abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 19 september 2000 @ 23:01:09 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_349885
Ali heeft het net in de streams over een clausule in het contract met BB en JdM producties...

"Je wordt door een door John de Mol aangewezen platenbaas vastgelegen tot 2003, inclusief tekstschrijvers etc., aldus Ali."

Lijkt me logisch dat JdM daar dus toch nog ff mooi een percentage over vangt...
Het blijven dus honden, bij JdM..

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 19 september 2000 @ 23:02:43 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_349891
Dat is echt een rattenstreek... Dat betekent in principe dan toch ook dat hij niet eens zelf mag weten welke nummers hij opneemt?

Aan de andere kant mag Ali natuurlijk al blij zijn als hij sowieso een platencontract krijgt...

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 19-09-2000 23:03]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 19 september 2000 @ 23:05:10 #3
5783 minke
wat is ze leuk !!
pi_349897
Rattenstreek of niet.....

Daar heeft die kamelenneuker toch zelf voor getekend.

nou ja, ik moet toch wat zeggen !
  dinsdag 19 september 2000 @ 23:07:40 #4
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_349905
Tja, daar hebben ze toch zelf voor getekend. Voor de niet-muzikanten onder de bewoners is het natuurlijk geen ramp. Voor Aladin hoeft het ook geen ramp te zijn. Hij wordt dan door die lui gepromoot e.d. en zonder BB zou hij zeker never zijn doorgebroken. (Oftewel: ik ben dus bang dat het nu wel zal gebeuren. Als Job al een singeltje mag zingen...)
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  dinsdag 19 september 2000 @ 23:08:18 #5
3287 Deuf
Begin de dag met een dansje
pi_349906
Heeft Chyrill ook niet eens een platen contract gekregen?
Nooit iets van gehoord..
Imagine
  woensdag 20 september 2000 @ 05:05:24 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_350194
quote:
Op 19 september 2000 23:08 schreef Deuf het volgende:
Heeft Chyrill ook niet eens een platen contract gekregen?
Nooit iets van gehoord..
Oefff, er is nog hoop!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_350560
Sja dit was te verwachten. Ik geloof dat ik ook al in een ander topic zoiets gezet had dat er wel een muziek clausule in dat contract zou staan. Goed dat blijkt nu dus ook zo. Ali als de nieuwe Gordon en die mag de tune voor BB3 doen
I'm getting too old for this....
  Redactie Frontpage woensdag 20 september 2000 @ 15:45:31 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_350925
Ik wil hier even op aanmerken dat niemand uit BB1 en 2 alsmede de Bus 1 & 2 al een zangcariere had voordat ze hier aan meededen. En weinigen hadden ook die ambitie. Wat maakt het uit als je een platencontract via JdM krijgt, zonder BB of DB zouden niet eens verder komen dan optreden op de bruiloft van Tante Sjaan. Bovendien, wie is er echt doorgebroken met een plaat na BB en DB? Hitje voor Jop, ook helemaal voorgeproduceerd, of dat nu door Dennis Francke of Dennis Francke en JdM gebeurt, allemaal 1 pot nat. Ze worden hoe dan ook genaaid door gehaaide platenproducers. En de BB'ers en DB'ers? Die willen instant succes. Hoe dan ook, graaien zolang het kan.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 20-09-2000 15:47]

pi_350936
Doorbreken met een muziek-carriere na BB?
Ik vind het allemaal prima maar je hebt dan wel fans nodig die je plaatje willen kopen.
Maar het begrip fans en de naam Ali gaan volgens mij nooit samen.
  Admin woensdag 20 september 2000 @ 19:55:49 #10
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_351270
Sunchaser, mag ik je erop wijzen dat Cyrille musicalster was en al een single op haar naam had staan toen ze vorig jaar het BB huis in ging ?

Verder zijn er zowel na BB als na de Bus mensen geweest die platen hebben gemaakt waar ze flink mee hebben verdiend. (Ruud, Bianca, Jop, Seki, etc.).
Veronica/John de Mol dacht dit jaar even na en zag dollartekentjes. Stel dat ze een platencontract krijgen, dan zou het natuurlijk heel mooi zijn als meneer de Mol een paar procentjes van de opbrengst op kon strijken...

Persoonlijk vind ik dat nogal laag. De Mol verdient al genoeg aan die bewoners lijkt me, en ik zie niet in waarom er NA het programma nog 3 jaar aan ze doorverdiend moet worden. In principe leveren ze, als ze een platendeal krijgen, gewoon drie jaar na dato nog een deel van hun salaris in aan meneer de Mol. Nogal belachelijk, vind je niet ?

[Dit bericht is gewijzigd door Danny op 20-09-2000 19:59]

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Redactie Frontpage donderdag 21 september 2000 @ 10:16:00 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_352375
Ja oke, dat is laag. Vorig jaar was het nog een geen boek schrijven over BB clausule.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')