Ohja, ik heb ook nog Alessi/Starck messen van die faitoo serie. Gebruik ze als brief opener...quote:Op zondag 18 november 2012 10:39 schreef WRH het volgende:
heb 'm ook staan, de citroenpers. gewoon omdat we hem mooi vonden maar hij blijkt het nog te doen ook. verder nog een electronische weegschaal, wat messen.
en de hele serie Blow van Alessi waarvan ik nu twijfel of die wel van Philippe Starck is..
Op het wenslijstje voor het nieuwe huis staat nog de tuinstoel, Bubble.
Ben tegenwoordig wel wat meer van Alessie / Starck afgestapt en wat meer naar Georg Jenssen overgegaan.
Gave stoel! Ben ik niet vaak tegen gekomen.quote:Op zondag 18 november 2012 16:43 schreef Hopey het volgende:
Mijn eettafelstoelen zijn van Starck. 1 van zijn minder bekende ontwerpen en al wat ouder, uit 1991
Lio Comun:
[ afbeelding ]
Ik zou nog wel graag de louis ghost chair willen hebben, maar die staat niet zo hoog op mijn design meubel wenslijst. Dat wordt hem voorlopig nog ff niet
Thx. Ja je komt deze stoel nauwelijks tegenquote:Op zondag 18 november 2012 16:55 schreef CoExist het volgende:
[..]
Gave stoel! Ben ik niet vaak tegen gekomen.
De Ghost Chair is ook erg tof. Vind 'm alleen niet zo lekker zitten. Dat heeft Starck wel met meer meubels helaas. In mijn vaste IJssalon hebben ze de Dr. Glob staan. Je zit jezelf er een hernia op.
Ik gebruik de ERO|S| chairs bij mijn computer bureau. Als eetkamer stoelen gebruik ik de Vitra S-Chair van Verner Panton.
Jammer dat veel van zijn oude werk niet meer in productie is. Ik struin wel veel op Marktplaats op zoek naar zijn oudere creaties. Zo ben ik ook aan die Mac Gee wandkast gekomen.
Dit bootje is momenteel in opspraak...quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:02 schreef Valyx het volgende:
[ afbeelding ]
In samenwerking met Steve Jobs
Bron.quote:Ontwerper Steve Jobs-jacht ruziet met familie
AMSTERDAM - De bekende ontwerper Philippe Starck heeft een conflict met de erven van Apple-oprichter Steve Jobs. Starck heeft beslag laten leggen op het jacht van Jobs omdat de ontwerper stelt nog 3 miljoen euro te krijgen.
Dat schrijft het Financieele Dagblad vrijdag.
Jobs heeft toen hij nog leefde samen met Starck jaren aan het jacht gewerkt en de ontwerper zou 6 procent van de kostprijs van de boot krijgen.
Volgens Starck liggen de kosten van het jacht op 150 miljoen euro. De erven van Jobs houden het op 105 miljoen. Starck heeft inmiddels 6 miljoen euro uitbetaald gekregen, maar wil nog 3 miljoen euro extra. Hij stelt recht te hebben op in totaal 9 miljoen euro (6 procent van 150 miljoen).
Beslaglegging
De voorzieningenrechter van Amsterdam heeft een beslaglegging getekend en afgelopen woensdag is een deurwaarder in de Amsterdamse haven, waar het jacht ligt, aan boord gegaan. Eigenlijk zou het jacht van bijna tachtig meter woensdag de haven van Amsterdam verlaten.
Volgens het Financieele Dagblad is de betalingsregeling nooit contractueel vastgelegd omdat Jobs en Starck vrienden waren. Starck ontwierp onder meer een motor voor Aprilia, een horlogelijn voor Fossil en een van de paviljoens van het Groninger Museum.
Het jacht, dat bestuurd kan worden met 27 iMacs, was uiteindelijk pas af toen Jobs al overleden was.
En alweer opgelost!quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:09 schreef CoExist het volgende:
[..]
Dit bootje is momenteel in opspraak...
[..]
Bron.
Bron.quote:Familie Steve Jobs lost geschil rond boot op
AMSTERDAM - De beslaglegging op het net afgebouwde jacht van de overleden topman van Apple Steve Jobs is opgeheven.
De 'Venus' mag de Amsterdamse haven weer uitvaren. Dat schrijft Het Financieele Dagblad maandag.
Op het in Nederland gebouwde schip, dat 150 miljoen euro kostte, was vorige week beslag gelegd in opdracht van de Italiaanse ontwerper Philippe Starck.
Die stelde nog drie miljoen tegoed te hebben vanwege zijn medewerking aan het schip. Volgens de zakenkrant hebben de erven van Jobs een garantie voor dat bedrag afgegeven.
Sinds 8 december lag het schip in de Amsterdamse haven. Na 6 jaar ontwerpen en bouwen ging de Venus op 28 oktober in Aalsmeer te water bij scheepsbouwer Koninklijke De Vries.
Jobs maakte de oplevering van het 80 meter lange superjacht waarmee hij met zijn gezinsleden de wereld over wilde varen niet meer mee. Hij overleed op 5 oktober 2011
De MacGee? Waar voor zoek je 'm?quote:Op woensdag 26 december 2012 19:43 schreef Santello het volgende:
Ik kan de boekenkast online niet vinden.
Voor mijn huiskamer!quote:Op woensdag 26 december 2012 20:12 schreef CoExist het volgende:
[..]
De MacGee? Waar voor zoek je 'm?
Nieuw zijn ze al jaren niet meer te krijgen. Ze staan af en toe op Marktplaats. Maar dan vragen ze wel de hoofdprijs.quote:
Bedankt voor de info. Jammerquote:Op woensdag 26 december 2012 20:59 schreef CoExist het volgende:
[..]
Nieuw zijn ze al jaren niet meer te krijgen. Ze staan af en toe op Marktplaats. Maar dan vragen ze wel de hoofdprijs.
Ja best balen. Is helaas met veel van zijn creaties zo. Ik ben nog altijd op zoek naar zo'n Hot Bertaa fluitketel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |