abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119413671
quote:
Verdachte aangehouden in zaak Marianne Vaatstra

Er is een verdachte aangehouden in de moordzaak van Marianne Vaatstra. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) maandagochtend bevestigd.

Eerder meldde Peter R. de Vries al op Twitter dat er een '44-jarige blanke verdachte' gearresteerd was na een '100 procent DNA match'. Volgens RTL Nieuws gaat het om de 45-jarige Jasper S. uit Oudwoude. De verdachte is zondagavond gearresteerd.

De familie Vaatstra is zondagavond door de politie en het OM ingelicht.

Justitie wil nog geen details geven. Het OM en de politie Friesland geven maandag om 18.00 uur een persconferentie in Drachten. De persconferentie wordt gegeven door hoofdofficier van justitie Annet Bronsvoort en de Friese korpschef Nathalie Kramers.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)rianne-vaatstra.html

Link naar dossier Telegraaf zaak Vaatstra
Dossier AD

Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119413689
Werd geen nieuw topic geopend.

Laatste post uit deel 8:

quote:
Dat klopt. Enkel een dissociatieve stoornis, welke een symptoom van best een flink aantal werkelijk psychhiatrische ziektebeelden kan zijn.

Desalniettemin, is dissociatie niet iets om te licht over te denken. Bij welk ziektebeeld het dan ook mag horen, is dissociatie best iets heel ingrijpends en iets heel naars. Niet zozeer dat er dan heel nare dingen zouden gebeuren, maar het kan zo zijn en dan weet je dat dus niet. En dat niet weten, is precies het nare ervan.
--

quote:
Gelijk hebben ze, al zag ik eerder vandaag bij de dochter veel steunbetuigingen. De gemeenschap hier leeft echt met hun mee.
Dat zag ik inderdaad ook, goed om te zien. Beide kinderen hebben ook een grote vriendenkring, zijn leuke mensen. Maar zal daar verder niks over zeggen.

quote:
De 2 collega boeren met wie hij regelmatig naar vergaderingen ging bevestigen dat nadat ze tussen 12 en 1 thuis waren gekomen hij met enige regelmaat de fiets pakte en nog ging fietsen. Dat is ook gebeurd bij het joyriden.
Heb ooit ook wel eens wat andere dingen opgevangen, wat rare trekjes van hem m.b.t. opvoeden of zo.
pi_119413722
Nooit verwacht dat Jasper hier achter zou zitten. Verschrikkelijk, zeker omdat je hem dagelijks tegen kwam. Verder triest voor zijn vrouw en 2 kinderen. Zulke aardige en warme mensen.
pi_119413793
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:39 schreef Carlos93 het volgende:
Nooit verwacht dat Jasper hier achter zou zitten. Verschrikkelijk, zeker omdat je hem dagelijks tegen kwam. Verder triest voor zijn vrouw en 2 kinderen. Zulke aardige en warme mensen.
Als jij die mensen kent, dan hoop ik dat je ook bereid bent om ze op te vangen. Die mensen moeten vandaag in een werkelijke hel zijn beland, zonder parrt noch deel te hebben.
pi_119413828
De familie heeft op dit moment professionele hulp en is ook niet in de buurt. Hierna worden ze uiteraard door de gemeenschap en door hun vrienden goed opgevangen.

Helaas zijn er bepaalde mensen die direct opmerkingen maakte dat ze het huis in de fik zouden zetten. Zijn nogal hardnekkige geruchten hier in de buurt.
pi_119413866
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:45 schreef Carlos93 het volgende:
De familie heeft op dit moment professionele hulp en is ook niet in de buurt. Hierna worden ze uiteraard door de gemeenschap en door hun vrienden goed opgevangen.

Helaas zijn er bepaalde mensen die direct opmerkingen maakte dat ze het huis in de fik zouden zetten. Zijn nogal hardnekkige geruchten hier in de buurt.
Helpt dan ook niet mee dat het huis op televisie getoond wordt e.d. Mensen moeten niet altijd zo fel reageren op dit soort dingen. Je ziet ook nog wel eens dat de verkeerde mensen belaagd worden. Was dat niet de zaak Karst T. of zo? Waarbij de familie van een naamgenoot van alles over zich heen kreeg. :{ Of het was de zaak in Alphen, met Van der Vlis, ik weet het niet meer..
pi_119413878
quote:

Er leeft helaas genoeg van dat kansloos volk, waarvan ik denk dat ze er ook nog wel eens toe in staat kunnen zijn...
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_119413883
Dat vrijwillige seks scenario geloof ik trouwens ook niet. Waarom zou al haar kleding dan kapotgesneden zijn?
know'm sayin?
word? word.
pi_119413906
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:48 schreef alors het volgende:
Dat vrijwillige seks scenario geloof ik trouwens ook niet. Waarom zou al haar kleding dan kapotgesneden zijn?
Eerst vrijwillig, toen kreeg ze spijt, wilde stoppen, maar hij zette toch door?
pi_119413916
quote:

Nare boel.

Voor de dader boeit het me niet, wel of geen dissociatieve stoornis is wat mij betreft geen excuus.

Maar het zou toch wel heel triest zijn, als het vooral zijn vrouw en kinderen gaan zijn die voor zijn daden gaan opdraaien, zonder dat ze het ooit geweten hebben (daar ga ik van uit), en er nooit deel aan hebben gehad.
pi_119413959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:48 schreef Waffle het volgende:

[..]

Er leeft helaas genoeg van dat kansloos volk, waarvan ik denk dat ze er ook nog wel eens toe in staat kunnen zijn...
Het kan natuurlijk altijd gebeuren, als je sommige reacties ziet op sites zoals waldnet. Toch verwacht ik dat niemand het echt gaat uitvoeren.
Uiteindelijk komen ze toch wel tot het besef dat de dader gestraft zal worden.
pi_119413982
quote:

Wonen daar ook aso's ofzo? In het verleden ook hoe er werd gereageerd over asielzoekers en naar de burgermeester? Wat een types.
pi_119414011
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:50 schreef OverRated het volgende:

[..]

Eerst vrijwillig, toen kreeg ze spijt, wilde stoppen, maar hij zette toch door?
Of dat hij ineens doordraaide :P

Maargoed, die speculaties slaan nergens op.
pi_119414017
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:54 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wonen daar ook aso's ofzo? In het verleden ook hoe er werd gereageerd over asielzoekers en naar de burgermeester? Wat een types.
Ieder dorp heeft wel een groepje aso's. De wat grotere groepen vind je vooral in Zwaagwesteinde en Kollumerzwaag. Deze lui zijn dan ook regelmatig betrokken bij vechtpartijen in de lokale uitgaansgelegenheden.
pi_119414023
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:50 schreef Tayu het volgende:

[..]

Nare boel.

Voor de dader boeit het me niet, wel of geen dissociatieve stoornis is wat mij betreft geen excuus.

Maar het zou toch wel heel triest zijn, als het vooral zijn vrouw en kinderen gaan zijn die voor zijn daden gaan opdraaien, zonder dat ze het ooit geweten hebben (daar ga ik van uit), en er nooit deel aan hebben gehad.
Ik kan in ieder geval met vrij grote zekerheid zeggen dat zijn kinderen hier niets van af wisten. Onvoorstelbaar wat zij nu doormaken.. ;(

Zijn vrouw wist het hoogstwaarschijnlijk ook niet, maar wie weet.
pi_119414047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:57 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Ieder dorp heeft wel een groepje aso's. De wat grotere groepen vind je vooral in Zwaagwesteinde en Kollumerzwaag. Deze lui zijn dan ook regelmatig betrokken bij vechtpartijen in de lokale uitgaansgelegenheden.

Zwaagwesteinde staat er hier in de regio vooral bekend om ja, de groep is daar behoorlijk groot.
pi_119414061
quote:

[..]

Van wat ik zag echt van die lompe boeren met bontkraagjes. Haha.
  dinsdag 20 november 2012 @ 01:00:48 #18
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_119414076
Heb altijd mijn twijfels dat, in dit geval de vrouw van he-le-maal niets wist.
pi_119414079
Er woont redelijk veel simpel volk daar in de omstreken :P
quote:

[..]

Altijd feest in die feesttenten :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:59 schreef OverRated het volgende:

[..]

Zwaagwesteinde staat er hier in de regio vooral bekend om ja, de groep is daar behoorlijk groot.
De hele regio heeft wel zijn groepen jeugd. Tijdens feestweken is het 9/10 keren ook ruzie tussen de dorpen.
pi_119414114
Ja met de feesttenten is het altijd feest. Zeker met de feesttent van Kollumerzwaag tijdens oud&nieuw. En dan vooral rond de jaarwisseling is het daar heel gezellig. Afgelopen jaar was er na afloop een massale vechtpartij tussen 2 groepen. :')
pi_119414121
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Graslul het volgende:
Heb altijd mijn twijfels dat, in dit geval de vrouw van he-le-maal niets wist.
Kom je nooit achter. :p
pi_119414144
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:57 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ik kan in ieder geval met vrij grote zekerheid zeggen dat zijn kinderen hier niets van af wisten. Onvoorstelbaar wat zij nu doormaken.. ;(

Vreselijk moet dat zijn ja voor die vrouw en kinderen. Hun hele wereld is vandaag ingestort.
pi_119414152
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:57 schreef OverRated het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen, dat zij dit al die jaren heeft geweten. En heeft gezwegen.
Ik vind dat erg moeilijk om me voor te kunnen stellen.
pi_119414162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:02 schreef Carlos93 het volgende:
Ja met de feesttenten is het altijd feest. Zeker met de feesttent van Kollumerzwaag tijdens oud&nieuw. En dan vooral rond de jaarwisseling is het daar heel gezellig. Afgelopen jaar was er na afloop een massale vechtpartij tussen 2 groepen. :')
Ik heb het gezien ja.
pi_119414168
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 01:00 schreef Waffle het volgende:
Er woont redelijk veel simpel volk daar in de omstreken :P

[..]

Ja, volgens mij is het gemiddelde opleidingsniveau hier behoorlijk laag. Het gemiddelde inkomen ook trouwens, maar dat zal vast en zeker met elkaar samenhangen. Als je naar Kollum kijkt, zie je vooral veel rijtjeswoningen en 2-onder-1-kap-woningen. Vrij oud, goedkoop en lelijk allemaal. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')