Yankee | dinsdag 20 november 2012 @ 14:30 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee - Kanovinnie - KnutdeIJsbeer - ThePlaneteer Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje De marmotte in 2013?
| |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 14:35 |
Zou kunnen, maar ik denk dat ik mijn huidige fiets ga houden als winterfiets omdat hij bij verkoop max 500 euro op zal brengen. Mwah...ik vind hem zo prima eigenlijk. | |
Yankee | dinsdag 20 november 2012 @ 14:40 |
Je wilde toch een nieuwe groep op die Koga zetten? Ik twijfel nog steeds over het kopen van een nieuwe groep ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 14:47 |
Nee, dat wil ik al heel lang niet meer. Financieel niet aantrekkelijk om mijn huidige fiets (met redelijk zwaar frame) van een nieuwe groep te voorzien. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 14:48 |
Oe bijna 200 ![]() | |
Tommeke | dinsdag 20 november 2012 @ 16:52 |
Doen! Je frame is net nieuw! En 6700 schakelt veel beter! Plus dat je nog wel 250 euro of meer voor je oude groep kan krijgen ![]() | |
keesfietst | dinsdag 20 november 2012 @ 17:16 |
Drie uurtjes om geweest, IJsselmeerdijk wind tegen gehad. Op de terugweg voor het eerst in tijden weer een half uurtje redelijk voluit doorgetrapt. Merk dat m'n omslagpunt wel iets hoger ligt dan voorheen, voelt goed. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 17:58 |
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html Zijn die goed om over ijs te fietsen? | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 18:03 |
Waarom zou je dat willen? ![]() ![]() | |
Holenbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 18:19 |
aldus degene die de elfstedentocht fietst... en ja, ik weet ook wel dat dat ook een fietstocht is... | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 18:19 |
Omdat schaatsen hier in de buurt toch nooit lekker kan. Bijna altijd slecht ijs of er ligt sneeuw op. | |
Holenbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 18:20 |
op slecht ijs zou ik ook niet zo snel gaan fietsen eigenlijk. Je kan beter schaatsend in een wak flikkeren dan op de fiets | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 18:21 |
Ik zal er ook niet met spdpedalen gaan fietsen ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 18:23 |
Ja ik ga de 11stedentocht nooit op de schaats doen ![]() Afgelopen winter 50km Leeuwarden - Dokkum heen en weer...kapot was ik ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 18:27 |
Zeg nooit nooit ![]() | |
Holenbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 18:28 |
lijkt mij wel tof om die tocht te schaatsen | |
Holenbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 18:32 |
toen ik in Finland woonde gingen we eens met snowscooters op zo'n meertje. Het ijs was net niet sterk genoeg, maar door de snelheid bleef je wel gaan. Achter de snowscooter had je dan een wak. Was achteraf wel vet tof, maar als ik het vooraf wist had ik me wel 2x bedacht. Moraal van dit verhaal, als jij maar hard genoeg over het ijs fietst ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 18:32 |
Als je kan schaatsen kan je ook fietsen? Gewicht wordt beter verdeelt en je gaat sneller. | |
Holenbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 18:34 |
zou best een theorie kunnen zijn. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 19:07 |
Schaatsen ![]() Nu alweer zin in. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 19:08 |
Het kan nu al? | |
Narcotical | dinsdag 20 november 2012 @ 19:09 |
De kunstbaan hier in de buurt is volgens mij al wel weer een tijdje open inderdaad. Helaas kan ik niet schaatsen ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 20 november 2012 @ 19:10 |
Ik heb de lichtere variant om op besneeuwde en beijzelde wegen te fietsen. Werkt perfect (en de gezichten van omstanders zijn priceless). | |
ultra_ivo | dinsdag 20 november 2012 @ 19:10 |
Zelfs Glanerbrook is al open. Heb nog niet op het ijs gestaan, de zin is wat over na 15 jaar wedstrijden rijden. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 19:12 |
Ja, vanaf 21 september al geloof ik. Vechtse banen is ook kruipafstand vanaf hier. Maar is net zoiets als met je racefiets alleen je eigen straat op en neer rijden ![]() | |
muzas | dinsdag 20 november 2012 @ 19:57 |
Zondag nog op de ijsbaan in haarlem gestaan. Moest wel weer ff wennen ![]() | |
Tommeke | dinsdag 20 november 2012 @ 20:05 |
Ik heb vorige maand al weer geschaatst ![]() | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 20:32 |
Ik wil goede schaatsen kopen en schaatsles nemen! Leuk idee. Meteen regelen. | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 20:38 |
Ik kan opzich wel aardig schaatsen maar doe het te weinig om mijn techniek goed te houden. Vooral mijn enkels en schenen gaan altijd helemaal stuk. Terwijl ik nooit door mijn enkels ga, gewoon te weinig doen denk ik. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 20:45 |
Voor mij was het vinden van passende schaatsen veel lastiger dan m'n racefiets ![]() | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 20:50 |
Die ga ik dus niet op MP kopen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:00 |
Ik ook, maar ik wacht er nog ff mee. | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 21:04 |
Mijn vriendin schaatst op van die harde schoenen, maar niet van die hoge skischoenen. Dus tot haar enkels. Hier kan ze goed diep mee zitten en houdt ze het langer vol dan van die marathon schaatsen die ik heb. Die van mij: ![]() Van vriendin: ![]() | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 21:09 |
Ik wil iets er tussen in. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:11 |
Ik wil iets zoals jij hebt Patroon, maar ik rij nu nog op de ouwe noren van mijn opa. Ik krijg snel blaren op schaatsen. Blote voeten, sokken, 2 sokken, dikke sokken, wollen sokken of ingetapted, het maakt niet uit. Tape was het ergste, toen kwam er aardig wat huid mee toen het eraf moest ![]() En een stuk of 5 verschillende schaatsen geprobeerd. | |
Tommeke | dinsdag 20 november 2012 @ 21:16 |
Ik heb bijna dezelfde als Patroon. Schaatsen prima, alleen is mijn techniek belabberd ![]() | |
Narcotical | dinsdag 20 november 2012 @ 21:18 |
Ik heb van die ijshockey dingen, maar ik kan nog geen 10 slagen maken zonder op m'n bek te gaan | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 21:21 |
Van die Salomon langlauf schaatsen zijn zo fijn ![]() Wel beetje prijzig. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:22 |
We hebben het over schaatsen. Niet over een schoen met een stukje roest eraan. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:22 |
Leuk altijd om te zien hoe het klapmechanisme ervan langzaam maar zeker slechter wordt. | |
Narcotical | dinsdag 20 november 2012 @ 21:23 |
Zit weinig roest aan, aangezien ze nooit gebruikt worden. ![]() | |
eentwee | dinsdag 20 november 2012 @ 21:24 |
Begint dat gelul over schaatsen nu al? ![]() Kan ik beamen. Ik reed op de Utrechtse heuvelrug langlaufers voorbij in 15cm verse sneeuw. In de beugels op de cx dus voor de leek ziet dat eruit als een racefiets. Zonder spikes overigens, die heb je m.i. niet nodig. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 21:26 |
Welk product wordt niet langzaam maar zeker slechter? ![]() | |
Narcotical | dinsdag 20 november 2012 @ 21:27 |
Wijn | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:28 |
20 jaar oud minimaal. Mijn vader heeft nu noren van 10 jaar oud, maar alleen omdat zijn paar van 15 jaar oud kapot ging toen hij viel in een scheur. | |
SuperWeber | dinsdag 20 november 2012 @ 21:28 |
Als we hier met schaatsen gaan pimpen, bij deze mijn schaatsen:![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:28 |
Mwah, das ook niet helemaal waar hoor. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 20 november 2012 @ 21:45 |
Niet te vergelijken ![]() Beetje alsof je opoe stadsfiets gaat vergelijken met carbon racert, dan laat je de 1e ook liever in de regen staan (en zal ook minder snel afschrijven, slechter worden) ![]() | |
nodisch18 | dinsdag 20 november 2012 @ 21:49 |
Racefiets:![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 21:52 |
Nog bedankt voor die webshop, eerst doen ze moeilijk over betaling met IBAN en nu kloppen hun nummers niet ![]() | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 21:55 |
Ben benieuwd wanneer ik de eerste 50'er er op zie rijden.. met een dikke pens. | |
kaasplankje | dinsdag 20 november 2012 @ 22:00 |
Geef maar aan mij, dan wel in ´t wit ofzo. Niet zo´n doodgraversbak. | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 22:01 |
Zwart is het nieuwe wit blijkbaar. Vind die Sensa overigens mooi. | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 22:13 |
Welke vind je qua spuitwerk mooier? De Giulia Supremo (lichtere) of die zwarte met witte letters? Ik denk toch die lichtere mooier te vinden. | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 22:16 |
Ja, ik ook. | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 22:16 |
Maar de vrouw vind 'm saai. | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 22:18 |
Ik ben gestopt de vrouw te vragen welke ze mooi vindt. Een Canyon vindt ze niet mooi qua letters. Uiteindelijk blijft voor haar alleen Specialized, Bianchi en haar Cube over... ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 22:19 |
De Supremo oogt wat duurder. De zwarte met witte letters oogt wat meer budget, weet niet waarom. | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 22:20 |
Zou 'm wel willen, zonder wielen met Athena afgemonteerd ofzo. | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 22:21 |
Yep, vandaag nog met Serge van bikeparts4u gesproken. Fiets alleen met Shimano te koop. Je moet dan zelf ombouwen. Misschien levert mijn FM wel met Athena tegen meerprijs. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 22:22 |
Hoe zijn je huidige wielen? Als je nou een sensa frame koopt, en een groep, dat laat samenbouwen en je oude wielen er in zet? | |
Tommeke | dinsdag 20 november 2012 @ 22:22 |
Ik haat Wilier. Moest ze vandaag online zetten op de website van de winkel waar ik werk. Wat een ongeorganiseerde rommel zeg. Verder wel mooie fietsen voor als je een midlifecrisis hebt of Yankee heet ![]() | |
Gripper | dinsdag 20 november 2012 @ 22:23 |
Ja stelletje motherfuckers, we kunnen m niet ineens allemaal mooi vinden in die lichte uitvoering, dan rijden we straks allemaal op Almeloose eenheidsworst ![]() Ik vind het ook een kekke bak. Dat andere "karakterloze" merk Canyon zou ik ook zonder schaamte kopen, Rose of Bulls niet. Boeiend dat het geen italiaans raspaardje is, dat soort snoeverij wordt alleen maar gezegd door mensen die helemaal niet zo hard kunnen fietsen. Geef me zo'n strak chinees 13 in een dozijn Sensa carbonframe met een goeie paintjob, nette afmontage en een mooi setje hoge wielen, en ik voel me helemaal het mannetje hoor. ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 22:24 |
Wat ik nooit zie zijn pina's enzo in het wild. Tot de ronde van noordholland weer aanbreekt. Ook altijd zo leuk. Kan je beter een ouwe koga met triple hebben maar wel nog wat rondjes trappen. | |
Patroon | dinsdag 20 november 2012 @ 22:29 |
Sensa frames zijn niet los te koop. Helemaal eens met Grip! Geef mij maar een strak niets zeggende fiets voor weinig knaken, dan zorg ik er wel voor dat er wat over de berijder te zeggen is ![]() Respect voor mijn koga trippeltje Kano ![]() | |
Tommeke | dinsdag 20 november 2012 @ 22:30 |
Aan een Canyon of Rose herken je vaak wel de echte wielrenner. Iemand die voor prijs/kwaliteit gaat en niet een toerder die voor het Italiaanse imago gaat. | |
ultra_ivo | dinsdag 20 november 2012 @ 22:30 |
Mijn Koga met triple heeft een aardig stuk van de wereld gezien. | |
eentwee | dinsdag 20 november 2012 @ 22:33 |
Geef mij maar een topmerk met bazenkorting. ![]() | |
Yankee | dinsdag 20 november 2012 @ 22:33 |
Zeg vrind, je kunt ook te ver gaan hè! ![]() Wel mooi om al die stoere praatjes hier weer te lezen, goed bezig jongens ![]() | |
keesfietst | dinsdag 20 november 2012 @ 22:43 |
Ik rij op Duitse degelijkheid, mag dat ook? | |
Gripper | dinsdag 20 november 2012 @ 22:47 |
Pinarello's zijn dan ook hondslelijk, met al die gekke kronkels. | |
kanovinnie | dinsdag 20 november 2012 @ 22:49 |
http://italiaanseracefietsen.wordpress.com/jouw-fiets/ Hier kijk ik altijd even voor het slapengaan. | |
Tommeke | dinsdag 20 november 2012 @ 23:17 |
![]() | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 23:35 |
Sta ik ook op ![]() | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 23:37 |
![]() Ik twijfel. Kijk ik naar die foto of naar m'n popje die net onder de douche vandaan komt? Moeilijk, moeilijk. | |
Oksel | dinsdag 20 november 2012 @ 23:38 |
Echt fucking mooi frame.. ![]() ![]() | |
eentwee | dinsdag 20 november 2012 @ 23:51 |
Al dat rood is lelijk. Witte banden lelijk, stuurpen lelijk, zadelpen lelijk. Rood stuurlint ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 21 november 2012 @ 00:02 |
Ik vind het frame qua vorm wel mooi. Maar de kleurstelling veel te druk. Het lijkt op een lekkere dame met verschillende kleur bh en string.. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 07:01 |
Tommeke is gewoon stikjaloers, en wil liefst ook een Italiaan. | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 07:07 |
Die is mooi. Rode stuurlint is idd een beetje een misser. Witte stuurnok ook. Ik wil eigenlijk dit frame. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 21-11-2012 07:21:10 ] | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 08:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 08:45 |
Klinkt goed, ga het dus maar eens regelen denk ik. Zit alleen nog een klein beetje te twijfelen over of Ultegra of een andere groep. Maar zal zeer waarschijnlijk Ultegra worden | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 09:05 |
Ook al zo'n kermisbak ![]() Eigenlijk zouden de spaken ook nog telkens om en om per 3 rood-wit-groen moeten zijn, dan is ie echt af. | |
SuperWeber | woensdag 21 november 2012 @ 09:31 |
Je vergeet de gouden porno naven... | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 09:37 |
Ik zie nu ineens dat ik met die fiets echt niet op het werk kan aankomen... Er zit een Barloworld sticker op de bovenbuis, een heftruck importeur die o.a. Hyster verkoopt. En da's de concurrentie. | |
Tommeke | woensdag 21 november 2012 @ 10:06 |
Meehhh, die Wiliers zijn wel mooi. Net als De Rosa of Alan ofzo. Ik vind alleen Pinarello en Colnago echt spuuglelijk. | |
muzas | woensdag 21 november 2012 @ 10:12 |
Ik vind sowieso al die schreeuwerige merknamen etc niks. Een mooie gladde fiets zónder reclame en in één kleur lijkt mij nou mooi. Maar die zijn bijna niet te vinden. Zelfs op mijn bijna gehele matzwarte fiets vonden ze t nodig om nota bene in wit met koeienletters t merk te schrijven. | |
the_critic | woensdag 21 november 2012 @ 10:12 |
nieuw spuitwerk van colnago is inderdaad erg druk en "kermis" de frames van 10jaar geleden.. ppfff kwijl!! De eerste frames van Rabo, en Mapei.. de c40 modelen, nog voor de B-stay.. supermooi!! | |
the_critic | woensdag 21 november 2012 @ 10:13 |
ebay is je vriend. Allemaal zwarte carbonframes.. no name. mat of glanzend, met of zonder carbonstructuur zichtbaar.. | |
muzas | woensdag 21 november 2012 @ 10:18 |
Ik mis kennis, kunde en lef om een kaal frame te kopen en op te bouwen tot een degelijke fiets. | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 10:23 |
Dit is een mooie DeRosa vind ik. Zo'n stalen raspaardje wil ik er nog wel bij ![]() ![]() | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 10:26 |
Colnago kan ook heel mooi zijn.![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 10:31 |
Zo zijn Italiaanse fietsen nog wel mooi. Carbon doet me helemaal niks, met Pinarello inderdaad als trieste dieptepunt. | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 10:32 |
Vind ik ook erg mooi idd. Ik zou nog wel eens een stalen frame met moderne componenten en mooie hoge wielen willen bouwen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 10:34 |
Zoiets dus ![]() (al zou ik er lage wielen onderzetten) | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 10:35 |
Ja gewoon Neutrons ofzo. | |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 10:39 |
Wat vinden jullie zo mooi aan die stalen frames? Ik vind die dunne buisjes maar lelijk eigenlijk ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 11:06 |
Heeft wel iets elegants ofzo. Maar is puur smaak natuurlijk. Bij carbon frames hou ik persoonlijk ook niet van die overdreven dikke buizen, langgerekte balhoofdbuizen of enorme brackets. Je moet er nog wel doorheen kunnen kijken. | |
muzas | woensdag 21 november 2012 @ 11:45 |
![]() Dit vind ik wel mooi. Puur qua uiterlijk dan. Geen idee of 't een goeie fiets is ![]() | |
the_critic | woensdag 21 november 2012 @ 11:49 |
vergt idd wel wat kennis, maar dan kun je hem wel 100% naar eigen smaak invullen! ![]() (ondanks dat het halve forum je dan loopt af te zeiken over de keuzes die je gemaakt hebt daarin ![]() | |
janatwork | woensdag 21 november 2012 @ 11:53 |
Super mooie fiets! | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 11:58 |
Iedereen is het erover eens dat de CAAD10 een uitstekend frame is. ![]() | |
Patroon | woensdag 21 november 2012 @ 12:36 |
Eeens | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 12:50 |
Ik was vanmorgen even bij die FM in zuid die Tommasini verkoopt. Hij zei dat alle Pindarello´s in China worden gemaakt, incl. de allerduurste. Die duurste worden wel in Italië gelakt ren de rest wordt gelakt in Taiwan, waar ze ook de meeste assemblagewerk doen. Bij Tommasini maken ze alle carbon en staal frames zelf. Die VLC 3 kost btw 3300.- als frameset, maar dan kan je ze wel custombuild bestellen en in iedere gewenste kleur. | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 13:03 |
Nee elegant vind ik dat juist. Bij oversized buizen wordt het frame al snel lomp. Zoals die ellipsvormige balhoofdsbuis bijv. van Isaac frames. | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 13:51 |
Ik kan zowel smalle buizen als dikke aeroframes wel waarderen. Zo'n Isaac is juist een van de mooiste frames die ik ken ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 13:56 |
Wat heb jij nou ineens voor avater? Fats Domino? Ah, ik zie 't al vanuit die header geknipt. Maar wie is 't? [ Bericht 90% gewijzigd door kaasplankje op 21-11-2012 14:11:50 ] | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:03 |
Van de grote merken vind ik BMC op dit moment wel mooiste frames maken. ![]() Cervolo 2013 vind ik niet mooi, stickering doet zelfs beetje goedkoop aan. Zijn nog wel wat merken die nog meer ![]() ![]() ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 14:06 |
Ik vind die korte staande achtervorken van BMC niet zo mooi. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:09 |
Die nieuwe shimano groep vind ik toch ook wel mooi, sorry eentwee | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 14:12 |
Dan weet ik nog wel een leuk boek voor je. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:15 |
![]() | |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 14:18 |
Zeg ouwe koopjesbaas, waar kan ik die nieuwe groep het goedkoopst aanschaffen? Heb jij toevallig een adresje? ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 14:21 |
Hopmans: Ultegra 6700 Dubbel ¤ 655,00 | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:21 |
Nieuwe DA groep goedkoop vinden, dat gaat niet lukken ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:22 |
Is nog niet nieuwe design met 4 arm crank. | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 14:23 |
Nee? Staat bij dat 't 2013 is.. Of is die crank soms voor Di2 wat een kutnaam trouwens Di2 wie verzint dat. | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:24 |
In 2013 is alleen nog de DA groep zoals bovenstaand plaatje (en dus ook alleen DA 11 speed, rest nog 10) | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 14:27 |
Ik heb 10 speed in zijn geheel over geslagen. Ging van 9 naar 11. Wel lekker retro Yankee; 10 speed. | |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 14:31 |
Zie dat de grijze versie nog 100e goedkoper is | |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 14:31 |
![]() DA is me te duur, en campa is geen optie | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 21 november 2012 @ 14:33 |
SRAM Force kost niet veel meer, is mooier dan ultegra en bijna een halve kilo lichter | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 14:35 |
Denk dat Hopmans het goedkoopst is (1420¤). Epbike heeft ook altijd goede prijzen voor Shimano, kan een goede optie zijn als je de boel ook kundig wilt laten monteren. ![]() Voor minder heb je al Record. En voor het geld van de 6700 groep is Athena carbon mooier en 11sp bovendien. In feite verklaar ik iedereen die een Shimano compact of dubbel koopt in de klassen boven 105 voor gek. Btw nog een paar frames die ik geweldig vind. ![]()
| |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 14:52 |
Ik kom op de site van Vos ook nog een Sram Red groep tegen voor 950,- waarbij staat 'overjarig'. Is een dergelijke aankoop zonde van het geld en is het verstandiger te gaan voor de Force groep (675 Hopmans) of de Ultegra 6700 grey (ook al verklaar jij mij dan voor gek)? | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 14:54 |
![]() | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 14:59 |
Sram Red is fantastisch spul, op 1 lijn met DA, en t is ook nog eens zowat de lichtste groep op pro niveau die je nu kunt vinden. Red_2013 kost rond de 1400¤, dus het is een behoorlijke afprijzing. Mijn volgende fiets (of dat nou een nieuwe, marktplaats of zelfbouw met losse spullen wordt) krijgt ook Sram Red. Lekker makkelijk, t is gewoon compatibel met al je wielsets met shimano cassettes. En kijk eens naar dat crankstel ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 15:01 |
Ik zou ook voor Sram gaan als ik u was Yankee, hoef je een pond minder af te vallen voor La Marmotte. | |
eentwee | woensdag 21 november 2012 @ 15:05 |
Die overjarige groep is waarschijnlijk nog met grijze kettingbladen en zilverkleurige remmen? Er waren toen wel wat klachten over de voorderailleur. De nieuwprijs was destijds ook lang geen 1400¤, eerder 1000-1100. | |
Yankee | woensdag 21 november 2012 @ 15:33 |
Zal even voor de zekerheid informeren, mocht het om die versie gaan dan streep ik die weer van mijn lijstje | |
ultra_ivo | woensdag 21 november 2012 @ 16:20 |
Dat lelijk gevoel heb ik juist bij de colablikjes. | |
Tommeke | woensdag 21 november 2012 @ 16:22 |
Ik vind die dunne frames juist ook mooi. Zag op mp nog een blank, stalen crossframe staan. Zou het zo willen kopen om op te bouwen. Dan met moderne onderdelen en een mooie Campa groep ofzo. Het is dat ik al teveel fietsen heb, anders had ik het zo gedaan ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 21 november 2012 @ 16:23 |
ok, ook met niet-oversized staal kun je overdrijven:![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 november 2012 @ 16:34 |
Ik heb ook zat fietsen. komt 1 er in, gaat 1 er uit. | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 16:44 |
Oh, bij mij mogen er nog wel een paar bij, plekzat in de schuur. Ideaal gezien wil ik: nóg een racer, voor de afwisseling. een crosser. een nieuwe hardtail 29-er (mn oude gaat er dan uit) en een full suspension MTB. 3 nieuwe erbij dus, 5 totaal. | |
No-P | woensdag 21 november 2012 @ 19:56 |
Zondag lekker een club run bike run. Zondag ook maar eens kijken wat er te fietsen valt. Nu lekker tacxen. | |
kanovinnie | woensdag 21 november 2012 @ 23:20 |
Geld teveel? | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 23:29 |
Ja, ik verdien zo bulkend veel geld dat ik om de maand een Specialized venge zou kunnen kopen. Maar ik stel het graag nog even uit, voorspel en een lange introductie dragen bij een nog groter hoogtepunt! (Het ging ook alweer veel te veel over fietsen deze week) | |
buzz1291 | woensdag 21 november 2012 @ 23:35 |
Kijk Kaas, jij weet tenminste wat in Italie gesoigneerd rondrijden heet. Dan lopen we hier toch in het algemeen maar in een paar lompen. Ik vind die Tommasini voor in NL een beetje te schreeuwerig en opzichtig, maar bij een rondje Como meer op zondag ochtend val je geeneens op. | |
buzz1291 | woensdag 21 november 2012 @ 23:38 |
Now we are talking. Verder helemaal niets aan toe te voegen..... uiteraard! | |
Gripper | woensdag 21 november 2012 @ 23:43 |
Das het mooie van Italië: je hoeft niet eens te kunnen fietsen, als je met je dikke pens in een smetteloos wit pakje en met bruin geoliede benen espresso staat te slurpen langs de weg, je glanzende pina/carrera/bianchi achteloos tegen een muurtje, wordt je al bewierookt alsof je Basso zelf bent. Ik snap wel waarom die lifestyle je aanspreekt ![]() | |
No-P | woensdag 21 november 2012 @ 23:44 |
![]() Ook bij de tt fietsen. Felt vind ik ook mooi. | |
buzz1291 | woensdag 21 november 2012 @ 23:48 |
behalve dat van die dikke pens, en niet kunnen fietsen ben ik het helemaal met je eens. Maar je hebt gelijk. Die ouwe wannabee Coppi's en Bugno's fietsen voor geen meter. Max 25 in het uur en maar Grupetto blijven roepen. Maar bekijks hebben ze. En het ziet er wel strak uit, maar kost ook in Italie een godsvermogen. | |
buzz1291 | woensdag 21 november 2012 @ 23:51 |
Met tijdritfietsen heb ik helemaal niets. Vind ze allemaal spuuglelijke gedrochten en ik zou het ook niet kunnen dat tijdrijden. Ik ben meer van het linkeballen en hard uit het hol vandaan demareren of alles op de kant zetten. | |
Oksel | woensdag 21 november 2012 @ 23:56 |
Nieuwe fiets, of nieuwe groep, of toch MP? Ik weet het nog niet. Ik hoef niet meer fietsen. Crosser, ATB en racer is genoeg. Misschien nog een 2e racer, gewoon omdat. Zou echter wel alles nieuw willen. Een dikke carbonnen crosser, een 29'er carbon ATB, en een nieuwe Italiaan voor tegen 't muurtje. | |
Gripper | donderdag 22 november 2012 @ 00:00 |
Des te leuker als ze door een -niet overduidelijk Italiaans gesoigneerde- Nederlander worden voorbij gestoven. Klopt ja, wielrennen is daar een hele dure hobby, verwacht je niet! Paar weken geleden nog voor m'n werk in Bologna, ergens een fietsenwinkel binnengelopen in een winkelcentrum: alle prijzen liggen zo 10% hoger, alleen de pure Italiaanse merken vallen nog enigszins mee. Maar Italië is dan ook een duur land, voor boodschappen en luxe artikelen. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 00:06 |
![]() ![]() ![]() http://vernieuwd.marktpla(...)3e3a&previousPage=lr | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 00:10 |
Ook iemand die voor 2300 EUR (:D ![]() ![]() | |
kaasplankje | donderdag 22 november 2012 @ 08:05 |
Ja, ik heb ooit eens gelezen dat de witte 3x zoveel waard zou zijn dan de celeste binnen het tweedehands circuit, stond in Tour geloof ik. Toch eentwee? Oh, en die Ridley is de fiets van Kermit. In maat 56 zou het nog wel kunnen trouwens. [ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 22-11-2012 08:13:25 ] | |
kaasplankje | donderdag 22 november 2012 @ 08:11 |
Absoluut, kijk maar eens rond in Italië op straat naar hoe de mensen gekleed gaan. Over het algemeen toch een stuk meer stijl, elegantie en oog voor detail dan hier in steden of dorpen. Het zit hen blijkbaar in de genen. | |
Gripper | donderdag 22 november 2012 @ 09:52 |
Die Ridley is echt een draak zeg. En wat moet je daar dan voor matchend pakje bij aantrekken? ![]() Dan deze, zou een mooie opvolger voor mn huidige fiets zijn, bijna dezelfde. En hij ziet er uit zoals ik mijn huidige fiets ook wel wil hebben: sram red, witte shifterkabels, fijne hoge wielen ![]() http://vernieuwd.marktpla(...)40d2&previousPage=lr Best nette prijs ook. Hij verkoopt m ook als losse frame kit, frame&wielen (excl. sram groep) voor 1500 ¤ En deze mag ook best: http://vernieuwd.marktpla(...)8f31&previousPage=lr | |
Tommeke | donderdag 22 november 2012 @ 09:55 |
Mooie Giant! Ik zit er bijna serieus aan te denken om deze te kopen: http://m.marktplaats.nl/a(...)8f31&previousPage=lr | |
Yankee | donderdag 22 november 2012 @ 10:01 |
Niet gek ![]() | |
Tommeke | donderdag 22 november 2012 @ 10:17 |
Heb het geld wel, maar ga eigenlijk liever op wintersport ofzo. M'n huidige fiets rijdt ook heerlijk en is nog geen twee jaar oud. Op een gegeven moment moet het ook ff ophouden ![]() | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 10:24 |
Ik ben aan 't praten met een FM over een nieuwe Bianchi Infinito afgemonteerd met Athena 11SP Carbon. Compleet ex. wielen 2150. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 10:35 |
Alleen twijfel:![]() ![]() ![]() Weet niet welke kleuren de FM heeft. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 10:38 |
De vrouw vind dat ik Celeste moet nemen. | |
Gripper | donderdag 22 november 2012 @ 10:39 |
Keuze is makkelijk, de onderste of de bovenste. Voor dat pistacheijs kleurtje ben je nu wel een beetje te oud Oksel, dat is een kleur voor een kinderkamer. Verder gewoon een mooie fiets, die Infinito. Net wat meer een toerder dan een keiharde knalbak, dus goed voor 300 km tochtjes of de Marmotte! | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 10:40 |
Een Bianchi hoort Celeste te zijn. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 10:41 |
En inderdaad een C2C (Coast to Coast) ipv een B4P (born for performance), dus meer comfort. Heb nu een B4P natuurlijk. | |
Yankee | donderdag 22 november 2012 @ 10:46 |
![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 10:48 |
Eens met Grip. @tom: niet op MP kijken als je niets nodig hebt of het geld ergens anders aan wilt besteden, je maakt jezelf alleen maar gek. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 10:49 |
En bovendien kun je met de Celeste ook op 't strand fietsen zie ik net. | |
Tommeke | donderdag 22 november 2012 @ 10:52 |
Klopt. M'n fiets rijdt ook heerlijk. Alleen als ik dan op m'n werk weer een rondje fiets op een Venge, Tarmac of Dogma/FP7 maak ik mezelf gek ![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 10:54 |
Haha Wat voor rijeigenschappen zou die Sensa eigenlijk hebben. Een strakke racebak of een combi? Is er 200km mee te fietsen? Of stuiter je na 100km van je fiets (bij wijze van spreken) | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 10:56 |
Ja, ik hoor wel meer dat zo'n tarmac bijv. veel beter de schokken absorbeert maar nog wel goed stijf is. Itt goedkopere stijve fietsen die veel minder vergevelijk zijn. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 11:01 |
Ik ga morgen een nieuwe Bianchi kopen. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 11:03 |
Ze hebben alle kleuren op voorraad. ![]() ![]() | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 11:05 |
Die Infinito is wel mooi ![]() | |
nodisch18 | donderdag 22 november 2012 @ 11:06 |
Hoelang doen jullie eigenlijk met een fiets (frame). ik heb mijn caad9 inmiddels een jaar of 2 en ben er nog niet op uitgekeken. Al is het met al die fietsporno hier wel moeilijk om niet eens vreemd te gaan! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door nodisch18 op 22-11-2012 11:26:57 ] | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 11:06 |
Okay. ![]() | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 11:09 |
Zo te zien zijn de frames trouwens verschillend.. de bovenste heeft een ander design dan de onderste twee. | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 11:10 |
Ik wil btw deze schoenen. ![]() ![]() | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 11:21 |
Simpel. | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 11:21 |
Ja ik vind die balhoofden niks. Bij die bovenste is het net of is de voorvork veel boller dan het balhoofd, of is dat gezichtsbedrog? Die lijn die van de bovenbuis krom overloopt op de achtervork maakt de vorm het frame visueel heel vreemd. Enige mooie Bianchi vind ik qua vorm de Oltre ![]() Vooral die strakke voorvork recht naar de grond oogt erg brute! ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 22-11-2012 11:29:31 ] | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 11:29 |
Oltre is $$$. Staat er 1 op MP met een Super Record groep en goedkope Zonda's voor 3750. En een BMW heeft ook niet de beste prijs/kwaliteit verhouding. Dan zit je beter bij bijv. Toyota of Honda. Maar toch wordt mijn volgende auto weer een BMW. | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 11:32 |
Je hebt gelijk. De voorbouw van de Oltre komt wel overeen met die van de Sensa Giulia. Denk toch dat ik daar op val... ![]() | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 11:41 |
Dit is een goede voor Okkie ![]() http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=12190&catid=0 | |
Gripper | donderdag 22 november 2012 @ 11:42 |
Dit zegt een vlaams wielerblad: Maar een webtest van Fiets zegt dan weer dat het een echte racer is:
| |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 11:52 |
Bedankt. Opzich hou ik wel van een racer, clubwedstrijden (die ik volgend jaar wil gaan rijden) duren toch maar max een uur. Maar ik wil mijn duurtrainingen ook comfortabel kunnen rijden. Ik rij nu op Alu en dat schijnt minder comforatabel te zijn dan carbon, dus ik denk dat het wel mee zal vallen qua comfort wat ik in zal leveren. De stuurbuishoek is 73graden. Dit is toch niet uitzonderlijk groot maar gewoon standaard? Mijn huidige Koga uit 2008 heeft ook een stuurbuishoek van 73graden. Met een 10cm pen komt die niet nerveus op mij over. Ik zie enkel bij echte comfortfietsen zoals een Roubaix dat de stuurbuishoek wat kleiner is (72,5graden). De balhoofdhoek van een Canyon Ultimate CF is ook 73 graden, maar die voorvork loopt een beetje krom af, dacht misschien is daardoor de wielbasis breder maar dat is ook niet het geval (Canyon = 984, Sensa = 992) Iets nerveus beoordelen is ook heel persoonlijk, wat de ene nerveus vindt kan de ander fijn vinden. | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 11:58 |
73 graden is inderdaad normaal. De vorkkarakteristieken (naloop) zijn ook van invloed. Maar een rechte vork kan best een grote naloop hebben, ligt eraan onder welke hoek die staat to.v. het balhoofd. Grote naloop is meer rechtuitstabiliteit en minder nerveus stuurgedrag. De naloop van het totale systeem (balhoofdhoek + vorksprong) is in feite bepalend. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 11:59 |
Neh, die's zwart. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 12:00 |
Jij maakt er een echt een wetenschap van. Ouwe gek. | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 12:04 |
Ach ja je pikt eens wat op als je iets leest ![]() Zwart is wel tijdloos. Ondanks dat ik veel met fietsen bezig ben ben ik nog niet uitgekeken op mijn fiets uit 2007. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 12:10 |
Ik heb toch liever Arisch. | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 12:13 |
![]() | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 12:15 |
Celeste is pas tijdloos. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 12:39 |
Wat krijg ik nog voor mijn fiets? Neem 'm mee, inruilen. Hoop op 750 EUR bij inruil. | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 13:08 |
Weet je zeker dat je weer een celeste kleur wil? Lijkt me dat je sneller uitgekeken bent op die kleur omdat je die al had. Probeer wel een langeproefrit te regelen met fietskleding aan. Zo kan je ff goed testen. Qua inruil moet je ff afwachten wat hij wil geven, verwacht je via MP meer te krijgen (wat vaak zo is) dan zou ik via MP doen. Vooral bij kleine bedragen rond 500 euro is MP geschikter. Wij kregen 125 euro meer via MP dan de inruilwaarde. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 13:13 |
Morgen kijken. En zal inderdaad ff setje fietskleding meenemen. Goede tip. Via MP meer? Hm. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 22 november 2012 @ 13:14 |
Eens, beetje die poepende hond look die je ook veel aantreft bij Specialized of de Chrysler Crossfire ![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 13:16 |
Ik durf niet te zeggen dat MP altijd beter is. Maar in ons geval wel. Fietsenwinkels moeten ook nog wat verdienen aan de inruil dus gaan vaak niet te hoog. | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 13:16 |
Haha | |
eentwee | donderdag 22 november 2012 @ 13:17 |
![]() | |
the_critic | donderdag 22 november 2012 @ 15:00 |
plus, dat je met vlotte babbel nog wat korting kunt bedingen, omdat je niets in te ruilen hebt ![]() | |
Gripper | donderdag 22 november 2012 @ 16:21 |
Hee Yankee, jij was toch naar Sram Red aan het kijken, en vond die voor 950 bij De Vos? http://vernieuwd.marktpla(...)0c1b&previousPage=lr Slechts 500 ¤, Moet je alleen wel een BB30 frame hebben, en de lagers zitten hier niet bij. | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 17:13 |
Wij hadden een Crossfire carbio ![]() | |
Oksel | donderdag 22 november 2012 @ 17:32 |
Wat is mijn fiets nog waard? Zonda's, Centaur gebeuren, Mirage voorder, nieuwe achterder, goede cassette / ketting. 750 EUR lijkt me reeel..? [ Bericht 10% gewijzigd door Oksel op 22-11-2012 17:38:27 ] | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 18:36 |
Ja natuurlijk. Nooit aan gedacht maar het is natuurlijk wel belangrijk in wat voor hoek de voorvork in het balhoofd zit, en niet alleen of het een kromme of rechte voorvork betreft. Bijvoorbeeld bij 2 fietsen die allebei een rechte voorvork hebben, ging ik er altijd vanuit dat enkel de stuurbuishoek de naloop bepaalt. | |
kaasplankje | donderdag 22 november 2012 @ 19:22 |
Ik zou nooit een gebruikte groep kopen. | |
Tommeke | donderdag 22 november 2012 @ 19:34 |
Ik heb wel een tweedehands groep op m'n fiets. Maar wel voor een prikje van een vriend gekocht ![]() Dat 6700 spul wat er nu op zit heb ik voordat ik het kocht uitgebreid bekeken. | |
kaasplankje | donderdag 22 november 2012 @ 19:38 |
Zo duur is een nieuwe groep ook niet, en de meeste onderdelen zijn slijtagegevoelig. | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 20:25 |
Bij de Sensa Giulia valt inderdaad wel op dat de rechte voorvork in een schuinere hoek dan het balhoofd staat. In de bijlage van fiets stond ook zo iets beschreven over trail en vorkspron, maar volgens mij maken zij een fout in de uitleg De trail wordt vooral bepaald door de hoek balhoofd-virtuele bovenbuis: Hoe kleiner die hoek, hoe kleiner de trail en hoe directer hij stuurt. Het is toch juist "hoe groter de balhoofdhoek hoe kleiner de trail", of bedoelen ze hier met de balhoofd-virtuele bovenbuis, niet de hoek van het balhoofd met de horizontale vloer? wat normaal gesproken de hoek is die ze aangeven (verwarrend om nu opeens de balhoofd-virtuele bovenbuis hoek te gebruiken) Je vorksprong geeft aan hoever je voorvork naar voren 'krult' (dus afwijkt van een geheel rechte voorvork). Hoe groter je vorksprong hoe directer je stuurt. Volgens mij is het zo, hoe groter je vorksprong hoe minder direct je stuurt? wat denk jij Eentwee? ![]() | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 20:55 |
Als je vork aan het eind krommer loopt dan wordt N korter | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 20:59 |
Ik zie dat niet ![]() | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:02 |
Als je vork krommer loopt dan wordt V groter. De lijn die vanaf de vork recht doorloopt naar de linkerkant van lijntje N blijft hetzelfde. Het lijntje van de punt van de vork recht naar beneden verplaatst echter naar links als de vork krommer wordt en dus wordt N kleiner. Beetje lastig uit te leggen zo via tekst maarja, hoop dat dit wat verduidelijkt. Moet ik anders even een kleine aanpassing van je plaatje doen in paint zodat je ziet wat ik bedoel? | |
kanovinnie | donderdag 22 november 2012 @ 21:04 |
http://www.dumpert.nl/med(...)beschadigt_auto.html Kaas? Ben jij dit? | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:05 |
ja ik heb hem door. Ik maakte de fout door te denken dat het voorste lijntje van N werd bepaald vanuit de punt van de voorvork, dus meer naar voren wijzen bij nog krommer, maar zag het verkeerd. Bedankt voor de uitleg! | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:06 |
Nee, die voorste lijn is gewoon een verlenging van balhoofd en voorvorklijn in principe, zoals je nu dus ook wel doorhebt ![]() | |
kanovinnie | donderdag 22 november 2012 @ 21:06 |
Das er 1 voor in mijn sig! ![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:07 |
Ja, in de fiets noemen ze de naloop de trail. Zij trekken 2 lijnen over de voorvork. Ik zal er ff een foto van maken. | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:07 |
Tsja zinnen uit zijn verband drukken ben je wel goed in he ![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:10 |
![]() Balhoofdhoek berekenen ze inderdaad met de virtuele bovenbuis. Gebeurt normaal gesproken nooit volgens mij. Maar klopt wel dat ze zeggen "hoe kleiner die hoek hoe kleiner de trail" | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:14 |
De hoek tussen virtuele bovenbuis en balhoof/voorvork is nu meer dan 90 graden zoals je ziet. Hoe dichter je naar 90 graden komt in die hoek, hoe kleiner je naloop ook wordt natuurlijk ![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:15 |
Ja, is die naloop nou het eerste streepje onder het wiel of het 2e van links? | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:16 |
De naloop is wat ze hier aangeven met trail. Het breedste streepje van de 2 onder het wiel. Wat ze met die vorksprong bedoelen is denk ik de kromming van de vork ten opzichte van een volledig rechte, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:17 |
Oke ze geven met vorksprong aan: Je vorksprong geeft aan hoever je voorvork naar voren 'krult' (dus afwijkt van een geheel rechte voorvork). Hoe groter je vorksprong hoe directer je stuurt. | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:19 |
Ja, dat klopt volgens mij wel ![]() | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:20 |
Dus een rechte voorvork zou minder direct sturen? Afgaande van dezelfde hoek | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:22 |
Als je 2 fietsen zou hebben met dezelfde balhoofdhoek, 1 met rechte en 1 met kromme vork dan heeft de fiets met de rechte vork volgens mij een grotere naloop (trail) dan die met de kromme vork | |
kanovinnie | donderdag 22 november 2012 @ 21:23 |
Andersom toch? | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:24 |
Nu ben ik ff flauw maar net zei je dat de lijn van de trail gewoon het verlengde is van het balhoofd en voorvork en niet beïnvloed wordt door de kromming. | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:25 |
Dit is heel lastig uitleggen zo zonder fysiek dingen aan te kunnen wijzen. Geef me 2 tellen om mn punt duidelijk te maken aan de hand van je eerdere plaatje | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:26 |
Ik wil je zelfs wel 5min geven ![]() | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:30 |
Volgens mij zit het zo: ![]() Even heel lelijk met paint dit plaatje aangepast. Nu heb je een vergelijking van 2 fietsen met exact dezelfde hoek van balhoofd maar de een met kromme en de ander met rechte vork. In het geval zoals het plaatje was is de rode lijn met de N de naloop. Als je een rechte vork zou hebben zou je de groene situatie krijgen, dus een grotere naloop Mocht achteraf iemand (1-2 bv) toch bewijzen dat ik het fout had dan nu alvast m'n excuses | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 21:40 |
Ja duidelijk, dank voor het visueel maken! | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 21:41 |
Geen probleem. Het is gewoon moeilijk uitleggen als je telkens moet omschrijven van "ja dit lijntje daar gaat dan zo en zo" ![]() | |
Tommeke | donderdag 22 november 2012 @ 21:46 |
75 euro voor een Ultegra 6600 groep en Mavic Open Pro ![]() | |
buzz1291 | donderdag 22 november 2012 @ 23:03 |
Beetje vaut! Bij een rechte vork worden de vorkpoten onder een andere hoek aan de vorkkroon gemonteerd zodat de steekas op dezelfde plaats zit als bij een gebogen vork. Anders zou de wielbasis veel te kort zijn en het geheel waarschijnlijk ook niet passen. Stuurt ook zo moeilijk als je voorwiel tegen de onderbuis aanloopt....... | |
Narcotical | donderdag 22 november 2012 @ 23:40 |
Ik zei alleen maar hoe het eruit zou zien. Maar bedankt voor je comment, heeft Patroon nog meer om op te puzzelen | |
Patroon | donderdag 22 november 2012 @ 23:57 |
Ik weet wat Buzz bedoelt. Eigenlijk hetzelfde wat 12 zei over de hoek waarop de voorvork onder het balhoofd wordt gezet. Een rechte zal qua naloop wel niet zoveel schelen dan een kromme vork omdat het anders nooit past onder de onderbuis. Denk dat het stuurgedrag het meeste wordt bepaald door de balhoofdhoek en lengte stuurpen (korte stuurpen is nerveuzer). Ik zeg: gewoon proefrijden. De verschillen zijn voor ons minimaal en denk niet veel te merken omdat afhankelijk van meerdere factoren. Berekenen zal dan ook weinig nut hebben. | |
Narcotical | vrijdag 23 november 2012 @ 00:57 |
Weten is meten gaat in dit geval denk ik niet zo op inderdaad. Ik zou gewoon een fiets zoeken die je aanspreekt en kijken hoe ie rijdt inderdaad, dan weet je het meteen | |
kanovinnie | vrijdag 23 november 2012 @ 06:27 |
Een rechte vork lijkt mij ook minder comfortabel. Minder vering. | |
kanovinnie | vrijdag 23 november 2012 @ 06:32 |
nogeenmaarten | vrijdag 23 november 2012 @ 07:59 |
Mooi effe lachen op de voege morgen. | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 08:42 |
Wel een stuk mooier! | |
kanovinnie | vrijdag 23 november 2012 @ 08:43 |
Zeker! | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 09:12 |
Wij gaan met een groep de 200km van Amstelgold race fietsen als we worden ingeloot. Mooie voorbereiding op de Marmotte ![]() | |
the_critic | vrijdag 23 november 2012 @ 09:29 |
ik heb zelf ingeschreven voor de 250.. En 2 weken eerder de 240 rvv (rvv is zonder loting) Meer mensen hier die gaan rijden?! | |
eentwee | vrijdag 23 november 2012 @ 09:55 |
Ik wil ook de 250 nog een keer doen. Dus waarom niet volgend jaar.. RVV weet ik niet, is zeker in het weekend van Ivo's 300? | |
the_critic | vrijdag 23 november 2012 @ 10:49 |
jup vallen in zelfde weekend. Maar beide zijn leuke voorbereiding op de agr gok ik ![]() Ik rijd vooralsnog (mits ik ingeloot wordt) de agr alleen. Dus rijden er van hier meer mensen, dan kunnen we misschien samen oprijden! | |
Holenbeer | vrijdag 23 november 2012 @ 11:12 |
Ik hoop de 20km van Holten te fietsen volgend jaar ![]()
| |
SuperWeber | vrijdag 23 november 2012 @ 11:16 |
Sprinttriathlonnetje, moet je wel snel bijzitten. De triathlon van Holten zit voor zover ik weet altijd snel vol... | |
Holenbeer | vrijdag 23 november 2012 @ 11:18 |
ik weet het, vandaar ook de 'hoop' in mijn zin. Er is een loting systeem waar ik afhankelijk van ben en heb verder geen voorrangspositie. Verder wordt het mijn eerste triathlon en kan ik voor geen meter zwemmen (veel gespetter, weinig vooruitgang). Vandaar de korte afstand, mooi begin. (of doel je met Sprinttriathlon op het snelle inschrijven? ![]() | |
SuperWeber | vrijdag 23 november 2012 @ 11:19 |
Nee de afstand wordt "sprintafstand" genoemd. Succes, ik heb daar zelf nooit meegedaan, maar voor zover ik van heb horen zeggen is het een leuke triathlon... | |
Holenbeer | vrijdag 23 november 2012 @ 11:21 |
ik heb er vorig jaar getraind (fietsen en lopen) met een vriend die wel ingeloot was. Is in ieder geval een mooi gebied om te fietsen. | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 15:40 |
Toch een Oltre. | |
Gripper | vrijdag 23 november 2012 @ 16:25 |
Ouwe racebaas! Heb je de fietsenman een paar zonnepaneeltjes beloofd ofzo? Details! Afmontage! ![]() | |
Holenbeer | vrijdag 23 november 2012 @ 16:28 |
| |
Narcotical | vrijdag 23 november 2012 @ 16:29 |
Vet ![]() | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 16:31 |
Mooi man! Veel beter dan die je eerder had gepost. | |
MarcoD | vrijdag 23 november 2012 @ 17:48 |
Countdown tot opening inschrijving Marmotte, volgende week zaterdag dus open: http://www.sportcommunica(...)ription.php?langue=5 | |
kaasplankje | vrijdag 23 november 2012 @ 18:18 |
Als je vruiendin zó makkelijk instemt kan je er vast ook nog wel een super record groep en bora´s doordrukken. | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 18:23 |
Precies zaterdag op zondag 0:00uur. Ik ben dam thuis. Benieuwd of de site het houdt. Misschien kan kaas ff uitleggen welke gegevens je paraat moet hebben. | |
kaasplankje | vrijdag 23 november 2012 @ 18:36 |
Het inschrijfformulier stond nog online, maar nu niet meer. Ik denk dat het zo wel gaat lukken. Je moet gewoon dat inschrijfformulier downloaden, invullen en per mail verzenden geloof ik, en geld per bank overmaken. Laatste keer dat ik ze reed was 2000, en er kan het een en ander veranderd zijn digitaal sindsdien. | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 18:44 |
Formulier ook in het Engels? | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 18:44 |
Athena carbon afmontage. De vacansoleil uitvoering, dus met iets blauw. Zie je heel weinig van. | |
Yankee | vrijdag 23 november 2012 @ 18:45 |
ouwe toerder ![]() Mooi fietsje | |
MarcoD | vrijdag 23 november 2012 @ 18:46 |
Niet zaterdag op zondag maar vrijdag op zaterdag.. | |
kaasplankje | vrijdag 23 november 2012 @ 18:52 |
We gaan La Marmotte fietsen! ![]() | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 19:09 |
Dank, ik zal achter mijn laptopje zitten ![]() | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 19:12 |
Mooi! Heb je trouwens wel gekeken naar de hoogte van het balhoofd ivm spacers? Die 550 heeft maar een 145 balhoofd. Of heb je de 57 genomen? | |
eentwee | vrijdag 23 november 2012 @ 19:31 |
Mooi. Oltre is wel een bazenframe! 57 lijkt mij Oksels framemaat. Zou zonde zijn als zo'n dure fiets niet goed (of niet zonder lelijke oplossingen) past. | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 19:36 |
Ja, een 57. Staat foto op Facebook, hier posten is wat ingewikkeld via de telefoon. | |
No-P | vrijdag 23 november 2012 @ 19:38 |
Iemand kopietje maken? | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 19:41 |
Wat is je facebook? | |
kaasplankje | vrijdag 23 november 2012 @ 19:41 |
Mooi is dat teamframe. | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 19:45 |
Ook Baas:![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 23 november 2012 @ 19:47 |
Mooiste bianchi | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 19:52 |
zwarte hing er ook.. maar dat is echt mode nu. | |
Narcotical | vrijdag 23 november 2012 @ 19:52 |
Als ik geld te veel had dan wist ik het wel | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 19:57 |
http://db.tt/U6fQzUj4 | |
Narcotical | vrijdag 23 november 2012 @ 20:02 |
Mooie bak Oksel ![]() | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 20:07 |
Werkt die link? | |
No-P | vrijdag 23 november 2012 @ 20:09 |
Ja. Mooi ding | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 20:16 |
2700 EUR betaald, ex wielen / zadel. Lijkt me netjes. Toch eentwee? | |
Yankee | vrijdag 23 november 2012 @ 20:20 |
Heb je de oude ingeruild? | |
Oksel | vrijdag 23 november 2012 @ 20:49 |
Nee. Voor MP. | |
nogeenmaarten | vrijdag 23 november 2012 @ 21:17 |
Cool. Van iemand op zo'n rijwiel verwacht je natuurlijk hoge gemiddelden! | |
nogeenmaarten | vrijdag 23 november 2012 @ 21:25 |
Is dit nu echt geometrisch optimaal voor snel fietsen? Je krijgt volgens mij toch spanningsconcentraties in de zadelbuis(?) als dat ding zo'n eind boven je frame uit steekt. Zou een bovenbuis aflopend richting het stuur niet juist optimaal zijn? Dan heb je de grootste driehoeken die een fiets vormen, in plaats van driehoeken met uitsteeksels. Ik ben voor functionaliteit op zijn puurst. Als dat er is dan is het vanzelf ook mooi volgens mij. | |
kaasplankje | vrijdag 23 november 2012 @ 21:47 |
Oksel: Mooi frame, ik zie ze dit voorjaar hopelijk met een zwarte stuurbocht ipv die lelijke witte, een fris wit stuurlint, een fris wit zadel en frisse dual compound witte Vittoria's of Fortezza's. Hoewel ik zelf denk dat ouderwets ogende banden met bruine flank en zwart loopvlak op dit frame ook erg goed zal staan. Zoals Gommitalia's ofzo. [ Bericht 12% gewijzigd door kaasplankje op 23-11-2012 21:55:54 ] | |
Tommeke | vrijdag 23 november 2012 @ 22:15 |
Een kleiner frame is stijver, betere acceleratie. Een lange en vooral wat dunnere zadelpen geeft meer comfort ![]() | |
nogeenmaarten | vrijdag 23 november 2012 @ 22:25 |
Hmm, rechtsom winnen en linksom inleveren? Zondag rondje naar de Maasvlakte als het weer een beetje meezit. Kijken naar de dijkdoorbraak op Maasvlakte 2. | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 23:10 |
Wat mij opvalt bij de fiets van Oksel is dat hij ondanks een balhoofd van 16cm toch nog veel spacers gebruikt, nu zal je denken "dan zit hij hoog" maar als je het verschil in hoogte zadel en stuur ziet, zou je dat weer niet denken... | |
Patroon | vrijdag 23 november 2012 @ 23:13 |
Wat denk je wat voor uitsteeksel je krijgt onder het stuur als je de bovenhuis naar voren laat aflopen. Dan verplaats je het spanningsveld van zadelpen naar voorkant frame. | |
Tommeke | vrijdag 23 november 2012 @ 23:40 |
Ik weet het ook niet precies hoor. Maar volgens mij kan je dan met je frame lekker gooien en smijten omdat ie klein is. | |
Oksel | zaterdag 24 november 2012 @ 00:42 |
Zeggeh, kaasmans, we blijven niet bezig. Dit is prachtig zo. | |
Patroon | zaterdag 24 november 2012 @ 08:35 |
Edit: drop is minder diep dan gedacht. [ Bericht 81% gewijzigd door Patroon op 24-11-2012 09:01:40 ] | |
SuperWeber | zaterdag 24 november 2012 @ 08:45 |
Mooie fiets Okkie, alleen was ik voor de zwarte gegaan... Anyway ik denk dat je er nog veel plezier aan zult beleven! | |
Oksel | zaterdag 24 november 2012 @ 08:55 |
Oksel | zaterdag 24 november 2012 @ 08:57 |
Hij's ook niet echt zwaar trouwens. | |
Patroon | zaterdag 24 november 2012 @ 08:59 |
Ram gewoon die spacers er af. Het is een doodzonde ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 24 november 2012 @ 09:16 |
Het is nog te vroeg, anders vroeg ik je of ik mee kon. Jij rijdt wel +/- 30gem. toch? | |
kaasplankje | zaterdag 24 november 2012 @ 09:20 |
Hmpf. Mooie foto's met die herfstblaadjes op de achtergrond. Alleen is het nu een nieuw of een bijna nieuwe? | |
Oksel | zaterdag 24 november 2012 @ 09:46 |
Nieuw | |
kaasplankje | zaterdag 24 november 2012 @ 09:57 |
Betaal je per letter op die mobiel van je ofzo? | |
Patroon | zaterdag 24 november 2012 @ 10:29 |
![]() | |
Oksel | zaterdag 24 november 2012 @ 10:31 |
Hoe zo | |
kaasplankje | zaterdag 24 november 2012 @ 11:01 |
Laat maar | |
Patroon | zaterdag 24 november 2012 @ 11:10 |
Nee, dat zou er ook nog eens bij komen, met zo'n duur fietsje. 3cm spacers is al genoeg ![]() | |
Oksel | zaterdag 24 november 2012 @ 11:20 |
:p | |
buzz1291 | zaterdag 24 november 2012 @ 11:32 |
Okkie, je hebt een mooie fiets aangeschaft, maar ik zou wel het bonnetje goed bewaren want ik ken een paar gasten die ook een Bianchi hebben, met een heel wat rustigere rijstijl dan jij, maar wel allebei een gescheurd frame. Was wel garantie, maar dan toch. |