abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119421278

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Moeilijkheden die je zoal zou kunnen hebben:

- Te weinig mensen kennen.
- Onzeker overkomen

Hoe ontmoet ik nieuwe mensen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kom ik zelfverzekerd over?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips voor online versieren:
SPOILER
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Geef ook anderen de ruimte om hun problemen te bespreken.

------------------------------------------------------------------------------------
geen slowchat hier!

Filosofeer hier verder over de methodiek van de menselijke balts.
pi_119421351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:20 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Tja, en ik vind dat dus onnodig. Hij krijgt zo vaak naar zijn hoofd gesmeten dat hij zo'n negatieve instelling heeft. En nu was hij een keer positief, en dan is het weer niet goed, dan moet hem de "realiteit" weer voorgehouden worden.
Ik denk dat je vergeet dat hetgeen is wat hier positief is, is dat hij de stap heeft genomen om dat bericht te sturen, niet het (tevergeefs) hopen op een positief antwoord. Dat eerste zal niemand betwisten. En dat eerste is waar het hier om gaat, alle negatieve reacties over een eventuele uitkomst zijn van ondergeschikt belang, en daar mag dan best de waarheid over gesproken worden. Zijn verbetering zit niet in afgewezen worden, maar in de stap zetten om iemand iets te sturen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:24:42 #3
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119421376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk dat je vergeet dat hetgeen is wat hier positief is, is dat hij de stap heeft genomen om dat bericht te sturen, niet het (tevergeefs) hopen op een positief antwoord. Dat eerste zal niemand betwisten. En dat eerste is waar het hier om gaat, alle negatieve reacties over een eventuele uitkomst zijn van ondergeschikt belang, en daar mag dan best de waarheid over gesproken worden. Zijn verbetering zit niet in afgewezen worden, maar in de stap zetten om iemand iets te sturen.
Mee eens, maar dan nog vind ik het onnodig om meteen zijn hoop de grond in te boren. Natuurlijk hoopt hij dat ze hem accepteert, is toch heel begrijpelijk?

En hier laat ik het verder ook bij, laten we weer ontopic gaan :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119421431
Oh dat geeft nog meer aan hoe weinig over je over me weet , want ik slik geen medicatie en je reactie zegt trouwens veel meer over jou dan over mij. En ja ik weet dat het topic hier niet voor is bedoeld maar voor je uberhaupt dingen over me gaat zeggen die je uberhaupt niet over me weet. Dat jij allerlei gedachtes over hoe ik ben bij mij posts haalt moet je zelf weten , maar dat wil uberhaupt niet zeggen dat je me kent en weet hoe ik ben .

Hier geef je trouwens precies aan hoe je waarschijnlijk zelf bent.
pi_119421441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:26 schreef formerjellybean het volgende:
Oh dat geeft nog meer aan hoe weinig over je over me weet , want ik slik geen medicatie en je reactie zegt trouwens veel meer over jou dan over mij. En ja ik weet dat het topic hier niet voor is bedoeld maar voor je uberhaupt dingen over me gaat zeggen die je uberhaupt niet over me weet. Dat jij allerlei gedachtes over hoe ik ben bij mij posts haalt moet je zelf weten , maar dat wil uberhaupt niet zeggen dat je me kent en weet hoe ik ben .

Hier geef je trouwens precies aan hoe je waarschijnlijk zelf bent.
_O-
pi_119421573
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:24 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Mee eens, maar dan nog vind ik het onnodig om meteen zijn hoop de grond in te boren. Natuurlijk hoopt hij dat ze hem accepteert, is toch heel begrijpelijk?

En hier laat ik het verder ook bij, laten we weer ontopic gaan :)
Ik heb hier heel vaak gelezen dat mensen die niets durven of die niet een vrouw aan willen spreken bang zijn om afgewezen te worden. Ik ben van mening dat het belangrijk is om te accepteren dat die angst natuurlijk is (heb ik ook, bij elke vrouw die ik aanspreek, of elke date die ik heb) en dat ze daar niet alleen in zijn. En dat je wereld niet instort als het niet zo mag zijn.

Dus natuurlijk is het logisch dat je hoopt dat ze accepteert. Ik weet nog hoe puberaal blij ik was dat een verzoek werd geaccepteerd door iemand op wie ik verliefd was. Heb haar toen op date gevraagd en we zijn een tijd samen geweest. Ik zou diep teleurgesteld zijn geweest als ze mij had afgewezen, maar alleen door afwijzing leer je dat je er niet zo zwaar aan moet tillen.

Het is dan ook te hopen dat hij, als dit niet geaccepteerd wordt, in gaat zien dat er geen consequentie zit aan een afwijzing. De consequentie zit alleen in je hoofd.
pi_119421808
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik heb hier heel vaak gelezen dat mensen die niets durven of die niet een vrouw aan willen spreken bang zijn om afgewezen te worden. Ik ben van mening dat het belangrijk is om te accepteren dat die angst natuurlijk is (heb ik ook, bij elke vrouw die ik aanspreek, of elke date die ik heb) en dat ze daar niet alleen in zijn. En dat je wereld niet instort als het niet zo mag zijn.

Dus natuurlijk is het logisch dat je hoopt dat ze accepteert. Ik weet nog hoe puberaal blij ik was dat een verzoek werd geaccepteerd door iemand op wie ik verliefd was. Heb haar toen op date gevraagd en we zijn een tijd samen geweest. Ik zou diep teleurgesteld zijn geweest als ze mij had afgewezen, maar alleen door afwijzing leer je dat je er niet zo zwaar aan moet tillen.

Het is dan ook te hopen dat hij, als dit niet geaccepteerd wordt, in gaat zien dat er geen consequentie zit aan een afwijzing. De consequentie zit alleen in je hoofd.
Waaron denk je dat ik zeg dat hij beter kan richten op wat die gedaan heeft dan de uitkomst ? Juist omdat ik weet uit ervaring soms gaan dingen niet altijd zoals je wilt en dat is ff jammer maar je moet juist stil staan bij wat je erbij geleerd en leren dat soms de nee er bij hoort en weer verder gaan.
Ik weet wel dat de ene daar wat makkelijker kan dan de ander , ik kan dat beter omdat ik het vaak geprobeerd heb en juist als je het vaker doet dan kun je er wat makkelijker tegen.

Voor Benzin vind ik het meer belangrijk dat die zijn poging juist als iets goed ziet en niet als iets waar die ook al is de uitkomst minder is meteen weer terug kruipt in zijn schulp en dat die juist dit soort dingen blijft doen want juist alleen daarmee boek je vooruit gang.
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:40:39 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_119421837
Nou nou tuut tuut wat een gedoe!

Laat ik eerst even melden dat ik hier niet zit om mensen de grond in te trappen :)

Helaas zijn er in dit topic een aantal mensen die alle adviezen weg wuiven en volledig negeren en zich vast houden aan de meest debiele gedachtes. Vervolgens stoppen ze hun vingers in de oren en schreeuwen lalalalalala ik hoor je toch niet lalalala. Om vervolgens de vingers uit de oren te halen en miepen dat nieman ze helpt en niemand met een oplossing komt. Struisvogel gedrag. Kop in het zand en gaan. Benzin is daar 1 van inderdaad.

Mensen die zulk gedrag vertonen keer op keer jaren lang moeten dan niet gek opkijken als mensen harder reageren op hun of zoals ik het vaker uitkotsen genoemd hebt. En ja dat hebben ze aan zich zelf te danken.

Mensen die geen stap durven te zetten en alleen maar zeiken heb ik geen respect voor en tellen in mij. Ogen ook totaal niet mee. Ze zijn, stellen en blijven niks gedurende bovenstaand gedrag.

Mensen die een stapje zetten en iets verwachten wat niet realisties is moeten gewoon eerlijk aangesproken worden. De waarheid is namelijk niet altijd zo leuk als men hoopt. Heeft niks met "hoop in de grond te stapen te maken"

Gelukkig zijn er ook genoeg volrbeelden van users hier die stappen durven te zetten en knetter hard op hun bek gaan. En ja dat kan ik soms vermakelijk vinden om te lezen. Dit houd niet in dat ik wel respect voor ze heb. Want leren doe je door vallen en opstaan! Maar belangrijkste is door gaan ipv stoppen :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:36:42 #9
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_119423727
Het blijft toch een bijzondere reeks zo... :*
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_119424009
Van de andere kant gezien is het soms ook zo dat er mensen zijn die denken een oplossing te hebben voor iets waar ze geen verstand hebben. Als je net als ik chronische klachten hebt, dan helpen sommige adviezen gewoon niet. Dat is uiteraard geen reden om er niet op te reageren, maar de andere kant zou wat meer moeite mogen steken in begrip en acceptatie van dergelijke problemen. Dat hoef je uiteraard niet te doen, maar reageer dan ook niet.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_119424073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Van de andere kant gezien is het soms ook zo dat er mensen zijn die denken een oplossing te hebben voor iets waar ze geen verstand hebben. Als je net als ik chronische klachten hebt, dan helpen sommige adviezen gewoon niet. Dat is uiteraard geen reden om er niet op te reageren, maar de andere kant zou wat meer moeite mogen steken in begrip en acceptatie van dergelijke problemen. Dat hoef je uiteraard niet te doen, maar reageer dan ook niet.
Als jouw problemen chronisch zijn dan ga je naar een professional en kom je niet om hulp vragen bij 'leken'.

De adviezen die hier gegeven worden hebben alleen zin als je in staat bent ze uit te voeren. Als je dat niet kunt dan moet je ergens anders hulp gaan zoeken.
pi_119424304
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als jouw problemen chronisch zijn dan ga je naar een professional en kom je niet om hulp vragen bij 'leken'.

De adviezen die hier gegeven worden hebben alleen zin als je in staat bent ze uit te voeren. Als je dat niet kunt dan moet je ergens anders hulp gaan zoeken.
Sommige adviezen zijn gewoon volslagen debiel, maar dan heb ik het natuurlijk over de "ga naar de kroeg dan"-adviezen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_119424494
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:42 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat is niet de rol van de mensen in dit topic. Dit blijft een forum voor 'gewone' mensen en die hoeven niet in jouw blijkbaar zeer complexe psyche te duiken. Het is een topic waar mensen luchtig over het versieren van potentiële partners kunnen praten. Wil je meer? Zoek dan professionele hulp; dit kun je niet vragen of eisen van de mensen hier.
Ja doei.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:54:51 #14
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119424512
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat sommige mensen ook onderschatten hoe moeilijk die stap kan zijn als je daadwerkelijk met serieuze problemen te kampen hebt. Je ziet al hoeveel moeite het iemand kan kosten om een facebook friend request te versturen, dan kan je wel nagaan hoe moeilijk het voor zo iemand is om naar een psycholoog te stappen.

Je moet de hoogte van die drempel niet onderschatten, en om dan te zeggen dat je dan maar geen respect moet hebben voor zo iemand omdat die toch niets doet om zichzelf te verbeteren vind ik dan ook veel te ver gaan. Je mag daar best een beetje begrip voor hebben, het is nogal een klote situatie om jezelf in te bevinden.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_119424690
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:54 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat is niet de rol van de mensen in dit topic. Dit blijft een forum voor 'gewone' mensen en die hoeven niet in jouw blijkbaar zeer complexe psyche te duiken. Het is een topic waar mensen luchtig over het versieren van potentiële partners kunnen praten. Wil je meer? Zoek dan professionele hulp; dit kun je niet vragen of eisen van de mensen hier.
Je hebt uiteraard gelijk. Daar kwam ik net in het pesten topic ook al achter. Vandaar dat ik zei dat we klaar waren met de discussie, want verder reageren heeft soms geen zin.
pi_119424720
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:54 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens, maar ik denk dat sommige mensen ook onderschatten hoe moeilijk die stap kan zijn als je daadwerkelijk met serieuze problemen te kampen hebt. Je ziet al hoeveel moeite het iemand kan kosten om een facebook friend request te versturen, dan kan je wel nagaan hoe moeilijk het voor zo iemand is om naar een psycholoog te stappen.

Je moet de hoogte van die drempel niet onderschatten, en om dan te zeggen dat je dan maar geen respect moet hebben voor zo iemand omdat die toch niets doet om zichzelf te verbeteren vind ik dan ook veel te ver gaan. Je mag daar best een beetje begrip voor hebben, het is nogal een klote situatie om jezelf in te bevinden.
Het gaat niet om respect, dat zie ik je heel vaak zeggen. Niemand, zelfs niet de mensen die nu ontzettend cynisch overkomen, heeft in het begin een gebrek aan respect getoond. Het advies om een professional op te zoeken is heel vaak gegeven. Natuurlijk is het logisch dat ze die drempel ervaren, maar ze kunnen hier niet geholpen worden en hebben hier niks te zoeken.

Dit topic zou inderdaad moeten gaan over luchtige onderwerpen zoals het benaderen van die kennis van een kennis of die collega van drie bureaus verderop die je niet aan durft te spreken omdat je niet zo handig bent met openingszinnen. In plaats daarvan gaat dit topic over complexe psychische stoornissen, sociale angsten en negatieve mens- en wereldbeelden. Dat is wel eens anders geweest.

Dit topic is voor mensen die de adviezen op kunnen volgen. Nee, het is natuurlijk niet om 'moeilijke gevallen' af te zeiken, maar als die moeilijke gevallen al meermalen het advies hebben gekregen hulp te zoeken en dat ze hier niet geholpen kunnen worden...Tsja, dan is het beter dat ze wegblijven en is hun deelname aan het topic niet alleen vervelend voor mensen die hier wél on-topic om advies komen vragen, maar ook gewoon op eigen risico.

Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken.
pi_119424789
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Het gaat niet om respect, dat zie ik je heel vaak zeggen. Niemand, zelfs niet de mensen die nu ontzettend cynisch overkomen, heeft in het begin een gebrek aan respect getoond. Het advies om een professional op te zoeken is heel vaak gegeven. Natuurlijk is het logisch dat ze die drempel ervaren, maar ze kunnen hier niet geholpen worden en hebben hier niks te zoeken.

Dit topic zou inderdaad moeten gaan over luchtige onderwerpen zoals het benaderen van die kennis van een kennis of die collega van drie bureaus verderop die je niet aan durft te spreken omdat je niet zo handig bent met openingszinnen. In plaats daarvan gaat dit topic over complexe psychische stoornissen, sociale angsten en negatieve mens- en wereldbeelden. Dat is wel eens anders geweest.

Dit topic is voor mensen die de adviezen op kunnen volgen. Nee, het is natuurlijk niet om 'moeilijke gevallen' af te zeiken, maar als die moeilijke gevallen al meermalen het advies hebben gekregen hulp te zoeken en dat ze hier niet geholpen kunnen worden...Tsja, dan is het beter dat ze wegblijven en is hun deelname aan het topic niet alleen vervelend voor mensen die hier wél on-topic om advies komen vragen, maar ook gewoon op eigen risico.

Persoonlijk heb ik er flink de balen van dat dit topic niet om de leuke alledaagse voorbeelden gaat van mensen die over het drempeltje van vrouwen aanspreken durven te stappen, maar dat het alleen nog maar draait om eigenwijze probleemgevallen die niet naar de psycholoog durven en dit topic als hun persoonlijke uitlaatklep gebruiken. Hun problemen hebben niets, maar dan ook niets met versieren te maken.
_O_
Prachtige uiteenzetting van het verleden en het heden van dit topic.
Niets meer aan toe te voegen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:04:40 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119424918
vergeet de vrouwen niet, die kunnen ook best moeite hebben met het versieren van mannen

laten we het gewoon weer eens luchtig houden, het is geen psychische aandoening als je moeite hebt met het maken van een date... of we gaan het opnemen in DSM-V
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119424982
DSM-V

Discipline Sadism Masochism - Volunteers ?
Ja doei.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:05:56 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119424985
datophobia of oets...
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:05:56 #21
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_119424986
Tja, maar is een facebook friend request versturen nou niet typisch zo'n luchtige vraag? Benzin was niet de enige die er mee zat. Dat kan je er toch ook apart uitlichten en daar op in gaan?

Ik had juist het idee dat het wel goed ging opeens. Benzin durfde iets simpels niet, deed het uiteindelijk wel op zijn eigen moeilijke manier, en bleef best positief over de uitkomst. Iemand anders met hetzelfde probleem haakte er ook mooi op in. Maar vervolgens ontstaat er toch weer een hele discussie over, beetje jammer.
pi_119424988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er is een reden waarom er wel gepost wordt door mensen die wat serieuzere problemen hebben. Die problemen zijn namelijk wel de oorzaak van dat het niet zo makkelijk is voor ze om te versieren. Uiteraard valt dat hier op het forum niet te fixen. Dat is iets wat mensen zelf moeten doen, met of zonder hulp.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:07:22 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119425045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
DSM-V

:(
pi_119425070
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef motorbloempje het volgende:
DSM-V

###############################
quote:
Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (kortweg DSM) is een Amerikaans handboek voor diagnose en statistiek van psychische aandoeningen dat in de meeste landen als standaard in de psychiatrische diagnostiek dient. De huidige versie (uit 2000) is een tekstrevisie van de vierde editie, aangeduid als DSM-IV-TR.
http://nl.wikipedia.org/w(...)_of_Mental_Disorders

:)
pi_119425086
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Er is een reden waarom er wel gepost wordt door mensen die wat serieuzere problemen hebben. Die problemen zijn namelijk wel de oorzaak van dat het niet zo makkelijk is voor ze om te versieren. Uiteraard valt dat hier op het forum niet te fixen. Dat is iets wat mensen zelf moeten doen, met of zonder hulp.
waarom dan een openbaar forum gebruiken als je persoonlijke uitlaatklep/dagboek?
Hope is the first step on the road to dissapointment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')