdag 28 november 2012 @ 20:27 |
Seat Leon dash zie ik ![]() En verder ben ik het met Goddelijker eens, het past nergens bij. Als los object is het schermpje opzich niet lelijk maar het ziet er zo uit als ''losse rommel'' ![]() | |
Goddelijker | woensdag 28 november 2012 @ 20:28 |
Geef mij maar zoiets: ![]() En dan ergens in een klein vakje in het dashboard wegwerken, dat ik hem tenminste niet de hele tijd hoef te zien. Of in je asbak, als je deze toch niet gebruikt. | |
Rene | woensdag 28 november 2012 @ 20:31 |
Toledo ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 28 november 2012 @ 20:31 |
Niet mooi, maar praktisch wel. Ik zou 'm ook niet willen missen. En ja, hij zit in 't zicht. So be it. Heb wel eens gekeken voor een alternatieve plek, maar hij past nergens echt goed. Dan houdt 't op. | |
FalleNk810i | woensdag 28 november 2012 @ 20:33 |
Zelfde dash ![]() | |
Rene | woensdag 28 november 2012 @ 20:33 |
Mee eens ![]() | |
Marco001 | woensdag 28 november 2012 @ 21:14 |
Inderdaad. Voor 200,- heb je een radio met het ingebouwd(en ext. mic,) die ook nog eens super bij het interieur past(in mijn geval) en ook gewoon Parrot technologie met goede geluidskwaliteit. | |
Piet__Piraat | woensdag 28 november 2012 @ 23:29 |
Da's dus ook niet in elke auto zo. Aftermarket radio verpest bij mij het hele interieur, dat wil ik niet. Kan wel een dubbeldin-unit monteren, maar OEM zit er geen handsfree zet in. Dan moet ik zo'n Chinees plastic prul monteren. No thanks ![]() | |
house_is_a_feeling | woensdag 28 november 2012 @ 23:39 |
In mijn radio zit er een van parrot zelf, ik klaag niet over de kwaliteit. | |
FalleNk810i | donderdag 29 november 2012 @ 08:38 |
Dat dus, aftermarket radio's staan gewoon voor geen meter. Mijn OEM radio is ook veel breder als een aftermarket en dan moet je weer van die opvulplaatjes erin klikken, steekt uit of valt te diep weg. Lelijke glimmende knopjes. | |
Goddelijker | donderdag 29 november 2012 @ 08:47 |
Er is soms ook een mogelijkheid om een module voor de oem-radio te kopen. ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 29 november 2012 @ 11:32 |
En wat voor wat? | |
Goddelijker | donderdag 29 november 2012 @ 11:33 |
http://www.carkitonderdel(...)RCD510-systemen.html Bijvoorbeeld. | |
FalleNk810i | donderdag 29 november 2012 @ 12:06 |
Oh op die manier! Ja, maar dan moet je nog wel een aardig recente radio hebben volgens mij. | |
Goddelijker | donderdag 29 november 2012 @ 12:32 |
Dat durf ik niet te zeggen. | |
Marco001 | donderdag 29 november 2012 @ 13:27 |
Zo, net de 1e helft van mijn 1e werkdag erop zitten, bevalt stukken beter als bij de vorige taxicentrale. Heerlijk, weinig haast nodig, lekker relaxt rijden. Zelfs 2.5 uur bij het UMCG gestaan, beetje ouhoeren met collega's bij de (gratis! ![]() | |
Fiorano | donderdag 29 november 2012 @ 13:31 |
serieus, 2,5u niks gedaan? Tering. | |
JDude | donderdag 29 november 2012 @ 14:11 |
Ik heb met een ritje naar Tsjechië (drie pallets in een busje ![]() Dat was ook nog eens in de tijd dat er nog geen mobiel internet was, dus aan het eind van de dag had ik zelfs de volledige handleiding van een Mercedes Sprinter wel uit. | |
Fiorano | donderdag 29 november 2012 @ 14:14 |
Haha tering wat een Job. | |
JDude | donderdag 29 november 2012 @ 14:18 |
Mja, dat soort ongein behoorde gelukkig wel tot de minderheid. Het andere uiterste was dan weer met een pakketje in één ruk naar Toulouse, afgeven, vijf minuten later weer buiten en dan nog helemaal terug moeten ![]() | |
Fiorano | donderdag 29 november 2012 @ 14:29 |
Achja lekker blijven toeren. Maar doe je alleen taxi nu? | |
JDude | donderdag 29 november 2012 @ 14:33 |
Nee, Marco001 is de taxichauffeur hier. De buitenlandverhalen heb ik grotendeels opgedaan toen ik naast m'n studie werkte als chauffeur B-rijbewijs bij een (inter)nationaal transportbedrijf. Toen reed ik echt van Denemarken tot Spanje en Engeland tot Oostenrijk. Inmiddels werk ik daar tijdelijk weer omdat ik te weinig werk kan vinden in m'n vakgebied. Maar nu doe ik eigenlijk alleen Nederland, België en incidenteel Frankrijk, Duitsland en Luxemburg. | |
Fiorano | donderdag 29 november 2012 @ 14:48 |
Ah lekker scherp. Wel een relaxte bijbaan als student. Wat is je eigenlijke vakgebied? | |
JDude | donderdag 29 november 2012 @ 14:57 |
http://www.nhtv.nl/wohbo-(...)eit/introductie.html Alleen heette het toen nog gewoon "Verkeerskunde" ![]() | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 18:00 |
Lijkt me wel boeiend ![]() | |
JDude | donderdag 29 november 2012 @ 18:12 |
Is het ook ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 29 november 2012 @ 18:41 |
iemand nog 16 inch autobanden kopen? ![]() V&A / [TK] Autobanden: Radial Tracmax F106, 205-55-16 | |
Piet__Piraat | donderdag 29 november 2012 @ 19:07 |
Best interessant, lijkt me. ![]() ![]() | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 19:11 |
Hmm ja dat is minder. ![]() Ik wou dat ik technisch genoeg was voor zulke studies ![]() | |
Piet__Piraat | donderdag 29 november 2012 @ 19:12 |
Kan aan mij liggen, maar als het studieprogramma zie moet je vooral goed inzicht hebben in verkeersstromen en goed cijfermatig kunnen werken. Technisch inzicht is niet echt noodzakelijk, denk ik. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 29 november 2012 @ 19:45 |
Voor dat soort zaken heb je ook hele interessante simulatieprogramma's. | |
Sjoegerd | donderdag 29 november 2012 @ 20:45 |
Hmm klinkt wel als een interessant baantje voor iemand die graag onderweg is. | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 21:11 |
Goed cijfermatig kunnen werken is ook niet echt mijn forte. Ik ben echt een Alfa/Gamma mens ![]() Maar je hebt wel gelijk over het curriculum inderdaad. Maar nog steeds denk ik dat de studie me niet helemaal zal liggen maar het is wel interessante materie denk ik. | |
gateway | donderdag 29 november 2012 @ 21:14 |
inderdaad ![]() ![]() | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 22:04 |
Ik vind serieus die Fisker Karma echt een mooie vette brute bak eigenlijk. ![]() | |
HeetBoven | donderdag 29 november 2012 @ 22:25 |
Zag er vanavond een in het wild, zeker nice ![]() | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 22:29 |
In het echt is ie geweldig mooi vind ik. Het is de enige elektrische auto die ik het aanzien waard vind ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 november 2012 @ 22:41 |
Weegt dat ding geen 2000kg? Had er een tijdje terug iemand mee zien patsen bij een hotel hier. Ja dus. Curb weight 5,300 lb (2,400 kg) En dan dit.. Electric range 32 mi (51 km)[3] (EPA) 83 km (52 mi)[4] (TÜV) ![]() | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 22:44 |
Who cares? Hij is mooi, elegant en bruut tegelijk en ook nog razendsnel. | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 november 2012 @ 22:46 |
En na 370 mag je weer tanken en opladen. Serieus, je telt een gigantisch bedrag neer voor een range waar een Fluence of een Volt rondjes omheen rijdt. Heeft niets met milieubescherming te maken, maar vooral met veel schijn. | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 22:53 |
Maar een Fluence of een Volt is doodsaai en de Karma niet. De Karma is mooi en stijlvol en de Fluence en Volt zijn Priuslike lelijk. En dat hele milieu gedoe interesseert me niets, daar ben ik als autoliefhebber echt niet mee bezig eigenlijk. Karma is gewoon een mooie, vette snelle bak. | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 november 2012 @ 22:55 |
Als zogenaamde autoliefhebber rijd je dan een veel te zwaar en onderpresterend stuk blik. Hou dan de looks maar zet er een normale motor in, want van die range wordt niemand blij. | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 22:57 |
Mwah hij is toch nog snel zat opzich met z'n 0-100 in 6sec. En hij is gewoon mooi dus probably kan ik wel leven met die range. En het is geen eenheidsworst, en dat vind ik leuk. Maarrrr ik zou ook nog steeds liever een XJ V8 of een Quattroporte rijden. ![]() | |
house_is_a_feeling | donderdag 29 november 2012 @ 22:58 |
Daar heb je, voor het geld, dan ook veel meer aan dan deze prestige-niet-halende-rommel. | |
Actaeon | donderdag 29 november 2012 @ 23:00 |
QP is wel een stuk duurder helaas. | |
Sjoegerd | donderdag 29 november 2012 @ 23:04 |
2400 kg.. Een Landcruiser is nog lichter! | |
Marco001 | donderdag 29 november 2012 @ 23:39 |
Jup, helemaal niks.. 2.5 uur valt echter nog prima mee als je je bedenkt dat ze in amsterdam soms 6 uur op een ritje wachten. Inderdaad, die lange ritten zijn tof. ![]() ![]() Oh Rene, als je meeleest; wat verbruikt die 1.6 van je op gas? Zag net namelijk een mooie Leon op gas staan(1.6 met WTCC pakket.. ) | |
Piet__Piraat | vrijdag 30 november 2012 @ 00:41 |
Ik vind 'm wel gaat, die Fisker! En de slimme investeerders rijden 'm voor een appel en een ei (investeringsvoordeel e.d., zoals dat een tijdje terug nog mogelijk was). En ja, het is allemaal schijn. En ja, die actieradius is ruk. Maar ondertussen ziet ie er wel een stuk toffer uit dan al die andere bakken, kan ie in zes seconden naar de 100 en loopt ie gewoon 200 top. En da's gaaf. Is die niet laatst ook al voorbij gekomen? ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 30 november 2012 @ 08:16 |
Zit je nou nog steeds met die wannabe snelle Leon in je hoofd haha? | |
Marco001 | vrijdag 30 november 2012 @ 09:21 |
mjah zit te twijfelen; of meer gaan betalen en een Passat diesel halen, of lekker goedkoop blijven rijden met zo'n ding. | |
FalleNk810i | vrijdag 30 november 2012 @ 10:03 |
Dat is weer een heel andere keuze... Diesel, plus zware passat.. leuke maandlasten.. | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 10:33 |
Dat bedoel ik ![]() | |
JDude | vrijdag 30 november 2012 @ 13:12 |
Je kunt er veel kanten mee op. Technisch, zoals ontwerpen of verkeerslichten programmeren, maar ook de "softe" kant, zoals veiligheidsprojecten voor schoolkinderen. En alles daar tussenin. | |
Piet__Piraat | vrijdag 30 november 2012 @ 13:39 |
Zo'n 1.6 is natuurlijk wel traag. Als dat geen probleem is, lekker goedkoop doen. Wil je wat meer power, dan zeker voor de Passat gaan. Maar ook daar wel rekening houden met voldoende motorisering! | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 14:33 |
Inderdaad wat in de lichtere motorisaties is zo'n Passat ook traag. | |
Marco001 | vrijdag 30 november 2012 @ 15:00 |
De 1.6 is ietsje trager als mijn 1.4, bij de passat zal ut waarschijnlijk de 1.9 tdi wordwn met evt. Een chipje... | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 15:04 |
Zat je aan die B5 te denken? | |
Piet__Piraat | vrijdag 30 november 2012 @ 16:35 |
De 105pk-variant is ook geen strepentrekker hoor. Om niet te zeggen: die is te traag. Dat vond ik in een Leon al. Dan liever de 2.0TDI, maar niet dat BKD-blok. Uitgaande van een B6. | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 16:38 |
Die is wel een stuk aangenamer idd. Sowieso is de B6 veeeeeeeel mooier dan de B5. Vind ik dan. | |
Piet__Piraat | vrijdag 30 november 2012 @ 16:40 |
Jep. Aan een B5 begin je de leeftijd wel echt te zien, vooral de sedan. De variant kan er nog mee door, maar houdt ook niet over. Maar 105pk vond ik in een lichtere Leon al te weinig (het komt van z'n plek, maar daar is dan ook alles mee gezegd). Ook een chipje kan je dan moeilijk 'redden'. Zo'n 140pk met chip tot ruim 170pk, dan begint het ergens op te lijken. | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 16:43 |
Ik moest hier even om glimlachen ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 30 november 2012 @ 16:51 |
En die 2.5TDI is ook niet om over naar huis te schrijven. Het is geen rampenblok, maar het blok staat niet bekend om te de betrouwbaarheid. En in verhouding tot z'n prestaties is ie gewoon te duur. 180pk is namelijk verplicht 4motion (en dus onzuinig) en anders zit je op 163pk max. Daarvoor koop je geen 2.5 V6, dan verwacht je meer. | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 16:55 |
En dat ook nog een keer inderdaad. Als je beetje rap wilt dieselen moet je eigenlijk gewoon wegblijven van de Passat, die koop je voor andere redenen. Bij Volkswagen zit je dan meteen in Toeareg/Phaeton sferen waar je de 3.0 V6 TDI of 5.0 V10 TDI kan krijgen. Maar die V10 is absurd dorstig voor een diesel dus blijf daar ook maar van weg. De V6 is wel te doen maar die auto's zijn erg erg zwaar dus erg duur in mrb. Dus voor een snelle(re) diesel kun je beter bij MB, BMW of Audi kijken denk ik als het Duits moet zijn. Anders zijn er nog zat andere opties natuurlijk. | |
Rene | vrijdag 30 november 2012 @ 17:50 |
1 op 10 plm. Rijd wel constant te hard ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 30 november 2012 @ 18:08 |
Maar een V10 TDI is ook gewoon overkill en onnodig. Leuk hoor, maar voor de normale mens geen alternatief door de hoge running costs. Een beurtje kost een half jaarsalaris omdat ze nergens bij kunnen. En een Touareg met een V6 schiet ook niet op, want dat ding is loeizwaar, heeft die pk's ook echt nodig. Echt snel is ie niet. Echt vlotte karren maken ze in die categorieën niet meer; voor versies met dikkere motoren moet je binnen VAG naar Audi of anders BMW of MB. | |
Goddelijker | vrijdag 30 november 2012 @ 18:11 |
Waarom zou je in vredesnaam een V10 TDi Q7 willen hebben? ![]() | |
JDude | vrijdag 30 november 2012 @ 19:04 |
Alleen leuk als je aandelen Shell hebt. | |
FkTwkGs2012 | vrijdag 30 november 2012 @ 19:05 |
omdat als ik die heb ik kapot rijk moet zijn aangezien ik zoiets anders nooit zou willen hebben ![]() | |
Goddelijker | vrijdag 30 november 2012 @ 19:08 |
Dat zijn inderdaad een van de weinige redenen die het goedpraten. | |
deman13 | vrijdag 30 november 2012 @ 19:30 |
Vandaag voor het eerst gereden, zonder instructeur. En vandaag ook mijn rijbewijs opgehaald. Best spannend zo, maar wel gaaf. Nu nog een keer de snelweg op. | |
Marco001 | vrijdag 30 november 2012 @ 22:56 |
B5? wil dan het model met chromen front. (dus eigenlijk gewoon het vorig model), of een Golf met dat front. Liefsts als bluemotion, maar dan moet ik nog wat langer doorsparen. (lekker 80 in 5 met een verbruik van 1:30 volgens de bc, en nog wel voldoende rap voor mij.) Voor mij trouwens een prima auto, vandaag weer een touran TDI meegehad, volgens mij met de 1.9 en dat wil rap zat. 2.0 zou leuker zijn maar is geen harde eis. Overigens zag ik net ook nog een leuke Ibiza ecomotive staan; gechipt net zoveel pk als mijne, 18 kg lichter en c.a. 100nm meer. ![]() [ Bericht 31% gewijzigd door Marco001 op 30-11-2012 23:05:52 ] | |
Rene | vrijdag 30 november 2012 @ 23:06 |
Satisfied answer Marco? | |
Marco001 | vrijdag 30 november 2012 @ 23:11 |
jup, ietsje minder zuinig als de 1.4 dus(1:11,rij ook vaak te hard) | |
Rene | vrijdag 30 november 2012 @ 23:12 |
Met gas? ![]() | |
Actaeon | vrijdag 30 november 2012 @ 23:34 |
Dat zei ik ook toch ![]() ![]() En ik vind niet zo snel iets overkill dus ook de V10 TDI niet ![]() | |
Marco001 | vrijdag 30 november 2012 @ 23:36 |
jup | |
Rene | vrijdag 30 november 2012 @ 23:39 |
Netjes. Ja, ik kan op zo'n 40 liter ca. 400 kilometer, maar zodra mijn lampje rood brandt > tank. | |
Piet__Piraat | zaterdag 1 december 2012 @ 11:01 |
Die bestaat niet ![]() ![]() ![]() Mja, ieder z'n voorkeur natuurlijk. Meer dan genoeg mensen die 100pk voldoende vinden en da's maar goed ook. Alleen jammer dat die de snelleren altijd ophouden op de snelweg ![]() | |
Actaeon | zaterdag 1 december 2012 @ 15:50 |
Die Toeareg heeft een dieselverbruik van 1:5/;6 ![]() | |
Marco001 | zaterdag 1 december 2012 @ 18:31 |
Iets meer dan 500km op 50 liter, tank meestal pas als hij gaat piepen, kan namelijk nog ruim.100 km op get rode lampje.. (autogas installatie) | |
Marco001 | zaterdag 1 december 2012 @ 18:33 |
Ik heb nu dus 100pk, en ben vaak diegene die gehinderd word... | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 1 december 2012 @ 18:42 |
Ligt aan het gewicht. 100pk op 1000 kilo is leuk, 100pk op 1300 kilo is redelijk vervelend. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 1 december 2012 @ 18:43 |
99pk op mijn 1080kg vind ik ook niet denderend ![]() | |
Marco001 | zaterdag 1 december 2012 @ 18:53 |
Heb op dit moment 101pk op 1068kg.. 0-100 in 11sec, moet bij een volgende auto minimaal hetzelfde of beter zijn. Top is goed zolang het maar 160+ is..(rij in nl toch meestal 135 hoogstens | |
Actaeon | zaterdag 1 december 2012 @ 19:10 |
Ik kan me voorstellen dat je bij een dergelijke verdeling de eerste 50-60 misschien 70 km nog aardig rap kan gaan maar daarna snel de fut eruit raakt? Of valt dat wel mee? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 1 december 2012 @ 19:16 |
Ligt eraan, 8v of 16v? | |
Marco001 | zaterdag 1 december 2012 @ 20:51 |
16kleppert.. dus wil ook bij 80 nog prima door..zelfs in de 4 wel.. voor de 5 heeft ie dan net iets te weinig kracht om lekker snel door te accelereren | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 1 december 2012 @ 20:51 |
Nadeel van 16v's, die trekken meer bij hoge dan lage toeren. | |
Actaeon | zaterdag 1 december 2012 @ 21:13 |
Ah oke lekker toch ![]() ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 1 december 2012 @ 23:21 |
KLB / Rij-instructeur wil me niet langer lesgeven![]() | |
Piet__Piraat | zondag 2 december 2012 @ 00:02 |
![]() ![]() Hmmm, valt niet tegen dan. Zegt ook wat over de rijstijl van de rest van NL misschien ![]() Jep. Pk vs. gewicht doet 't 'm. Ik heb nu 165pk op 1.350kg, da's goed te doen. Overigens wel lekker: nieuwe verzekeringspapieren binnen. Zelfde dekking, maar dan voor ruim 20 euro per maand minder ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 2 december 2012 @ 10:49 |
Dat zijn nog verschillen die de moeite waard zijn ja! Zo rond de 10 kilo per pk is toch wel een beetje de ondergrens om leuk te kunnen rijden. | |
Marco001 | zondag 2 december 2012 @ 11:08 |
Mwah, hangt ook van de auto af.. ik heb minder dan die 10 kg/pk naar rij zeker in de bochten half Nederland eruit.. Nieuwe baan bevalt stukken beter als bij vorige.. daar worden nu ritten geweigerd ivm de drukte... Terwijl ik het nu heerlijk rustig heb... ![]() | |
daNpy | zondag 2 december 2012 @ 11:09 |
Horsepower sells cars, torque wins races. | |
Piet__Piraat | zondag 2 december 2012 @ 11:52 |
Moeten ze extra personeel aannemen! Ik wil best wat rijbewijs B-ritten doen hoor ![]() Jep, vond ik ook. Toen ik een tijdje terug vergeleek scheelde het maar acht euro per maand ofzo, niet de moeite van het papierwerk waard toen. En blij toe, want nu, maanden later, scheelt het veel meer. Makkelijk verdiend! | |
monsterd. | zondag 2 december 2012 @ 11:59 |
Afgelopen nacht is mijn kentekenllaat door een ander kapotgemaakt, dubbelgebogen. Stelletje vandalen.. Kan niet nagaan wie het heeft gedaan want was toe ook niet thuis. Mar als ik nou nieuwe plaat aanvraag krijg ik dan ook een 1 toegevoegd aan het kenteken? | |
monsterd. | zondag 2 december 2012 @ 12:00 |
Oh jezus, sorry voor de typefouten. Kan niet zo goed typen mobiel ![]() | |
Goddelijker | zondag 2 december 2012 @ 12:00 |
Niet als je je oude inlevert. | |
Marco001 | zondag 2 december 2012 @ 12:13 |
Sowieso niet meer toch? | |
Goddelijker | zondag 2 december 2012 @ 12:19 |
Zoiets stond me ook bij. Maar wist/weet het niet zeker. | |
monsterd. | zondag 2 december 2012 @ 12:36 |
Oh dat zou fijn zijn. Vind het sowieso belachelijk dat het nou net mijn auto was maargoed ![]() ![]() | |
monsterd. | zondag 2 december 2012 @ 12:46 |
| |
daNpy | zondag 2 december 2012 @ 12:51 |
Die extra nummering op de plaat is afgeschaft, maar staat nog wel in de papieren (duplicaatcode). | |
Actaeon | zondag 2 december 2012 @ 14:22 |
En hij kost in ieder geval waar wij wonen ¤760,- per kwartaal aan mrb. ![]() | |
Marco001 | zondag 2 december 2012 @ 20:39 |
Net een mailtje gestuurd, bedrijf in Hoogeveen heeft een donkerblauwe Passat sedan 1.9 TDI staan voor 5700,- maar kmstand "1"... maar even gemailt dus met de vraag wat de werkelijke stand is. | |
house_is_a_feeling | zondag 2 december 2012 @ 20:42 |
Ik ben twee keer in Hoogeveen geweest. Een keer om studieboeken op te halen en toen werd er een pinautomaat gekraakt, een andere keer om naar een auto te kijken die op de foto veel mooier uitviel dan in werkelijkheid. Zegmaar, toen ik er aan kwam lag er ineens de spiegel er af en had de achterbumper idioot veel krassen. | |
Marco001 | zondag 2 december 2012 @ 20:43 |
Tja, moet er dinsdag weer doorheen naar stage(Hollandscheveld). Zou opzich dan even snel kunnen kijken op de terugweg. Moet eigenlijk alleen nog een maand of 2 wachten voor ik het geld ervoor heb. | |
monsterd. | zondag 2 december 2012 @ 20:45 |
Heb je zomoto al gecheckt voor de geschiedenis? ![]() | |
Marco001 | zondag 2 december 2012 @ 20:49 |
Goed idee! Net even kenteken ingevoerd, ding blijkt altijd in bezit van bedrijven/ fleetowners te zijn geweest, en de 1e eigenaar was lease.. Zie trouwens net dat de verkoper zich specialiseert in de export van auto's... Krijg dus opeens een stuk minder vertrouwen in de hoogte van de km-stand. Hoewel, deze staat op 79.000 km volgens Zomoto, die bij mijn Seat 119.000 km aangeeft, wat zeer goed klopt met toen ik hem kocht(zit er 300km naast..) [ Bericht 25% gewijzigd door Marco001 op 02-12-2012 20:59:54 ] | |
monsterd. | zondag 2 december 2012 @ 21:30 |
Als het allemaal lease is geweest zit je goed met onderhoud maar dan is de kans groot dat de echte stand veel hoger is. Waarom zouden ze anders een auto's met zo'n lage stand uit de lease doen? Zomoto geeft verder een schatting van de stand op basis van de leeftijd van de auto. Daar zou ik verder dus niet naar kijken. Bespaar je heel veel gedoe en vraag alsjeblieft de NAP op (dit kan volgens mij ook wel bij een andere garage, kost wel wat maar dan heb je in ieder geval een duidelijk overzicht). Ik vertrouw het persoonlijk zelf al niet als in een jaar tijd blijkt dat er maar heel weinig gereden is. Ik heb liever dat het ongeveer gelijk oploopt met de jaren. Maargoed, dat ben ik ![]() Succes, ben benieuwd of het wat wordt. ![]() | |
Marco001 | zondag 2 december 2012 @ 21:33 |
alleen 1e eigenaar is lease, en die heeft hem maar 200 dagen gehad, verder allemaal erkende bedrijf, rond de 100-200 dagen en 1 3 jaar.. Ik kijk wel even, als ik maandag geen reactie krijg misschiener maar even langs dinsdag.. Dat het lease is wil trouwens verder niet veel zeggen over de staat.. Mijn auto is ook een ex-lease, 1e beurt was direct ruim 1000,- voor 4 nieuwe remmen, d-riem e.d. (gekocht bij 117 en een beetje duizend km).. Gelukkig heeft de verkoper(na veel aandringen) de arbeidskosten opzich genomen. | |
Piet__Piraat | maandag 3 december 2012 @ 00:02 |
Lease zegt ook niks. Soms hebben ze altijd rustig hun opwarmtijd gehad en zijn ze netjes bereden op constante bedrijfstemperatuur, soms zijn 't afgetrapte bakken. En enerzijds krijgen ze altijd tijdig hun onderhoud, anderzijds bezuinigen leasemaatschappijen ook in de laatste 20k km's wel. | |
FalleNk810i | maandag 3 december 2012 @ 09:09 |
Die km-stand van zomoto zou ik inderdaad niet aanhouden. Van mn oude polo zegt tie dat tie op 266.000 ongeveer moet staan, terwijl dit 116.000 is. En van mijn Audi zegt tie dat de stand 160.000 ongeveer moet zijn terwijl dit bijna 260.000 is. Welk type passat wil je hebben dan? | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 10:38 |
5C sedan... Staat geen uitvoeringsnaam bij, maar gezien dat ding vrij kaal is volgens mij nogal een basis versie.. Deze: http://www.autowereld.nl/(...)4537769/details.html Maar anders ga ik er morgen gewoon eerst eens kijken.. Is het niks, ben ik snel klaar. ![]() | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 10:48 |
Weinig foto's? En het interieur had best een opfrisbeurt kunnen gebruiken voor er een foto werd gemaakt. Volgens mij zit de stoel ook vol met vlekken? Kenteken met tie-wrap? Geen km-stand? | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 10:56 |
als kenteken alleen een kwestie is van nieuwe houder is dat geen enkel probleem(heb ik nog wel liggen..) Tja, foto van interieur is niet echt duidelijk, zit zelf te twijfelen of die vlekken bij de pedalen slijtage of vuil zijn.. In geval van slijtage zal dat ding al wel ruim 2ton hebben gelopen.. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 10:58 |
De algehele indruk is een beetje afgetrapt. Ook van die autoboer. Maar ach je weet het nooit tot je bent wezen kijken natuurlijk. | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 11:01 |
Oja, foto's van een natte auto ![]() | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 11:09 |
precies, en ik moet morgen toch in de buurt zijn(plaatsje net naast Hoogeveen) dus kan dan zo even langsrijden na die tijd.. | |
FalleNk810i | maandag 3 december 2012 @ 11:13 |
Mooi auto over het algemeen maar dit kan niet veel zijn. Je hebt volgens mij de aller goedkoopste uitgekozen want als ik naar de rest kijk binnen jou zoekopdracht dan liggen de bedragen veel hoger. Ik zou er dan ook niet veel van verwachten. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 11:16 |
Dat is overigens ook nog een punt. Vaak als je in een bepaalde zoekopdracht in de allergoedkoopste resultaten gaat shoppen weet je gewoon dat die dingen niet meer helemaal in orde zijn. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 11:17 |
Precies, die anderen zijn al snel 2000,- duurder en hebben al rond de 3ton gedraaid.. Maar weet sowieso nog niet of ik een passat wil, Als ik namelijk echt goedkoop wil rijden moet ik of de Seat houden OF een eco-mobiel(belastingvrij) kopen. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 11:18 |
Je kunt voor ¤6000 beter een goeie B5 Passat kopen als je al een Passat wilt. | |
FalleNk810i | maandag 3 december 2012 @ 11:22 |
Je moet jezelf niet voor de gek houden met dit soort dingen idd. B5 is goed te verkrijgen met zo'n budget ja. Zelfde onderstel als mn Audi, wat wel gelijk zn zwakke punt is. Draagarmen slijten nogal snel. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 11:30 |
B5 vind ik al te oud ogen... (kan je wel lekker mee spelen; heb er ooit met 1 gereden als taxi, eigenlijk net iets te hard een bocht in duiken, gas in 1 keer los laten en dan wou de achterkant erg makkelijk naar buiten.. ![]() Maargoed, geld is er nu toch nog niet voor dus... (zag net trouwens ook een 2007 Mondeo wagon, fulloption, 2.0TDI voor 7000,- ![]() | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 11:31 |
If it seems too good to be true it probably is. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 11:31 |
Ja dat is wel waar inderdaad. Maar je moet natuurlijk wel realistisch naar de opties binnen je budget blijven kijken. Sowieso..VAG is duur. Voor ¤6000 kun je waarschijnlijk iets beters, jongers en niet-VAG kopen. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 11:32 |
Not everything that glitters is gold vind ik altijd leuker. ![]() | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 11:34 |
Nouja, als ik iets doorspaar kan ik hetzelfde doen als mijn pa: een demo-corsa Ecoflex kopen.. (heeft 11k betaald voor een full-options 5-deurs met 15k km)Opzich ook wel een leuke optie, en dan ga ik van 10ct per km naar 7.. ![]() Een Mini spreekt mij ook wel aan, maar dan wil ik een Clubman. | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 11:35 |
Geen Clubman, die ziet eruit alsof je probeert hebt heel hard weg te rijden met een anker aan je trekhaak en dat het achterste gedeelte is uitgerekt. ![]() | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 11:40 |
Die vind ik juist het mooiste van het stel.. ![]() http://www.opeloccasions.(...)vi/car-details/11755 Is ook heel gaaf! Wel heel anders, maar ook heel goed(moeder heeft een 120pk Benzine Sport+) | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 11:42 |
Die kan ik wel waarderen. ![]() | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 11:49 |
Rijd en zit ook heel erg goed! (tenminste, de sport+) sowieso zijn de stoelen van de nieuwe Astra echt supercomfortabel en goed. (ontwikkeld in samenwerking met een aantal testcentra ofzo) en de 120pk benzine is al wel redelijk vlot bij gewoon rijden. Zal met zo'n diesel dus nog wel stukken beter zijn ook. ![]() | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 12:01 |
Hmm smaken verschillen gelukkig maar denk ik dan. Ik vind persoonlijk de Opel en de Mini echt om te huilen ![]() En die ook. ![]() | |
Sweetpea8472 | maandag 3 december 2012 @ 12:29 |
Hoeft niet. Onze Auris was de goedkoopste die er was (er was er 1 iets goedkoper, maar dat was een 1.3). Niet omdat er wat mis was, maar omdat hij al een half jaar te koop stond bij een "vreemde" dealer (toyota bij een VW dealer). Omdat het "maar" een drie-deurs was die minder gewild is (en die voor ons een pre was!) | |
house_is_a_feeling | maandag 3 december 2012 @ 13:23 |
Als er gestrooid is en ik heb daaroverheen gereden, moet ik dan mijn bodem afspoelen? Voor roestpreventie? | |
Anne | maandag 3 december 2012 @ 13:24 |
Je moet niks ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 3 december 2012 @ 13:26 |
APK is al 42 jaar verlopen. | |
house_is_a_feeling | maandag 3 december 2012 @ 13:27 |
Gelukkig, ik zal er maar voor verplicht worden zeg ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 3 december 2012 @ 13:28 |
Beste is thuis met de tuinslang. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 13:32 |
Viel me ook op.. ![]() Dacht dat die pas met 2 jaar voor de 1e apk moest.. | |
Anne | maandag 3 december 2012 @ 13:34 |
Als je dat doet loop je het risico dat je de volgende dag je deuren niet meer open krijgt ![]() Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om hem na het afspuiten binnen te zetten? | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 13:36 |
Op de bodem zitten geen deuren en rubbers hoor. ![]() | |
house_is_a_feeling | maandag 3 december 2012 @ 13:37 |
Dat openen is nu al een semi-probleem. Helaas geen garage bij dit huis ![]() | |
Anne | maandag 3 december 2012 @ 13:37 |
![]() Pekel spat jammer genoeg ook op de zijkant van je auto. | |
Goddelijker | maandag 3 december 2012 @ 13:38 |
Maar hij had het over de bodem. En inderdaad gewoon een beetje voor je rubbers zorgen, is sowieso een goed idee, of het nou vriest of niet. | |
ZwartmetSuiker | maandag 3 december 2012 @ 13:41 |
Vier toch bij nieuwe auto's? | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 15:44 |
klopt, maar de auto is uit 2010, dus nog 2 te gaan. ![]() | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 15:50 |
Het is geen Wet van Meden en Perzen maar wel een regel die,logischerwijs, vaak opgaat. Zeker bij auto's die al een stukje ouder zijn. En dat was jouw Auris ook niet. | |
MarkM | maandag 3 december 2012 @ 16:22 |
Volgens mij drie? | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 16:25 |
Benzine 4 jaar en diesels 3. ![]() | |
dester_martijn | maandag 3 december 2012 @ 19:37 |
Even een vraagje. Hoe kan een demo auto nou 15 km op de teller hebben? Daar wordt toch juist veel ingereden.. Demo auto's worden wat dat betreft wel mishandeld. | |
L0we | maandag 3 december 2012 @ 19:43 |
Er staat 15k km, 15.000 km dus ![]() | |
Piet__Piraat | maandag 3 december 2012 @ 22:01 |
Misschien valt 't mee en heb je een gelukje, maar dit is wel heel erg basis en de prijs doet me vermoeden dat er flinke reparaties aan zitten te komen, of het is gewoon een brak kutding. Weinig kans dat je voor dat bedrag een goede unit koopt. Dan zou ik nog eerder naar een Leon 1.9 TDI gaan kijken. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:04 |
Tja, wil het liefst 1 met dakraam en bluetooth, maar kan er natuurlijk ook altijd gewoon later een RNS510 ofzo inzetten.. | |
Piet__Piraat | maandag 3 december 2012 @ 22:08 |
Dat kun je doen. Die ben je alleen na twee maanden wel weer kwijt. In Duitsland al eens gekeken? Daar moet voor jouw budget ook wel wat te halen zijn. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 22:13 |
Die autoboer komt ook niet zo denderend over vind ik ![]() En superveel van die ex lease dingen zijn natuurlijk vrij basic...dat is wel jammer vaak. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:15 |
In DE zijn jonge occasions in verhouding juist duurder als hier..(heb er wel eens gekeken, woon namelijk maar een uur rijden van Bunde/Leer) Overigens, ik woon in een buurt waar de laatste autoinbraak 10 jaar geleden is, toen uit een oude 205 een cassetedeck werd gejat. Woont iemand in de straat met de RNS510, heeft die auto 3 jaar gehad en is nog nooit bij hem ingebroken.. (verder staan hier over het algemeen vrij nieuwe luxe auto's, met als topper een full-option Eklasse uit 2011. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 22:16 |
Nice ding. Hier is de top meer nieuw model V70/Mondeo/Passat. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:22 |
Oh, hier staat ook een V70XC, Nieuwe Mondeo, Polo, 3* nieuw model Corsa, nieuwe Astra en 2 BMW's.. Deze is dan trouwens wel weer goedkoop: http://suchen.mobile.de/a(...)000&maxMileage=80000 Maar over het algemeen is het prijsverschil vrij weinig met NL.. En stoelverwarming vind ik 1 van de meest overbodige optie's ooit.. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 22:25 |
Ohja BMW ook wel hier. 3 en 5 series. Oh en veel Audi ..paar A6'en. | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:26 |
nouja, weet alleen van eigen straat, kom nooit in de rest v/d wijk. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 22:32 |
Nooit? | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:34 |
Nope, kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst ergens anders in de wijk ben geweest. Vanaf de doorgaande weg is het de 1e 2x direct linksaf en dan ben je al in "mijn" straat zonder langs andere behuizing te komen, en de hond uitlaten doe ik op een vast rondje achter onze straat langs. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 22:36 |
Ooh zo. Ik kom weleens op verschillende manieren de wijk binnen dus ik kom in bijna de hele wijk wel ![]() | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:38 |
Ik kan niet eens op een andere manier de wijk binnenrijden(tenzij op de fiets, maar dan ga ik ook altijd binnendoor langs de vijvers en brede school | |
Piet__Piraat | maandag 3 december 2012 @ 22:43 |
Jep. Dan heb je echt zo'n budgetleaser. Wilde per se een grotere auto, maar zat dan meteen aan de max. Zonde. Ik hoef echt geen auto vol met opties, maar een multifunctioneel stuurwiel, armsteun, cruise control en climate control zijn toch wel minimale opties in een auto van deze tijd. Zo'n buurt scheelt wel ja. Zet je 'm nooit in een stad neer dan? Die van mij 'zwerft' nog wel eens ergens, dus dat scheelt ook al. Zou nooit zo'n systeem willen. En in Duitsland kun je echt wel goedkopere of betere gevulde/gemotoriseerde bakken vinden dan in NL voor dezelfde prijs. Het is net wat je wil. Laatst gezocht voor een Leon diesel en die was in Duitsland een stuk duurder dan in NL. Zoek je echter een premium Duitser met veel opties, dan kun je zomaar een lage tellerstand, stapje hogere motor en meer opties vinden voor dezelfde of lagere prijs als in NL. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 22:47 |
Inderdaad. Want in een Octavia kon Henk toch ècht niet aankomen...dus dan maar een Passat met nul opties. ![]() | |
Marco001 | maandag 3 december 2012 @ 22:47 |
Mjah, af en toe Groningen bij de Ikea en 1x per week op een bewaakte P-plaats in Leeuwarden(bij NHL) en bij mijn werk, maar daar staan alle taxi's gewoon geparkeerd met de sleutel in het contact.. dag en nacht. en sommigen gewoon buiten. Wat me net wel opviel is dat ze in DE vaak lagere km-standen hebben of veel voller zijn aangekleed. maar bij een Corsa b.v. maar 2000,- goedkoper ex importeren. Komt dan volgens mij nog de bpm bij en het op kenteken zetten e.d. Het schijnt dat veel mensen hier net over de grens hun nieuwe auto's in NL kopen, en dan exporteren naar DE. Schijnt soms al snel 6000,- te schelen..(BPM kennen ze niet in DE. prijzen worden daar kunstmatig hoog gehouden om het in heel europa ongeveer gelijk te houden door de fabrikanten) | |
Piet__Piraat | maandag 3 december 2012 @ 23:01 |
Dat klopt. De fabrieksprijzen zijn in NL wat lager omdat door BTW en BPM auto's hier anders veel te duur worden. Dus het loont voor buitenlanders om hier te shoppen. In Duitsland moet je als particulier vooral kijken voor lagere tellerstanden en meer opties, en in de hogere segmenten. Voor een doorsnee bak scheelt het inderdaad amper en loont het de moeite niet. Vanaf de 'premium' merken kan het je echter zeker wel schelen. Zoek je een dikke Fünfer van een paar jaar oud, dan kunnen vergelijkbare modellen zomaar duizenden euro's schelen. En al helemaal als je er een schadedeurtje en bumper op monteert, want dan daalt de rest-BPM helemaal grandioos hard. | |
Actaeon | maandag 3 december 2012 @ 23:03 |
Sowieso BPM ![]() BTW is verder wel leuke interessante shizzle. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 4 december 2012 @ 07:37 |
Dat klopt, en dat maakte het nog vreemder (if it's too good to be true...) Daarom is het altijd verstandig om eerst de auto te zien voordat je maar tot denken over kopen overgaat... En daarom wilden wij ook een beetje in de buurt een auto kopen, zodat we niet eerst het hele land af moesten om te zien dat de auto niets was ![]() Dat is een paar jaar geleden veranderd. Vanaf 2007 (geloof ik), hoeven benzine auto's nog maar na 4 jaar de eerste APK, en dan twee keer om het jaar. Daarna gewoon elk jaar. Onze Auris is van 2007, heeft begin dit jaar z'n eerste APK gehad (hij heeft een half jaar stil gestaan, de vorige eigenaars hebben hem verkocht voor z'n eerste APK) en de volgende is pas in 2014. | |
Sweetpea8472 | dinsdag 4 december 2012 @ 07:42 |
Onze Yaris is door een autohandelaar gekocht (voor z'n vrouw) die ook veel met Duitsland zaken deed. Hij kocht en verkocht ook veel auto's in Duitsland. Dus toen ik vroeg waarom dan niet een klein autootje voor z'n vrouw zei hij dat de prijzen in Duitsland voor grote auto's laag lagen, maar voor de kleine zuinige auto's (tweedehands dan) erg hoog. Omdat de Duitsers ook steeds meer die benzine slurpende bakken links laten liggen en die goedkopere kleinere auto's kopen. | |
FalleNk810i | dinsdag 4 december 2012 @ 08:08 |
Waar gaat dit nou naar toe ![]() Als zelfs de Duitsers in van die kleine hokken gaan rijden ![]() | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 09:58 |
Inderdaad..wat een teloorgang ![]() | |
Sweetpea8472 | dinsdag 4 december 2012 @ 10:12 |
Ja, veel te veel van die oerlelijke stations en sedans... | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 10:16 |
Veel te veel van die (kleine) Eco hokken ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 4 december 2012 @ 12:22 |
![]() vs ![]() of gelijkwaardig materiaal in die categorie.. Dus jij zou de citroen kiezen? | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:27 |
Sowieso ga je niet vrijwillig een 3pitter kiezen toch ![]() | |
FalleNk810i | dinsdag 4 december 2012 @ 12:29 |
''mevrouw alles moet zo goedkoop mogelijk'' misschien wel? | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:33 |
Ohja wellicht. Ik niet in ieder geval. ![]() | |
Sweetpea8472 | dinsdag 4 december 2012 @ 12:46 |
Nee, want die vind ik niet mooi. Die sedan ook niet, die vind ik zelfs nog lelijker.... (even motor inhoud negeren, want zoals Acteaon al zei, ik hoef geen 3 pitter... (ik heb sedans en stations echt nog nooit mooi gevonden, ik ben er een van de hatchbacks en spacewagons) | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 12:51 |
Kwestie van smaak. Ik vind sedans en zelfs stations veeeeel mooier dan hatchbacks en spacewagons. ![]() | |
Fiorano | dinsdag 4 december 2012 @ 13:25 |
Coupé ![]() | |
Goddelijker | dinsdag 4 december 2012 @ 13:26 |
Ik heb een hatchback. | |
FalleNk810i | dinsdag 4 december 2012 @ 13:39 |
![]() We zitten veel te veel op 1 lijn haha ![]() Ik had een coupe, maar naast het feit dat het gewoon te weinig ruimte bied, stralen ze ook te weinig klasse uit vind ik. | |
Marco001 | dinsdag 4 december 2012 @ 17:41 |
Vandaag bij die Passat wezen kijken; interieur zag er erg netjes uit, op 2 gaten in het dashboard na(voor bediening ergens van), en een versnellingspookhoes die wat versleten was... Zat over het algemeen ook erg goed in de lak, op 2 kleine plekjes bij de achterdeur en wat krassen bij de kofferbakrand(laadrand.) na. Imho nog geen grote aanleiding om hem te laten staan, tot mij het Schrader ventiel in een zijscherm opviel. Dat (zwarte puist) i.c.m. de 2 gaten(c.a. 1cm doorsnee p/s) in het dash en een kunsstof stuur heeft mij reeds besloten de auto maar te laten staan. | |
Fiorano | dinsdag 4 december 2012 @ 17:55 |
Zo toen was ik bijna dood. Zal zo ff situatie schetsje doen, alles nog heel incl. auto maar de ABS heeft me gered | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 17:58 |
Wel leuk hr zo'n medestander altijd ![]() | |
Fiorano | dinsdag 4 december 2012 @ 18:02 |
![]() Ik ging dus rechtdoor met een gangetje van 80, staat er midden op de baan een Klapmongool om Links af te slaan. Gaat ie ineens rijden! Zonder enige aankondiging. Vol in de remmen er om heen gestuurd, vol in de ABS. Precies er voor langs. Met het hart in m'n keel maar doorgereden want kon nergens m'n auto kwijt om verhaal te halen.... | |
Actaeon | dinsdag 4 december 2012 @ 19:25 |
Dat soort mensen hebben ook gewoon het verkeersinzicht van een aardappel. Levensgevaarlijk. | |
Fiorano | dinsdag 4 december 2012 @ 19:27 |
Inderdaad, toch een bewaarengeltje op m'n schouders gehad, rij meestal in de luie modus daar (1 hand op het stuur) nu toevallig iets actiever, en dat er ABS op dat ouwe bakkie van me zit, anders was ik er vol in gegleden. Ohja, dat stukje inrit was ook wel handig om over uit te wijken | |
Marco001 | dinsdag 4 december 2012 @ 21:32 |
Dat filewissel.nl is ook dikke bullshit: Vanuit huis naar Uithuizermeeden, met de auto in praktijk 20 minuten, volgens die site 39 minuten met auto en 43 minuten met het OV. Alleen met OV zou ik in de praktijk minstens 1 uur onderweg zijn(Delfzijl--> Groningen --> Uithuizermeeden of Delfzijl --> Appingedam --> Spijk --> Uithuizermeeden via een busverbinding die alleen overdag en slechts 1x per uur rijd.)... | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 12:01 |
Wil er iemand nog gratis winterbanden? snel naar de site van profile! | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 12:05 |
Te laat. | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 12:08 |
Ben (zo te zien) blij dat die van mij eronder zitten. Het sneeuw nu aardig ![]() | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 12:09 |
Hier nog niks. Hier hebben ze van de week al gestrooid zelfs. ![]() | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 12:13 |
Ik heb ze vanaf maandag voorbij zien komen... Meestal komen ze 's avonds tegen een uur of 7 langs. Maar zodra ze bij de grens met Appingedam en Loppersum komen, gaat die strooier uit hoor ![]() | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 12:17 |
Hier kwam ik op 4 km er 3 tegen. ![]() 2 Voor de wegen en 1 voor 't fietspad. | |
JDude | woensdag 5 december 2012 @ 12:22 |
De afgelopen jaren kwam de strooiwagen ook steeds bij mij door de straat (30 km woonstraatje) en had ik het vermoeden dat de chauffeur een buurtbewoner moest zijn want meestal worden dit soort straatjes gewoon overgeslagen. Dit jaar heb ik 'm nog niet gezien dus er zal wel iemand anders op de strooiwagen zitten inmiddels ![]() | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 12:23 |
![]() Wij hebben stadsverwarming, dus dat scheelt ook al met het bevriezen van de straten. Gisteren paar nieuwe ruitenwissers gekocht, best prijzig zijn die krengen! ![]() | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 12:24 |
Tja, ik woon aan de doorgaande weg (wel 30km) die gewoon open moet blijven voor met name de melk en voerwagens. | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 12:34 |
Hier strooien ze ook niet, zelfs niet op de schoolroute door de wijk... | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 12:37 |
Is geen hoofdroute waarschijnlijk... En trouwens, koeien zijn belangrijker dan kinderen ![]() | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 12:45 |
Precies, zag ze(toen ik nog bij Van Dijk werkte) al om 6 uur s'ochtends de boerenweggetjes strooien.. | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 12:48 |
Afhankelijk van de neerslag: 's avonds om 7 uur en 's morgens tussen 5 en 6... | |
FalleNk810i | woensdag 5 december 2012 @ 14:09 |
sneeuwt het bij jullie al joh? Hier nog niks.. (omg. Rotterdam) | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 14:10 |
nu zon, maar vanochtend sneeuwde het. | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 14:34 |
Die zon is ook weer weg en er komt weer wat wits naar beneden... | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 14:36 |
ZOn is er niet meer, tis grijs hier en komt in Delfzijl(vlakbij de ambulancepost) niks naar beneden helaas.. Had wel zin om morgen even lekker te gaan glijden met de handrem. | |
Sweetpea8472 | woensdag 5 december 2012 @ 14:38 |
Tja, ik zit nu iets zuidelijker, in Groningen ![]() En ik had geen handrem nodig om te gaan glijden... | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 14:40 |
Ik heb hier ook nog geen sneeuwvlok gezien. ![]() | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 16:23 |
En het sneeuwt lekker hard nu.. Alleen nog even hopen dat het gaat blijven liggen.. | |
ZwartmetSuiker | woensdag 5 december 2012 @ 16:30 |
Ik haat sneeuw. | |
Actaeon | woensdag 5 december 2012 @ 16:32 |
![]() ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 5 december 2012 @ 17:53 |
Koop een auto met RWD, ga je 't heel snel waarderen ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 5 december 2012 @ 18:29 |
Ik heb heel mijn leven alleen RWD gehad maar sneeuw blijft kut. Het verneukt auto's en ik kan niet met zomerauto's rijden. Met droge of vochtige wegen kun je ook driften, dat is leuk. | |
Piet__Piraat | woensdag 5 december 2012 @ 18:31 |
Mja, die pekel enzo vergeet ik voor 't gemak maar even ![]() RWD is leuk, al vind ik 't op lange ritten soms ook wel tricky, je kunt gewoon geen moment je concentratie laten verslappen. Net wel nog even de koplampglazen schoongemaakt en de voorruit van binnen gepoetst, was weer nodig. Ze begonnen weer te beslaan aan de binnenkant. | |
Rene | woensdag 5 december 2012 @ 18:36 |
Net tussen Hoogeveen en Assen wel een bende ![]() | |
Actaeon | woensdag 5 december 2012 @ 19:08 |
Op pekel na is het gewoon mooi, leuk alles. ![]() | |
gateway | woensdag 5 december 2012 @ 20:23 |
ik zie hier nog niks aan sneeuw...... benieuwd of het vannacht / morgenvroeg komt | |
FalleNk810i | woensdag 5 december 2012 @ 21:04 |
Natte sneeuw troep bende nu :/ | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 21:08 |
Hier is het droog en er ligt ook niks. ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 5 december 2012 @ 22:11 |
Wit, helaas. | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 22:31 |
Ligt al een laagje sneeuw, maar nu onweert het, hagelt het(net een hagelstorm) en nu sneeuwt het weer. ![]() Net even wat RAW foto's gemaakt, misschien up ik morgen wel even 1 of 2 | |
Goddelijker | woensdag 5 december 2012 @ 22:37 |
Ben benieuwd. ![]() | |
Marco001 | woensdag 5 december 2012 @ 22:38 |
Even met de sluitertijd gespeeld vanuit mijn raam. dus mooie strepen van de paar voorbij rijdende auto's.. Weg is helemaal wit. |