abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 12:52:55 #1
163650 Greys
pi_119499819
Raadsel rond shetlandpony's

EMMEN - De gemeente Emmen staat voor een klein raadsel. Bijna een maand geleden werden drie prachtige Shetlandpony’s in een verlaten weiland gevonden. De dieren hadden geen chip en zelfs nu, weken later, is de eigenaar nog altijd niet bekend.

De pony’s – allemaal bruin van kleur en met vlekken en manen in het wit en zwart - stonden los in een verlaten akker tussen de provinciegrens van Groningen en het dorp Emmer-Compascuum. Een voorbijganger meldde dit aan de gemeente. Die hield enkele dagen een oogje in het zeil. Maar toen de dieren na drie dagen nog steeds niet waren opgehaald, hebben medewerkers zich over de drie ontfermd. "Want ze kregen duidelijk niets te eten”, was de redenering.

Het drietal is inmiddels ondergebracht bij een gemeentelijke manege, maar daar kunnen de paardjes niet eeuwig blijven. De gemeente, die de zorg voor de vreemde vondelingen op zich heeft genomen, zit een beetje met de handen in het haar. "Zolang we niet weten wie de eigenaar is, kunnen we niet veel doen. Als de eigenaar officieel afstand doet, zijn we al een stuk verder”, zegt Ryanne Woudstra.

Mocht er toch niemand voor de pony’s komen, dan gaat de gemeente op zoek naar een nieuwe eigenaar. De gemeente probeert eerst door middel van advertenties in lokale bladen de ware eigenaar op te sporen.

Bron: Telegraaf

Je zou toch zeggen dat iemand die drie wel eens eerder elders in een weiland heeft zien staan en dat te achterhalen moet zijn van wie ze zijn (of waren...).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Boks-Chick donderdag 22 november 2012 @ 12:57:23 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_119499937
Dat lijkt me ook, dat de eigenaar te vinden moet zijn. Al was het maar omdat er ongetwijfeld buurtkinderen zijn die de pony's moeten herkennen.

Gokje is verder wel dat de eigenaar blijkbaar niet meer voor ze kan zorgen (financiele probs?) en op deze manier redelijk humaan afstand doet van ze ipv ze naar de slacht brengen (wat vele anderen in dat soort situaties wel doen).
lolwut
pi_119499968
die beestjes zijn gewoon gedumpt omdat paarden geen cent meer opbrengen en wel geld kosten.

Politie kan deze paarden toch gewoon onteigenen/verbeurd verklaren en dan aan de dichtstbijzijnde slager meegeven als niemand ze wil hebben?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119499974
quote:
19s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:57 schreef BrandX het volgende:
Dat lijkt me ook, dat de eigenaar te vinden moet zijn. Al was het maar omdat er ongetwijfeld buurtkinderen zijn die de pony's moeten herkennen.

Gokje is verder wel dat de eigenaar blijkbaar niet meer voor ze kan zorgen (financiele probs?) en op deze manier redelijk humaan afstand doet van ze ipv ze naar de slacht brengen (wat vele anderen in dat soort situaties wel doen).
Zo humaan is het niet want hij laat ze achter maar doet geen afstand van hun. Gemeente kan op deze manier (juridisch gezien) niet veel mee.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 12:59:47 #5
163650 Greys
pi_119499997
quote:
3s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:58 schreef Deetch het volgende:
die beestjes zijn gewoon gedumpt omdat paarden geen cent meer opbrengen en wel geld kosten.

Politie kan deze paarden toch gewoon onteigenen/verbeurd verklaren en dan aan de dichtstbijzijnde slager meegeven als niemand ze wil hebben?
Dat kan officieel niet direct volgens mij, dat onteigenen, want ze zóuden (...) ook 'losgebroken' kunnen zijn en dan kan je niet iemands bezit zo inpikken. En er is vast wel een kinderboerderij die ze wil hebben hoor, de slager zal niet zo snel gebeuren denk ik :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Boks-Chick donderdag 22 november 2012 @ 13:00:41 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_119500017
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:58 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

Zo humaan is het niet want hij laat ze achter maar doet geen afstand van hun. Gemeente kan op deze manier (juridisch gezien) niet veel mee.
ik zeg dan ook redelijk :).
En in de tijd kan de gemeente er alles mee dmv onteigening.
punt is dat je bij afstand doen volgens mij nog steeds een x bedrag aan kosten moet betalen etc. Dat is mogelijk iets wat de eigenaar probeert te voorkomen.

Het verdient verre van een schoonheidsprijs hoor, om het zo te doen. Maar liever dit dan de slacht voor gezonde beesten.
lolwut
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 13:01:27 #7
163650 Greys
pi_119500038
quote:
19s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:57 schreef BrandX het volgende:
Ze hadden het iets eerder onder de 'grote' aandacht moeten brengen denk ik, maar ze dachten in het begin vast dat de eigenaar zich nog wel zou melden.

Kan ook best dat de eigenaar ver heeft gereden om ze te dumpen, dus dat als er alleen plaatselijk is geadverteerd levert dat niets op. Even flink op FB spammen maar en op FOK!, wie weet dat het iets oplevert.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119500042
Is dat kaneelstokkleurtje normaal of heeft de redactie iets te veel de foto opgefrist?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 13:02:07 #9
163650 Greys
pi_119500054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:01 schreef eleusis het volgende:
Is dat kaneelstokkleurtje normaal of heeft de redactie iets te veel de foto opgefrist?
Da's een vrij normale Shetlandpony kleur :P

Schattige hoofdjes trouwens :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119500069
quote:
komt wel voor hoor dat roodbruine.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119500079
quote:
19s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:00 schreef BrandX het volgende:

[..]

ik zeg dan ook redelijk :).
En in de tijd kan de gemeente er alles mee dmv onteigening.
punt is dat je bij afstand doen volgens mij nog steeds een x bedrag aan kosten moet betalen etc. Dat is mogelijk iets wat de eigenaar probeert te voorkomen.

Het verdient verre van een schoonheidsprijs hoor, om het zo te doen. Maar liever dit dan de slacht voor gezonde beesten.
daar heb je een goed punt. hopelijk vinden ze een goed thuis voor deze prachtige dieren.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 13:05:52 #12
163650 Greys
pi_119500140
Shetlandertjes zijn 'harde' dieren, die kunnen vrij lang met vrij weinig eten.
Dus op zich kon de eigenaar er inderdaad beter op deze manier vanaf dan bij een slager dumpen.

Ik snap het alleen niet helemaal, want dan had de eigenaar er nog geld voor gekregen...
Dus kennelijk wilde diegene toch dat ze het zouden overleven :)

Kan ook dat ze gejat waren en toch maar weer losgelaten. Maar dan kan ik me niet voorstellen dat de eigenaar inmiddels na een maand nog niet weet dat ze weer gevonden zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 13:08:31 #13
163650 Greys
pi_119500222
quote:

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 november 2012 @ 13:08:48 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119500228
Aahhhww O+
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Boks-Chick donderdag 22 november 2012 @ 13:13:50 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_119500372
we noemden ze op deurne altijd shitlanders. Ze hadden daar 5 zwarte shetlanders staat, regelrecht out of hell ofzo kwamen die beesten }) . Vanwaar de term shitlanders. Ze werden gebruikt voor behendigheidstesten bij het mennen. Maar omg wat een krengen waren dat!
lolwut
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 november 2012 @ 13:25:09 #16
163650 Greys
pi_119500688
Er kunnen krengen tussen zitten inderdaad :D
Ik vind het wel leuk dat ze echt een 'karakter' hebben O+ Kleine taaie bikkels.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_119531387
Vind de pony's verschrikkelijk lelijk op hun benen staan.
Qua tijdstip wel heel toevallig nét na de Zuidlaardermarkt... kunnen dus wel heel ergens anders wegkomen. Niet verkocht, laat maar achter.
Denk dat Bokt een betere invalshoek is om de eigenaar te achterhalen.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_119532308
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat kan officieel niet direct volgens mij, dat onteigenen, want ze zóuden (...) ook 'losgebroken' kunnen zijn en dan kan je niet iemands bezit zo inpikken. En er is vast wel een kinderboerderij die ze wil hebben hoor, de slager zal niet zo snel gebeuren denk ik :)
De slager zal nu niet meer zo snel gebeuren, nu ze in het nieuws zijn geweest, anders wel...
Dit jaar een record aantal slachtingen bij paarden omdat de markt in elkaar is gedonderd.

Shetjes zijn er erg veel, als je een beetje je best doet kan je er vandaag nog 1 halen voor noppes, of een dier met een geweldige stamboom voor nog geen 100 euro.
Er is een mega overschot en men blijft maar fokken, want een veulentje is zo leuk, of die bloedlijn is zo geweldig.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_119532387
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:13 schreef BrandX het volgende:
we noemden ze op deurne altijd shitlanders. Ze hadden daar 5 zwarte shetlanders staat, regelrecht out of hell ofzo kwamen die beesten }) . Vanwaar de term shitlanders. Ze werden gebruikt voor behendigheidstesten bij het mennen. Maar omg wat een krengen waren dat!
Op deurne, daar wordt je ook een rotknol van, dat of je wordt zo'n knol waarbij de lichtjes uitgegaan zijn. Nu zijn shetjes niet echt van het type dat ze het licht gewoon uitdoen, die zullen mensen laten bloeden, wraak is zoet denken ze ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Boks-Chick vrijdag 23 november 2012 @ 11:31:16 #20
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_119532486
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Op deurne, daar wordt je ook een rotknol van, dat of je wordt zo'n knol waarbij de lichtjes uitgegaan zijn. Nu zijn shetjes niet echt van het type dat ze het licht gewoon uitdoen, die zullen mensen laten bloeden, wraak is zoet denken ze ;)
_O- klopt :D!
lolwut
pi_119532577
Op de manege ook altijd leuk om te zien, kwamen er nieuwe kinderen, die gelijk naar de shetlander toe rennen, die is leuk!
10 minuten later, huilend kind, shetlander toch niet zo leuk ;)
pi_119534770
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:51 schreef Nies het volgende:
Vind de pony's verschrikkelijk lelijk op hun benen staan.
Qua tijdstip wel heel toevallig nét na de Zuidlaardermarkt... kunnen dus wel heel ergens anders wegkomen. Niet verkocht, laat maar achter.
Denk dat Bokt een betere invalshoek is om de eigenaar te achterhalen.
Dit klinkt als een heel plausibel scenario.. Leveren helemaal niks op de kleintjes, inderdaad enorm overschot en zo ben je er lekker makkelijk vanaf.. Ook bij de slacht verwacht ik niet dat je er iets voor krijgt eigenlijk, zit veel te weinig vlees aan en bovendien zijn de apparaten en systemen niet gebouwd op zulke kleine paardjes. Gedumpt ben ik bang. Maar deze met zoveel aandacht als er voor is komen vast wel ergens goed terecht nu hoop ik!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 november 2012 @ 13:36:25 #23
163650 Greys
pi_119536252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:25 schreef erodome het volgende:

[..]

De slager zal nu niet meer zo snel gebeuren, nu ze in het nieuws zijn geweest, anders wel...
Dat bedoelde ik ook idd, dat het met déze drie nu niet meer zo snel zal gebeuren.
Dat gaat de Gemeente niet aandurven denk ik nu na de media aandacht ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')