abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 november 2012 @ 00:13:10 #1
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_119370683
Mijn naam is Tom, ben 17 jaar, zit in 6 vwo.
Ik snap er niets van, wat is mis met de wereld. Wat moet ik wel geloven en wat vooral niet? Ik zie Palestijnen die worden weggedragen omdat ze zouden zijn doodgeschoten maar daarna lopen ze weer rond en was het slechts een toneelspel om te propageren. Ik zie 4 dode Palestijnse kinderen liggen, hoogstwaarschijnlijk gedood door Israël. Ik hoor dat Israël honderden raketten afvuurt op Gaza en ik hoor dat Gaza honderden raketten terugvuurt op Israël, of andersom. De deskundige die laatst bij PenW was zegt dat voordat de situatie escaleerde Hamas bijna geen raketten afvuurde. Op internet las ik dat Hamas de laatste tijd (en dan niet deze 2 weken) enkele malen zoveel raketten afvuurt dan gemiddeld. Ik snap er allemaal niets meer van, waarom zou Europa en Amerika Israël steunen als Israël zo slecht zou zijn. Ik volg graag het nieuws maar ik denk dat ik denk dat ik het allemaal niet meer wil snappen, ik wil terug naar de tijd dat we in een dorp woonden van 100 man waar er geen tv en internet was en je niets van de buitenwereld hoorde. Waar je in een grote familie opgroeide en moeder altijd thuis was.

Ik voel me een robot die naar school gaat, huiswerk maakt, werkt en dat keer op keer. Iemand die leeft van weekend naar weekend, van vakantie naar vakantie. Ik voel me ziek als ik besef dat ik een computer heb terwijl een Afrikaan blij mag zijn als hij 1 Liter water uit de put kan krijgen. Ik voel me ziek als ik besef dat de Nederlandse bio-industrie zo ontzettend groot is en ons aandeel zonne-energie zo klein is. Soms als ik in de les zit en de leraar is bezig met een uitleg denk ik van: "Gast, het zal allemaal. What does it matter?". Ik hoef dit niet te weten, ik wil het niet weten. Het interesseert me niets.
Waar mensen wonen is onrust, die cartoon die ik laatst zag vond ik mooi: Mars vroeg aan de Aarde wat voor ziekte de Aarde had. De Aarde zei: "Mensen, het is besmettelijk", daaronder zag je een tekening van een menselijke reis naar Mars, Mars zei: "Fuck off, Fuck off.".

Waarom denk ik zo, wat is mis met mij, ben ik zwaar autistisch of heb ik gelijk als ik zeg dat de mensheid in geheel gewoon kut is?
pi_119370829
De mensheid is al sinds het bestaan kut. Oogkleppen opzetten en je er niet zo druk over maken.
pi_119370846
je hebt gelijk.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  maandag 19 november 2012 @ 00:20:05 #4
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119370902
De mensheid doet het prima. Jij bent kut, met je interessantdoenerij. Geniet van het leven en zeik niet zo.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119371088
Hoi Tom :W
-XOXO-
pi_119371192
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:13 schreef MrBaas het volgende:

Waarom denk ik zo, wat is mis met mij, ben ik zwaar autistisch of heb ik gelijk als ik zeg dat de mensheid in geheel gewoon kut is?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
pi_119371224
Als je er zelf maar wat van maakt.
pi_119371233
quote:
14s.gif Op maandag 19 november 2012 00:20 schreef Fir3fly het volgende:
De mensheid doet het prima.
  maandag 19 november 2012 @ 00:32:18 #9
382193 Mucha-Girl
Butterflies are free....
pi_119371293
Zo dacht Tanja Nijmeijer ook ooit. Inderdaad; geniet van het leven, geniet van het voorrecht van de vrijheid die je hebt, en zeik niet zo.
Om 17 aug 2012 om 22:51:31 uur schreef TBakkert:
naaaisss :D
goede FOK!ster jij _0_
pi_119371310
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
De mensheid is al sinds het bestaan kut. Oogkleppen opzetten en je er niet zo druk over maken.
dit.
Geniet nooit met mate!
  maandag 19 november 2012 @ 00:44:16 #11
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_119371595
Welkom in de kennismaatschappij TS, waarbij van iedereen geacht wordt dat hij of zij over voldoende kennis beschikt om op juiste wijze te functioneren in de maatschapij. Op het nieuws zie je vooral wat er gebeurd als dit niet het geval is. (8>
Say what?
pi_119371610
Mensen die de kunst van het nadenken niet kunnen waarderen. :')
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_119371622
Venus Project, trouwens.

Zoek maar eens op.
  maandag 19 november 2012 @ 00:46:01 #14
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_119371642
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:45 schreef Bitterlemon het volgende:
Venus Project, trouwens.

Zoek maar eens op.
Dankje!
pi_119371658
Ahhh nostalgie, puberale weltschmerz O+

Je stompt vanzelf af TS ;(
  maandag 19 november 2012 @ 00:46:59 #16
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_119371666
En dat van de Israëlisch en Palastijen gaat vooral over meningsveschillen op het gebied van religie en grondbezit. Hoe ze dat oplossen moeten ze zelf maar uitzoeken.
Say what?
pi_119371741
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:46 schreef MrBaas het volgende:

[..]

Dankje!
Filmpje duurt iets van 45 minuten, maar het geeft wel een prachtig beeld van hoe verrot de hele maatschappij is en wat er aan gedaan kan worden.
pi_119373997
Tom heeft net het concept 'onevenredigheid' ontdekt. De meeste pubers doen dat rond die leeftijd. Niets bijzonders, over een paar jaar zit jij ook in de rat race. Dat komt omdat de meeste mensen echt wel deze oneerlijkheid kunnen beredeneren en het er niet mee eens zijn, maar niet verworden tot een kansloze doorgeslagen wereldverbeteraar (voorbeeld Tanja Nijmeijer was wel een goede).

Als jij wat wilt doen aan de oneerlijkheid (en het geluk dat jij in Nederland bent geboren wilt 'terugbetalen' aan de wereld) dan eet jij dus geen vlees uit de bioindustrie, probeer je bij te dragen aan constructieve projecten voor de Derde Wereld, ga je later in een klimaatneutraal huis wonen en leer je dat problemen over religie en grondgebied het domein zijn van primitievelingen waar jij ver boven moet staan. Dat klaaglijke tienergehuil slaat nergens op.

Dus, stop met je Weltschmerz.
pi_119374112
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:17 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Inderdaad, we leven allemaal en gaan allemaal dood, dus waarom druk maken om iets waar je geen fuck aan kan veranderen. Kan je het wel? Doe er wat aan. Kan je het niet, doe dan de oogkleppen op.
pi_119374337
Probeer vooral je eigen leven zin te geven en daar zoveel mogelijk mensen om wie je geeft bij te betrekken. Er zitten aardig wat rotte appels tussen en die vallen ook meer op dan de goede mensen, maar je er bovenmatig druk om maken belemmert alleen maar wat je zélf kunt doen om het leven de moeite waard te maken voor jezelf en anderen.
Ja doei.
pi_119374410
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 00:18 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
je hebt gelijk.
Dit. (prachtige Cyanide & Happiness UI trouwens, maar eigenlijk moet er een Sintmijter op he.)

En ook dit.

Dus TS, ga aub snel over deze fase heen. Vroeg of laat besef je dat je er alleen maar jezelf gek mee maakt, die Palestijnen en Israëliers moeten het allemaal zelf maar oplossen. En hoezo schamen voor de mens? De mens heeft gewoon keihard geowned in de evolutie, en daar mogen we trots op zijn. Tevens stelt de Aarde geen fuck voor op kosmische schaal, dus dat is een troost voor je.
  maandag 19 november 2012 @ 11:51:38 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_119378449
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 00:45 schreef Bitterlemon het volgende:
Venus Project, trouwens.
_O-!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_119378899
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 08:20 schreef Mystikvm het volgende:
Tom heeft net het concept 'onevenredigheid' ontdekt. De meeste pubers doen dat rond die leeftijd. Niets bijzonders, over een paar jaar zit jij ook in de rat race. Dat komt omdat de meeste mensen echt wel deze oneerlijkheid kunnen beredeneren en het er niet mee eens zijn, maar niet verworden tot een kansloze doorgeslagen wereldverbeteraar (voorbeeld Tanja Nijmeijer was wel een goede).

Als jij wat wilt doen aan de oneerlijkheid (en het geluk dat jij in Nederland bent geboren wilt 'terugbetalen' aan de wereld) dan eet jij dus geen vlees uit de bioindustrie, probeer je bij te dragen aan constructieve projecten voor de Derde Wereld, ga je later in een klimaatneutraal huis wonen en leer je dat problemen over religie en grondgebied het domein zijn van primitievelingen waar jij ver boven moet staan. Dat klaaglijke tienergehuil slaat nergens op.

Dus, stop met je Weltschmerz.
Dit. Verder komt het over als een excuus om te janken, om je af te zetten van het wereldse gebeuren. Wel sneu dat een stel dode kinderen daarvoor als excuus gebruikt moeten worden. Maar goed, succes met je eigen probleem. Dat is immers waar het hier werkelijk om gaat, je eigen pijn en ontevredenheid. Die dode kinderen zijn er in ieder geval vanaf.
Ik wilde trouwens eerst stellen dat je teveel empathie toont om volledig autistisch te zijn, maar zoals ik al zei, lijkt deze empathie niet geheel oprecht. Dus wellicht ben je inderdaad een typisch non-conformistisch autist.

Trouwens, als je er van geniet de mens zo relativistisch te beschouwen, kijk dan eerst eens even naar waar wij uit zijn opgebouwd; uit niets anders dan waar de rest van het universum is uit opgebouwd; we zijn niets dan een vergankelijke of veranderlijke verschijningsvorm van elementaire deeltjes. Het is om het even of we nou een mens of een steen zijn; het is irrelevant, evenals de toekomst van de aarde, mars en de maan.

Ik ben niets anders dan het zijn van een vergankelijke verschijningsvorm dat in werkelijke aard onvergankelijk is. In dit besef vind ik mijn rust; vrede met de aardse concepten over leven en dood. We zijn nooit niet-geweest, we zullen nooit niet-zijn; we zijn altijd, enkel anders.

Als je iets minder ver wel relativeren: ook vanuit biologisch perspectief zijn we niets dan een ophoping van cellen en bacteriën.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2012 12:15:50 ]
pi_119379224
Die Afrikaan moet nog steeds kilometers lopen voor water als jij je PC weg zou doen hoor.

De mensheid is kut, maar maak er voor jezelf het beste van.
In het tijdperk voor internet en dergelijke was er ook ellende al hadden de mensen daar destijds minder weet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')