abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128154804
Ik heb ook wel ervaring met slaapverlamming. Een aantal jaar geleden toen ik nog anti depressiva slikte kwam het regelmatig voor, nu enkel nog een keer als ik een onregelmatig slaapje ga doen (bijvoorbeeld s'middags op de bank). Het gekke is wel (en gelukkig maar) dat ik eigenlijk nooit echt een angstig gevoel of enge ''schim'' of enge hallucinatie heb ervaren, eerder het tegenover gestelde, vooral op het punt dat ik uit de slaap kom, en de realiteit zich gaat vermengen. Ik voel dan juist een enorm rustig en vredig gevoel, ook hallucineer ik dan vaak dat mn moeder dan bij me is en me iets liefs influistert (mn moeder leeft nog gewoon hoor).

Als ik dan na een aantal seconden merk dat ik me niet kan bewegen, maar wel voor me uit kan kijken, en me er dus bewust van word dat ik een actieve slaapverlamming heb is het wel zaak om kalm te blijven, en niet in paniek te raken. Ik probeer me dan altijd te beseffen dat het mij tot nu toe altijd is gelukt er weer uit te komen, en dat dat deze keer ook weer gewoon gaat lukken.

Vaak val ik weer lichtjes in slaap, zonder dat ik het merk, en droom ik dat ik dus op sta en de kamer uit loop.... om even later weer te beseffen dat ik nog gewoon op de zelfde plek lig ...:) Wel grappig vind ik dat dan... :)
  Moderator zondag 23 juni 2013 @ 18:25:09 #102
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_128158388
Wil ik ook!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_128174305
Ik heb het zovaak. Gisteren was het een enorme zwarte schim in de vorm van een steekvlieg. Ik rap uit bed kon steekvlieg niet vinden.

Paar dagen terug had ik overal klimmende spinnen. Lampen, op bed, meubels enzo. Dat vond ik zo wazig. Ben weer onder de dekens gekropen.

Meest enge slaapverlamming was tijdens mijn kindertijd. Het was een schim die mij aankeek. Hij zat op de lakens met zijn hoofd op paar centimeter van mijn gezicht. Ik voelde zijn gewicht. Ik zag niks. Alleen een vorm van een hoofd waarvan je wist dat hij je aanstaarde. Doodeng was dat. Had geloof ik hard gehuild en om hulp geroepen.

Heb nog wel leuke voorbeelden die ik mij kan herinneren en kan ze op verzoek plaatsen.

Het is niet dat ik het eng vind. Althans nu niet meer. Maar het probleem is; wat ie nou realiteit en wat is fictief?
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_128175617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 23:44 schreef Paxcon het volgende:
Besef je dat het gewoon iets in je hoofd is. Ik kreeg het ook een keer maar had er al eens over gelezen dus was niet zo creepy meer.
Dit. Ook weleens gehad, op het moment is het wel even heel freaky, maar daarna is het niet zo boeiend meer. Duurde bij mij dan ook maar een seconden of tien, kan me voorstellen dat als het minuten aanhoudt het wel echt freaky wordt.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
  maandag 24 juni 2013 @ 11:47:15 #105
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_128187342
Ik zat een tijd terug s'avonds achter m'n pc. Lichten uit, klein lampje bij m'n bureau aan toen ik over dit onderwerp best wel diep zat na te denken. Ik heb in m'n leven 2 hallucinaties meegemaakt; de schim, en de heks (of wat het dan ook mag zijn) Terwijl ik er aan dacht flitste het beeld van die heks voor m'n ogen langs, duurde misschien maar 1 seconde of zelfs nog minder. Maar dat was zo eng. Kreeg enorme rillingen, als ik eraan denk weer trouwens. Ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen maar m'n gedachten fuckte met me op dat moment. Heel aparte ervaring was dat..
Try to save myself but myself keeps slipping away
  maandag 24 juni 2013 @ 11:58:22 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128187673
Apart dat zo veel mensen hier hallucinaties bij hebben, dat herken ik helemaal niet. Ik word alleen wakker in een lichaam dat ik niet meer kan bewegen. Gebeurt me eens per jaar of zo, ik heb geen patroon kunnen ontdekken. Nu ik er meer over gelezen heb, raak ik niet direct meer in paniek, maar pas als ik er na een paar keer proberen niet uitkom. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 24 juni 2013 @ 15:08:02 #107
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
pi_128195103
Ook wel eens gehad, moest er wel om lachen, ik sliep ook op mijn rug, helemaal plat, schrok me dood, geen hallucinatie gehad, ik bleef met mijn been bewegen tot ik eruit kwam, daarna nooit meer gehad. Het voelde wel alsof er iemand op mijn lichaam zat, ademen ging zwaar en het niet kunnen bewegen leek daardoor te komen.

Heb wel eens gehad dat ik zo diep sliep en ik het idee had dat er aan het einde van m'n bed een alien stond, had volgens mij een docu gezien over aliens, maar het voelde niet echt als een slaapverlamming of dromen, het voelde anders.
  maandag 24 juni 2013 @ 21:17:44 #108
365714 Vansschoen
Beetje raar, maar wel lekker!
pi_128212643
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:21 schreef Greyson het volgende:
Ik heb het zovaak. Gisteren was het een enorme zwarte schim in de vorm van een steekvlieg. Ik rap uit bed kon steekvlieg niet vinden.

Paar dagen terug had ik overal klimmende spinnen. Lampen, op bed, meubels enzo. Dat vond ik zo wazig. Ben weer onder de dekens gekropen.

Dit klinkt niet als een slaapverlamming ;)
pi_128214657
Geen idee, maar ik was iig klaarwakker en kon mij bewegen :P. Soms niet maar ook wel.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_128216065
De eerste keer dat ik slaapverlamming had was ik 16 jaar oud. Ik dacht te voelen dat iets aanwezig was in mijn kamer. Ik dacht dat een buitenaardewezen mij bezocht had in mijn slaap :') . Gelukkig zocht ik even op internet na de 2de of 3rde keer en kwam ik al snel uit bij slaapverlamming. _O-

In het begin raakte ik in paniek, vooral bang dat ik niet deed ademen of zou stoppen met ademen. Maar als ik nu slaapverlamming heb vertel ik mezelf dat het slaapverlamming is, dat het niks is om bang voor te zijn en meestal val ik daarna al snel weer rustig in slaap.
Ze smelten de kazen!
  maandag 24 juni 2013 @ 22:13:45 #111
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_128216393
Wtf .. Nog nooit meegemaakt .. Klinkt heeel .. Freaky maar interesting!
  maandag 1 juli 2013 @ 04:05:00 #112
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_128448195
op mijn rug slapen met mijn hoofd opzij
succes gegarandeerd -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')