abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5517264
Gaat dit groter worden dan hardstyle, (hard)trance, hardhouse?

En welke stijl wordt het grootst?

Wat mij betreft wel!
Alleen jammer dat er dan weer meer commerciele zooi uit voort komt.

Zo gaat dat met alle stijlen. Als ze commercieel beginnen te worden dan weet je dat het gedaan is ermee.

Drop them [b]FUNK[/b] on me, it ain't to heavy!!!
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 14:48:51 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5517315
Techno lijkt me niet echt een kandidaat. Misschien dat Club of House weer terug komen?
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_5517322
cu2s vol met plaatjes van dave clarke

bizar

zaterdag 24 augustus 2002 @ 14:50:26 #4
14965 MarcoV
Music is the answer
pi_5517332
De nieuwe stroming wordt....

trttttrtrtr

happy hardstyle

ala john wanye

Party on!
pi_5517356
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:50 schreef MarcoV het volgende:

trttttrtrtr

happy hardstyle

ala john wanye

Is dat niet die van die plaat van "Because the Night"?
Getsie...
pi_5517359
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:50 schreef MarcoV het volgende:

trttttrtrtr

happy hardstyle

ala john wanye

* apestaartje bidt dat dat op de een of andere manier fijntjes de kop ingedrukt gaat worden.
pi_5517363
Wat een onzin. Die drie stromingen die je daar noemt zijn véél groter dan hardstyle, hardhouse en hardtrance bij elkaar.

En club en house zijn nooit weggeweest.

[Dit bericht is gewijzigd door Qlo0n op 24-08-2002 14:54]

zaterdag 24 augustus 2002 @ 14:54:22 #8
14965 MarcoV
Music is the answer
pi_5517373
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:53 schreef Robbel het volgende:

[..]

Is dat niet die van die plaat van "Because the Night"?
Getsie...

Ja..

inderdaad getsie, maar geloof het zal nog veel erger worden

Party on!
pi_5517375
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:53 schreef Qlo0n het volgende:
Wat een onzin. Die drie stromingen die je daar noemt zijn véél groter dan hardstyle, hardhouse en hardtrance bij elkaar.
Bij nader inzien heb je denk ik wel gelijk. Alleen hebben hadstyle en hardhouse TE commerciele vormen aangenomen.

"Wu wille stampeh en beukeh en breezah!"

pi_5517386
Tja, zoals Brooklyn Bounce bedoel je?
pi_5517387
Het walgelijke schijfje in kwestie is nu weer op 3fm.

Yeah!!!

pi_5517395
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:56 schreef Qlo0n het volgende:
Tja, zoals Brooklyn Bounce bedoel je?
Ja, ik vind het echt overdreven...
quote:
Het walgelijke schijfje in kwestie is nu weer op 3fm.
Yeah!!!
Welke?
pi_5517400
Because the night.
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 14:58:28 #14
14965 MarcoV
Music is the answer
pi_5517408
Ik heb wel copyright op de naam happy-hardstyle
De makers van slechte verzamelcd's kunnen het geld storten op mijn rekening
Party on!
pi_5517411
Ik neig zelfs bijna te zeggen dat de stijl ook afhangt van de leeftijd. Maar ik moet oppassen dat ik straks geen ruzie krijg....
pi_5517431
Brooklyn Bounce maken ook echt vette nummers (HARD) maar die hoor je nooit
pi_5517446
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:02 schreef Qlo0n het volgende:
Brooklyn Bounce maken ook echt vette nummers (HARD) maar die hoor je nooit
Wat je op TV ziet vind ik maar commerciele crap.
Ok ok, soms zijn er plaatjes op TV die ik toch wel lekker vind;

Roger Sanchez - Another Chance is er zo eentje
DB Boulevard - Point of View is ook wel lekker trouwens
Tim Deluxe - It Just Won't do ook wel

pi_5517495
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:53 schreef Qlo0n het volgende:

En club en house zijn nooit weggeweest.

Toch heb ik het idee dat het groter wordt...
pi_5517503
Met die laatste ben ik het eens

En ik weet ook bijna zeker dat het groter wordt

pi_5517519
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:12 schreef Qlo0n het volgende:
Met die laatste ben ik het eens

En ik weet ook bijna zeker dat het groter wordt

Misschien krijgen we wel "bReEzAh-hOuZe".
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 15:31:09 #21
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_5517688
Bubbling & Hardcore/hardhouse dat begint op te komen
raise up !!
pi_5517832
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:31 schreef The-Chosen1 het volgende:
Bubbling & Hardcore/hardhouse dat begint op te komen
En zal ook snel weer inzakken....
pi_5517851
Hardstyle is de 'Hype' van tegewoordig. Techno is trouwens wel meer 'mainstream' geworden. De stijl die uit het niets aan het opkomen is, is electro
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:05:00 #24
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_5519940
Ik zet me geld op de club en house muziek omdat techno veel te hard en ontoegangelijk is.
pi_5520509
Ik hoop club of house, techno heeft naar mijn mening zijn tijd wel gehad en mag van mij weer underground.
pi_5530557
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:05 schreef trance40 het volgende:
Ik zet me geld op de club en house muziek omdat techno veel te hard en ontoegangelijk is.
harde techno is inderdaad hard maar techno is niet alleen maar hard

maar je hebt ook nog onder andere elektro-techno (technolektro?) die het de laatste tijd erg goed doet, detroit-techno die dankzij onder andere Kevin Saunderson aan het terugkomen is en techhouse (typische Michel de Hey sound).. ik denk/vrees dat techhouse binnenkort 'gepushed' gaat worden door de maatschappijen als nieuwe hype jammer genoeg :/

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5532642
Daarom is Techno ook zo geweldig, het is GEEN toegankelijke muziek dus het is ook geen commerciele klapper. En dat mag graag zo blijven als het aan mij ligt. Waar ik alleen wel gefrustreerd van raak is van die klote platenmaatschappijen die op hun hard/energytrance cd'tjes Techno durven te schrijven. Alle house is begonnen met "Acid" dat waren ook de eerste party's hier in Nederland de zogeheten Acid-Party's, en dat is dus ook wel de meest pure vorm van Techno. Techno=Techno en geen commerciele bagger dus, echte Techno is underground en alleen op duistere illegale party's
Powered by Janetje®
pi_5540046
erm
nofi maar alle genoemde stromen zijn HOUSE
techno = house
trance = house
club = house
acid = house
elektro = house
etc
pi_5549436
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 13:31 schreef r0b1n het volgende:
erm
nofi maar alle genoemde stromen zijn HOUSE
techno = house
trance = house
club = house
acid = house
elektro = house
etc
ze hebben bijna allemaal de 4/4 house beat ja
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5549480
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:37 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

ze hebben bijna allemaal de 4/4 house beat ja

zo'n beetje alle muziek in de tegenwoordige muziekgenres (ook rock, pop etc.) maakt gebruik van de 4kwartsmaat hoor

Alleen sommige obscure elektronische experimentele dingen a la squarepusher, autechre enzo, wat alternatieve rockdingetjes klassieke muziek enzo gebruiken de 3kwartsmaat

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5549508
Wat verstaan mensen hier onder club? Dat is me niet echt duidelijk.

House is eigenlijk altijd op een gelijk niveau gebleven qua populariteit...waar ik erg blij mee ben aangezien ik het zelf draai Hoef niet bang te zijn dat mijn lievelinsstijl ineens helemaal inzakt.

Techno zal het ook zeker niet gaan worden...is gewoon te ingewikkeld/moeilijk.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_5549531
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:41 schreef Ener-G het volgende:

[..]

zo'n beetje alle muziek in de tegenwoordige muziekgenres (ook rock, pop etc.) maakt gebruik van de 4kwartsmaat hoor

Alleen sommige obscure elektronische experimentele dingen a la squarepusher, autechre enzo, wat alternatieve rockdingetjes klassieke muziek enzo gebruiken de 3kwartsmaat

Misschien doelt ie op het ontbreken van breakbeats in genoemde stromingen.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_5549585
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:44 schreef Lortnoc het volgende:

[..]

Misschien doelt ie op het ontbreken van breakbeats in genoemde stromingen.

mja zelfs een breakbeat heeft een 4kwartsmaat... en in sommige techno tracks ontbreekt wel degelijk een 4x4 bassdrum loopje

Hybrid heeft bijvoorbeeld hele gruwelijke dingen gemaakt die in principe gewoon een trance track zijn, maar dan met een bigbeat/breakbeat erin

quote:
Wat verstaan mensen hier onder club? Dat is me niet echt duidelijk.
Onder club versta ik - persoonlijk - de muziek ala iT cd 1 t/m 8, en niet die klubbheadz rommel van tegenwoordig
pi_5551739
Kan dan niemand zich meer de tijd herinneren van de HouseParty cd's en Megarave? Dat gewoon alles door elkaar heen werd gedraaid? En dat er eigenlijk nog geen hokjes bestonden?

House is Freedom
and Freedom defines House
do you know House?

pi_5551740
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 08:09 schreef r0b1n het volgende:
Kan dan niemand zich meer de tijd herinneren van de HouseParty cd's en Megarave? Dat gewoon alles door elkaar heen werd gedraaid? En dat er eigenlijk nog geen hokjes bestonden?

House is Freedom
do you know House?

pi_5552874
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:41 schreef Trance4Ever het volgende:
Hardstyle is de 'Hype' van tegewoordig. Techno is trouwens wel meer 'mainstream' geworden. De stijl die uit het niets aan het opkomen is, is electro
Dan heb je toch wat gemist. Sinds 1995 is electro weer "terug", denk maar aan Anthony Rother, Aux 88, Ectomorph ("Subsonic Vibrations" ) en dergelijke. Pas sinds meer retro (80's) dingen als "The Hacker & Miss Kittin" heeft de mainstream het opgepakt. Ik zie stromingen als "Techno-Bass" laat staan "Ghetto-Tech" in ieder geval niet doorbreken.
pi_5552884
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:57 schreef wizarddragon het volgende:
Ik hoop club of house, techno heeft naar mijn mening zijn tijd wel gehad en mag van mij weer underground.
Wanneer is Techno ooit mainstream geweest
pi_5553031
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 08:09 schreef r0b1n het volgende:

House is Freedom
do you know House?

jaaa maar toen was er dan ook alleen nog maar house

house party 3 was trouwens toen meer een swingbeat cd

pi_5558815
"Hybrid heeft bijvoorbeeld hele gruwelijke dingen gemaakt die in principe gewoon een trance track zijn, maar dan met een bigbeat/breakbeat erin"
Welkom in de wereld van NuBreaks en Progressive House

Het geweldige van progressive is, dat het nog erger dan techno, vreselijk commerciel ON-aantrekkelijk is!

Heb je ook geen last van veel genoemde BrEeZaHH-slettuh

Trouwens, dat techno commerciel is, is gelul. Wat jullie bedoelen is dat dat (here comes trouble..) simpele stampuh breezah wuh sein eg wel achttiewn! publiek van een stevig tempo houd, en dus dat ze Dave Clarke wel lekker vinden "klappen".

Gelukkig ben je als je van Laurent Garnier e.a. houdt een stuk veiliger

pi_5558868
mohh ook Laurent Garnier kan stevig doorbeuken hoor!

en noem es wat andere artiesten in het nu breaks genre? ik vind het erg vette shit!!

pi_5558956
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 18:05 schreef Ener-G het volgende:

en noem es wat andere artiesten in het nu breaks genre? ik vind het erg vette shit!!

Plump Dj's
Stanton Warriors

Zoiets?

pi_5558971
Van trance gaat het meest commerciele nu richting "happy hardstyle" he..

Jan Wayne is nog maar het begin, we lopen toch al flink achter wat dat betreft, dus je krijgt vast nog dingen als Groove Coverage - Moonlight shadow, Starsplash - Free, etcetera..

Ik hou opzich wel van die Duitse trance-sound maar er komt de laatste tijd zoveel CHEESE uit, af en toe is het echt niet meer te harden. Niemand zit toch te wachten op trance-covers van Mariah Carey, Whitney Houston of Lionel Richie???

Maar meer on-topic... de typische Club-sound van de laatste jaren is wat aan het wegzakken heb ik de indruk.. De Klubbheads maken alleen maar meuk op het moment, Zini & Kantini, Club Caviar, Lock 'n' Load, Don Cartel enzo.. dat soort dingen hoor ik weinig..

Techno is gelukkig vrij ontoegankelijke muziek (is de algemene mening), dus dat is wel een redelijke barriere om te voorkomen dat het commercieel uitgebuit gaat worden. Ik heb wel de indruk dat het populairder aan het worden is, maar je zult het niet snel in de charts zien. Wel zouden er best wat meer techno-invloeden in hardtrance- en hardstyle platen kunnen komen, iets wat Kaylab b.v. erg veel doet.

Maar ff kort.. Maak je borst maar nat, er komt nog heel veel commerciele (vooral Duitse) happy (hard)trance aan!

pi_5558999
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 18:05 schreef Ener-G het volgende:

Nu-Skool Breaks...nou kom je in mijn straatje

BT en HYBRID

voor de rest Andy Page
(check: Hi-Fi Bugs - Lydian & The Dinosaur) en Mara..

Tracks van Hybrid die je MOET checken:

Finished Symhony (klassieker van hun, letterlijk en figuurlijk)
Alanis Morisette - (untitled) (hybrid naughty mix)
Freq Nasty - Boomin Back Atya (hybrid mix)
Hybrid ft Julee Cruise - If I Survive
Rob D - Clubbed to Death (hybrid remix)
War of the Worlds - Eve of the War (hybrid remix)

[edit thanks 2 jape]

Mara - Desanitize
Mara - Fall from Grace
Mara - One

BT - Dreaming (niet de laffe tiesto mix, maar de original albumversie)

DJ Rap - Bad Girl (original vind ik beter dan de hybrid remix)

[/edit]

Qua Nu-skool breaks DJs:
vooral Lee Burridge (check zijn Global Underground Nubreed CD), Anthony Pappa, Hybrid ook dus, Thimbles, Adam Freeland, Plump DJs en Freq Nasty..

ik hoor het wel

[Dit bericht is gewijzigd door Tiim op 27-08-2002 18:23]

pi_5559028
[edit]

bedankt tim nu is mijn post overbodig

[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Jape op 27-08-2002 18:28]

pi_5559460
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 18:17 schreef Tiim het volgende:
die is inmiddels al tijden hier compleet maar dan ook compleet grijsgedraaid in huize Ener-G, en nog kan ik daar niet genoeg van krijgen.. damn wat een mooi nummer is dat, krijg er nog steeds kippevel van en de haren op m'n armen gaan recht overeind staan als ik die track hoor

Hybrid heb ik overigens in een grijs verleden al eens op Innercity gezien, maar weet et niet zeker meer, voor de rest hoor ik weinig van ze tegenwoordig, bestaan ze nog?

pi_5559876
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:00 schreef Ener-G het volgende:

[..]

die is inmiddels al tijden hier compleet maar dan ook compleet grijsgedraaid in huize Ener-G, en nog kan ik daar niet genoeg van krijgen.. damn wat een mooi nummer is dat, krijg er nog steeds kippevel van en de haren op m'n armen gaan recht overeind staan als ik die track hoor

Hybrid heb ik overigens in een grijs verleden al eens op Innercity gezien, maar weet et niet zeker meer, voor de rest hoor ik weinig van ze tegenwoordig, bestaan ze nog?

Alstie helemaal grijsgedraaid is, en je doet niets meer met de 12inch, is hier nog een liefhebber die m voor een zacht prijsje wil overnemen

Geweldig, ik heb Hybrid & BT album in 1999 gekocht, en ineens dit jaar geen veel meer mensen ernaar luisteren en het accepteren..gaat de goeie kant op

Hybrid was inderdaad 1 keer op Innercity ja, voor de rest hebben ze nog een keer op een Renaissance party opgetreden in Amsterdam, maar dat was het voor zover ik weet.

Hybrid bestaat zeker nog! Hun laatste release is Visible Noise EP (Visible Noise, Know Your Enemy). Zijn allemaal wel op Soulseek te vinden..check www.distinciverecords.com voor meer info!

[edit]

realaudio Visible Noise

realaudio Know your Enemy

[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Tiim op 27-08-2002 19:36]

pi_5559917
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 18:17 schreef Tiim het volgende:

[..]

Nu-Skool Breaks...nou kom je in mijn straatje

BT en HYBRID

voor de rest Andy Page
(check: Hi-Fi Bugs - Lydian & The Dinosaur) en Mara..

Tracks van Hybrid die je MOET checken:

Alanis Morisette - (untitled) (hybrid naughty mix)
Freq Nasty - Boomin Back Atya (hybrid mix)
Hybrid ft Julee Cruise - If I Survive
Rob D - Clubbed to Death (hybrid remix)
War of the Worlds - Eve of the War (hybrid remix)

[edit thanks 2 jape]

Mara - Desanitize
Mara - Fall from Grace
Mara - One

BT - Dreaming (niet de laffe tiesto mix, maar de original albumversie)

DJ Rap - Bad Girl (original vind ik beter dan de hybrid remix)

[/edit]

Qua Nu-skool breaks DJs:
vooral Lee Burridge (check zijn Global Underground Nubreed CD), Anthony Pappa, Hybrid ook dus, Thimbles, Adam Freeland, Plump DJs en Freq Nasty..

ik hoor het wel

Je haald mij de woorden uit de mond, progressive trance breakbeat (jaja mondvol)Trekt mij wel. Als je Hybrid leuk vind moet je eens de werken van BT en Plump DJs Proberen.
pi_5559952
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:00 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Ze bestaan zeker wel!

Sarah McLachlan - Fear (Hybrid Mix) <-- Dikke Kippevel plaat!!!

Hybrid zit de laatse maanden meer in de progressive branche, ze stonden op Dance Valley in de Kremlin Tent geloof ik.

pi_5560022
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:37 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

Ze bestaan zeker wel!

Sarah McLachlan - Fear (Hybrid Mix) <-- Dikke Kippevel plaat!!!

Hybrid zit de laatse maanden meer in de progressive branche, ze stonden op Dance Valley in de Kremlin Tent geloof ik.

Fear..een gruwelijk mooie track,
Armin van Buuren begint er CD1 mee van zijn laatste A State of Trance mix-cd (004)

Ik hoor wel vaker dat Armin ook wat breakbeat af en toe door zijn mixen gooit..dat gaat goed

pi_5561242
Ik denk dat hier ook meespeelt dat het overgrote deel van de mensen die muziek luisteren geen idee weten wat er achter zit en hoe het gemaakt wordt,

als het een dikke beat heeft, een clip met een blondje erin, en een hoog stemmetje met wat synth. brass kan je de hit al niet meer ontschieten zo lijkt het, belachelijk.

Dan is er ook nog de hype om oldies te coveren met een beat er achter, een ander woord hiervoor is muziekverkrachting.

pi_5561600
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:09 schreef Paulum het volgende:
Ik denk dat hier ook meespeelt dat het overgrote deel van de mensen die muziek luisteren geen idee weten wat er achter zit en hoe het gemaakt wordt,

als het een dikke beat heeft, een clip met een blondje erin, en een hoog stemmetje met wat synth. brass kan je de hit al niet meer ontschieten zo lijkt het, belachelijk.

Dan is er ook nog de hype om oldies te coveren met een beat er achter, een ander woord hiervoor is muziekverkrachting.

Ga eens ff in de zandbak spelen
pi_5561902
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 18:14 schreef Jape het volgende:
Maar ff kort.. Maak je borst maar nat, er komt nog heel veel commerciele (vooral Duitse) happy (hard)trance aan!
Goh. Daar zit ik nou echt op te wachten.

* postinggirl blijft wachten op een club-revival.

pi_5562075
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 21:47 schreef postinggirl het volgende:

[..]

Goh. Daar zit ik nou echt op te wachten.

[afbeelding]

* postinggirl blijft wachten op een club-revival.

Ik ook
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:54:02 #54
32360 phunc
thinkin of a masterplan
pi_5563211
op een of andere manier heb ik altijd het idee dat veel (niet alle!) mensen die naar trance, hardstyle, hardtrance of 1 van die andere gedoetjes luisteren wat ehmmm "simpeler" (tactisch) van gedachte zijn. is dit een generatiekloof? ben zelf 20 en ben met elektronische muziek opgegroeid, maar de trance/hard*/liefhebbers die ik zie op tv , IRL en weet ik veel waar kramen niet veel meer uit dan ... en ik citeer "euhhhh stampuh" , "tiestoooo" , "gielennnnn" "jeannnnn".. ze lijken allemaal gebrainwashed vind het een beetje het gabber idee van zoveel jaar terug ...
Welke stijl groot gaat worden? ik hoop niet d&b, techno, garage(US!!) of weet ik wat voor housestroming.. laten ze maar lekker die harddingen hypen en om zeep helpen en daarna weer gabber oppakken en dumpen en vervolgens hiphouse...jaaaaaaaa HIPHOUSE weten we het nog ?
turn up the bass 1 tot 25234 ofzo op die tapes hahah
(shit jeugdsentiment )
The word "peace" is just an expression,used to say bye when it's time to jet
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:55:57 #55
22706 DanceV
Clubbing to Death Kamayarin
pi_5563243
CLUB asjeblieft laat dat NIET groot worden. De nummers die ik nu hoor in de "real" clubs, is zo lekker alternate en underground. Ik wil er niet aan denken dat ik dalijk deze nummers op de tv hoor... brrrr....

Club Music tipsssss: Acapulco - Caliente Tambores, Lamange - Better this time en nog wat voor 99% onbekende tracks.

Anders check eens de CD1 van Jean's Mad'House, daar staan een paar goede club nrs. op.

-------------

House mag wat mij betreft commercieel gaan en weer helemaal "in" zijn

heb ik toch niks mee te maken

[i]You LoOk SeXy girl.[/i]
pi_5563898
quote:

Ja precies... voor van die mensen die een nummer goed vinden "OMDAT HET ZO LEKKER STAMPT"

Speelt zo'n Jan Wayne handig op in.. gewoon een houseversie maken van een bestaand nummer (helemaal makkelijk want het is al eens gedaan door Co.Ro feat. Tarleeza), beetje stevige kick, en hop.. pers die singles maar, ff clipje met boy-girl erin, wat dansende mensen, Jan Wayne die doet alsof ie onwijs vet aan het mixen is, en tadaaa

pi_5569106
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 22:54 schreef phunc het volgende:
op een of andere manier heb ik altijd het idee dat veel (niet alle!) mensen die naar trance, hardstyle, hardtrance of 1 van die andere gedoetjes luisteren wat ehmmm "simpeler" (tactisch) van gedachte zijn. is dit een generatiekloof? ben zelf 20 en ben met elektronische muziek opgegroeid, maar de trance/hard*/liefhebbers die ik zie op tv , IRL en weet ik veel waar kramen niet veel meer uit dan ... en ik citeer "euhhhh stampuh" , "tiestoooo" , "gielennnnn" "jeannnnn".. ze lijken allemaal gebrainwashed vind het een beetje het gabber idee van zoveel jaar terug ...
Ik vrees dat je niet zo tactisch hoeft te zijn. Wat mij het meest stoort aan die kinderen is dat ze in het geheel geen respect hebben voor andere muziekstijlen. Ieder het zijne, maar toon wel respect voor andermans voorkeur.

Wat dat brainwashed gebeuren betreft denk ik meer in de richting van consumentisme; alles doen wat je door marketingmensen wordt ingefluisterd. Het groepsgebeuren is belangrijker dan de rest en dat wordt genadeloos uitgebuit door de marketingmachine van tegenwoordig.

Da's volgens mij de reden waarom ze techno zo moeilijk kunnen vern**ken; die groep liefhebbers is te divers en niet eenvoudig te beinvloeden.

pi_5569153
quote:

Laten we even niet dit soort troep (en de doelgroep ervan) in 1 adem noemen met club/house/techno. In deze genres kopen mensen platen die ze zelf goed vinden en niet omdat het lekker klinkt als je een paar breezers hebt genuttigd.
  woensdag 28 augustus 2002 @ 19:08:57 #59
22706 DanceV
Clubbing to Death Kamayarin
pi_5574946
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:50 schreef drexciya het volgende:

[..]

Laten we even niet dit soort troep (en de doelgroep ervan) in 1 adem noemen met club/house/techno. In deze genres kopen mensen platen die ze zelf goed vinden en niet omdat het lekker klinkt als je een paar breezers hebt genuttigd.

Indeed.
[i]You LoOk SeXy girl.[/i]
  woensdag 28 augustus 2002 @ 20:14:40 #60
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_5575780
Interessant topic dit. Morgen ofzo maar eens naar Trancentral of Frankey's in Haarlem, kijken of ze me verder kunnen helpen. Ik denk dat ze er daar meer verstand van hebben dan in de blauwe winkeleten

Het nummer van Sarah McLachlan heb ik ook, staat op de cd "Sarah McLachlan remixed". Er staan ook een paar BT mixes op en verder nog van Dusted, William Orbit, Rabbit in the Moon en Tiësto ()

Zijn er wellicht nog namen die men mij kan aanraden? Het mag van mij lekker hard/obscuur/bizar zijn, ik ken alleen nog maar wat van Liebling, Umek, Varela en Ishii. (en ook nog wat van die commerciële zooi, maar dat terzijde)
Dan kan ik mijn cd collectie wat uitbreiden voordat ik naar Parijs ga. (ik weet nameljk niet hoe de "scène" daar is )

Alvast bedankt

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_5580422
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:34 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

Je haald mij de woorden uit de mond, progressive trance breakbeat (jaja mondvol)Trekt mij wel. Als je Hybrid leuk vind moet je eens de werken van BT en Plump DJs Proberen.

Ik draai liever 4/4 prog house maar ik produceer liever breaks, over een weekje of twee hoop ik iets voor jullie te hebben.. (Gaat he-le-maal goed komen!)

En jullie moeten gewoon allemaal naar Earth in de Melkweg! Dat komt nog het meest in de buurt.

pi_5643633
Goh, niet gedacht dat er toch zoveel medefokkers verstand hebben van kwalitatief goede house-muziek. De echte die hards!!!

En wat underground betreft; Muziek maak je met je hart en NIET voor je portemonnee!!!

pi_5644710
Hehe goed gezegd Robbel

Beetje serieuze house muziek fanaten kunnen mij wel toevoegen aan hun MSN lijst:

elias_701@hotmail.com

pi_5646312
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 20:14 schreef Elegy het volgende:
Interessant topic dit. Morgen ofzo maar eens naar Trancentral of Frankey's in Haarlem, kijken of ze me verder kunnen helpen. Ik denk dat ze er daar meer verstand van hebben dan in de blauwe winkeleten

Het nummer van Sarah McLachlan heb ik ook, staat op de cd "Sarah McLachlan remixed". Er staan ook een paar BT mixes op en verder nog van Dusted, William Orbit, Rabbit in the Moon en Tiësto ()

Zijn er wellicht nog namen die men mij kan aanraden? Het mag van mij lekker hard/obscuur/bizar zijn, ik ken alleen nog maar wat van Liebling, Umek, Varela en Ishii. (en ook nog wat van die commerciële zooi, maar dat terzijde)
Dan kan ik mijn cd collectie wat uitbreiden voordat ik naar Parijs ga. (ik weet nameljk niet hoe de "scène" daar is )

Alvast bedankt

hmmm je zou kunnen kijken naar Johannes Heil, of Cari Lekebush.. maar als je naar frankrijk gaat.. zoek es wat op daar van het F-communications label (label van Laurent Garnier), nieuwe technosensatie the youngsters komt uit frankrijk vandaan en zijn ontdekt door Garnier himself

Verder nog Rinocerrone, Deetron, Marco Carola, Ignacio (=Steve Rachmad), en ook Hardcell schijnt erg vet te zijn

woensdag 4 september 2002 @ 00:59:30 #65
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_5647209
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 14:49 schreef zl0p het volgende:
cu2s vol met plaatjes van dave clarke

bizar

ChRiS lIeBiNg De GeKsTuH!
SvEn VaTh Is mY StYlEzz

pi_5647901
het moet eens afgelopen zijn met die blije softe commerciele muziek van vandaag.. niks is meer origineel en alles is al gecovered... Techno dood? no way! door de afzakking van Hardcore/gabber is Techno gegroeid.. er is nog genoeg publiek die van beuken houd.. en het verbaast me ook niet als Hardcore in zn nieuwe vorm terug komt.. was zaterdag op DC-Bel Outdoor en het meeste publiek zat toch zeker in de oldschool tent.. terwijl in de andere tenten genoeg goeie DJ's draaide..(van club/trance/hardbass etc) het is juist club&trance die zware tijden gaat krijgen met (her)opkomsten als Electro en lounge elementen in hedendaagse muziek.. en nieuwe vormen van muziek worden gecreerd.. de ouwe housetijd mag van mij zeker weer terug,want hedendaagse muziek is "bagger" ..

Maar wil niet gelijk iedereen zn dromen vernielen door mijn visie.. ik kan me wel aan muziek aanpassen als het maar "goed" en "origineel" is..

Offtopic: zelf ook composer luister maar eens naar deze en probeer die maar eens in een genre te proppen... http://www.digme.nl/song1.mp3

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms munching magic pills and listening to repetitive music."
pi_5648568
quote:
Op dinsdag 03 september 2002 20:49 schreef Robbel het volgende:
Goh, niet gedacht dat er toch zoveel medefokkers verstand hebben van kwalitatief goede house-muziek. De echte die hards!!!

En wat underground betreft; Muziek maak je met je hart en NIET voor je portemonnee!!!

Wanneer je muziek maakt die lekker ligt bij de mainstream, zal je daar ook uiteindelijk meer geld mee verdienen. Wat Erik de Zwart draait wordt (mede) bepaald door wat de mainstream koopt in de winkel.

Wil je de mainstream kudde ontlopen, zal je het inderdaad in de underground moeten zoeken, of in ieder geval de juiste feestjes eruit moeten zien te zoeken.

Dit is in het algemeen waarom ik eigenlijk de laatste tijd nooit meer ga stappen, omdat er werkelijks nauwelijks iets is, wat ik leuk vind...

Music is the basis of all life...Without music, life has no meaning...Celebrate life!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')