Zo humaan is het niet want hij laat ze achter maar doet geen afstand van hun. Gemeente kan op deze manier (juridisch gezien) niet veel mee.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:57 schreef BrandX het volgende:
Dat lijkt me ook, dat de eigenaar te vinden moet zijn. Al was het maar omdat er ongetwijfeld buurtkinderen zijn die de pony's moeten herkennen.
Gokje is verder wel dat de eigenaar blijkbaar niet meer voor ze kan zorgen (financiele probs?) en op deze manier redelijk humaan afstand doet van ze ipv ze naar de slacht brengen (wat vele anderen in dat soort situaties wel doen).
Dat kan officieel niet direct volgens mij, dat onteigenen, want ze zóuden (...) ook 'losgebroken' kunnen zijn en dan kan je niet iemands bezit zo inpikken. En er is vast wel een kinderboerderij die ze wil hebben hoor, de slager zal niet zo snel gebeuren denk ikquote:Op donderdag 22 november 2012 12:58 schreef Deetch het volgende:
die beestjes zijn gewoon gedumpt omdat paarden geen cent meer opbrengen en wel geld kosten.
Politie kan deze paarden toch gewoon onteigenen/verbeurd verklaren en dan aan de dichtstbijzijnde slager meegeven als niemand ze wil hebben?
ik zeg dan ook redelijkquote:Op donderdag 22 november 2012 12:58 schreef TheClown1 het volgende:
[..]
Zo humaan is het niet want hij laat ze achter maar doet geen afstand van hun. Gemeente kan op deze manier (juridisch gezien) niet veel mee.
Ze hadden het iets eerder onder de 'grote' aandacht moeten brengen denk ik, maar ze dachten in het begin vast dat de eigenaar zich nog wel zou melden.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:57 schreef BrandX het volgende:
Dat lijkt me ook, dat de eigenaar te vinden moet zijn. Al was het maar omdat er ongetwijfeld buurtkinderen zijn die de pony's moeten herkennen.
Da's een vrij normale Shetlandpony kleurquote:Op donderdag 22 november 2012 13:01 schreef eleusis het volgende:
Is dat kaneelstokkleurtje normaal of heeft de redactie iets te veel de foto opgefrist?
komt wel voor hoor dat roodbruine.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:01 schreef eleusis het volgende:
Is dat kaneelstokkleurtje normaal of heeft de redactie iets te veel de foto opgefrist?
daar heb je een goed punt. hopelijk vinden ze een goed thuis voor deze prachtige dieren.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:00 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik zeg dan ook redelijk.
En in de tijd kan de gemeente er alles mee dmv onteigening.
punt is dat je bij afstand doen volgens mij nog steeds een x bedrag aan kosten moet betalen etc. Dat is mogelijk iets wat de eigenaar probeert te voorkomen.
Het verdient verre van een schoonheidsprijs hoor, om het zo te doen. Maar liever dit dan de slacht voor gezonde beesten.
quote:Op donderdag 22 november 2012 13:01 schreef eleusis het volgende:
De slager zal nu niet meer zo snel gebeuren, nu ze in het nieuws zijn geweest, anders wel...quote:Op donderdag 22 november 2012 12:59 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kan officieel niet direct volgens mij, dat onteigenen, want ze zóuden (...) ook 'losgebroken' kunnen zijn en dan kan je niet iemands bezit zo inpikken. En er is vast wel een kinderboerderij die ze wil hebben hoor, de slager zal niet zo snel gebeuren denk ik
Op deurne, daar wordt je ook een rotknol van, dat of je wordt zo'n knol waarbij de lichtjes uitgegaan zijn. Nu zijn shetjes niet echt van het type dat ze het licht gewoon uitdoen, die zullen mensen laten bloeden, wraak is zoet denken zequote:Op donderdag 22 november 2012 13:13 schreef BrandX het volgende:
we noemden ze op deurne altijd shitlanders. Ze hadden daar 5 zwarte shetlanders staat, regelrecht out of hell ofzo kwamen die beesten. Vanwaar de term shitlanders. Ze werden gebruikt voor behendigheidstesten bij het mennen. Maar omg wat een krengen waren dat!
quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Op deurne, daar wordt je ook een rotknol van, dat of je wordt zo'n knol waarbij de lichtjes uitgegaan zijn. Nu zijn shetjes niet echt van het type dat ze het licht gewoon uitdoen, die zullen mensen laten bloeden, wraak is zoet denken ze
Dit klinkt als een heel plausibel scenario.. Leveren helemaal niks op de kleintjes, inderdaad enorm overschot en zo ben je er lekker makkelijk vanaf.. Ook bij de slacht verwacht ik niet dat je er iets voor krijgt eigenlijk, zit veel te weinig vlees aan en bovendien zijn de apparaten en systemen niet gebouwd op zulke kleine paardjes. Gedumpt ben ik bang. Maar deze met zoveel aandacht als er voor is komen vast wel ergens goed terecht nu hoop ik!quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:51 schreef Nies het volgende:
Vind de pony's verschrikkelijk lelijk op hun benen staan.
Qua tijdstip wel heel toevallig nét na de Zuidlaardermarkt... kunnen dus wel heel ergens anders wegkomen. Niet verkocht, laat maar achter.
Denk dat Bokt een betere invalshoek is om de eigenaar te achterhalen.
Dat bedoelde ik ook idd, dat het met déze drie nu niet meer zo snel zal gebeuren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:25 schreef erodome het volgende:
[..]
De slager zal nu niet meer zo snel gebeuren, nu ze in het nieuws zijn geweest, anders wel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |