abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119333270

Philippe Starck (Parijs, 18 januari 1949) is een Frans ontwerper van interieurs en gebruiksvoorwerpen.

Starck is misschien wel wereld's meest beroemde industrieel ontwerper. Van huis-tuin-keuken accessoires tot hotels, badkamers en jachten hij heeft het allemaal wel eens ontworpen. Vaak in samenwerking met grote gevestigde namen als Alessi, Kartell, Driade en vele anderen. Niet al zijn ontwerpen zijn allemaal even functioneel maar toch vaak erg kunstzinnig.

Een van zijn bekendste ontwerpen is toch de Juicy Salif Lemon Squeezer. Ontworpen voor het Italiaanse bedrijf Alessi in 1990.

Starck's motto: "Less Is More" heeft vooral betrekking op je eigen portemonnee. Want al zijn toffe hebbedingetjes zijn niet goedkoop.

De laatste 10 jaar ben ik een behoorlijk liefhebber van deze Fransoos geworden en heb mettertijd steeds meer van zijn creaties in huis gehaald:

Juicy Salif Lemon Squeezer + Juicy Salif Lemon Squeezer (miniatuur)

LaCie Hard Drive

Dr. Skud vliegenmepper

ERO|S| stoelen

Fossil horloge (PH 5016)

Alain Mikli & Philippe Starck zonnebril

Mac Gee boekenkast

Walter Wayle II wandklok

BuBu krukjes/opberg systeem

Mangetoo dessertmes

Officiele website: http://www.starck.com

~ Het laatste Starck topic dateerde ergens uit 2002. Ik vond het wel eens tijd worden voor een nieuw topic waar liefhebbers kunnen discuseren over zijn creaties.

[ Bericht 1% gewijzigd door CoExist op 19-11-2012 00:21:09 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119336658
heb 'm ook staan, de citroenpers. gewoon omdat we hem mooi vonden maar hij blijkt het nog te doen ook. verder nog een electronische weegschaal, wat messen.
en de hele serie Blow van Alessi waarvan ik nu twijfel of die wel van Philippe Starck is..

Op het wenslijstje voor het nieuwe huis staat nog de tuinstoel, Bubble.
Ben tegenwoordig wel wat meer van Alessie / Starck afgestapt en wat meer naar Georg Jenssen overgegaan.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_119337780
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:39 schreef WRH het volgende:
heb 'm ook staan, de citroenpers. gewoon omdat we hem mooi vonden maar hij blijkt het nog te doen ook. verder nog een electronische weegschaal, wat messen.
en de hele serie Blow van Alessi waarvan ik nu twijfel of die wel van Philippe Starck is..

Op het wenslijstje voor het nieuwe huis staat nog de tuinstoel, Bubble.
Ben tegenwoordig wel wat meer van Alessie / Starck afgestapt en wat meer naar Georg Jenssen overgegaan.
Ohja, ik heb ook nog Alessi/Starck messen van die faitoo serie. Gebruik ze als brief opener... :')

Die Bubble Club stoelen zijn erg tof. Een vriend van me heeft ze staan en ze zitten redelijk goed. Nadeel is wel dat er veel water in blijft staan en dat er snel aanslag op te zien is.

Heb even die Georg Jenssen website bekeken. Die maakt ook zeker mooie dingen! Ik zal eens kijken wat de lokale designboer in mijn woonplaats van hem heeft.

Mijn volgende S+ARCK item word de Parrot ZIK.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_119337865
Ziet er wel erg nice uit zeg, dat heb ik niet vaak met ontwerpers.
  zondag 18 november 2012 @ 16:43:28 #5
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_119347082
Mijn eettafelstoelen zijn van Starck. 1 van zijn minder bekende ontwerpen en al wat ouder, uit 1991

Lio Comun:

Ik zou nog wel graag de louis ghost chair willen hebben, maar die staat niet zo hoog op mijn design meubel wenslijst. Dat wordt hem voorlopig nog ff niet ;)
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_119347503
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:43 schreef Hopey het volgende:
Mijn eettafelstoelen zijn van Starck. 1 van zijn minder bekende ontwerpen en al wat ouder, uit 1991

Lio Comun:

[ afbeelding ]

Ik zou nog wel graag de louis ghost chair willen hebben, maar die staat niet zo hoog op mijn design meubel wenslijst. Dat wordt hem voorlopig nog ff niet ;)
Gave stoel! Ben ik niet vaak tegen gekomen.
De Ghost Chair is ook erg tof. Vind 'm alleen niet zo lekker zitten. Dat heeft Starck wel met meer meubels helaas. In mijn vaste IJssalon hebben ze de Dr. Glob staan. Je zit jezelf er een hernia op.

Ik gebruik de ERO|S| chairs bij mijn computer bureau. Als eetkamer stoelen gebruik ik de Vitra S-Chair van Verner Panton.

Jammer dat veel van zijn oude werk niet meer in productie is. Ik struin wel veel op Marktplaats op zoek naar zijn oudere creaties. Zo ben ik ook aan die Mac Gee wandkast gekomen.

[ Bericht 2% gewijzigd door CoExist op 19-11-2012 00:20:16 ]
pi_119417527

In samenwerking met Steve Jobs
pi_119452401
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 16:55 schreef CoExist het volgende:

[..]

Gave stoel! Ben ik niet vaak tegen gekomen.
De Ghost Chair is ook erg tof. Vind 'm alleen niet zo lekker zitten. Dat heeft Starck wel met meer meubels helaas. In mijn vaste IJssalon hebben ze de Dr. Glob staan. Je zit jezelf er een hernia op.

Ik gebruik de ERO|S| chairs bij mijn computer bureau. Als eetkamer stoelen gebruik ik de Vitra S-Chair van Verner Panton.

Jammer dat veel van zijn oude werk niet meer in productie is. Ik struin wel veel op Marktplaats op zoek naar zijn oudere creaties. Zo ben ik ook aan die Mac Gee wandkast gekomen.
Thx. Ja je komt deze stoel nauwelijks tegen :) De S-Chair is leuk! Ik wilde hem ook eigenlijk hebben voor de eettafel, maar ik wilde graag een stoel met armleuningen, dus hij viel af. Wil nog steeds eigenlijk gewoon 1 hebben. Ik ben fan van Panton's lampen. Die zijn echt geweldig. Globe bv O+

Die Mac Gee is wel heel tof. Mooi strak en simplistisch. Ik zou hem ook zo willen hebben. Starck heeft echt echt bekende ontwerpen, maar zijn wat onbekendere stukken zijn ook best mooi. Alleen, wat jammer is, minder makkelijk te krijgen zo.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_119458065
ja, ghost chair blijft gewoon een klassieker, soms zie je een terras of restaurant of lounge die er mee ingericht is, toch wel altijd een mooi gezicht.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_119480627
Yeah! Heb zojuist de Parrot Zik gekocht.
Na een firmware update kon ik de Bluetooth koppeling activeren en nu heb ik draadloze muziek. Echt chill!

Zal komende week ff een foto maken als ik 'm op heb. :-D
pi_120594420
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 10:02 schreef Valyx het volgende:
[ afbeelding ]

In samenwerking met Steve Jobs
Dit bootje is momenteel in opspraak...

quote:
Ontwerper Steve Jobs-jacht ruziet met familie

AMSTERDAM - De bekende ontwerper Philippe Starck heeft een conflict met de erven van Apple-oprichter Steve Jobs. Starck heeft beslag laten leggen op het jacht van Jobs omdat de ontwerper stelt nog 3 miljoen euro te krijgen.

Dat schrijft het Financieele Dagblad vrijdag.

Jobs heeft toen hij nog leefde samen met Starck jaren aan het jacht gewerkt en de ontwerper zou 6 procent van de kostprijs van de boot krijgen.

Volgens Starck liggen de kosten van het jacht op 150 miljoen euro. De erven van Jobs houden het op 105 miljoen. Starck heeft inmiddels 6 miljoen euro uitbetaald gekregen, maar wil nog 3 miljoen euro extra. Hij stelt recht te hebben op in totaal 9 miljoen euro (6 procent van 150 miljoen).

Beslaglegging
De voorzieningenrechter van Amsterdam heeft een beslaglegging getekend en afgelopen woensdag is een deurwaarder in de Amsterdamse haven, waar het jacht ligt, aan boord gegaan. Eigenlijk zou het jacht van bijna tachtig meter woensdag de haven van Amsterdam verlaten.

Volgens het Financieele Dagblad is de betalingsregeling nooit contractueel vastgelegd omdat Jobs en Starck vrienden waren. Starck ontwierp onder meer een motor voor Aprilia, een horlogelijn voor Fossil en een van de paviljoens van het Groninger Museum.

Het jacht, dat bestuurd kan worden met 27 iMacs, was uiteindelijk pas af toen Jobs al overleden was.
Bron.
pi_120750483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:09 schreef CoExist het volgende:

[..]

Dit bootje is momenteel in opspraak...

[..]

Bron.
En alweer opgelost!

quote:
Familie Steve Jobs lost geschil rond boot op

AMSTERDAM - De beslaglegging op het net afgebouwde jacht van de overleden topman van Apple Steve Jobs is opgeheven.

De 'Venus' mag de Amsterdamse haven weer uitvaren. Dat schrijft Het Financieele Dagblad maandag.

Op het in Nederland gebouwde schip, dat 150 miljoen euro kostte, was vorige week beslag gelegd in opdracht van de Italiaanse ontwerper Philippe Starck.

Die stelde nog drie miljoen tegoed te hebben vanwege zijn medewerking aan het schip. Volgens de zakenkrant hebben de erven van Jobs een garantie voor dat bedrag afgegeven.

Sinds 8 december lag het schip in de Amsterdamse haven. Na 6 jaar ontwerpen en bouwen ging de Venus op 28 oktober in Aalsmeer te water bij scheepsbouwer Koninklijke De Vries.

Jobs maakte de oplevering van het 80 meter lange superjacht waarmee hij met zijn gezinsleden de wereld over wilde varen niet meer mee. Hij overleed op 5 oktober 2011

Bron.
pi_120791837
Ik kan de boekenkast online niet vinden.
pi_120792448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 19:43 schreef Santello het volgende:
Ik kan de boekenkast online niet vinden.
De MacGee? Waar voor zoek je 'm?
pi_120792549
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:12 schreef CoExist het volgende:

[..]

De MacGee? Waar voor zoek je 'm?
Voor mijn huiskamer!
pi_120793607
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:16 schreef Santello het volgende:

[..]

Voor mijn huiskamer!
Nieuw zijn ze al jaren niet meer te krijgen. Ze staan af en toe op Marktplaats. Maar dan vragen ze wel de hoofdprijs.
pi_120793635
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:59 schreef CoExist het volgende:

[..]

Nieuw zijn ze al jaren niet meer te krijgen. Ze staan af en toe op Marktplaats. Maar dan vragen ze wel de hoofdprijs.
Bedankt voor de info. Jammer ;(
pi_120833271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:00 schreef Santello het volgende:

[..]

Bedankt voor de info. Jammer ;(
Ja best balen. Is helaas met veel van zijn creaties zo. Ik ben nog altijd op zoek naar zo'n Hot Bertaa fluitketel.

Hier een foto van mijn MacGee kast:
pi_120876057
Hij weet zichzelf perfect te verkopen.
pi_122495015
In één weekend 2 Philippe Starck kasten op de kop getikt voor spotprijzen:

Een 2e "Mac Gee" kast voor mijzelf en voor mijn broer een "John ILD".
pi_122677901
Afgelopen weekend ben ik aan het prutsen geweest met de Starck BuBu kruk als planten bak.
Zie hier het resultaat:

Sorry voor de crappy iPhone kwaliteit foto.
pi_127624761
Even het topic kicken van mijn favo designer.
Vandaag deze bril besteld.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')