Het is niets nieuws en in dit geval profiteert NL eens een keer.... ik vind het prima. Laten ze wat aan de echte bedragen doen...griekenland bijvoorbeeld. Daar sturen we als land miljarden naartoe terwijl we weten dat we het nooit terugzien. Dat vind ik veel erger dan een bedrijf die gebruik maakt van de mazen in de wet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:05 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op een belastingrace naar de bodem.
[..]
Het voordeel van de Britse consument is dat een groter aandeel van het bedrag dat hij voor een kop koffie neerlegt terug vloeit naar de Britse burger ipv naar het buitenland gesluisd wordt.
Maar in een internationale economische structuur zijn die transacties niet langer onafhankelijk. Maak je je daar geen zorgen om?quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:50 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het is niets nieuws en in dit geval profiteert NL eens een keer.... ik vind het prima. Laten ze wat aan de echte bedragen doen...griekenland bijvoorbeeld. Daar sturen we als land miljarden naartoe terwijl we weten dat we het nooit terugzien. Dat vind ik veel erger dan een bedrijf die gebruik maakt van de mazen in de wet.
neequote:Op dinsdag 4 december 2012 20:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar in een internationale economische structuur zijn die transacties niet langer onafhankelijk. Maak je je daar geen zorgen om?
jaquote:Op dinsdag 4 december 2012 20:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Maar je ziet wel hoe de zaken buiten Nederland invloed hebben op zaken binnen Nederland?
Het is niet maar één bedrijf die dit doet hé. Er staat dik 20 biljoen dollar geparkeerd in belastingparadijzen. Dat is 100 keer griekenland.quote:Op dinsdag 4 december 2012 19:50 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Het is niets nieuws en in dit geval profiteert NL eens een keer.... ik vind het prima. Laten ze wat aan de echte bedragen doen...griekenland bijvoorbeeld. Daar sturen we als land miljarden naartoe terwijl we weten dat we het nooit terugzien. Dat vind ik veel erger dan een bedrijf die gebruik maakt van de mazen in de wet.
In mijn ogen is het heel simpel, maar dat ben ik; wat daar slecht is, is slecht voor hier.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:33 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
ja
Ik zie nog steeds het probleem niet, enlighten me
Nee hoor. Trickle down economics is een fabeltje.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:11 schreef PKRChamp het volgende:
Alle reden om de belastingen voor bedrijven enorm te verlagen, uiteindelijk betaald de consument de belasting toch.
Je kan de bedrijven natuurlijk belasten maar uiteindelijk betalen de consumenten het bij de aanschaf van het product.quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:44 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nee hoor. Trickle down economics is een fabeltje.
Bedrijven maken gebruik van de aanwezige infrastructuur, alleen maar logisch dat ze daarvoor betalen. Anders betalen burgers die geen klant zijn van die bedrijven ook voor hun producten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je kan de bedrijven natuurlijk belasten maar uiteindelijk betalen de consumenten het bij de aanschaf van het product.
Maar ze maken op een andere manier gebruik van die bedrijven bijvoorbeeld door daar te werken en weer belasting af te dragen aan de overheid.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Bedrijven maken gebruik van de aanwezige infrastructuur, alleen maar logisch dat ze daarvoor betalen. Anders betalen burgers die geen klant zijn van die bedrijven ook voor hun producten.
De hele tijd "betalen" bedrijven belasting via burgers volgens jou. Waarom dan niet direct?quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:08 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar ze maken op een andere manier gebruik van die bedrijven bijvoorbeeld door daar te werken en weer belasting af te dragen aan de overheid.
Zonder bedrijven was dat allemaal niet mogelijk geweest.
Mijn punt is dat een bedrijf geld verdient op de bevolking, de belastingen die een bedrijf betaald zitten al verwerkt in de kostprijs van het product.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De hele tijd "betalen" bedrijven belasting via burgers volgens jou. Waarom dan niet direct?
Als bedrijven gewoon belasting betalen, hoeven burgers dat niet te doen. Die worden dan goedkoper om aan te nemen. Daar hebben we veel meer aan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:12 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Mijn punt is dat een bedrijf geld verdient op de bevolking, de belastingen die een bedrijf betaald zitten al verwerkt in de kostprijs van het product.
Als men bijvoorbeeld de belasting voor de NS kwijtscheld heb je bijvoorbeeld al een enorme kostenpost weggepoetst waardoor het OV een stuk goedkoper kan. Uiteindelijk betalen de klanten de belasting en de burgers profiteren van de werkgelegenheid.
Dan ga je er dus vanuit dat de prijzen zouden dalen als bedrijven geen belasting hoeven te betalen. Maar hoe verklaar je dan het feit dat de consument het product toch afneemt tegen huidige prijzen? Kennelijk zitten de prijzen al op de marge, het wegnemen van belasting zal louter tot gevolg hebben dat aandeelhouders het verschil in hun zak steken zoals we hebben kunnen zien in de VS waar hetgeen jij voorstelt in de praktijk is gebracht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:52 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je kan de bedrijven natuurlijk belasten maar uiteindelijk betalen de consumenten het bij de aanschaf van het product.
De bedrijven in de VS betalen gewoon belasting hoor, bovendien stimuleer je op deze manier de industrie om hier te investeren. Het geeft namelijk meer ruimte voor concurrentie en vooral de kleinere bedrijven zullen hier van kunnen profiteren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:18 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dan ga je er dus vanuit dat de prijzen zouden dalen als bedrijven geen belasting hoeven te betalen. Maar hoe verklaar je dan het feit dat de consument het product toch afneemt tegen huidige prijzen? Kennelijk zitten de prijzen al op de marge, het wegnemen van belasting zal louter tot gevolg hebben dat aandeelhouders het verschil in hun zak steken zoals we hebben kunnen zien in de VS waar hetgeen jij voorstelt in de praktijk is gebracht.
De burgers hoesten indirect altijd al de belasting op voor de bedrijven. Op elk product wat je koopt betaal je belasting de productiekosten en de loonkosten en dan heb ik het nog niet eens over de BTW.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als bedrijven gewoon belasting betalen, hoeven burgers dat niet te doen. Die worden dan goedkoper om aan te nemen. Daar hebben we veel meer aan.
burgers belasting op te laten hoesten voor bedrijven is subsidie voor bedrijven. Dat heeft niets te maken met vrije markt en ondernemerschap.
quote:Op woensdag 5 december 2012 00:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De bedrijven in de VS betalen gewoon belasting hoor,
Je kan deze topics nog eens doorlezenquote:Op woensdag 5 december 2012 00:54 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je kan vast wel aangeven dat het niet zo is.
Het enige wat ik met even snel op google heb kunnen vinden is dat een kwart van het bedrijfsleven nauwelijks tot geen belasting betaald in de VS.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan deze topics nog eens doorlezen
Dat hebben ze in de VS gemerkt ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De bedrijven in de VS betalen gewoon belasting hoor, bovendien stimuleer je op deze manier de industrie om hier te investeren. Het geeft namelijk meer ruimte voor concurrentie en vooral de kleinere bedrijven zullen hier van kunnen profiteren.
quote:
quote:Starbucks faces a day of action from anti-cuts demonstrators UK Uncut on Saturday. To highlight the coffee chain's tax arrangements, activists attempt to turn one branch just off Regent Street in central London into a crèche. The protest group says the government is cutting 25% of funding for parenting support services. After being told to leave by police, the peaceful demonstration moves on to another nearby Starbucks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |