abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119348757
het besluit is genomen: we gaan een huis kopen. we zijn bij de hypotheekadviseur geweest, hebben ons laten adviseren en hebben daarna zelf dingen bedacht en doorgerekend en nagevraagd. conclusie: we willen maximaal ¤180.000 besteden aan de aankoop. inclusief kosten koper als het kan, maar bij iets megagaafs dan, vooruit, ex kostenkoper. maar geen cent meer. niets, noppes, nada en niks.

onze harde eisen:

• minimaal 3 slaapkamers
• afsluitbare ruimte voor hobbie
• tuin
• berging
• geen (!) opknapper
• in dit dorp.

ik let al een tijdje (een jaar of 2 :s) ) op funda hier in de buurt. meestal staat er wel iets geschikts te koop, nu even niet. er zijn wel wat woningen, maar of net te duur, of gewoon niet naar mijn zin.

met het oog op het naderende einde van dit jaar en de al-dan-niet grote veranderingen op fiscaal gebied en hypotheekeisen kijken we of een cowboybod zin heeft :+

disclaimer: uiteraard heb ik de fundalinkjes, die wil ik hier niet zien :) als je ze wil zien pm je maar en je linkt niet, dank u :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 18 november 2012 @ 17:53:47 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119349509
Oh, ik was m al kwijt... Niet gekoppeld :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 18 november 2012 @ 19:01:15 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_119352135
Snel ff alles opkopen in dat dorp
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_119353992
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 19:01 schreef eleusis het volgende:
Snel ff alles opkopen in dat dorp
en dan alles verhuren en snel binnenlopen.
werkte ook zo goed voor casey serin _O_

:P

maar nee.
  Moderator zondag 18 november 2012 @ 19:51:30 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119354487
Ik heb je topics aan elkaar gelinkt; maar wat er nu precies mis is gegaan weet ik niet :?
Je geeft aan dat je daar vaker last van hebt ? Dat hij geen nieuw deel opent maar altijd een los topic ?
pi_119354586
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb je topics aan elkaar gelinkt; maar wat er nu precies mis is gegaan weet ik niet :?
Je geeft aan dat je daar vaker last van hebt ? Dat hij geen nieuw deel opent maar altijd een los topic ?
jup!

ik klik op "open nieuw deel" dan doettie alles keurig, neemt de op mee enzo, dus dan denk je "ok" en dan blijkt het achteraf niet gelinkt.

thanx iig!
:*
pi_121172947
en daar zijn we weer :)

nog altijd zonder huis, dus ws een jaartje of 3 nog steeds zonder huis. kortom; we knappen hier (very cheap-ass) de boel op.

ik heb overlegd met mijn neef (een goede schilder) en nav dat gesprek hebben we besloten het schildergebeuren zelf te doen ( :o ). zijn argument: het is het het niet waard als je er maar kort nog woont. kwak er gewoon wat latex tegenaan, schilder blij over oude lagen heen bij de deuren en klaar ermee. verspil geen geld aan een dure schilder die vanalles netjes en gaaf gaat doen. vonden we een heel valide punt :P

we gaan dus kamer voor kamer opknappen. eerst de zolder verbouwen tot werkplek voor sangdrax en hobbyruimte voor mij (jaja, quelle oubollig), daarna wordt mijn voormalige hobbykamer een ravi-kamer, dan selene's kamer, de woonkamer en dan onze slaapkamer.

morgen maken we foto's van de zolder zoals die nu is. ik wil dan graag wat hulde dat ik het op internet durf te zetten, genant-wise enzo :D :X
pi_121173050
wat ik met de vloeren moet weet ik nog niet. beneden iig iets van laminaat, boven ben ik er nog niet over uit. tis hier allemaal gehorig als de pest en daar zou ik wel graag iets aan willen doen. maar wederom; het moet allemaal very cheap-ass, alhoewel ik er wel een kleine voorkeur voor heb dat ze die vloeren komen leggen dan. maar ja; we willen kamer voor kamer doen, dus kost dat dan niet een berg extra?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:22:41 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121174809
Maak je geen zorgen, ik weet van het ene huis hoe de zolder eruitziet, en dat is (zeker op dit moment) al geen schoonheidsprijs waard, en van de zolder van het andere huis durf ik niet eens een voorstelling te maken van hoe het eruitziet... zoonlief (de oudste) heeft de neiging om de dingen die hij wel naar boven brengt ipv op de trap te zetten, gewoon bovenaan de trap te zetten }:|

Ik vermoed eigenlijk dan minimaal de helft van de zooi die op die ene zolder staat gewoon weg kan... misschien tzt eens "open huis" voor FHF houden ofzo :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:23:23 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121174840
Laminaat leggen valt echt heel erg mee, dat kun je makkelijk zelf.

En is het vooral van boven naar beneden (en vice versa) gehorig, of van en naar de buren?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121174975
nja, die zolder is het ergste niet hoor :N we zijn hier toen ingetrokken met alle shit van de vorige bewoners (vies en oud en lelijk, toen al). gesloopt behang en gore vloeren overal ;( dat is me al 4 jaar een doorn in het oog :X
pi_121175028
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:

En is het vooral van boven naar beneden (en vice versa) gehorig, of van en naar de buren?
oh, we kunnen verven (mijn neef kan schilderen, wij kunnen verven) en laminaat leggen (sangdrax) en vloerbedekking en zeil (ik). we doen er alleen een jaar over. maakt niet uit. we kunnen het wel, mits je geen kwali verwacht *)
pi_121175079
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:23 schreef Leandra het volgende:

gehorig is alles hier. zowel van boven naar beneden als richting de buren. dus als selene hier beneden danst hoor je dat door het hele huis en als de buurman weer eens de kolder in zn kop krijgt en zn wijf verrot slaat ook
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:28:22 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121175095
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:25 schreef simmu het volgende:
nja, die zolder is het ergste niet hoor :N we zijn hier toen ingetrokken met alle shit van de vorige bewoners (vies en oud en lelijk, toen al). gesloopt behang en gore vloeren overal ;( dat is me al 4 jaar een doorn in het oog :X
Oh okay, dat valt dan nog mee.... leegtrekken en wat nieuws dus.
Voor de zolder misschien vloerbedekking, scheelt iig weer een verdieping qua gehorig?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121175160
nja, ik zat te denken aan ondervloer + zeiltje erover. weet iemand of dat kan? tis hier klussen en wonen tenslotte :P

ik heb echt een onwijze pesthekel aan vloerbedekking. doe me dan maar gewoon een zeiltje
  vrijdag 4 januari 2013 @ 23:30:06 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121175181
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:27 schreef simmu het volgende:

[..]

oh, we kunnen verven (mijn neef kan schilderen, wij kunnen verven) en laminaat leggen (sangdrax) en vloerbedekking en zeil (ik). we doen er alleen een jaar over. maakt niet uit. we kunnen het wel, mits je geen kwali verwacht *)
Als je het zelf kunt dan zou ik net geen cheap-ass kwaliteit kopen maar het wel zelf leggen; dan kost het niet te veel en kun je het meenemen naar een volgend huis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121175211
trouwens wel een privemijlpaaltje gehaald zo; ik heb nog nooit van mijn leven ergens zolang gewoond als nu in deze woning in dit dorp *O*
pi_121175374
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 23:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je het zelf kunt dan zou ik net geen cheap-ass kwaliteit kopen maar het wel zelf leggen; dan kost het niet te veel en kun je het meenemen naar een volgend huis.
nah, mijn ervaring is dat je dat toch niet doet. dingen passen net niet, je bent het beu. ik ga gewoon voor cheap, leuk en geluidsdempend. vooral geluidsdempend. maar bovenal: cheap! we hebben wel e.e.a. achter de hand hoor, maar dat willen we graag zo houden.
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 00:20:13 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_121177493
je hebt zeker houten vloeren? dan moet je iets op de vloer hebben van hardboard ofzo als ondervloer. die naden blijf je zien door zeil heen. zeker bij goedkoop zeil.
pi_121185118
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef lady-wrb het volgende:
je hebt zeker houten vloeren? dan moet je iets op de vloer hebben van hardboard ofzo als ondervloer. die naden blijf je zien door zeil heen. zeker bij goedkoop zeil.
jup, alle vloeren hier zijn hout. van die groene vierkante dingen zoals onder laminaat gaat niet?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:09:05 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121185179
Hardboard kost ¤ 7 voor een stuk van 121x244 bij de Gamma, dat zijn dus in principe de kosten niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 12:11:00 #22
37843 lady-wrb
kortaf
pi_121187163
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:09 schreef Leandra het volgende:
Hardboard kost ¤ 7 voor een stuk van 121x244 bij de Gamma, dat zijn dus in principe de kosten niet.
dat niet, maar die naden blijf je echt zo zien. bij luca op de kamer heb ik het geprobeerd door ze met ducktape aan elkaar te plakken, die naden te verminderen, maar je blijft het toch nog zien.
  † In Memoriam † zaterdag 5 januari 2013 @ 12:12:38 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_121187206
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:02 schreef simmu het volgende:

[..]

jup, alle vloeren hier zijn hout. van die groene vierkante dingen zoals onder laminaat gaat niet?
neeeeeeeeeee die juist niet, want dan trap je door je zeil heen als je op hakke loopt of een iets te zware tafelpoot of bureau of stoelpoot drukt er zo doorheen.
niet doen hoor!
pi_121187330
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

neeeeeeeeeee die juist niet, want dan trap je door je zeil heen als je op hakke loopt of een iets te zware tafelpoot of bureau of stoelpoot drukt er zo doorheen.
niet doen hoor!
doh! niet aan gedacht idd. en overal laminaat lijkt me (voor nu!) ook weer niks. denk ik. maar ik ga dit weekend eens even kijken wat zo ongeveer de kosten zullen zijn. ter vergelijking ga ik ff uit van 120 m2 huis!
pi_121190145
Laminaat heb je in heel veel verschillende soorten en uitvoeringen.

Dsu wat het probleem nou is om laminaat te leggen? Dan zit je juist niet met dat ondergrond gedoe.

Maar wordt er nou wel of geen ander huis gekocht?? Ben de draad kwijt 8)7
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')