abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:37:31 #101
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119313650
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja ik ben er geweest en heb veel contacten met Israëlische mensen. Zij verschillen wel degelijk. Ook qua werkhouding, zij spreken geen CAO af maar werken bijvoorbeeld soms puur op prestatie.

Is een heel andere cultuur waar het geloof erg centraal staat. Geloof mij, dat past hier echt niet. Als zij een staat zouden hebben in Europa zou het weer fout gaan.
Lijken ze ook veel op Arabieren of niet? Ik heb een keer een Joodse wetenschapper gezien op tv die zei dat hij ontdekt had dat het DNA van Joden en moslims in Arabische landen maar heel weinig afwijkt.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119313697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:37 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Lijken ze ook veel op Arabieren of niet? Ik heb een keer een Joodse wetenschapper gezien op tv die zei dat hij ontdekt had dat het DNA van Joden en moslims in Arabische landen maar heel weinig afwijkt.
Qua uiterlijk zie je ook bijna het verschil niet tussen een Israëlier of een Palestijn bijvoorbeeld.. Ze lijken heel erg op elkaar (koppigheid en vreg om het zo maar te noemen).

Daarom kunnen ze ook geen conflict oplossen, beide partijen willen niks inleveren..
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:41:21 #103
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119313765
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Qua uiterlijk zie je ook bijna het verschil niet tussen een Israëlier of een Palestijn bijvoorbeeld.. Ze lijken heel erg op elkaar (koppigheid en vreg om het zo maar te noemen).

Daarom kunnen ze ook geen conflict oplossen, beide partijen willen niks inleveren..
Je zou toch verwachten dat mensen die zoveel op elkaar lijken het juist goed met elkaar kunnen vinden. Wat me altijd opvalt is dat vooral die groepen uit het midden-oosten gediscrimineerd worden in het westen. Er is lange tijd antisemitisme geweest, nog steeds wel een beetje en moslims worden ook vaak gediscrimineerd tegenwoordig, maar Chinezen bijvoorbeeld daar hoor je veel minder van.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119313853
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:41 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Je zou toch verwachten dat mensen die zoveel op elkaar lijken het juist goed met elkaar kunnen vinden. Wat me altijd opvalt is dat vooral die groepen uit het midden-oosten gediscrimineerd worden in het westen. Er is lange tijd antisemitisme geweest, nog steeds wel een beetje en moslims worden ook vaak gediscrimineerd tegenwoordig, maar Chinezen bijvoorbeeld daar hoor je veel minder van.
Past niet in de cultuur van de Chinezen. Die leven in een harmonie cultuur. Ze vermijden dus conflicten.

Vandaar dat er in China bijvoorbeeld een verbod is op reclame voor varkensvlees (uit respect voor de Moslims)..
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:47:28 #105
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119313945
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Past niet in de cultuur van de Chinezen. Die leven in een harmonie cultuur. Ze vermijden dus conflicten.

Vandaar dat er in China bijvoorbeeld een verbod is op reclame voor varkensvlees (uit respect voor de Moslims)..
Heeft dat ook met het verschil tussen die Abrahamitische godsdiensten en het taoïsme te maken?
pi_119313972
Pfff, die meningen van jullie allemaal, lekker boeiend zeg.
Of je nou voor wit of zwart bent, maakt me geen hol uit, maar wie doet me effe een samenvattinkje van actuele gebeurtenissen, of is jullie gezever het enige conflict wat nog speelt?
pi_119313984
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:48 schreef my2cents het volgende:
Pfff, die meningen van jullie allemaal, lekker boeiend zeg.
Of je nou voor wit of zwart bent, maakt me geen hol uit, maar wie doet me effe een samenvattinkje van actuele gebeurtenissen, of is jullie gezever het enige conflict wat nog speelt?
Gaat het te diep?

Ga dan rtl4 kijken :')
pi_119314013
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:44 schreef Smack10 het volgende:

Bron?
pi_119314036
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:50 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Bron?
International Marketing (een boek van mijn studie International Business)..

Ga er maar vanuit dat het waar is ;)
pi_119314160
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

International Marketing (een boek van mijn studie International Business)..

Ga er maar vanuit dat het waar is ;)
Ik heb even gegoogled maar er niks over kunnen vinden. Wel dat China in gebieden waar veel moslims wonen tijdens het jaar van het varken daar geen afbeeldingen van verspreidde.

Maar in heel China geen reclame voor varkensvlees om de moslims tevreden te houden lijkt me sterk. Want tegelijk mocht tijdens de ramadam een bepaalde groep moslims in China weer niet vasten van de overheid.
pi_119314310
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb even gegoogled maar er niks over kunnen vinden. Wel dat China in gebieden waar veel moslims wonen tijdens het jaar van het varken daar geen afbeeldingen van verspreidde.

Maar in heel China geen reclame voor varkensvlees om de moslims tevreden te houden lijkt me sterk. Want tegelijk mocht tijdens de ramadam een bepaalde groep moslims in China weer niet vasten van de overheid.
The Wall Street Journal Asia reported in its January 26 to 28 issue “Pigs Get the Ax In China TV Ads.”

The article by WSJA’s Gordon Fairclough in Shanghai and Geoffrey Fowler in Hong Kong tells us that in deference to the sensibilities of Muslims, “China’s Central Television, the national state-run TV network, banned Nestlé’s ad—and all images and spoken references to the animal [the pig] in commercials, including those tied to the Lunar New Year, China’s biggest holiday.”

Multiethnic society

“The intent: to avoid offending Muslims, who consider pigs unclean. ‘China is a multiethnic country,’ the network’s ad department said in a notice sent to ad agencies late Tuesday [January 23], ‘To show respect to Islam, and upon guidance from higher levels of the government, CCTV will keep any ‘pig’ images off the TV screen.’”

China has more than 20 million Muslims, but this is only a speck in the total population of more than a billion.

Nestlé had planned to ring in the Lunar (Taoist) Year of the Pig with the rest of the non-Muslim Chinese population by putting out TV commercials, the WSJA article said, “featuring a smiling cartoon pig. ‘Happy new pig year,’” the ads would have said.
bron: http://www.chinatownconnection.com/china-pig-ads.htm
pi_119314365
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:29 schreef Smack10 het volgende:

Ook de manier waarop met godsdienst wordt omgegaan is echt niet Westers. Op zaterdag mogen Joden niet eens het licht aandoen, rijden etc. Dat zou een chaos worden in Europa als opeens een bevolkingsgroep stil licht.
Die heb je hier ook, en het enige probleem was dat er een keer zo'n rare relifanaat was die zijn legitimatiebewijs niet op verzoek kon tonen en uiteindelijk de boete niet hoefde te betalen geloof ik. Daar hebben ze echt geen staat op andermans land voor nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:04:55 #113
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119314428
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die heb je hier ook, en het enige probleem was dat er een keer zo'n rare relifanaat was die zijn legitimatiebewijs niet op verzoek kon tonen en uiteindelijk de boete niet hoefde te betalen geloof ik. Daar hebben ze echt geen staat op andermans land voor nodig.
Waar heb je het precies over?
pi_119314467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:04 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Waar heb je het precies over?
Joden die op een dag van de week helemaal niks beweren te mogen en die daar in Nederland gewoon naar leven. Dat kan prima hier en is net zo Westers als op zondag de haan uit het kippenhok halen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119314539
Weer luchtalarm Tel Aviv
TEL AVIV -

In de Israëlische stad Tel Aviv ging zaterdagmiddag opnieuw het luchtalarm af. Er klonk een zware explosie en er waren rookwolken te zien boven de stad, aldus ooggetuigen.
Mensen renden in paniek naar schuilplaatsen.

Volgens de Israëlische radio werd het projectiel, dat vanuit de Gazastrook werd afgeschoten, in de lucht onderschept door een anti-raketsysteem. Er zijn geen slachtoffers.

De gewapende vleugel van de Palestijnse Hamas heeft de verantwoordelijkheid opgeëist voor de raketaanval. De stad is sinds enkele dagen doelwit van militante Palestijnen die de raketten afvuren. De afgelopen dagen waren al drie projectielen in de buurt van Tel Aviv neergekomen.

In de stad Rafah in het zuiden van de Gazastrook viel zaterdagmiddag een dode tijdens een Israëlische luchtaanval. Het totaal aantal doden in de Gazastrook is hiermee op 40 gekomen

http://www.telegraaf.nl/b(...)larm_Tel_Aviv__.html
pi_119314552
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Joden die op een dag van de week helemaal niks beweren te mogen en die daar in Nederland gewoon naar leven. Dat kan prima hier en is net zo Westers als op zondag de haan uit het kippenhok halen.
De Joden gaan zich niet aanpassen hier. Hun cultuur is niet Westers..
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:30:09 #117
112251 314
gimme pie!
pi_119315056
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De Joden gaan zich niet aanpassen hier. Hun cultuur is niet Westers..
ik ben afgelopen jaar voor werk een week of 6 in Israël geweest, en daar is het prima leven hoor. met collega's daar kun je prima praten over alles, ook over Gaza, het leven is prettig, uitgaan in Tel Aviv ook prima, de cultuur daar verschilt helemaal niet zoveel van hier

en natuurlijk, tijdens shabat zie je sommige superreligieuzen op straat, maar toch ook niet veel. wel had het hotel 2 liften, waarvan er eentje de "shabat lift" was die op iedere verdieping stopt omdat strenggelovigen niet op het knopje zouden mogen drukken, maar tegelijkertijd zijn vrijdagavond de cafés en clubs gewoon vol

moet wel zeggen dat je een groot verschil ziet tussen Tel Aviv en bijvoorbeeld Jeruzalem, in Jeruzalem is het toch allemaal wat orthodoxer, maar zo heb je in NL ook een bible belt die niet bepalend is voor de rest van ons
pi_119315184
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:30 schreef 314 het volgende:

[..]

ik ben afgelopen jaar voor werk een week of 6 in Israël geweest, en daar is het prima leven hoor. met collega's daar kun je prima praten over alles, ook over Gaza, het leven is prettig, uitgaan in Tel Aviv ook prima, de cultuur daar verschilt helemaal niet zoveel van hier

en natuurlijk, tijdens shabat zie je sommige superreligieuzen op straat, maar toch ook niet veel. wel had het hotel 2 liften, waarvan er eentje de "shabat lift" was die op iedere verdieping stopt omdat strenggelovigen niet op het knopje zouden mogen drukken, maar tegelijkertijd zijn vrijdagavond de cafés en clubs gewoon vol

moet wel zeggen dat je een groot verschil ziet tussen Tel Aviv en bijvoorbeeld Jeruzalem, in Jeruzalem is het toch allemaal wat orthodoxer, maar zo heb je in NL ook een bible belt die niet bepalend is voor de rest van ons
Ik ben ook een paar maanden in Israël geweest en Tel Aviv is een uitgaansstad pur sang, dat klopt!

Zeker kan je met ze goed praten, ze zijn meer open als Nederlanders bijvoorbeeld..

Maar Tel Aviv is dan ook de enige plek waar Westerse invloed is dan, ook daarbuiten geweest?
pi_119315251
Trouwens dat RT News is soms ook een beetje triest he :')
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:38:23 #120
112251 314
gimme pie!
pi_119315277
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik ben ook een paar maanden in Israël geweest en Tel Aviv is een uitgaansstad pur sang, dat klopt!

Zeker kan je met ze goed praten, ze zijn meer open als Nederlanders bijvoorbeeld..

Maar Tel Aviv is dan ook de enige plek waar Westerse invloed is dan, ook daarbuiten geweest?
uitstapjes naar Jeruzalem, Haifa, Dode Zee.. had een hotel in Tel Aviv maar werkte in het zuiden, iedere dag rijden naar Kiryat Gat (wat aardig in de buurt van Gaza ligt, dichterbij dan bijvoorbeeld Ashdod, waar de raketten af en toe overvliegen). ik vond toch echt alleen Jeruzalem heel anders, de rest was vergelijkbaar met de mentaliteit in Tel Aviv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')