abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122603665
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Dat geldt toch ook voor SA, die nog niet ontdekte maar wel waarschijnlijke velden :?

En dan nog weet je niet hoeveel etc. Feit is gewoon dat SA meeste voorraad heeft. Dat zal in de toekomst wellicht anders zijn. Of misschien ook niet. :')
In Irak zijn de velden voor 60-70% nog niet klaar voor exploitatie, terwijl dat in SA veel lager is; in SA worden er dan ook niet geregeld olievelden gevonden, wel in Irak. Alles wijst er op dat Irak sterk zal groeien en S-A waarschijnlijk makkelijk "achterlaat".
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_122606743
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:34 schreef Che_ het volgende:

[..]

[..]

Dat geldt toch ook voor SA, die nog niet ontdekte maar wel waarschijnlijke velden :?
Doe je nou je best om het niet te snappen :?
Irak is de afgelopen 40 - 50 jaar geen moment stabiel geweest qua veiligheid en politiek. Saudi-Arabië
als land is nooit in een oorlog geraakt en is al bijna 100 jaar eigendom van dezelfde familie. Dus als er nog ergens olie onder de grond ligt zouden ze het nu wel weten.
pi_122606881
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Irak is de afgelopen 40 - 50 jaar geen moment stabiel geweest qua veiligheid en politiek. Saudi-Arabië
als land is nooit in een oorlog geraakt en is al bijna 100 jaar eigendom van dezelfde familie. Dus als er nog ergens olie onder de grond ligt zouden ze het nu wel weten.
Geen moment? Wat een grote onzin, Bagdad heeft onder leiding van Saddam mooie jaren gekend en Irak had periodes van welvaart en veiligheid. Weer zo'n fictieve uitspraak van je.
#freefrederike
pi_122607024
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:24 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Geen moment? Wat een grote onzin, Bagdad heeft onder leiding van Saddam mooie jaren gekend en Irak had periodes van welvaart en veiligheid. Weer zo'n fictieve uitspraak van je.
Mooie jaren? Vraag dat maar aan de Koerden..
pi_122607070
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:24 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In welk jaar was dat dan, dat er politieke stabiliteit was?
pi_122608539
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 02:55 schreef Senor__Chang het volgende:
Mocht er een oorlog komen, dan wint Koerdistan. Israël en dus de VS steunen hen.
Ben jij helemaal gek? De Iraakse regering zijn poppen voor de VS, de VS wil zeker niet dat een gebied waar olie is wordt verspreid tussen 2 volkeren! VS zal Bagdad steunen hoe dan ook. En gelukkig ook! Nu zeggen bronnen zelfs binnen de Turkse parlement dat ze illegaal olie kopen van de Koerden! Zozo Koerdistan? Jullie krijgen 17% van de inkomsten van heel Irak, dus je praat over tientallen miljarden! Waarschijnlijk 1 biljoen en nog niet tevreden, lekker even illegaal olie de grens uit smokkelen :) Maar oké maakt niet uit joh! Wordt maar onafhankelijk! Zal Iran heel leuk vinden en Irak ook, ik denk zelf als Koerdistan onafhankelijk wordt dat ze binnen 10 á 20 jaar weer vallen! Koerdistan is vergeleken met het Iraakse leger een kleuterschool, de Koerdische soldaten zijn amateuristisch getraind, ik ben geen anti-Koerd of zo maar ik denk dat ze het niet lang volhouden tegen Bagdad en Teheran, Koerdistan heeft maar zo'n 2-3 miljoen inwoners denk ik, waarom zou je dan onafhankelijk willen zijn? Jullie kunnen alles doen wat jullie willen in Koerdistan! Jullie mogen eigen wetten hebben en toch is het nooit genoeg!

Voorspelling: Bagdad en Teheran zullen dit niet heel lang meer pikken.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2013 20:12:08 ]
pi_122609850
Het is misschien niet het beste moment om het te vragen, maar staat er niet al zo'n zeven jaar in de Iraakse grondwet een artikel dat bepaalt dat er in Kirkuk een referendum moet komen, over het al dan niet aansluiten bij de Koerdische regio in het noorden?
pi_122610012
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:16 schreef zuiderbuur het volgende:
Het is misschien niet het beste moment om het te vragen, maar staat er niet al zo'n zeven jaar in de Iraakse grondwet een artikel dat bepaalt dat er in Kirkuk een referendum moet komen, over het al dan niet aansluiten bij de Koerdische regio in het noorden?
Ja, en in diverse topics is dit onderwerp bespreken. Bijna alle partijen in Irak hebben nee gezegd tegen de referendum, de Koerden willen eerst Koerden laten verhuizen naar Kerkuk (die daar voorheen niet hebben geweend) maar daardoor zal de referendum onmogelijk worden. De Arabieren, Turkmenen en overige minderheden vormen minimaal 53% van de bevolking op dit moment. Daarnaast geeft het artikel diverse voorwaarden die het mogelijk maken de referendum te blokkeren.
pi_122669397
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:19 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ja, en in diverse topics is dit onderwerp bespreken. Bijna alle partijen in Irak hebben nee gezegd tegen de referendum, de Koerden willen eerst Koerden laten verhuizen naar Kerkuk (die daar voorheen niet hebben geweend) maar daardoor zal de referendum onmogelijk worden. De Arabieren, Turkmenen en overige minderheden vormen minimaal 53% van de bevolking op dit moment. Daarnaast geeft het artikel diverse voorwaarden die het mogelijk maken de referendum te blokkeren.
Ok bedankt.
Misschien was de vraag al beantwoord in een ander topic, er zijn inderdaad al heel wat topics over dit onderwerp geweest maar vaak ontaarden die in persoonlijke ruzietjes tussen een handvol forumleden, dus probeer te begrijpen dat ik daar niet in ga boren :'(

Hoe welvarend zou de regio kunnen worden? Ik herinner me dat Arnon Grunberg schreef dat de regio echt zichtbaar welvarender was dan de aangrenzende regio in Turkije (maar hij was er wel eind 2011, geloof ik)
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:32:49 #185
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_122675620
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef Peunage het volgende:

[..]

Irak is de afgelopen 40 - 50 jaar geen moment stabiel geweest qua veiligheid en politiek.
Jaren '70.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 14:36:04 #186
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_122675716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Koerdistan is vergeleken met het Iraakse leger een kleuterschool, de Koerdische soldaten zijn amateuristisch getraind

http://www.youtube.com/re(...)sh+armed+forces+2012

Je loopt wat jaren achter.
  zaterdag 9 februari 2013 @ 15:25:13 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_122677225
De Peshmerga een kleuterschool naast het Iraakse leger noemen is wel een beetje een teken van onwetendheid. :')

Voor zo'n relatief kleine regio hebben de Koerden een behoorlijk groot en uitgebreid leger. Het is tevens één van de weinige legers in de regio waar ook gewoon vrouwen bij zitten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peshmerga
Say what?
pi_122696077
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:33 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ok bedankt.
Misschien was de vraag al beantwoord in een ander topic, er zijn inderdaad al heel wat topics over dit onderwerp geweest maar vaak ontaarden die in persoonlijke ruzietjes tussen een handvol forumleden, dus probeer te begrijpen dat ik daar niet in ga boren :'(

Hoe welvarend zou de regio kunnen worden? Ik herinner me dat Arnon Grunberg schreef dat de regio echt zichtbaar welvarender was dan de aangrenzende regio in Turkije (maar hij was er wel eind 2011, geloof ik)
In principe kan heel Irak zeer welvarend worden. Irak is sterk aan het groeien maar is momenteel nog veel afhankelijk van buurlanden. Dat zal hopelijk in de toekomst veranderen zodat elk Irakees, ongeacht etniciteit of geloof, iets van de welvaart terugziet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:36 schreef Che_ het volgende:

[..]

http://www.youtube.com/re(...)sh+armed+forces+2012

Je loopt wat jaren achter.
:') ! De CH-21C (o.a.) is gepakt van andere legers, die video's stellen niks voor. Daarnaast heeft de Peshmerga nauwelijks bestaansrecht zonder de subsidie uit Irak; anders liepen ze nog 30 jaar door met AK-47s of oud Russisch troep aangezien alleen de federale regering de macht heeft over wapens en voertuigen.
pi_122696685
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:36 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

In principe kan heel Irak zeer welvarend worden. Irak is sterk aan het groeien maar is momenteel nog veel afhankelijk van buurlanden. Dat zal hopelijk in de toekomst veranderen zodat elk Irakees, ongeacht etniciteit of geloof, iets van de welvaart terugziet.

[..]

:') ! De CH-21C (o.a.) is gepakt van andere legers, die video's stellen niks voor. Daarnaast heeft de Peshmerga nauwelijks bestaansrecht zonder de subsidie uit Irak; anders liepen ze nog 30 jaar door met AK-47s of oud Russisch troep aangezien alleen de federale regering de macht heeft over wapens en voertuigen.
Nee, Irak heeft een hightech leger :') verder dan wat ezels en zwaarden komen zij niet. Ik vraag mij af hoe de peshmerga al die jaren heeft overleefd dan, onder het regime van Saddam, als zij afhankelijk zijn van Iraks subsidie?

Ik stoor me echt erg aan de Arabische blindheid, waarbij ze altijd denken overal voorop te lopen.
#freefrederike
pi_122696710
Hallo Pizza!
pi_122697006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ben jij helemaal gek? De Iraakse regering zijn poppen voor de VS, de VS wil zeker niet dat een gebied waar olie is wordt verspreid tussen 2 volkeren! VS zal Bagdad steunen hoe dan ook. En gelukkig ook! Nu zeggen bronnen zelfs binnen de Turkse parlement dat ze illegaal olie kopen van de Koerden! Zozo Koerdistan? Jullie krijgen 17% van de inkomsten van heel Irak, dus je praat over tientallen miljarden! Waarschijnlijk 1 biljoen en nog niet tevreden, lekker even illegaal olie de grens uit smokkelen :) Maar oké maakt niet uit joh! Wordt maar onafhankelijk! Zal Iran heel leuk vinden en Irak ook, ik denk zelf als Koerdistan onafhankelijk wordt dat ze binnen 10 á 20 jaar weer vallen! Koerdistan is vergeleken met het Iraakse leger een kleuterschool, de Koerdische soldaten zijn amateuristisch getraind, ik ben geen anti-Koerd of zo maar ik denk dat ze het niet lang volhouden tegen Bagdad en Teheran, Koerdistan heeft maar zo'n 2-3 miljoen inwoners denk ik, waarom zou je dan onafhankelijk willen zijn? Jullie kunnen alles doen wat jullie willen in Koerdistan! Jullie mogen eigen wetten hebben en toch is het nooit genoeg!

Voorspelling: Bagdad en Teheran zullen dit niet heel lang meer pikken.
Wat prachtig al deze onwetendheid.

Koerdistan maar 2 a 3 miljoen inwoners ? :') _________________!

De Peshmerga heeft jarenlang zonder hulp van de VS de Arabieren verjaagt en doet dat nog steeds. Teheran is trouwens elemaal geen vijand, als je het nieuws een beetje volgt weet je dat de Koerden juist veel zaken doen met schurksstaat Iran. Met het ondemocratische Turkije idem. Israelische troepen trainen de Peshmerga in geheime operaties.

ExxonMobil die goede zaken doet met de Koerden.

Met wie doet Irak zaken? Dagelijks vinden er nog steeds aanslagen plaats en kunnen de inwoners van Irak niet gegarandeerd worden van veiligheid. De Arabieren in het zuiden kunnen hun ideologie niet loslaten en daarom komt het ook nooit meer goed met Irak. De VS die Irak steunt? Dat klopt net zoveel als dat er maar 2 a 3 miljoen Koerden n het noorden wonen. Je weet duidelijk van NIKS.
#freefrederike
pi_122697026
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:53 schreef De_Guidance het volgende:
Hallo Pizza!
Good night.
#freefrederike
pi_122697272
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, Irak heeft een hightech leger :') verder dan wat ezels en zwaarden komen zij niet. Ik vraag mij af hoe de peshmerga al die jaren heeft overleefd dan, onder het regime van Saddam, als zij afhankelijk zijn van Iraks subsidie?

Ik stoor me echt erg aan de Arabische blindheid, waarbij ze altijd denken overal voorop te lopen.
Heeft Saddam ooit alles ingezet dan? Gelukkig niet want dan had hij zowel noord als zuid Irak weggevaagd.
pi_122697939
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:07 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Heeft Saddam ooit alles ingezet dan? Gelukkig niet want dan had hij zowel noord als zuid Irak weggevaagd.
Wat een onzin. Saddam had het vermogen niet om de Koerden weg te vagen, dus ik weet niet waar je over praat. Verder is momenteel de Iraakse luchtmacht is van een super laag niveau. Verder vraag ik nogmaals om je bewering te onderbouwen.

Leg mij uit hoe de Peshmerga het al die jaren al overleeft, ook in de periode van Saddam, zonder staatssteun?
#freefrederike
pi_122698128
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:23 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Wat een onzin. Saddam had het vermogen niet om de Koerden weg te vagen, dus ik weet niet waar je over praat. Verder is momenteel de Iraakse luchtmacht is van een super laag niveau. Verder vraag ik nogmaals om je bewering te onderbouwen.

Leg mij uit hoe de Peshmerga het al die jaren al overleeft, ook in de periode van Saddam, zonder staatssteun?
Saddam heeft in een week honderduizenden Koerden en veel Shiieten kunnen vermoorden. Met volle kracht had hij veel meer schade aan kunnen richten aan zijn eigen land en bevolking. Saddam heeft nooit als doel gehad om de Peshmerga uit te roeien, dat bleek ook wel toen Barzani de hulp van Saddam en het Iraakse leger vroeg in '96. Het Iraakse leger stelt momenteel inderdaad weinig voor. Het leger bezit veel wapens, voertuigen en gevechtsvliegtuigen maar heeft niet voldoende bemanning of kennis.
pi_122698230
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Als jij geen mongool was en iets van de geschiedenis van Irak en de Koerden wist zou je het antwoord wel weten. Tussen 1991 en 2003 bemoeide de Iraakse regering zich niet met Koerdistan. Ze kregen gewoon hun olie en konden het uitgeven zoals ze wilden.

Waarom zit jij nog in dit topic? Ben je dat getroll niet zat? Het is duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt. Een gefrustreerde Jood die Arabieren wil beledigen.
pi_122698260
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:27 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Saddam heeft in een week honderduizenden Koerden en veel Shiieten kunnen vermoorden. Met volle kracht had hij veel meer schade aan kunnen richten aan zijn eigen land en bevolking. Saddam heeft nooit als doel gehad om de Peshmerga uit te roeien, dat bleek ook wel toen Barzani de hulp van Saddam en het Iraakse leger vroeg in '96. Het Iraakse leger stelt momenteel inderdaad weinig voor. Het leger bezit veel wapens, voertuigen en gevechtsvliegtuigen maar heeft niet voldoende bemanning of kennis.
Maar als Saddam zo'n sterk arsenaal had, kon hij toch wel de Koerden onder de duim houden? Hebben we ook echt gezien hoor. Wie het laatst lacht, lacht het best. Saddam in z'n bunker en de Koerden opweg naar onafhankelijkheid.

Hier is de sterke man, die zogenaamd alles had.

https://www.google.nl/sea(...)q=saddam+&gs_l=img.3..0l10.3032.6550.0.6984.19.8.6.5.8.0.146.712.6j2.8.0...0.0...1ac.1.2.img.4wj14XWXZxc&q=saddam#biv=i|28;d|rq7eWEZ7UExnwM:
#freefrederike
pi_122698411
Meer lebensraum voor Israel.
pi_122698427
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Maar als Saddam zo'n sterk arsenaal had, kon hij toch wel de Koerden onder de duim houden? Hebben we ook echt gezien hoor. Wie het laatst lacht, lacht het best. Saddam in z'n bunker en de Koerden opweg naar onafhankelijkheid.

Hier is de sterke man, die zogenaamd alles had.

https://www.google.nl/sea(...)q=saddam+&gs_l=img.3..0l10.3032.6550.0.6984.19.8.6.5.8.0.146.712.6j2.8.0...0.0...1ac.1.2.img.4wj14XWXZxc&q=saddam#biv=i|28;d|rq7eWEZ7UExnwM:
Ik ben geen aanhanger van Saddam en gun (sterker nog ik wil) dat de Koerden snel onafhankelijk worden. Dus we wachten het af :).
pi_122698436
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 00:30 schreef Peunage het volgende:

[..]

Als jij geen mongool was en iets van de geschiedenis van Irak en de Koerden wist zou je het antwoord wel weten. Tussen 1991 en 2003 bemoeide de Iraakse regering zich niet met Koerdistan. Ze kregen gewoon hun olie en konden het uitgeven zoals ze wilden.

Waarom zit jij nog in dit topic? Ben je dat getroll niet zat? Het is duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt. Een gefrustreerde Jood die Arabieren wil beledigen.
Meteen schelden :') Het laat meteen weer zien dat je totaal ongelijk hebt.

De Iraakse regering bemoeide zich niet met Koerdistan? Hoe verklaar je de genocide in Halabja dan? Was dat een cadeau? Je weet duidelijk niet waar je over praat.

Ik troll truwens niet. Ik weet het. Het voelt kut om te weten dat Irak niks meer is, maar je moet geen geschiedvervalsing plegen. Is zonde van mijn tijd.
#freefrederike
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')