abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119412531
En ze is toch vertrokken vanuit Buitenpost? Althans daar is de fiets bij station gestolen? Kollum heeft namelijk geen station.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119412551
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik ben zelf een Friezin van origine... Friezen doen niet zo snel aan paranoia. En ja, als hij het werkelijk is, heeft hij zeeën van tijd gehad om een strategie te bepalen.

Zijn dissociatieve stoornis, is iig door een psychiater in 2009 vastgesteld. De oorsprong daarvan, en hoelang hij daar al last van had, dat weten we allemaal niet.

De meeste dissociatieve stoornissen echter, ontwikkelen zich in de kindertijd.
Ik ben ook een Fries, maar zo gek vind ik die gedachte nog niet van mezelf. :P Maar goed we zullen moeten wachten totdat er meer duidelijk is, dat er nog genoeg vragen zijn lijkt mij duidelijk.
  Redactie Sport dinsdag 20 november 2012 @ 00:00:24 #253
274204 crew  Mexicanobakker
pi_119412563
Wil papa nu een gesprekje?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_119412568
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:59 schreef Patroon het volgende:
En ze is toch vertrokken vanuit Buitenpost? Althans daar is de fiets bij station gestolen? Kollum heeft namelijk geen station.
Klop.t
pi_119412580
Scenario in mijn ogen

Marianne, Wietse en Spencer verlaten Paradiso om 00:00 lopen een stukje door naar t Filtsje verderop richting de fietsen van Spencer en Wietse.

Ze lopen nog even naar de snackbar (vier getuigen) waarbij de groep nog even een ruzietje kreeg met de asielzoekers en een van hun vriendinnen waardoor ze extra opvielen. De deur was tevens gesloten en moest opengemaakt worden toen de groep weer wegging.

Waarschijnlijk had Spencer geen geld voor de taxi, wellicht was hij nog wat verschuldigd bij de andere groep. Zij hebben hier een discussie over terwijl zij de twee meisjes (Marianne en de vriendin van Feik, Stephanie) wenken de fietsen te gaan halen voor hun. Stephanie weet dat haar vriend Feik de banden heeft lek gemaakt eerder die avond (2 getuigen) en zij wilde misschien de reactie van Marianne waarschijnlijk wel graag zien.

Voor het huis van getuige Geke staan de twee meisjes te lachen om het feit dat de banden van Spencer en Wietse lek zijn. Luttele seconden later rijdt er een auto voorbij met een bekende van de getuige, zij besluit naar bed te gaan en 2 minuten later hoort zij een schreeuw van Marianne en een auto met hard dichtklappende deuren die hard daarop wegrijdt. Stephanie is dus hoogstwaarschijnlijk getuige van de ontvoering van Marianne en had de man misschien zelfs kunnen identificeren.

In de tussentijd worden Wietse en Spencer gezien bij de trekweg, knoeiend aan een fiets, maar geen Marianne.

Een uur later hoort getuige Geke weer tumult, Spencer vloekt en gooit met zijn fiets in een dronken staat en schreeuwt terwijl zijn moeder hem en Wietse op staat te wachten met de auto.

Geke haar man bevestigd dat de kapotte fietsen er de volgende ochtend om 8:30 nog lagen, s'middags waren ze weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xan21 op 20-11-2012 00:06:03 ]
pi_119412593
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 23:54 schreef Patroon het volgende:

[..]

Maar van kollum naar kollumerzwaag naar de westerein is toch logischer dan via buitenpost? Ik woon daar niet maar wel in de omgeving.
Zou kunnen, maar zoals al gezegd wordt de andere route erg vaak gebruikt, Via Buitenpost dus.

Het is zo raar: werd hier sinds die moord altijd door ouders aangeraden om 's nachts niet via Veenklooster naar Kollumerzwaag te fietsen, maar via Oudwoude. Meisjes/vrouwen hadden altijd nog angst voor de route door Veenklooster 's nachts. En hij blijkt nu dus juist in Oudwoude te wonen. :{
pi_119412632
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:58 schreef ArannaeCor het volgende:

[..]

Van Kollum naar Kollumerzwaag is wel langs die weg, want Veenklooster ligt zo ongeveer tegen Kollumerzwaag aan.
Vanaf Kollum kan je ook via de trekweg, maar dat is 's nachts niet zo'n goed idee met snel rijdende auto's en weinig licht. Als ze vanuit Buitenpost of Kollum kwam, beide keren is het logisch om via de weg in Veenklooster te gaan.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:03:06 #258
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_119412648
En die Stepahnie, is die dood dan?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_119412654
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 23:58 schreef ArannaeCor het volgende:

[..]

Van Kollum naar Kollumerzwaag is wel langs die weg, want Veenklooster ligt zo ongeveer tegen Kollumerzwaag aan.
Je hebt helemaal gelijk. Ik keek verkeerd.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_119412655
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:00 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Ik ben ook een Fries, maar zo gek vind ik die gedachte nog niet van mezelf. :P Maar goed we zullen moeten wachten totdat er meer duidelijk is, dat er nog genoeg vragen zijn lijkt mij duidelijk.
Als ouder weet je ook niet wat je kinderen in die leeftijd allemaal uitspoken en met wie dan wel.

Ik zou mijn hand daar op dit moment iig niet voor in het vuur durven stoppen, als het mijn eigen dochter betreft (in die leeftijd).
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:03:37 #261
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_119412665
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:01 schreef OverRated het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar zoals al gezegd wordt de andere route erg vaak gebruikt, Via Buitenpost dus.

Het is zo raar: werd hier sinds die moord altijd door ouders aangeraden om 's nachts niet via Veenklooster naar Kollumerzwaag te fietsen, maar via Oudwoude. Meisjes/vrouwen hadden altijd nog angst voor de route door Veenklooster 's nachts. En hij blijkt nu dus juist in Oudwoude te wonen. :{
Dat klopt, zeker in mijn tijd op de middelbare school had je het zelfs dat men het overdag ook niet wou. Ik ben zelf ook altijd braaf met meisjes mee gefietst langs Veenklooster.
pi_119412741
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:03 schreef matthijst het volgende:
En die Stepahnie, is die dood dan?
Ik geloof nog steeds niet dat Stephanie hierin iets groots verzwijgt. Ondertussen is wel het hele leven van haar en de rest van het gezin van R. in Kollum over de kop gegaan. Mensen die complottheorieën schreven op internet, en regelmatig bij de familie aan de deur stonden. Stephanie is toen hier weggegaan en is elders gaan wonen.

Niet dood dus, maar wel altijd hier mee bezig, erg vervelend.
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:06:03 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119412744
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:00 schreef Xan21 het volgende:
Scenario in mijn ogen

Marianne, Wietse en Spencer verlaten Paradiso om 00:00 lopen een stukje door naar t Filtsje verderop richting de fietsen van Spencer en Wietse.

Ze lopen nog even naar de snackbar (vier getuigen) waarbij de groep nog even een ruzietje kreeg met de asielzoekers en een van hun vriendinnen waardoor ze extra opvielen. De deur was tevens gesloten en moest opengemaakt worden toen de groep weer wegging.

Waarschijnlijk had Spencer geen geld voor de taxi, wellicht was hij nog wat verschuldigd bij de andere groep. Zij hebben hier een discussie over terwijl zij de twee meisjes (Marianne en de vriendin van Feik, Stephanie) wenken de fietsen te gaan halen voor hun. Stephanie weet dat haar vriend Feik de banden heeft lek gemaakt eerder die avond (2 getuigen) en zij wilde misschien de reactie van Marianne waarschijnlijk wel graag zien.

Voor het huis van getuige Geke staan de twee meisjes te lachen om het feit dat de banden van Spencer en Wietse lek zijn. Luttele seconden later rijdt er een auto voorbij met een bekende van de getuige, zij besluit naar bed te gaan en 2 minuten later hoort zij een schreeuw van Marianne en een auto die hard wegrijdt. Stephanie is dus hoogstwaarschijnlijk getuige van de ontvoering van Marianne en had de man misschien zelfs kunnen identificeren.

In de tussentijd worden Wietse en Spencer gezien bij de trekweg, knoeiend aan een fiets, maar geen Marianne.

Een uur later hoort getuige Geke weer tumult, Spencer vloekt en gooit met zijn fiets in een dronken staat en schreeuwt terwijl zijn moeder hem en Wietse op staat te wachten met de auto.

Geke haar man bevestigd dat de kapotte fietsen er de volgende ochtend om 8:30 nog lagen, s'middags waren ze weg.
Dit is inderdaad ook nog een heel verhaal wat speelt.

Maar dan zou Marianne in de auto van die boer moeten zijn gestapt, met welke reden dan?
pi_119412745
Is die vader gek of zo?? :+
pi_119412794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar dan zou Marianne in de auto van die boer moeten zijn gestapt, met welke reden dan?
Lekke band? Lift naar huis?
pi_119412801
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar zou die auto dan door niemand herkend zijn? Niet in Buitenpost of elders op de route? Zou toch iets meer opvallen dan een fietser.

Zoals De Vries al bij P&W zei trouwens: het kan best zijn dat mensen, nu ze weten wie de verdachte is, opeens denken 'Ik heb toen gezien'. Of misschien zijn fiets of zelfs auto.
pi_119412828
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Als ouder weet je ook niet wat je kinderen in die leeftijd allemaal uitspoken en met wie dan wel.

Ik zou mijn hand daar op dit moment iig niet voor in het vuur durven stoppen, als het mijn eigen dochter betreft (in die leeftijd).
Daar heb je wel deels gelijk in, maar het is toch wel normaal dat wanneer je op iemand past dat je ouders dat weten op je 16e. Dat is toch niet zo gek, dat je niet zegt tegen je ouders dat je rookt of aan de drugs zit dat begrijp ik. Maar oppassen..
pi_119412841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:06 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Is die vader gek of zo?? :+
Hoezo ?
pi_119412846
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:07 schreef OverRated het volgende:

[..]

Maar zou die auto dan door niemand herkend zijn? Niet in Buitenpost of elders op de route? Zou toch iets meer opvallen dan een fietser.
Eem automobilist is iig geen fietser, dus daar gaat er al wat scheef in de hele redenering.
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:09:11 #270
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119412850
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:07 schreef Tayu het volgende:

[..]

Lekke band? Lift naar huis?
Oh ja, dat is zo.

Ik vind het verwarrend: het zijn twee totáál verschillende scenario's. Eén bij het weiland, één buiten de discotheek.

En waarom scheurt die vent weg met die auto?
pi_119412871
Nouja dat joyride verhaaltje uit 2009 deed me wel denken aan de getuigenis van Geke, zij zag weliswaar eerst een bekende in een auto rijden een paar minuten vantevoren maar Jasper S. kan het net zo goed zijn geweest, het was weliswaar donker. Wie weet is ze er wel ingetrokken op de een of andere manier...en heeft Marianne misschien wel al in zijn auto de aansteker in dr tas gestopt.
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:11:58 #272
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119412929
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:09 schreef Xan21 het volgende:
Nouja dat joyride verhaaltje uit 2009 deed me wel denken aan de getuigenis van Geke, zij zag weliswaar eerst een bekende in een auto rijden een paar minuten vantevoren maar Jasper S. kan het net zo goed zijn geweest, het was weliswaar donker. Wie weet is ze er wel ingetrokken op de een of andere manier...en heeft Marianne misschien wel al in zijn auto de aansteker in dr tas gestopt.
Maar hoe komen die fietsen dan in die greppel als alles zich al veel eerder heeft afgespeeld?
pi_119412982
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:08 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Hoezo ?
Laat ook maar :P
pi_119412992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 00:08 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Daar heb je wel deels gelijk in, maar het is toch wel normaal dat wanneer je op iemand past dat je ouders dat weten op je 16e. Dat is toch niet zo gek, dat je niet zegt tegen je ouders dat je rookt of aan de drugs zit dat begrijp ik. Maar oppassen..
Nouja, ik vind dat niet gek. Maar ik merk aan mijn dochter vaak dat zij daar heel anders over denkt.

Eigenlijk, heb ik geen benul wat ze allemaal uitspookt in haar leven. Niet dat ik daar geen interesse in heb, maar al mijn interesse vertaalt zij als bloedirritant en weigert daar om die reden ook enige kennis over te delen of inzage in te verschaffen.

Zoals de meeste pubers dat doen.

Maar als haar nu iets zou overkomen, wat Marianne ooit is gebeurd, dan zou ik maar heel weinig infomatie kunnen geven over haar dagelijkse reilen en zeilen, en over de mensen met wie zij contact zou hebben.

13 jaar geleden, moeten ouders zich vaak net zo als ik hebben gevoeld. En misschien ook deze ouders wel?
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:15:36 #275
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_119413031
Naar wat ik wel een paar keer gehoord heb wist Marianne wel van wanten (buiten haar ouders om).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')