Israël beschermt z'n burgers gewoon en terroristen schuilen achter onschuldige Palestijnen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:28 schreef superworm het volgende:
Vorig conflict:
[..]
Friendly fire niet meegerekend is dat een verhouding van 9 op 1417, met 33 procent burgerdoden door Palestijnen, en 66 procent door Israëli's

Ja, wat denk jij?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:28 schreef superworm het volgende:
Vorig conflict:
[..]
Friendly fire niet meegerekend is dat een verhouding van 9 op 1417.

In het meest dichtbevolkste ruimte op aarde valt ook niet te schuilen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:30 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Israël beschermt z'n burgers gewoon en terroristen schuilen achter onschuldige Palestijnen.
 Vooral niet als gebouwen gebombardeerd worden terwijl de raketten vanuit lege velden worden geschoten.
 Vooral niet als gebouwen gebombardeerd worden terwijl de raketten vanuit lege velden worden geschoten.

Amerika en Israel laten het nooit zover komen dat Iran een atoombom krijgt.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wellicht om de aandacht van Iran af te leiden, zodat die verder kunnen werken aan hun atoombom.
Zodra die af is, liggen de verhoudingen weer helemaal anders..

De terroristen kunnen de burgers evacueren en zelf ergens anders gaan, maar ze mengen zich expres met burgers. Natuurlijk vallen er dan meer burger slachtoffers aan Palestijnse zijde.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
In het meest dichtbevolkste ruimte op aarde valt ook niet te schuilen.Vooral niet als gebouwen gebombardeerd worden terwijl de raketten vanuit lege velden worden geschoten.

Misschien moet Israël de Palestijnen als mensen behandelen. Dan hoeven ze wellicht de wapens ook niet op te pakken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:35 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
De terroristen kunnen de burgers evacueren en zelf ergens anders gaan, maar ze mengen zich expres met burgers. Natuurlijk vallen er dan meer burger slachtoffers aan Palestijnse zijde.

Het zijn trouwens de Palestijnen die expres aanslagen op burgers plegen en Israël expres niet. Ik snap niet dat dit altijd omgedraaid wordquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
In het meest dichtbevolkste ruimte op aarde valt ook niet te schuilen.Vooral niet als gebouwen gebombardeerd worden terwijl de raketten vanuit lege velden worden geschoten.

Doen ze en hetzelfde is ook van de Palestijnen te verwachten lijkt me?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:37 schreef Hierro het volgende:
[..]
Misschien moet Israël de Palestijnen als mensen behandelen. Dan hoeven ze wellicht de wapens ook niet op te pakken.

, zo groot is gaza nou ook weer niet
 , zo groot is gaza nou ook weer niet 

Precies. Israël bombareerd lanceerinstallaties en Hamas schieten gewoon raketten op burgers af.. maja daar hoor je de Gretta Duisenberg's niet over... is een beetje de hypocriete zieligheidskaart spelen..quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:38 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Het zijn trouwens de Palestijnen die expres aanslagen op burgers plegen en Israël expres niet. Ik snap niet dat dit altijd omgedraaid word

Die 75000 worden opgeroepen omdat het wellicht kan escaleren m.b.t. andere landen (wat niet ondenkbaar is)..quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:42 schreef zeevarendeNL het volgende:
naar mijn mening vind ik dat het Israëls goed recht is om terug te slaan ( leest vechten ) , het is tenslotte begonnen toen hamas een aantal raketten op Israël begon af te vuren.
en als hamas weet je dan toch echt wel dat Israël in verhouding met andere landen van de zelfde grote een machtig leger heeft , met oorlogservaring haha .
we lopen nu allemaal te piepen dat er burgerslachtoffers te vallen , vooral aan gaza zijde , maar hamas en vrienden gebruiken ze als menselijk schild.
maar wel vind ik het overdreven om 750000 soldaten op te trommelen, zo groot is gaza nou ook weer niet
zo mijn hart is weer gelukt

Wat is dat nou voor KUTsmoes man. Je beseft je zelf toch wel dat je fout zit met je sympathie voor de terroristen?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:32 schreef rakotto het volgende:
[..]
In het meest dichtbevolkste ruimte op aarde valt ook niet te schuilen.

Jij vindt de Gaza-blokkade menselijk?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Doen ze en hetzelfde is ook van de Palestijnen te verwachten lijkt me?

Waarom heb jij zo'n éénzijdige mening?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:32 schreef rakotto het volgende:
[..]

Ja, maar dat maakt volgens mij niet uit. De legers van de Arabische landen stellen nog steeds fuck-all voor en dat zal zo blijven ook. Ze hebben allemaal een Westers-gemodelleerd leger, maar met een islamitische cultuur. Gaat niet werkenquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, de verhoudingen liggen wel degelijk anders in het Midden Oosten sinds de Arabische Lente..
 hoe goed je materieel ook is.
 hoe goed je materieel ook is. 

Nou, Iran heeft een leger wat is ingesteld op een confrontatie met de VS (en dus ook Israël)..quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:52 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Ja, maar dat maakt volgens mij niet uit. De legers van de Arabische landen stellen nog steeds fuck-all voor en dat zal zo blijven ook. Ze hebben allemaal een Westers-gemodelleerd leger, maar met een islamitische cultuur. Gaat niet werkenhoe goed je materieel ook is.
Bovendien, de Arabische wereld heeft geleerd van 3x op de broek krijgen. Militair is Israël niet te verslaan (want die hebben óók een op westerse leest geschoeid leger maar ZIJ weten wel hoe ermee om te gaan).

Dat WILLEN ze graag en ze zullen het ook wel zo doen voorkomen...quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nou, Iran heeft een leger wat is ingesteld op een confrontatie met de VS (en dus ook Israël)..

quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:52 schreef Smack10 het volgende:
Nov. 16, 19:34 GMT: Israel's Channel 10 claims that senior Defense official Amos Gilad is in contact with Egyptian officials in a bid to reach a ceasefire that might be achieved within 24 hours.
Bron: http://rt.com/news/gaza-israel-hamas-attack-687/
 Laten we hopen op het beste.
 Laten we hopen op het beste.

Hier heb je zo'n installatie, middenin een woonwijk. (waarschuwing: het is confronterend voor de mensen die ontkennen dat de Palestijnen geweld gebruikt)quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:00 schreef Mylene het volgende:
Raketten die vanuit lege velen worden afgevuurd? In het RTL Nieuws geloof ik een reportage waarin een moslima wees naar plekken waar vanuit Hamas raketten worden afgevuurd. Dat was naast haar flat die als gevolg daarvan was geraakt door Israëlisch vuur. Op een gegeven moment moesten zij en de journalist vluchten vanwege een nieuwe raket. Ze was wel bang dat ze Hamas mogelijk in de problemen had gebracht met het wijzen in de binnentuin. Toch vond ze het wel goed de verdediging van Hamas. Maar goed, het was algemeen bekend dat Hamas vanuit woonwijken raketten afvuurt.

Jij vindt aanslagen op burgers menselijk? Een van de vele redenen waarom zo'n blokkade nodig is, niet dat ik het goed vind, maar ik zie geen andere goede effectieve oplossing.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:49 schreef Hierro het volgende:
[..]
Jij vindt de Gaza-blokkade menselijk?

Niet bepaald eenzijdig. Ik kijk verder dan mijn neus lang is. Ik kijk naar het totale beeld van wat er gaande is in het "heilige" land. Als er bijvoorbeeld een eenzijdige bombardement is, dan kan ik dat makkelijk relateren aan landjepik etcquote:Op vrijdag 16 november 2012 21:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Waarom heb jij zo'n éénzijdige mening?
Ik zit niet fout met de sympathie voor de vrijeheidsstrijders.quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:48 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor KUTsmoes man. Je beseft je zelf toch wel dat je fout zit met je sympathie voor de terroristen?

Ik dacht dat netanyahu gisteren zei dat Hamas moest knielen en om genadigheid moest smeken?quote:Op vrijdag 16 november 2012 21:52 schreef Smack10 het volgende:
Nov. 16, 19:34 GMT: Israel's Channel 10 claims that senior Defense official Amos Gilad is in contact with Egyptian officials in a bid to reach a ceasefire that might be achieved within 24 hours.
Bron: http://rt.com/news/gaza-israel-hamas-attack-687/

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |