Gaat jou dat ook maar iets aan of is dat relevant voor dit topic?quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:30 schreef Poolhond39 het volgende:
Ben je religieus de Paro? op welke manier?
Elke wetenschapper die claimt atheïstisch te zijn behoort tot de meest domme wetenschappers.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:29 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat vind ik geen respectvolle opmerking, vooral niet ten opzichte van de wetenschap.
Ga je je bewering nog onderbouwenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Elke wetenschapper die claimt atheïstisch te zijn behoort tot de meest domme wetenschappers.
Ik heb gewoon gelijk zelfs Einstein bevestigt dat.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:38 schreef DeParo het volgende:
Elke wetenschapper die claimt atheïstisch te zijn behoort tot de meest domme wetenschappers.
Klopt, Allaah heeft kritiek op het Joodse volk inderdaad, zij waren ook degene die Jezus dood wouden hebben en andere profeten.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:
In de koran staan een hoop anti-Joodse passages, ik denk dat dit wel degelijk om islam vs. jodendom gaat.
Het kan wel relevant zijn, omdat een religieuze eerder bepaalde motieven zal hebben om Israël te verdedigen dan een niet-religieuze.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Gaat jou dat ook maar iets aan of is dat relevant voor dit topic?
Dat betwijfel ik namelijk!
DeParo, Einstein bedoelde het hoogst waarschijnlijk in een andere context. Van Spinoza kan ook geclaimd worden dat hij pantheïst was, maar zijn vorm van pantheïsme was waarschijnlijk veel atheïstischer dan de vorm die de meeste pantheïsten aanhangen. Er is wat voor te zeggen dat wetenschappers in een vorm van God geloofden, maar je moet hun teksten wel in de juiste context lezen. Daarnaast zijn er genoeg goede wetenschappers die helemaal niet dom zijn en niet in God geloven maar nihilist zijn.quote:Elke wetenschapper die claimt atheïstisch te zijn behoort tot de meest domme wetenschappers.
Dat is niet relevant voor dit topic dus je hebt het maar gewoon aan te nemen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:38 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ga je je bewering nog onderbouwen of blijf je je gedragen als een ezel?
Ik heb gewoon gelijk ik zie dit dus maar even als een bevestiging van dat dus.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:39 schreef Modus het volgende:
[..],
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
.
Maar dat is toch geen reden om elke Jood te haten? Ik had een keer een gesprek met een moslim over godsdienst, we hadden het over Mozes enzo en hij begon op een gegeven moment tegen me te zeggen dat de Joden van alles verkeerd gedaan hebben, maar je kunt toch niet zo generaliserend spreken over een volk? Daarnaast betwijfel ik of al die negatieve uitspraken over Joden in onder andere de Koran wel ergens op gebaseerd zijn.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt, Allaah heeft kritiek op het Joodse volk inderdaad, zij waren ook degene die Jezus dood wouden hebben en andere profeten.
DeParo, lees mijn post nog even na.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef DeParo het volgende:
Ik heb gewoon gelijk ik zie dit dus maar even als een bevestiging van dat dus.
Volgens mij zijn mijn motieven volstrekt seculier ach.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het kan wel relevant zijn, omdat een religieuze eerder bepaalde motieven zal hebben om Israël te verdedigen dan een niet-religieuze.
Incorrect, Spinoza en Einstein zouden op elke atheïst enorm kwaad zijn geworden ongeacht hoe ze God zagen, het is de meest domme veronderstelling die er is zeker voor wetenschappers. Ik ga daar verder niet op in, je hebt het maar aan te nemen, maar het is volstrekt niet relevant voor dit topic Metal dus ik stel voor dat we dit onderwerp verder laten rusten.quote:DeParo, Einstein bedoelde het hoogst waarschijnlijk in een andere context. Van Spinoza kan ook geclaimd worden dat hij pantheïst was, maar zijn vorm van pantheïsme was waarschijnlijk veel atheïstischer dan de vorm die de meeste pantheïsten aanhangen. Er is wat voor te zeggen dat wetenschappers in een vorm van God geloofden, maar je moet hun teksten wel in de juiste context lezen. Daarnaast zijn er genoeg goede wetenschappers die helemaal niet dom zijn en niet in God geloven maar nihilist zijn.
Goed onderbouwd ook.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat is niet relevant voor dit topic dus je hebt het maar gewoon aan te nemen.
[..]
Ik heb gewoon gelijk ik zie dit dus maar even als een bevestiging van dat dus.
Laten we die hoofdletter wegzetten, want inderdaad niet elke Jood is verkeerd, maar wel elke jood is verkeerd.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Maar dat is toch geen reden om elke Jood te haten? Ik had een keer een gesprek met een moslim over godsdienst, we hadden het over Mozes enzo en hij begon op een gegeven moment tegen me te zeggen dat de Joden van alles verkeerd gedaan hebben, maar je kunt toch niet zo generaliserend spreken over een volk? Daarnaast betwijfel ik of al die negatieve uitspraken over Joden in onder andere de Koran wel ergens op gebaseerd zijn.
Als je die 'anti-joodse' passages goed leest en in context plaatst zul je begrijpen dat die niks met dit conflict te maken hebben en dat ze om hele specifieke situaties gaan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:35 schreef MetalIsAwesome het volgende:
In de koran staan een hoop anti-Joodse passages, ik denk dat dit wel degelijk om islam vs. jodendom gaat.
Ik heb al gereageerd het bovenstaande blijft staan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
DeParo, lees mijn post nog even na.
En waarom zijn alle godsdienstige joden verkeerd?quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Laten we die hoofdletter wegzetten, want inderdaad niet elke Jood is verkeerd, maar wel elke jood is verkeerd.
Jezus is een Jood dwaas dus incorrect wat je zegt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:40 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt, Allaah heeft kritiek op het Joodse volk inderdaad, zij waren ook degene die Jezus dood wouden hebben en andere profeten.
Dan zet jij dus net zo goed elke jood weg als...als dat sommigen dit met moslims doen. dus net zo erg an het generaliserenquote:Op zaterdag 17 november 2012 21:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Laten we die hoofdletter wegzetten, want inderdaad niet elke Jood is verkeerd, maar wel elke jood is verkeerd.
Oh, is dat zo?quote:Op zaterdag 17 november 2012 21:43 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |